OL i Sør-Korea - ishockeyturneringen

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 20:19
Kjellvis skrev:
Drebin skrev:Høres jo fint ut med en "produserende" 3.rekke. Problemet er at den i så fall vil bli spist opp av de andre lagene. Olden har hatt flere forsøk i VM uten å vise noe, Valkvæ har ikke vært i nærheten sålangt. Flott at begge viser utvikling, en av de kan vi sikkert ha med. Men ei rekke med de og Roest holder ikke.

Takk!!!

Bare hyggelig :D

Inn med Martin Rønnild, tempo og pondus, akkurat det du trenger i 3, 4 rekka til Norge (veit det ikke kommer inn nye spillere nå men lell da gut).

Patrick-Olimb-Olimb
Reich-Basse-Rosseli
Valkvæ-Forsberg-Røymark
Kristiansen-Roest-Rønnild
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 20:36
Morsomt og leke med nye navn. Men som du sier så kommer det ingen nye. Spesiellt ikke til OL. Liker også det jeg sett av Rönnild.

InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 21:12
En som trolig er ute av bildet er Robin Dahlstrøm. Iflg denne skaderapporten ser det ut til at han er ute for Storhamar til ut i februar http://www.h-a.no/sport/hockey/negative-skadenyheter

Regner vi Hoff og Dahlstrøm som uaktuelle så har vi 13 mann, inkl Salsten, som var på Hamar. Minst en ledig plass, og den bør gå til Sondre Olden som både kan være alternativ for 2. rekka om det skulle bli skader i de to første rekkene, og som et alternativ hvis vi ønsker en mer offensiv 3. rekke.

Husk at i OL er de tre første kampene en ren kvalifisering inn mot play-off/kvartfinale. Realistisk handler det om å holde sifrene nede mot Sverige og Finland, men selvsagt prøve å kapre poeng. Så må vi omstille og gå for tre poeng mot Tyskland. Best mulig ranking og lettest mulig motstand i play-off kan gi oss en historisk kvartfinale. Noe vi trenger for å vekke det norske folk bokstavelig talt.

InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 21:26
Drebin skrev:Høres jo fint ut med en "produserende" 3.rekke. Problemet er at den i så fall vil bli spist opp av de andre lagene. Olden har hatt flere forsøk i VM uten å vise noe, Valkvæ har ikke vært i nærheten sålangt. Flott at begge viser utvikling, en av de kan vi sikkert ha med. Men ei rekke med de og Roest holder ikke.

Olden har to forsøk i VM, ikke flere. Han var 21 år i 2014 og fikk både OL og VM. Han kom fra 58 poeng i GET. Han skårer og har en assist https://www.youtube.com/watch?v=5_mcMP7N4is og https://www.youtube.com/watch?v=3QeW5TK25lY "han gör det så säkert". Jeg ser ikke mange norske spillere som skårer mål så sikkert som han gjør her mot Sverige.

Jeg synes det er noe å ha på CVen for en så ung spiller. Vi ser jo f.eks Trettenes med null poeng på tre VM. Så går det tre år før han får sjansen i VM igjen i 2017. Da kommer han fra sju poeng i SHL for Leksand, hvor han er 3. rekkespiller for det meste. Det blir ingen poeng på Olden denne gang. Han spiller 7 min snitt, men ikke i en offensiv rekke.

At han ikke har fått sjansen på landslaget i høst av Thoresen skyldes nok mest at han er en utpreget offensiv spiller. Men vi trenger også alternativer i de to første rekkene ved skader. Jeg ser at han godt kan sammenlignes med Reichenberg. Så skal vi ikke kimse av at det er stor forskjell på en Sondre Olden med eller uten selvtillit. Nå produserer han i kamp etter kamp og da er han en mann for OL i mine øyne. Og han kan være et alternativ i PP med sine giftige skudd.

InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 21:28
Sorum skrev:En som trolig er ute av bildet er Robin Dahlstrøm. Iflg denne skaderapporten ser det ut til at han er ute for Storhamar til ut i februar http://www.h-a.no/sport/hockey/negative-skadenyheter

Februar er jo ikke bare en uke unna, Søgaard er ute til slutten av januar mens Dahlstrøm trenger en uke til før han er klar for kamp.

InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 21:52
flaks skrev:
Sorum skrev:En som trolig er ute av bildet er Robin Dahlstrøm. Iflg denne skaderapporten ser det ut til at han er ute for Storhamar til ut i februar http://www.h-a.no/sport/hockey/negative-skadenyheter

Februar er jo ikke bare en uke unna, Søgaard er ute til slutten av januar mens Dahlstrøm trenger en uke til før han er klar for kamp.

Ja, jeg leste det som en en uke mer enn Søgaard da det ville være naturlig å nevne han som var raskest tilbake først.

Uansett mener jeg vi har mer bruk for Olden enn for Dahlstrøm eller Salsten.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Januar 2018 00:04
Sorum skrev:

Olden har to forsøk i VM, ikke flere. Han var 21 år i 2014 og fikk både OL og VM. Han kom fra 58 poeng i GET. Han skårer og har en assist https://www.youtube.com/watch?v=5_mcMP7N4is og https://www.youtube.com/watch?v=3QeW5TK25lY "han gör det så säkert". Jeg ser ikke mange norske spillere som skårer mål så sikkert som han gjør her mot Sverige.

Jeg synes det er noe å ha på CVen for en så ung spiller. Vi ser jo f.eks Trettenes med null poeng på tre VM. Så går det tre år før han får sjansen i VM igjen i 2017. Da kommer han fra sju poeng i SHL for Leksand, hvor han er 3. rekkespiller for det meste. Det blir ingen poeng på Olden denne gang. Han spiller 7 min snitt, men ikke i en offensiv rekke.

At han ikke har fått sjansen på landslaget i høst av Thoresen skyldes nok mest at han er en utpreget offensiv spiller. Men vi trenger også alternativer i de to første rekkene ved skader. Jeg ser at han godt kan sammenlignes med Reichenberg. Så skal vi ikke kimse av at det er stor forskjell på en Sondre Olden med eller uten selvtillit. Nå produserer han i kamp etter kamp og da er han en mann for OL i mine øyne. Og han kan være et alternativ i PP med sine giftige skudd.

Kommer aldrig og glemme scoringen mot Sverige. Den var fin, i en spesiell kamp.
Er det noen gang Olden ska med er det jo nå! Finns mange andre som burde vaert ute om han er det, men men. Og han må jo som du sier spille i rett rekke for det skall bli noe , men det er han jo ikke alene om.

Kan ikke se noe annet en att de sitter og tenker på Olden nå, hvis ikke er dem jo dumme!

InnleggSkrevet: 07. Januar 2018 17:08
Jeg kan forstå argumentet angående om at 2 offensive rekker er nok. Jeg mener allikevel det burde være plass til Olden i en av de to offensive rekkene, og da istedenfor Reichenberg. Jeg har ikke sett han i Tsjekkia, men det han leverte under fjorårets VM var ikke godt nok. Meget overrasket over tilliten han får av Thoresen.
Hvis jeg ikke tar feil har vel heller aldri Olden fått tillit i en offensiv rekke på landslaget, det er jo der han har sine kvaliteter.

InnleggSkrevet: 07. Januar 2018 23:38
Noen med peiling på når OL-uttaket kommer? Er spennende med tanke på våre to store poengplukkere der ute, Sondre Olden og Thomas Valkvæ Olsen.

Har hørt Petter Thoresen si at vi skal spille en treningskamp i Korea før OL. Noen som vet hvem vi skal spille mot der?

Det er dessverre helt utrolig hvor dårlig Norges ishockeyforbund er på informasjon ift at vi faktisk skal delta i OL.

Edit: Ved siden av kampprogrammet har de lagt ut en kortfattet forklaring som jeg ikke kan skjønne annet enn må være feil:

-Turneringsformat
Turneringen består av 12 nasjoner fordelt på 3 grupper. Spesielt med OL, er en kvalifiseringsrunde mot kvartfinalene.Vinnerne av hver gruppe er automatisk kvalifiserte, samt den beste toern (lucky loser). De resterende toerne, og de to beste treerne, spiller denne kvalifiseringen. Alle firerne, samt den dårligste treern, ryker ut..............

