OL i Sør-Korea - ishockeyturneringen

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 19:03
Drebin skrev:
Kjellvis skrev:Problemet mitt sånn sett med Trettenes, er at han har jo ikke særlig fysikk, så han kan ikke smelle på og slite ut backene til mostanderen. Så når han da ikke produserer, så har han egentlig ingenting å tilby. Det kan derimot Dahlstrøm med fysikken sin. Gi litt juling.

Inn med Rønnild, tempo og fysikk. Bare å se en Storhamarkamp og se hva han driver med, ingen skal påstå han ikke kunne bidratt nedover i rekkene.
Heller han enn Dahlstrøm. Tommy er nok med, var bra på Hamar og er en Thoresen-favoritt. Da er det ikke plass til en såpass temposvak spiller til, trengs folk med fart på jerna internasjonalt.

Hadde vaert moro. Men hvis spillere ikke en gang for sjansen i treningskamper så er OL uttak langt unna. Men jeg håper jeg har feil med ett par spillere.

InnleggSkrevet: 14. Januar 2018 01:11
VG tipper vi tar bronsemedalje (i beste fall) !!!

-Ishockey
Bronsemedalje: Herrer

Petter Thoresens mannskap – uten Mats Zuccarello og Andreas Martinsen – taper åpningskampen mot Sverige i spilleforlengelse, men blir beste toer etter seirer over Finland og Tyskland i det innledende gruppespillet og slipper kvalifiseringsrunden (en kamp) om å komme til kvartfinalen. «Lett» motstander (det svakeste laget fra gruppespillet slår overraskende nest beste toer i kvartfinalen) medfører semifinale, som hockeygutta taper. Norge vinner bronsekampen mot umotivert sterk ishockeynasjon, uten NHL-spillere.

https://www.vg.no/sport/i/jPzvPq/sa-man ... beste-fall
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Januar 2018 13:46
Hehe ja det skall vaere i beste fall. Gott med optimister.
Men man kan jo håpe på noe fantastisk, först vill jeg se troppen.

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 02:04
Jeg heller nå mot at Olden bør opp i andrerekka. Om det er rett, som PX, skriver i annen tråd, at han har bygget muskler og nå veier 90 kg, kan det forklare mye. Synd vi ikke har en skikkelig senter å sette i andrerekka.

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 09:45
Sorum skrev:VG tipper vi tar bronsemedalje (i beste fall) !!!

-Ishockey

Petter Thoresens mannskap – uten Mats Zuccarello og Andreas Martinsen – taper åpningskampen mot Sverige i spilleforlengelse, men blir beste toer etter seirer over Finland og Tyskland i det innledende gruppespillet og slipper kvalifiseringsrunden (en kamp) om å komme til kvartfinalen. «Lett» motstander (det svakeste laget fra gruppespillet slår overraskende nest beste toer i kvartfinalen) medfører semifinale, som hockeygutta taper. Norge vinner bronsekampen mot umotivert sterk ishockeynasjon, uten NHL-spillere.

Makan til optimisme :lol:
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 14:23
MaxDelt skrev:
Sorum skrev:VG tipper vi tar bronsemedalje (i beste fall) !!!

-Ishockey

Makan til optimisme :lol:

Klart dette er optimistisk, men absolutt der målsettingen vår bør være. Er så lei at vi alltid tror vi skal tape stort for alle, og så alltid bli positivt overrasket når vi spiller jevnt med sterke lag. Det er derfor vi sliter med å komme til kvart i VM. Vi føler oss «ferdig» når vi har unngått nedrykk. Selv i fotball, der vi er helt ræva, har vi iallfall ambisjoner om å slå selv Tyskland. Da blir vi skuffa når vi taper. Vi må løfte ambisjonene til hockeylandslaget. Vi henger igjen i fortiden! Kom igjen! La oss ta Finland eller Sverige!!

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 14:37
Elvis1 treffer spikeren på hodet! Det der har jeg tenkt mange ganger, men ikke klart å ordlegge det! TAKK!

En annen ting jeg tenker. Greit Zuke er utrolig god! Men på en side kan det være positivt at eneren vår ikke er med. For da kan det hende at flere står frem og tar ansvar. Jeg føler innimellom når Zuke er med, at alle andre avventer og vil at han skal ta ansvar, fremfor at de tar ansvaret selv. Men tror ikke vi skal glemme at vi uansett møter spillere av topp internasjonal klasse, men føler vi er nærmere nå enn ellers.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 14:43
Ja på en eller annen måte må man jo tro att man kan vinne hver kamp. Men rent realistisk er vi ikke der. Jeg synes vi stangnert de siste åra. Litt for ujevne og gör ofte samme feil. Men det er lov og drömme, det gör jeg også.

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 18:10
Det er forskjell på ønsker og realiteter: jeg ønsker selvsagt også at det går framover med landslaget, men tror, i beste fall, at vi har stagnert.
Vi har for dårlig ettervekst etter de beste, etablerte spillerne...
Håper jeg tar feil så det dundrer under OL 8-)
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 18:54
Nörstebö er klar for spill i sluttet på januar. Så OL skall det ikke vaere noen fare med.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 19:12
MaxDelt skrev:Vi har for dårlig ettervekst etter de beste, etablerte spillerne...

