10-RUNDE AV GET-LIGAEN 17/18.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 17:03
Det her er ett av de verste tilfellene av trangsynthet jeg noensinne har sett... Kall en spade for en spade. Bastiansen driter seg loddrett ut. Først ved grisespill, for så å legge seg i fosterstilling. For håpe noen Stavangerspillere tar'n neste gang. ( med never og ikke blindsidetaklinger vel og merke! Selv om historien i Asker tilsier at det ikke er slik de gjør det)
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 20:23
Da kommer jeg inn som objektiv jeg da. Bastiansen skal ha utvisning og takler totalt unødvendig på Humphries. Det skaper full fyr i teltet. Humphries får totalt rullegardin og det er ikke greit. Er ikke nærheten av kamper på Bastiansen, det er soleklart at Humphries bør få.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 20:59
sjefsrøden skrev:Da kommer jeg inn som objektiv jeg da. Bastiansen skal ha utvisning og takler totalt unødvendig på Humphries. Det skaper full fyr i teltet. Humphries får totalt rullegardin og det er ikke greit. Er ikke nærheten av kamper på Bastiansen, det er soleklart at Humphries bør få.

Digg. Håpa jo puckprat skulle være hakket mer seriøst enn Tips for Get, men er mange som sliter med å løfte litt på brillene når eget lag er innvolvert.

De aller fleste Oilersfans er vel enige i beskrivelsen din, selv om det er løker i vår leir også.

10-15 kamper er galskap. Hva er realistisk/fortjent om man ser i nærheten av objektivt på det?

En plass mellom 3-5 kamper?

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:06
Så hvor mange kamper får man for fighting når man banker en VIF spiller til blods? Tenker på Lyngseth vs Curran

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:08
Lotila11 skrev:
sjefsrøden skrev:Da kommer jeg inn som objektiv jeg da. Bastiansen skal ha utvisning og takler totalt unødvendig på Humphries. Det skaper full fyr i teltet. Humphries får totalt rullegardin og det er ikke greit. Er ikke nærheten av kamper på Bastiansen, det er soleklart at Humphries bør få.

Digg. Håpa jo puckprat skulle være hakket mer seriøst enn Tips for Get, men er mange som sliter med å løfte litt på brillene når eget lag er innvolvert.

De aller fleste Oilersfans er vel enige i beskrivelsen din, selv om det er løker i vår leir også.

10-15 kamper er galskap. Hva er realistisk/fortjent om man ser i nærheten av objektivt på det?

Enig tipper mellom 3-5 kamper kan bli mer er ganske ugleset å slå en spiller som ligger i skillpadde stilling.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:32
Tallak Lyngset og Ylven må stå over mot Lørenskog i neste kamp nå?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:34
meeeh skrev:Tallak Lyngset og Ylven må stå over mot Lørenskog i neste kamp nå?

Ikke Ylven. Match på Curran og Tallak, får vel 1-2 kamper.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:35
Nadaa skrev:Så hvor mange kamper får man for fighting når man banker en VIF spiller til blods? Tenker på Lyngseth vs Curran

Lyngseth begynte ballet, men slipper nok med en match. Curran ga ham som svar på tiltale og får nok 3. Rønnild ble overfalt av Ylven og må nok forvente noen matcher på den.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:36
Drebin skrev:
meeeh skrev:Tallak Lyngset og Ylven må stå over mot Lørenskog i neste kamp nå?

Ikke Ylven. Match på Curran og Tallak, får vel 1-2 kamper.

OK. Vurderte å legge inn et tidlig oddsspill på Lørenskog i den kampen om også Ylven var ute. Takk for info.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:37
Kjellvis skrev:Det her er ett av de verste tilfellene av trangsynthet jeg noensinne har sett... Kall en spade for en spade. Bastiansen driter seg loddrett ut. Først ved grisespill, for så å legge seg i fosterstilling. For håpe noen Stavangerspillere tar'n neste gang. ( med never og ikke blindsidetaklinger vel og merke! Selv om historien i Asker tilsier at det ikke er slik de gjør det)

Ble nesten nostalgisk, var jo som å se Kyle McDonough. Bortsett fra at han som regel rakk å gjemme seg på benken etter å ha startet bråket.

Tippetipset mitt er 5 kamper på Påmfries.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:40
Artig å banke Enga på alle måter. Bra det ble litt bråk etterhvert, det hører med og kampen var avgjort etter førsteperioden. Curran så litt sådär ut i starten, men har virkelig blitt en kjemperessurs for Storhamar.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:41
Nadaa skrev:Så hvor mange kamper får man for fighting når man banker en VIF spiller til blods? Tenker på Lyngseth vs Curran

Er vel neppe noe utover standardstraff. Lyngseth får jo pryl i alle fighter uansett. Er verre med Bambi som kun tar en "fight" når det er minst en zebra i mellom. Lyngseth står i det minste opp for seg selv og tar et ærlig blåøye for kompisene sine.

