9-RUNDE AV GET-LIGAEN 17/18.

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 23:28
MaxDelt skrev:
Forgetable skrev:
MaxDelt skrev:Ikke nødvendigvis ansvar jeg synes manglet, men heller taktisk klokskap oppi hodet på hver enkelt spiller og som lag. På 0-2 med 10 minutter igjen er Sparta helt flate og de har ingenting å komme med. Det er helt tyst på tribunen og Lillehammer har full kontroll. Ikke engang Lilli Bendriss kunne forutse at kampen skulle ende 3-2, men likevel skjer det - helt ut av det blå. Det laget som til slutt blir nr. 1 gir ikke bare fra seg sånne matcher, dessverre. Verken i fotball eller hockey. Nettopp derfor irriterer symptomene meg mer enn selve poengtapet.

Jeg mener fortsatt Lillehammers svakhet er erfaring: eller rettere sagt, norske etablerte spillere som tar tak/ansvar i kampene når det butter. Vi har mange unge, spennende spillere og fantastiske importer - men, vi mangler norske spillere(+ 25 år) som burde være stammen i laget og limet mellom unggutta og importene. De få vi har, er for usynlige (Eidsa og Bakken). Heldigvis kan det hende at Ulriksen kan ta en slik rolle etter hvert...

De spillerne du beskriver koster penger. Lillehammer har jo valgt å bruke de pengene på importer.

Det stemmer nok det - får ikke i sekk og pose - ei heller hos oss på Lillehammer!!! Bare i Stavanger :lol:

Er det 5 plass, 9 p etter leder, 6 etter Lillehammer og mageplask i CHL, som er i pose og sekk? :)

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 00:13
Nå har Stavanger såpass mye ressurser, at jeg faktisk tror de hadde ( om de ønsker det er jo en annen sak) hatt råd til å sparke samtlige importer, og hentet erstattere. Det har ingen andre lag i ligaen råd til.

Tipper det heller ender med at Gulbransen får fyken om noen kamper, og at en transatlantisk trener kommer inn.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 17:07
MaxDelt skrev:Jeg mener fortsatt Lillehammers svakhet er erfaring: eller rettere sagt, norske etablerte spillere som tar tak/ansvar i kampene når det butter. Vi har mange unge, spennende spillere og fantastiske importer - men, vi mangler norske spillere(+ 25 år) som burde være stammen i laget og limet mellom unggutta og importene. De få vi har, er for usynlige (Eidsa og Bakken). Heldigvis kan det hende at Ulriksen kan ta en slik rolle etter hvert...

Trur kanskje Ulriksen kan ta ei slik rolle om han blir på Lillehammer. Eg meiner eg såg slike tendensar då det butta imot dei siste 10 minutta. Han er ein trygg defensiv bekk.

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 18:32
Fjella skrev:
MaxDelt skrev:Jeg mener fortsatt Lillehammers svakhet er erfaring: eller rettere sagt, norske etablerte spillere som tar tak/ansvar i kampene når det butter. Vi har mange unge, spennende spillere og fantastiske importer - men, vi mangler norske spillere(+ 25 år) som burde være stammen i laget og limet mellom unggutta og importene. De få vi har, er for usynlige (Eidsa og Bakken). Heldigvis kan det hende at Ulriksen kan ta en slik rolle etter hvert...

Trur kanskje Ulriksen kan ta ei slik rolle om han blir på Lillehammer. Eg meiner eg såg slike tendensar då det butta imot dei siste 10 minutta. Han er ein trygg defensiv bekk.

Ulriksen er undervurdert, og er i mine øyne, allerede blant de 6-8 beste norske backene. Han er bedre, defensivt, enn begge sine tidligere backkolleger ( Strøm og Espeland ) i Lørenskog. Han tok drittjobben i fjor for Espeland slik at sistnevnte kunne briljere offensivt!

Ulriksen har hatt ytterligere framgang i år, og må få stor kred for at Lillehammer bare har sluppet inn 15 mål så langt i år (og det på et lag som ble spådd, inkl undertegnede, å få store defensive problemer).