Det er ikke mange som ser dette.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 13:03
Når kommer troppen?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 13:40
målgård1 skrev:Når kommer troppen?

Vilken dag som helst.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 18:59
Sverige og Tsjekkia har lagene klare.

http://www.eliteprospects.com/team.php? ... year0=2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 19:07

Rasmus Dahlin kan gis muligheten til å skrive idrettshistorie. Fra før er Kevin Fiala, Andrei Kostitsyn og en annen hviterusser de eneste tre som har spilt A-VM samme sesong for seniorer, U20 og U18. Dahlin kan legge et OL oppå trippelen. Bøygen blir om det svenske forbundet ønsker å fortelle Frølunda at de tar han med til U18 under et mulig SHL sluttspill for å sette en rekord.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 19:26
Ja det blir artig og se. Han er for jevlaaa god allrede.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. Januar 2018 01:52
Her er min tropp.

Lars Haugen
Henrik Haukeland
Steffen Söberg

Synes tredje keeperplass er vanskelig. Volden har spilt seg opp de siste ukene, men tror ikke det er nok for og overbevise Thoresen. Holm er også naer, men ikke nok. Jeg hade tatt Söberg pga hans fantastiske kamper i tidligere mesterskap.

Bonsaksen
Holös
Nörstebö
Ödegaard
Sörvik
Lesund
Bryhnisveen
Johannesen

Synes det er vanskelig med backene. Men de 6 förste på min liste bör vaere bankers, hvis ikke er det noe rart. Jeg hadde tatt med Bryhnisveen selv om jag ikke tror han kommer med dessverre. Han er bra i Tsjekkia, spiller töfft, har ett meget godt skudd. Johannesen kommer med tross en vanskelig sesong, har kommet till rette igjen i GET.
Selv om jeg tror Thoresen kan ta med Sveum, Espeland, Ström, eller Kåsastul. Det er jevnt. Men jeg förstår ikke hvorfor Sveum eller Ström skall med denne gang. Det blir for tydlig da att det er Stavangerbriller på.

Thoresen
M.Olimb
KA.Olimb
Bastiansen
Rosseli Olsen
Reichenberg
Forsberg
Röymark
Valkvae Olsen
Olden
Roest
Kristiansen
Trettenes
Dahlström

Også litt vanskelig. Men vi har ikke så mange andre og ta av. Salsten kommer nog med på Thoresens lag. Spillere som Forsberg og Röymark har ikke knallsesongen, langt ifra men er fortsatt viktige for Norge. Olden må vaere med. Makan til sesong, men kommer han med på Thoresens lag? Er jevlig usikker på det. Trist.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. Januar 2018 15:03
Nå sier dem att uttaket offentliggöres den 24 januar.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 13:29
Koreas lag

Noterer att det er 5 spillere som ikke spilt klubbhockey denne sesongen, rart.

Slovenia
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 14:23
johnpx skrev:Koreas lag

Noterer Alex Plante.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 15:06
DonCherry skrev:

Noterer Alex Plante.

6,7 ikke koreanske spillere. Det er vel litt trist men men. Vi har hatt noen svensker og finner för men ikke 6 st på samme lag.

Best er keeper Dalton, fantastisk i sine stunder.

InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 18:40

Ser ut som EP ikke er oppdatert på de koreanske ligaene. Et par av de ser det ut som spiller i en koreansk universitetsliga, mens de andre trolig spiller i ligaen "Asian Other".
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 19:06
Hawkie skrev:

Ser ut som EP ikke er oppdatert på de koreanske ligaene. Et par av de ser det ut som spiller i en koreansk universitetsliga, mens de andre trolig spiller i ligaen "Asian Other".

Jeg kom på hva det kan vaere, ser ut som mange av dem spiller i Sangmu. I fotball er det laget dem spiller i når dem gör militärtjenesten. I Korea må alle göre det. Selv om dem er proffer. Så det er nok så i hockeyn også.

InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 19:57
johnpx skrev:
Hawkie skrev:

Jeg kom på hva det kan vaere, ser ut som mange av dem spiller i Sangmu. I fotball er det laget dem spiller i når dem gör militärtjenesten. I Korea må alle göre det. Selv om dem er proffer. Så det er nok så i hockeyn også.

At du finner frem til sånt! Kjempebra!

Vi hadde tre spillere født i Sverige på et VM lag for mindre enn 15 år siden. Det får bli kveldens quiz.

Det hadde nok også norsk ishockey i tankene når reglene ifm utlendingskvoten ble satt. Da hadde vi en keeperkrise og en ..... så hvis det bare var en finne eller svenske som hadde bodd her i to år så kunne det være om få noen gode spillere inn på landslaget.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 20:26
Vanskelig. VM 2007? Da hadde vi tre "utlendinger". Holmstedt, Kaunismäki og Ryman.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 17 gjester