10-RUNDE AV GET-LIGAEN 17/18.

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 01:32
Heisan igjen godtfolk! :)

Her kommer jeg med helgens kamper i GET-Ligaen dog litt sent pga jobb, men nok om det her er i allefall kampene som skal spilles:

Ifra GET-Ligaens runde:10

Spilles idag Lørdag 7-10-2017:

SPARTA-STJERNEN
Sparta Amfi,KL16.00.

Hoveddommere er:Roy Stian Hansen/Robert Hallin.

Så til den tvsendte kampen ifra Askerhallen med sendestart KL15.50TV2-Sportskanalen:

FRISK ASKER-STAVANGER OILERS
Askerhallen,KL16.00.

Hoveddommere er:Tommy Søstumoen/Tor Olav Johnsen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spilles imorgen Søndag 8-10-2017:

LØRENSKOG-KONGSVINGER
Lørenskog ishall,KL17.00.

Hoveddommere er:Mads Frandsen/Petter Bakken.

MANGLERUD STAR-LILLEHAMMER
Manglerudhallen,KL17.00.

Hoveddommere er:Thomas Stubberud Tysland/Jørn Ekeberg.

Så til helgens andre tvsendte kamp som spilles på Hamar med sendestart KL16.50TV2-Sportskanalen:

STORHAMAR-VÅLERENGA
CC Amfi,KL17.00.

Hoveddommere er:Lars Arve Kronborg/Christian Persson.

Lykke til!

Alle kampene kan også ses på SUMO.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Kommende kamper i GET-Ligaen spilles som følger:

Ifra runde:11

Spilles Torsdag 12-10-2017:

Kongsvinger-Frisk Asker
Stjernen-Manglerud Star
Vålerenga-Lørenskog

Stavanger Oilers-Sparta spilles ikke før til neste år 18, da Oilers spiller CHL kamp hjemme førstkommende onsdag 11-10-2017 mot KalPa Kuopio KL 19.00.

Lillehammer-Storhamar =Hockey Classic i Håkons Hall spilles Lørdag 18 November KL18.00.

Det var alt jeg hadde for denne gang... så da må dere ha en fortsatt god helg videre alle sammen!
Mvh Esa.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 06:32
Sparta - Stjernen 1-2 (SD)

Asker - Oilers 1-2

Skauen - Vinger 3-1

M/S - L.i.K. 2-3 (SD)

SIL - Enga 4-2
Sist endret av MaxDelt den 07. Oktober 2017 16:09, endret 1 gang
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 09:06
Sparta -Stjernen 3-0
Asker- Oilers 4-1
Skauen- Vinger 4-1
MS-Lillehammer 4-6
Storhamar- Enga 4-2
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 11:36
Stjernen uten Røste Fossen, Pedersen, Tollefsen, Slavata og Eikrem Haugen i dag :)
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 17:35
En periode igjen, men gud bedre for en overkjøring. Kan knapt huske et svakere Stjernenlag. Selv med de spillerne de har ute.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 17:44
Greit kalabalik i Asker og? Bastiansen med stygg blindside med påfølgende stygt overfall fra Humphries. Det hadde ikke skjedd om dommerne hadde fulgt med spør du meg. Men ingen unnskyldning, Humphries fortjener vel 3-5 kamper.

http://www.tv2.no/v/1237454/
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 18:32
AnonNym skrev:En periode igjen, men gud bedre for en overkjøring. Kan knapt huske et svakere Stjernenlag. Selv med de spillerne de har ute.

Det laget Rune Gulliksen har rasket sammen i år er milevis unna akseptabelt nivå.

Jeg håper noen fra ledelsen kan ta en prat med f-b for å forklare valgene som er gjort. De har ansatt Gulliksen og redusert spillerbudsjettet, men de har ikke sagt et pip om økonomien etter utendørskampen, klubbens gjeld, hvorfor budsjettet må reduseres eller planen fremover.