Skal noen ha noe ekstra her burde det vært #35.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 22:23
Olga skrev:

Lyngseth begynte ballet, men slipper nok med en match. Curran ga ham som svar på tiltale og får nok 3. Rønnild ble overfalt av Ylven og må nok forvente noen matcher på den.

Tja Tallak kaster hansker først så Curran kan vel ikke få mer fordi han er bedre til å sloss. Men man vet jo aldri med dette forbundet. Feigt av Ylven å gå på Rønnild bakfra som allerede er i grums med Alholm.

Forøvrig mener jeg Sødrestrøm budre coachet smartere på slutten i dag, det lå gruff i luften han burde hvilt de "beste" spillerene våre på slutten og kjørt mest mulig med 3 og 4 rekka.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 22:44
Olga skrev:

Lyngset og Curran fikk match. Tror nok de får samme straff, tipper 2 kamper. Ylven og Rønnild fikk liten disp, dvs ingen karantene. Men det var Rønnild som startet ballet ved på helt unødvendig måte å slashe en VIF-spiller etter at det var blåst ifm avventende utvisning. Han måtte jo se/skjønne/høre at det ble blåst.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 22:57
Sorum skrev:. Men det var Rønnild som startet ballet

Smart da av Ylven å kaste seg på Rønnild bakfra, Ylven vet jo at en hjernerystelse til så er det slutt. Håper på rematch, men vet det ikke skjer.

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 23:51
Lotila11 skrev:

Albuen til Lamoureux, Humphries og nå i Hamar. 3 saker oppe og Humphries er vel verst. Blir spennende å se hvordan de setter de opp mot hverandre.

Regner ikke med at du dro inn meg i tips til Get på face, Lottila? 10-15 kamper har jeg aldri sagt og ment noe om. Men du quotet meg? Jeg mener 2/3 på albuen.

Soleklart at han må stå over noen matcher mener vel hele hockeyNorge?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 01:59
sjefsrøden skrev:
Albuen til Lamoureux, Humphries og nå i Hamar. 3 saker oppe og Humphries er vel verst. Blir spennende å se hvordan de setter de opp mot hverandre.

Regner ikke med at du dro inn meg i tips til Get på face, Lottila? 10-15 kamper har jeg aldri sagt og ment noe om. Men du quotet meg? Jeg mener 2/3 på albuen.

Nei, var vel mer Tigern sine betraktninger som havner i Tips for Get kategorien.

Dine innlegg er jo en av grunnene til å fortsette å ramle innom her, til tross for at preseason vurderingene dine av Oilers ikke har slått ut i blomst enda :lol:

Albuen til Lamoureux har jeg ikke sett, så den mener jeg ikke så mye om

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 08:13
Drebin skrev:Artig å banke Enga på alle måter. Bra det ble litt bråk etterhvert, det hører med og kampen var avgjort etter førsteperioden. Curran så litt sådär ut i starten, men har virkelig blitt en kjemperessurs for Storhamar.

Pusekatt "fight". Nærmest bare en liten brytekamp med litt håndgemeng på slutten. Burde holdt med 5 pluss liten for begge. Blir nok mer moro og møte SIL i Forum på liten is om noen uker. :twisted:

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 08:54
Lotila11 skrev:
sjefsrøden skrev:

Nei, var vel mer Tigern sine betraktninger som havner i Tips for Get kategorien.

Dine innlegg er jo en av grunnene til å fortsette å ramle innom her, til tross for at preseason vurderingene dine av Oilers ikke har slått ut i blomst enda :lol:

Albuen til Lamoureux har jeg ikke sett, så den mener jeg ikke så mye om

Hmm, er det noen som har nevnt 10-15 kamper? Jeg ville falt på 5 selv. Diskusjonen var vel mer grunnet i at Bastiansens interference ble vurdert som en styggere situasjon enn Humphries sin reaksjon...

Hva vi mener om Basse sin interference kan vi la ligge død, der har vi helt tydelig forskjellige oppfatninger mtp hva som forventes av en back som sklir inn foran eget mål i defensiv sone...

