9-RUNDE AV GET-LIGAEN 17/18.

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 11:37
Heisan hockeyvenner! :)

Her kommer jeg allerede med en ny kamptråd til folket der vi har disse kampene som skal spilles:

Ifra GET-Ligaens runde:9

Spilles Tirsdag 3-10-2017:

SPARTA-LILLEHAMMER
Sparta Amfi,KL19.00.

Hoveddommere er:Tor Olav Johnsen/Roy Stian Hansen.

Denne kampen er tvsendt med sendestart KL18.50TV2-Sportskanalen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spilles Torsdag 5-10-2017:

Vi starter med den tvsendte kampen ifra Askerhallen der sendestart er KL17.50TV2-Sportskanalen:

FRISK ASKER-STJERNEN
Askerhallen,KL18.00.

Hoveddommere er:Owe Lüthcke/Jørn Ekeberg.

VÅLERENGA-KONGSVINGER
Furuset Forum,KL18.30.

Hoveddommere er:Stian Halm/Marcus Wannerstedt.

STORHAMAR-MANGLERUD STAR
CC Amfi,KL18.30.

Hoveddommere er:Lars Arve Kronborg/Petter Bakken.

Lykke til!

Alle kampene kan også ses på SUMO.

Stavanger Oilers spiller CHL-kamp borte mot KalPa Kuopio 4-10-17 KL19.00, derfor noe amputert runde..

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Neste runde i GET-Ligaen spilles førstkommende helg der vi har følgende kamper på menyen:

Ifra runde:10

Sparta-Stjernen
Frisk Asker-Stavanger Oilers
Lørenskog-Kongsvinger
Manglerud Star-Lillehammer
Storhamar-Vålerenga

Det var alt jeg hadde for denne gang, så da må dere ha en fortsatt fin uke videre folkens!
Mvh Esa.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 12:31
1-3
7-0
1-2
4-0
®

InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 14:23
RedFarmer skrev:1-3
7-0
1-2
4-0

Er du så pessimistisk på vegne av laget ditt så du tror de taper 0-7 mot Frisk? Så Frisk i Kristins hall i går tape 1-6... Den kampen tydet på at Frisk har fått i overkant godt betalt med poeng så langt i år! Så også Stjernen mot L.I.K. i Stjernehallen - og viser Stjernen samme innsats mot Frisk som da - kan de meget vel ta med seg poeng. Ligaen er, heldigvis, så jevn...
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 15:53
Tror Frisk kommer grusomt tilbake på torsdag.
Det har herjet omgangssyke i laget, så i tillegg til at 5 spillere var ute mot Lillehammer så var nok mange litt redusert.

Så sant noen av de syke er tilbake og de andre er restituert etter sykdom så tror jeg Frisk vil vise at søndagens kamp ikke var representativt for årets Frisk-lag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 19:43
MaxDelt skrev:
7-0
1-2
4-0

Er du så pessimistisk på vegne av laget ditt så du tror de taper 0-7 mot Frisk?

Ja, jeg tror den kampen for alvor vil vise at Stjernen er rufsete og at laget lider alvorlig av mangelen på en giftig løper. Får Frisk 3 i løpet av de første 30, kan det fort like godt bli 7.
®

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 10:36
RedFarmer skrev:
MaxDelt skrev:
7-0
1-2
4-0

Er du så pessimistisk på vegne av laget ditt så du tror de taper 0-7 mot Frisk?

Ja, jeg tror den kampen for alvor vil vise at Stjernen er rufsete og at laget lider alvorlig av mangelen på en giftig løper. Får Frisk 3 i løpet av de første 30, kan det fort like godt bli 7.

Frisk har en haug med skader og sykdom i troppen og kan mangle så mange som 6stk så tviler på at det blir 7-0.

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 11:41
Bare Dalberg som teller i så måte. Er han på plass, vinner Frisk uansett om dere stiller med rent U20 lag.
Så stor er forskjellen på han og resten av keeperne i Get.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 12:54
huuum skrev:Bare Dalberg som teller i så måte. Er han på plass, vinner Frisk uansett om dere stiller med rent U20 lag.

Fun fact : Tommy Johansen har stått til 93,9% og GAA på 1,40 denne sesongen. Dahlberg har stått til
93,1% og GAA på 2. Begge har stått 5 kamper.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 14:22
Nok en gang her kommer vinner tipset!

Sparta-Lillehammer 5-2. Lillehammer er fryktelig ustabile og har en down kamp i dag.

Frisk-Stjernen 4-0. Vi scorer ikke mål og det kommer vi til å se torsdag. Asker har vært meget gode på hjemmeis.

Vålerenga- Kongsvinger 5-1 grei skuring og lett seier.

Storhamar-MS 4-0 nok en gang grei skuring. MS får ikke alt til å klaffe 2 kamper på rad

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 14:52
Sparta har løpt av seg det verste for en stund nå - de kommer nok til matche Lillehamme i 1.5 - 2 perioder - så tar kreftene slutt og Lillehammer vinner komfortabelt 4-1.... At least I wish :lol:

Frisk har fått mer poeng enn fortjent så langt denne sesongen - vinner likevel så vidt i dag mot Stjernen 3-1, den siste i åpen kasse.