Ulriksen kan ikke være langt unna en landslagsplass!!!

Fyr løs dere som måtte være uenige...
Sist endret av MaxDelt den 05. Oktober 2017 18:43, endret 1 gang
Trond Johnsen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 18:38
Godt på vei mot 7-0...
®

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 18:45
RedFarmer skrev:Godt på vei mot 7-0...

Life is hard - and then you die...
Trond Johnsen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 19:07
3-0 før 30...
®

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 19:21
Spennende og se om Lamoreoux får kamp for den albuen, for den er jaggu stygg på Nipe!

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 19:50
Kjellvis skrev:Spennende og se om Lamoreoux får kamp for den albuen, for den er jaggu stygg på Nipe!

Ingen forsvar for Lamoreoux her. Men, hva er det med Nipe som provoserer motstandere til de grader (forbehold hvis det ikke har skjedd her!)? Jfr incedenten med Cameron i fjor hvor Nipes tenner flagret?

Det er liksom ikke rette gutta å kødde med...
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 19:55
Kan jo være at han med hensikt går etter motstanderens beste spillere. Ingen dårlig tankegang det i utgangspunktet. Men akkurat her skjønner jeg egentlig ikke hvorfor Lamoreoux blir så hissig at albuen svinges.

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 20:03
Kjellvis skrev:Kan jo være at han med hensikt går etter motstanderens beste spillere. Ingen dårlig tankegang det i utgangspunktet. Men akkurat her skjønner jeg egentlig ikke hvorfor Lamoreoux blir så hissig at albuen svinges.

Tror du har rett- han har nok den rollen, men det er forskjell på å provosere og å provosere... hvis du skjønner hva jeg mener...
Trond Johnsen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 20:46
6-1, close enough... dessverre. -shrug-
®

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2017 21:37
RedFarmer skrev:6-1, close enough... dessverre. -shrug-

Kudos for godt tips!!!
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2017 08:46
Kjellvis skrev:Kan jo være at han med hensikt går etter motstanderens beste spillere. Ingen dårlig tankegang det i utgangspunktet. Men akkurat her skjønner jeg egentlig ikke hvorfor Lamoreoux blir så hissig at albuen svinges.

Tja, Lamoreux føler nok at Nipe takler han i hodet der, jeg står rett ved vantet og det ender med at det er god hodekontakt både fra Nipe og for Lamoreux sitt hodet mot plexi. MEN det er jo Lamoreux som blir lav istedenfor å stå opp og ta imot taklingen, så jeg syns på ingen måte Nipe gjorde noe galt. At derimot Lamoreux tenner som han gjør er nok relatert til at han føler han får en farlig trøkk mot hodet.

Hadde vi hatt et system for for å plukke opp disse situasjonene hadde nok den der fort blitt en 3 kamper, og den fortjener det nok. Men siden vi ikke har det så er det sånne ting som får gå så lenge ikke dommer ser det.

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2017 09:55
Kjellvis skrev:Nå har Stavanger såpass mye ressurser, at jeg faktisk tror de hadde ( om de ønsker det er jo en annen sak) hatt råd til å sparke samtlige importer, og hentet erstattere. Det har ingen andre lag i ligaen råd til.

Tipper det heller ender med at Gulbransen får fyken om noen kamper, og at en transatlantisk trener kommer inn.

De går nok ikke konk om de gjør det, men om det er sunn økonomisk drift er en annen ting, og det er veldig I fokus i oilers.

Men at de enten tar inn en ny, eller bytter en eller to kan fort skje.

Jeg tror man også er rimelig tålmodig med Gulbrandsen, det går nok langt før han mister tilliten.

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2017 15:25
De snakket om Vinny Saponari på TV i går. Rykter om at han skal tilbake til Norge. Reed eller Kokkala ut, og Saponari inn?
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Badman, Bing [Bot] og 18 gjester