IIHF skriver dette som må være det riktige: The 2018 Olympic men’s ice hockey tournament will be played according to the same format used in Sochi 2014 and Vancouver 2010 with three groups of four teams each. The best four teams from an overall 12-team ranking – the group winners and the second-ranked team with the best record – will advance to the quarter-finals while the other teams will play a qualification playoff game.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Januar 2018 23:44
Sorum skrev:Noen med peiling på når OL-uttaket kommer? Er spennende med tanke på våre to store poengplukkere der ute, Sondre Olden og Thomas Valkvæ Olsen.

Har hørt Petter Thoresen si at vi skal spille en treningskamp i Korea før OL. Noen som vet hvem vi skal spille mot der?

Det er dessverre helt utrolig hvor dårlig Norges ishockeyforbund er på informasjon ift at vi faktisk skal delta i OL.

Thomas Valkvæ Olsen, han gjør det igjen.

http://www.hockeyallsvenskan.se/gamecen ... icles/post

Kan mangel på informasjon og annet henge sammen med mangel på en del annet som f.eks. sponsorer?

InnleggSkrevet: 07. Januar 2018 23:50
DonCherry skrev:Kan mangel på informasjon og annet henge sammen med mangel på en del annet som f.eks. sponsorer?

Når jeg ser ansatte-oversikten finner jeg ingen informasjonsmedarbeider
https://www.hockey.no/forbundet/om-nihf/ Vil tro det er sportssjef Salsten ansvar å informere om det sportslige. Uansett er det veldig forsømt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Januar 2018 09:17
Det er vel intet nytt att informasjonen runt landslaget er piss? Selv om det er OL sesong.

Olden og Valkvae Olsen fortsetter og herje. Snart er det tjenstefeil og ikke ta dem ut.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Januar 2018 18:40
Var det ikke snakk om att Martinsen ikke fikk spille OL pga for mye lönn? Jeg husker ikke.

Men USA har tatt ut 3 AHL spillere til OL og jeg tror ikke dem tjener så mye mindre?

InnleggSkrevet: 09. Januar 2018 18:54
johnpx skrev:Var det ikke snakk om att Martinsen ikke fikk spille OL pga for mye lönn? Jeg husker ikke.

Men USA har tatt ut 3 AHL spillere til OL og jeg tror ikke dem tjener så mye mindre?

Martinsen er under NHL-kontrakt, i motsetning til de spillerne USA har tatt ut.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Januar 2018 20:54
Hawkie skrev:
johnpx skrev:Var det ikke snakk om att Martinsen ikke fikk spille OL pga for mye lönn? Jeg husker ikke.

Martinsen er under NHL-kontrakt, i motsetning til de spillerne USA har tatt ut.

Takk, da er jeg med!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 01:04

Regner vi Hoff og Dahlstrøm som uaktuelle så har vi 13 mann, inkl Salsten, som var på Hamar. Minst en ledig plass, og den bør gå til Sondre Olden som både kan være alternativ for 2. rekka om det skulle bli skader i de to første rekkene, og som et alternativ hvis vi ønsker en mer offensiv 3. rekke.

Husk at i OL er de tre første kampene en ren kvalifisering inn mot play-off/kvartfinale. Realistisk handler det om å holde sifrene nede mot Sverige og Finland, men selvsagt prøve å kapre poeng. Så må vi omstille og gå for tre poeng mot Tyskland. Best mulig ranking og lettest mulig motstand i play-off kan gi oss en historisk kvartfinale. Noe vi trenger for å vekke det norske folk bokstavelig talt.

Dahlström var jo tilbake idag.

InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 01:22
johnpx skrev:

Dahlström var jo tilbake idag.

Ja, Dahlstrøm er tilbake, jeg misforstod skaderapporten:-)

- Thoresen håper å ha OL-troppen klar tidlig i neste uke.
Petter Thoresen sier til NTB at han vil ta ut troppen tidlig i neste uke for å få litt ro.

– Jeg tar ut troppen så blir det opp til Olympiatoppen når de offentliggjør den, sier han.

Han håper i det lengste at Frölunda-backen Mattias Nørstebø blir klar til spill for OL. Den unge trønderen har vært igjennom en kneoperasjon.