Albuen til Lamoreux fortjener helt klart 2 kamper, den er ikke pen, kanskje til og med 3.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 09:54
Nadaa skrev:Tja Tallak kaster hansker først så Curran kan vel ikke få mer fordi han er bedre til å sloss. Men man vet jo aldri med dette forbundet

Har man endret holdning på Hamar? Det var da gjengs oppfattelse på Hamar at det var helt rett den gang Kaunismäki(?) grisedengte en Storhamarspiller (Husker i farta ikke hvem det var) og fikk lenger straff enn Storhamarspilleren, dette til tross for at det var Storhamarspilleren som startet bråket.
Holdningen fra Siddisene den gang var at Kaunis ikke kunne få lengre straff bare fordi han var bedre til å sloss. Men den argumentasjonen hjalp ikke så veldig minnes jeg.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 10:05
Hva gjelder Basse/Humphries situasjonen så er det vel der en hendelse i forkant av Basses interference som ikke blir nevnt noe sted. Rett i forkant av Basses dult, så gir Humphries en krysstakling i armen til Basse. Det uten at pucken er i nærheten samt at Basse er på vei vekk fra målet. Totalt unødvendig! Så i neste sekvens, hevner Basse seg ved å dulte litt borti Humphries med skulderen. Humphries er i ubalanse og ramler slik at det hele ser litt mer dramatisk enn det egentlig er.
Dommerens reaksjon bekrefter dette. Han står godt plassert og ser hendelsen og velger altså ikke å gi utvisning til noen av de - helt korrekt spør du meg.

Så kommer rullgardina på Humphries og han hopper på Basse bakfra og begynner å slå vilt. Basse får ingen mulighet til å forsvare seg. Jeg ser mange som kommenterer at Basse er feig som krøker seg sammen for å beskytte seg. Men er det tøft å hoppe på folk bakfra uten at de har sjans til å se hva som kommer og forsvare seg? Det er vel det virkelig feige i situasjonen!!
Når så Humphries ligger oppå ryggen hans og slår så ser jeg ikke helt hva annet Basse kan gjøre enn å beskytte ansiktet. Skal han forsøke å snu seg i liggende stilling og blottlegge seg for slag mot trynet? Hans muligheter er jo ganske få... Sannsynligheten for at han kan vri seg rundt og få overtaket i den situasjonen er tilnærmet lik null. Basse håndterte situasjonen perfekt spør du meg - i tillegg førte det til 5 min overtall (som dessverre ikke førte til noe).

Jeg mener at Humphries må straffes hardt med tanke på at han hopper på bakfra på en intetanende Basse som er på vei vekk fra situasjonen. På tross av at Basse ikke slår tilbake så fortsetter Humphries i lang tid og deler ut sikker 20 slag mot hodet til en forsvarsløs Basse. Det er ikke formildene at han fikk en liten dult i forkant som dommer står 2 meter unna og ser godt, og vurderer som at det ikke kvalifiserer for utvisning.

Humphries bør få minimum 5 kamper - helst fler. 7-8 kamper mener jeg ville være passende.

Bazinga
Sist endret av Bazinga den 09. Oktober 2017 13:06, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 10:55
Brevik1 skrev:
Nadaa skrev:Tja Tallak kaster hansker først så Curran kan vel ikke få mer fordi han er bedre til å sloss. Men man vet jo aldri med dette forbundet

Har man endret holdning på Hamar? Det var da gjengs oppfattelse på Hamar at det var helt rett den gang Kaunismäki(?) grisedengte en Storhamarspiller (Husker i farta ikke hvem det var) og fikk lenger straff enn Storhamarspilleren, dette til tross for at det var Storhamarspilleren som startet bråket.
Holdningen fra Siddisene den gang var at Kaunis ikke kunne få lengre straff bare fordi han var bedre til å sloss. Men den argumentasjonen hjalp ikke så veldig minnes jeg.

Slosskamper bør gi lik straff når begge er med på det. Slik som mellom Tallak og Curran. Begge er av med hanskene. Men det finnes jo eksempler på spillere som har blitt utestengt uten å ville delta i noen slosskamp.

Didrik Svendsen grisebanka jo Stian Nystuen (i fjor eller for ifjor), uten at Nystuen ville være med på fighten. Hanskene ble ikke kastet fra Nystiens side, og han viste klart og tydelig at han ikke ville delta. Endte med 2 eller 3 kamper på begge.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 12:07
Tallak Lyngset fikk sin andre match på tre kamper. Det kan jo også spille inn på karantene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 15:48
Tallak er bare komisk :lol: - later som han er tough guy...
Burde heller prøve å hjelpe Enga med å sanke noen poeng?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 17:06
Brevik1 skrev:

Hehe jeg husker den situasjonen, men var det ikke sånn at kaunis kastet hansker, men Storhamar spilleren holdt de på.(er lenge siden så husker muligens feil)
Mener også at Lottila" fikk karantene denne sluttspill serien. Thorsesen sendt ut på 2 fjerde rekke gutter for å slåss(noe som var helt tydelig) Simen og Christian Saxrud. Og fikk ut 2 av de beste på Stavanger for noen kamper priceless.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 8 gjester