7-RUNDE AV GET-LIGAEN 17/18.

InnleggSkrevet: 29. September 2017 00:08
For femte gang denne sesongen vinner Frisk på en dårlig dag/heldig seier. Det er klart det er en god egenskap, men jeg sitter med et inntrykk av at 20 av 21 poeng ikke gir et godt bilde av hvor godt laget har spilt. Men det gir også et krystallklart bilde av hvor mye gode keepere, giftige snipere og solid PP/PK-spill har å si. I dag var MS best i to perioder før Sune strammet litt på maskinen, og Frisk malte dem i stykker i siste. Selvfølelsen i laget er åpenbart god, så de klarer å bikke tette kamper i sin favør. Men dette kan ikke fortsette i evigheter. Jeg spår første tap på Lillehammer på søndag.

InnleggSkrevet: 29. September 2017 08:43
Drebin skrev:
CCCP skrev:Nå har jeg sett 3 perioder Furuset Forum, det har vært triste greier. Ikke er jeg noen fan av "minirink" heller.

Må si jeg savner en skikkelig diskusjon om hva vi skal ha i norsk hockey. Nå dukker det opp små isflater her og der, uten at jeg har inntrykk av at noen har en helhetlig tankegang om hvordan vi skal gjøre ting i Norge. Jeg sier ikke at det ene eller andre er riktig, men vi bør gå grundigere til verks enn at det bare blir sånn. Hvordan påvirker dette f.eks spillerutvikling?
Petter Thoresen sa noe om dette før sesongen, husker ikke hvor, men han var ikke sikker på om det var rette veien å gå.

Debatten er over for lengst.
Du må ha sovet i timen! Det har vært en løpende debatt om NHL rink. Forbundet landet på alt mellom 26x60 og 30x60 som godkjent kamp arena i fremtiden. Selv om fremtidens hockey utelukkende bør spilles på 26x60(61) (som det er i Forum, MS, Oil og mange fler)
Bakdelen med 240m2 mindre isflate er avvikling av hockeyskoler etc. (det er vel hovedgrunnen til at 30x60m ikke forbys som fremtidig kamp arena) Det er bare å se på SIL som har den største isflaten i Norge. Mister du pucken på tvers, bruker du et kvarter på å hente den. Ikke blir det god TV produksjon, ikke er det publikumsvennlig.

InnleggSkrevet: 29. September 2017 08:51
huuum skrev:Det er bare å se på SIL som har den største isflaten i Norge. Mister du pucken på tvers, bruker du et kvarter på å hente den. Ikke blir det god TV produksjon, ikke er det publikumsvennlig.

Hæ? Er dette et argument? Må man være enig i dette??

InnleggSkrevet: 29. September 2017 12:37
slasher skrev:
huuum skrev:Det er bare å se på SIL som har den største isflaten i Norge. Mister du pucken på tvers, bruker du et kvarter på å hente den. Ikke blir det god TV produksjon, ikke er det publikumsvennlig.

Hæ? Er dette et argument? Må man være enig i dette??

Nei, du trenger ikke være enig, men det er ingen vits å kjempe imot ;)
Det blir litt som å kjempe mot Bokløv stilen i hopp når den kom.

Hockeykamper på NHL rink er himmelvid forskjell i positiv forstand sammenlignet med stor bane.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. September 2017 15:00
huuum skrev:
Hockeykamper på NHL rink er himmelvid forskjell i positiv forstand sammenlignet med stor bane.

Jeg forholder meg retten til å være veldig uenig i det utsagnet. Jeg vil heller ha rom for teknikere enn at tre biffer skal kontrollere slottet uten å bevege seg.
®

InnleggSkrevet: 30. September 2017 05:29
RedFarmer skrev:
huuum skrev:

Jeg forholder meg retten til å være veldig uenig i det utsagnet. Jeg vil heller ha rom for teknikere enn at tre biffer skal kontrollere slottet uten å bevege seg.

Syntes Zucca klarer seg bra jeg. Han snurrer rundt med alle uansett str på bane, så det er ikke noe problem med teknisk hockey. Selvfølgelig går alt litt raskere i lengde retningen hvor det handler om å slippe puck raskere. Det ser imidlertid vondt ut for mange. (spesielt backer) Oppdaterte trenere er en forutsetning. Oppspills varianter på bred bane funker for eksempel dårlig på smal bane. Det tar litt tid å vende seg, men etter en sessong eller to tipper jeg at selv de mest bastante, ikke vil ha gamlerinken tilbake.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: AnonNym, Bing [Bot], Google [Bot], Ramp og 20 gjester