VIF - Vinger. Vinger sjokkåpner og leder langt ute i 2. Periode. VIF vinner til slutt 3- 1, på en dårlig dag!

Hypelaget SIL er milevis unna å være så gode som de tror selv. Klarer med nødskrik å slå M/S 3-2 på sudden. Sikkert med god hjelp fra dommerne :cry:
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 18:21
Forgetable skrev:
huuum skrev:Bare Dalberg som teller i så måte. Er han på plass, vinner Frisk uansett om dere stiller med rent U20 lag.

Fun fact : Tommy Johansen har stått til 93,9% og GAA på 1,40 denne sesongen. Dahlberg har stått til
93,1% og GAA på 2. Begge har stått 5 kamper.

Tommy Johansen har bedre spillere forran seg i Stjernen.

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 19:04
Sjur fortsetter med Wolfe, Roest og Osterberg... :shock:
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 20:54
Kyle Osterberg, den nye Kristoffer Starck...
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 22:16
Fortjent seier til Sparta

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 22:41
J_B skrev:Fortjent seier til Sparta

Ingen tvil om det. Når det er sagt ville det vært et typisk tegn på et mesterlag å dra med seg tre poeng fra denne bortekampen - i alle fall når den utviklet seg slik den gjorde på 0-2. Beklageligvis så viser Lillehammer symptomer på at de ikke er det. :roll:

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 23:16
KjellKjellenBigset skrev:

Ingen tvil om det. Når det er sagt ville det vært et typisk tegn på et mesterlag å dra med seg tre poeng fra denne bortekampen - i alle fall når den utviklet seg slik den gjorde på 0-2. Beklageligvis så viser Lillehammer symptomer på at de ikke er det. :roll:

Var surt det her ja. Positive er at Bengtsberg igjen er bunnsolid, ligaens beste keeper?

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 23:35
J_B skrev:

Var surt det her ja. Positive er at Bengtsberg igjen er bunnsolid, ligaens beste keeper?

Bengtsberg var bunnsolid fram 1-2 reduseringen - den skulle han vel, strengt talt, tatt? Det ble en game changer...
Han er nok likevel topp 3 keeper i Geten!?!
Sist endret av MaxDelt den 04. Oktober 2017 10:24, endret 1 gang
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 10:08
Jeg synes Kvärnstrøm oppsummerer denne kampen greit på GD. Tapet var helt borti natta unødvendig og måten det skjer på irriterer meg mer enn selve poengtapet. Et lag som har tenkt å komme høyt på tabellen, ja sågar kanskje 1.plass, må og skal låse denne kampen på 0-2 med 10 minutter igjen. Inget snack!! Å ikke få til det synes jeg er urovekkende.

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 10:25
KjellKjellenBigset skrev:Jeg synes Kvärnstrøm oppsummerer denne kampen greit på GD. Tapet var helt borti natta unødvendig og måten det skjer på irriterer meg mer enn selve poengtapet. Et lag som har tenkt å komme høyt på tabellen, ja sågar kanskje 1.plass, må og skal låse denne kampen på 0-2 med 10 minutter igjen. Inget snack!! Å ikke få til det synes jeg er urovekkende.

Enig i det her - det vi så på banen i går, var mangelen på spillere som tok ansvar - særlig blant backene!
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 10:49
MaxDelt skrev:
KjellKjellenBigset skrev:Jeg synes Kvärnstrøm oppsummerer denne kampen greit på GD. Tapet var helt borti natta unødvendig og måten det skjer på irriterer meg mer enn selve poengtapet. Et lag som har tenkt å komme høyt på tabellen, ja sågar kanskje 1.plass, må og skal låse denne kampen på 0-2 med 10 minutter igjen. Inget snack!! Å ikke få til det synes jeg er urovekkende.

Enig i det her - det vi så på banen i går, var mangelen på spillere som tok ansvar - særlig blant backene!

Ikke nødvendigvis ansvar jeg synes manglet, men heller taktisk klokskap oppi hodet på hver enkelt spiller og som lag. På 0-2 med 10 minutter igjen er Sparta helt flate og de har ingenting å komme med. Det er helt tyst på tribunen og Lillehammer har full kontroll. Ikke engang Lilli Bendriss kunne forutse at kampen skulle ende 3-2, men likevel skjer det - helt ut av det blå. Det laget som til slutt blir nr. 1 gir ikke bare fra seg sånne matcher, dessverre. Verken i fotball eller hockey. Nettopp derfor irriterer symptomene meg mer enn selve poengtapet.