Styrelederen regnet med at Stjernen kunne klare topp 3, men laget er nærmere 10.-plass enn en 3.-plass.
Når fjorårets gull erstattes med gråstein sier det seg selv at man ikke vil klatre på tabellen. Det burde klubben vært ærlige på før sesongen.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 19:06
Frisk vinner på straffer i en kamp der jeg synes Frisk var best på starten, mens Oilers var best på slutten. Temmelig høy temperatur i første periode, men det la seg etter at dommerne brukte utvisningsboksene flittkg. Noe ufortjent kanskje at Frisk tok to, mens Oilers bare fikk ett poeng. Igjen vinner Frisk en litt heldig seier, noe som har blitt en gjenganger denne sesongen. Må vel begynne å kalle det en god egenskap. Bak dette ligger såklart sannheten om en jævla bra keeper og bra forsvar, men at denne skadeskutte troppen har vunnet alle unntatt en kamp er mot all sunn folkeskikk.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 19:24
Kjellvis skrev:Greit kalabalik i Asker og? Bastiansen med stygg blindside med påfølgende stygt overfall fra Humphries. Det hadde ikke skjedd om dommerne hadde fulgt med spør du meg. Men ingen unnskyldning, Humphries fortjener vel 3-5 kamper.

http://www.tv2.no/v/1237454/

Uansett blir det for dumt å dømme 5+video. Der og da burde det dømmes direkte matchstraff slik at alle involverte, inklusive publikum, ser hva som fortjener matchstraff. Mener at der dommerne ser alt som skjer burde de ta en endelig avgjørelse på isen. Kun når de ikke har oversikten fullt ut kan de ty til video.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 19:40
Når dommerne først skal se på video så kan de se tabben de gjør med å klare å overse Bastiansens blindside på Humphries. Den er potensielt mye farligere enn det Humphries gjør etterpå selv om det selvsagt er tull av Humphries.

Dagens prestasjon av dommerne å unngå å se den.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 19:53
Kjellvis skrev:Bastiansen med stygg blindside

Stygg blindside? Må du holde ting i perspektiv her da.

Anders går inn foran mål og setter en skulder i brystet på Humphries for å få han ut av balanse og skaffe seg rom. Det er noe som gjøres gang på gang iløpet av en match. Hverken stygg eller ufin. Kunne vært dømt for interference.

Men reaksjonen til Humphries burde gi en god liten ferie, hadde du skjedd i Sverige hadde han blitt tiltalt. Tror kanskje det er noe av det styggeste jeg har sett live i en ishockeyhall.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 19:57
Bayhawk skrev:Dagens prestasjon av dommerne å unngå å se den.

Dagens prestasjon å klare vurdere det på den måten der, en nå være siddis for å klare det.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 19:57
Tiger_n skrev:
Kjellvis skrev:Bastiansen med stygg blindside

Stygg blindside? Må du holde ting i perspektiv her da.

Anders går inn foran mål og setter en skulder i brystet på Humphries for å få han ut av balanse og skaffe seg rom. Det er noe som gjøres gang på gang iløpet av en match. Hverken stygg eller ufin. Kunne vært dømt for interference.

Men reaksjonen til Humphries burde gi en god liten ferie, hadde du skjedd i Sverige hadde han blitt tiltalt. Tror kanskje det er noe av det styggeste jeg har sett live i en ishockeyhall.

Hehe, morsom framstilling

Hvis skulderen er i brystet er det rart Humphries ikke ser hva som kommer "rett forfra".
Nei den er så blindside så den kan få blitt.

Det som skjer etterpå er ikke bra i hele tatt men kunne vært unngått om dommerne hadde blåst.
3-5 kamper er greit når man ser hva som tidligere er gitt.
Men det er bingo hver gang forbundet samles så det kan bli hva som helst.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 20:14
Bayhawk skrev:
Tiger_n skrev:Hehe, morsom framstilling

Hvis skulderen er i brystet er det rart Humphries ikke ser hva som kommer "rett forfra".

Det som skjer etterpå er ikke bra i hele tatt men kunne vært unngått om dommerne hadde blåst.

Ta deg en titt til, Humphries står vendt mot Basse men istedenfor å følge med på spillet rundt seg står han og ser seg over høyre skulder og ned i rundvant der pucken er. Heads up, Anders treffer han _midt_ i brystet med skulda. Hadde Humphries fulgt med foran seg selv istedenfor å glane på pucken hadde dette bare blitt en helt vanlig duell foran kassa. Skulle man være uttakbar om en ser seg over skuldra istedenfor å følge med på spillet hadde det fort blir slutt på taklinger.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 20:37
Tiger_n skrev:
Bayhawk skrev:

Ta deg en titt til, Humphries står vendt mot Basse men istedenfor å følge med på spillet rundt seg står han og ser seg over høyre skulder og ned i rundvant der pucken er. Heads up, Anders treffer han _midt_ i brystet med skulda. Hadde Humphries fulgt med foran seg selv istedenfor å glane på pucken hadde dette bare blitt en helt vanlig duell foran kassa. Skulle man være uttakbar om en ser seg over skuldra istedenfor å følge med på spillet hadde det fort blir slutt på taklinger.