– Vi må se han situasjonen med ham. Jeg er i løpende dialog med klubben når det gjelder hans utvikling.

Aleksander Bonsaksen pådro seg et kjevebrudd like før firenasjonersturneringen i Hamar før jul, men har spilt igjen med en spesialbeskyttelse på hjelmen slik at Iserlohn-backen er klar for OL-troppen.------------------------------------------------------------

14 forwards. Valkvæ var med på Hamar. Føler det skal med to av tre av disse: Salsten, Dahlstrøm og Olden. Da må Olden være et opplagt valg, vi trenger ikke både Salsten og Dahlstrøm som 13. og 14. forward
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 14:57
Spennende med uttak neste uke.
Blir nok som forventet. Men vi får se.

InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 15:13
Personlig skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor ingen nevner Trettenes i kategorien spillere som bør ut. Mange sjanser, spesielt i VM, 0+0. På tide at andre får prøve seg. Salsten og TRettenes ut. Dahlstrøm, Olden og Valkvæ med håper jeg.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 15:42
Kjellvis skrev:Personlig skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor ingen nevner Trettenes i kategorien spillere som bør ut. Mange sjanser, spesielt i VM, 0+0. På tide at andre får prøve seg. Salsten og TRettenes ut. Dahlstrøm, Olden og Valkvæ med håper jeg.

Jeg synes han er intressant , du ser att han har hockey i sig. Men ja , statistikken sier seg selv og sesongens hans er vel litt opp og ner. Men Thoresen liker Stavangergutta. De kommer med. Og da kan dessverre Olsen og Olden ryke.

InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 17:23
Problemet mitt sånn sett med Trettenes, er at han har jo ikke særlig fysikk, så han kan ikke smelle på og slite ut backene til mostanderen. Så når han da ikke produserer, så har han egentlig ingenting å tilby. Det kan derimot Dahlstrøm med fysikken sin. Gi litt juling.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 17:47
Kjellvis skrev:Problemet mitt sånn sett med Trettenes, er at han har jo ikke særlig fysikk, så han kan ikke smelle på og slite ut backene til mostanderen. Så når han da ikke produserer, så har han egentlig ingenting å tilby. Det kan derimot Dahlstrøm med fysikken sin. Gi litt juling.

Det har du 100 % rett i. Og uten Ylven og Martinsen så går nok Thoresen på den linja.

Hvis vi ser på Vm troppen sist så er det 2 som mangler. Karterud og Martinsen. Vi trenger en som kan smelle på som du sier, Og da blir det Dahlström eller Kristiansen, kanskje begge to. Thoresen liker Kristiansen. Hvis vi snakker statistikk så har jo ikke Kristiansen heller noen poeng på sine 9 VM kamper. Og hans sesong er vel sån passe, tenker på att han dro hjem fra Tyskland.

Ja noen blir skuffa her, den saken er klar! hehe

InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 18:15
Men Tommy kan jo som du nevner tilby en del fysikk og smeller :) Men mangler kanskje litt tempo på internasjonale scenen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 18:23
Kjellvis skrev:Men Tommy kan jo som du nevner tilby en del fysikk og smeller :) Men mangler kanskje litt tempo på internasjonale scenen.

Er ganske så sikker på att Tommy kommer med. Men ja han mangler litt, bare se hvordan det gått når han har prövd seg utenlands.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Januar 2018 18:46
Kjellvis skrev:Problemet mitt sånn sett med Trettenes, er at han har jo ikke særlig fysikk, så han kan ikke smelle på og slite ut backene til mostanderen. Så når han da ikke produserer, så har han egentlig ingenting å tilby. Det kan derimot Dahlstrøm med fysikken sin. Gi litt juling.

Inn med Rønnild, tempo og fysikk. Bare å se en Storhamarkamp og se hva han driver med, ingen skal påstå han ikke kunne bidratt nedover i rekkene.
Heller han enn Dahlstrøm. Tommy er nok med, var bra på Hamar og er en Thoresen-favoritt. Da er det ikke plass til en såpass temposvak spiller til, trengs folk med fart på jerna internasjonalt.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: RedFarmer og 20 gjester