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 14:44
"Ikke nødvendigvis ansvar jeg synes manglet, men heller taktisk klokskap oppi hodet på hver enkelt spiller og som lag. På 0-2 med 10 minutter igjen er Sparta helt flate og de har ingenting å komme med. Det er helt tyst på tribunen og Lillehammer har full kontroll. Ikke engang Lilli Bendriss kunne forutse at kampen skulle ende 3-2, men likevel skjer det - helt ut av det blå. Det laget som til slutt blir nr. 1 gir ikke bare fra seg sånne matcher, dessverre. Verken i fotball eller hockey. Nettopp derfor irriterer symptomene meg mer enn selve poengtapet." KjellKjellenBigset

Jeg mener fortsatt Lillehammers svakhet er erfaring: eller rettere sagt, norske etablerte spillere som tar tak/ansvar i kampene når det butter. Vi har mange unge, spennende spillere og fantastiske importer - men, vi mangler norske spillere(+ 25 år) som burde være stammen i laget og limet mellom unggutta og importene. De få vi har, er for usynlige (Eidsa og Bakken). Heldigvis kan det hende at Ulriksen kan ta en slik rolle etter hvert...
Sist endret av MaxDelt den 04. Oktober 2017 15:47, endret 1 gang
Trond Johnsen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 15:08
MaxDelt skrev:Ikke nødvendigvis ansvar jeg synes manglet, men heller taktisk klokskap oppi hodet på hver enkelt spiller og som lag. På 0-2 med 10 minutter igjen er Sparta helt flate og de har ingenting å komme med. Det er helt tyst på tribunen og Lillehammer har full kontroll. Ikke engang Lilli Bendriss kunne forutse at kampen skulle ende 3-2, men likevel skjer det - helt ut av det blå. Det laget som til slutt blir nr. 1 gir ikke bare fra seg sånne matcher, dessverre. Verken i fotball eller hockey. Nettopp derfor irriterer symptomene meg mer enn selve poengtapet.

Jeg mener fortsatt Lillehammers svakhet er erfaring: eller rettere sagt, norske etablerte spillere som tar tak/ansvar i kampene når det butter. Vi har mange unge, spennende spillere og fantastiske importer - men, vi mangler norske spillere(+ 25 år) som burde være stammen i laget og limet mellom unggutta og importene. De få vi har, er for usynlige (Eidsa og Bakken). Heldigvis kan det hende at Ulriksen kan ta en slik rolle etter hvert...

De spillerne du beskriver koster penger. Lillehammer har jo valgt å bruke de pengene på importer.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 15:18
MaxDelt skrev:Jeg mener fortsatt Lillehammers svakhet er erfaring: eller rettere sagt, norske etablerte spillere som tar tak/ansvar i kampene når det butter. Vi har mange unge, spennende spillere og fantastiske importer - men, vi mangler norske spillere(+ 25 år) som burde være stammen i laget og limet mellom unggutta og importene. De få vi har, er for usynlige (Eidsa og Bakken). Heldigvis kan det hende at Ulriksen kan ta en slik rolle etter hvert...

Buttet det så mye i går da? Vi ble riktignok rævkjørt i 2.periode og hadde fortjent å tape kampen bare der. Da vi klarer å komme levende fra det og samtidig er frekke nok til å øke ledelsen i en veldig mye bedre 3.periode, så skal det faen hakke døtte meg ikke gå an å gi det vekk ut av ingenting de siste ti. Irriterer meg ennå.

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 15:23
MaxDelt skrev:Jeg mener fortsatt Lillehammers svakhet er erfaring: eller rettere sagt, norske etablerte spillere som tar tak/ansvar i kampene når det butter. Vi har mange unge, spennende spillere og fantastiske importer - men, vi mangler norske spillere(+ 25 år) som burde være stammen i laget og limet mellom unggutta og importene. De få vi har, er for usynlige (Eidsa og Bakken). Heldigvis kan det hende at Ulriksen kan ta en slik rolle etter hvert...

Buttet det så mye i går da? Vi ble riktignok rævkjørt i 2.periode og hadde fortjent å tape kampen bare der. Da vi klarer å komme levende fra det og samtidig er frekke nok til å øke ledelsen i en veldig mye bedre 3.periode, så skal det faen hakke døtte meg ikke gå an å gi det vekk ut av ingenting de siste ti. Irriterer meg ennå.

Nå må vi ikke bytte roller da... det er din jobb å være mest kritisk mot Lillehammer da :P Tror Lillehammer er det laget i Geten som har høyest forskjell på bunn- og toppnivå... Og da blir det ikke gull og heder til slutt!
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 15:24
Forgetable skrev:
MaxDelt skrev:Ikke nødvendigvis ansvar jeg synes manglet, men heller taktisk klokskap oppi hodet på hver enkelt spiller og som lag. På 0-2 med 10 minutter igjen er Sparta helt flate og de har ingenting å komme med. Det er helt tyst på tribunen og Lillehammer har full kontroll. Ikke engang Lilli Bendriss kunne forutse at kampen skulle ende 3-2, men likevel skjer det - helt ut av det blå. Det laget som til slutt blir nr. 1 gir ikke bare fra seg sånne matcher, dessverre. Verken i fotball eller hockey. Nettopp derfor irriterer symptomene meg mer enn selve poengtapet.

De spillerne du beskriver koster penger. Lillehammer har jo valgt å bruke de pengene på importer.

Det stemmer nok det - får ikke i sekk og pose - ei heller hos oss på Lillehammer!!! Bare i Stavanger :lol:
Trond Johnsen
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], flaks og 14 gjester