Du var der "live" . Jeg har kun TV-bildene. Uansett er Humphries reaksjon unødvendig og bør gi kamper. Det er vi hvertfall enige om ☺

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 20:46
Altså Tigern... La oss se det i perspektiv. Pucken er i rundvant, Humphries står foran mål og følger spillet. Anders kommer deretter bakfra og kjører til han. Intereference OG fra blindsiden.

På tide å ta av seg skylappene.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 20:47
Tiger_n skrev:
Bayhawk skrev:

TigerModus: Styggeste albue ever fra Basse på Humphries. Humpriesh sjangeler seg opp og ramler på Basse som uforståelig nok legger seg i skillpadde og varmer ørene sine.

Minst 15 kamper på Basse for å forsøke å ende karrieren til Humphries med overlegg. Sivilt søksmål bør vurderes.

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 20:56
Bayhawk skrev:Du var der "live" . Jeg har kun TV-bildene. Uansett er Humphries reaksjon unødvendig og bør gi kamper. Det er vi hvertfall enige om ☺

Tja, kan gi deg stillbilder av Humphries som etterligner en ugle mtp nakkevridningsegenskaper, så den delen har jeg kun sett ordentlig på Tv2 sin video jeg og. Live skulle jeg nok vært veldig årvåken for å få med meg den.

Var jo kravet ikke ditt utsagn jeg kicka mest på, var nå mer at det blir påstår at den taklingen var verre enn Humphries reaksjon. Det utsagnet viser relativt dårlig dømmekraft....

At det burde bli kamper på Humphries er vi enige om ja, det er det ingen tvil om. ;-)

Men jeg må også få si at Humphries fremstår som en som burde skjermes for media, det å stå der og mene det overfallet hans var en reaksjon som er akseptabel og ikke burde gitt 5 min hører ikke hjemme noe sted. Det finnes ikke et eneste land hvor det spilles ishockey hvor det angrepet der kan sies å være en grei måte å forsvare seg selv på...

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 20:59
Ok.

+++++++++++++
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Oktober 2017 22:22
Tiger_n skrev:
Men jeg må også få si at Humphries fremstår som en som burde skjermes for media,

For ikke å snakke om treneren som melder konspirasjon mot Stavanger hver gang han åpner kjeften.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 00:46
Flaut og feigt å se Anders Bastiansen legge seg i balleløs fosterstilling etter den blindside taklingen hans.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 01:53
Mix skrev:Flaut og feigt å se Anders Bastiansen legge seg i balleløs fosterstilling etter den blindside taklingen hans.

Noldus!

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 02:51
Endelig tok det litt fyr i ligaen. Et par diskuterbare situasjoner og vips så blir det temperatur. Virker som om Frisk/Oilers så smått har begynt å bli et hett oppgjør på isen. Høy tenning fra start i alle matcher, men god stemning blandt tilhengerne på tribunen. Gøy!

Må si jeg er imponert over tredjerekka til Frisk. Leverer gang på gang.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 14:50
Tiger_n skrev:Ta deg en titt til, Humphries står vendt mot Basse men istedenfor å følge med på spillet rundt seg står han og ser seg over høyre skulder og ned i rundvant der pucken er. Heads up,...Skulle man være uttakbar om en ser seg over skuldra istedenfor å følge med på spillet hadde det fort blir slutt på taklinger.

Noe av det mer retarterte jeg har lest her inne. Du mener med andre ord at enhver spiller er taklingsbar til enhver tid? Istedet for å følge med på hvor pucken befant seg burde altså Humphries fulgt med på hvor alle de andre Frisk-spillerne befant seg i tilfelle en av dem skulle bestemme seg for å takle ham, til tross for at han ikke hadde puck? Jeg skjønner veldig godt at Humphries ble forbanna. Men han burde selvsagt gitt seg så fort Bastiansen kastet seg ned i fosterstilling. Rett og slett feigt av Bastiansen hele seansen.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 16:43
Ok.

++++++++++++++
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], flaks og 13 gjester