OL i Sør-Korea - ishockeyturneringen

InnleggSkrevet: 13. September 2017 23:10
Vinter-OL 2018 har åpning 9. februar, mens ishockeyturneringen starter 14. februar. Det er ennå ikke offentliggjort en schedule.

Gruppene er:
A - Canada - Tsjekkia - Sveits - Sør-Korea
B - Russland - USA - Slovakia - Slovenia
C - Sverige - Finland - Tyskland - Norge

Gruppevinnere og beste toer går rett til kvartfinale. Resterende lag rangeres fra 5 til 12, og parres i fire Play-off kamper. Altså, hvor bedre man gjør det i gruppespillet hvor "lettere" motstand får man i Play-off. Vinnerne av disse fire Play-off kampene går til kvartfinale.

Vi spiller ganske sikkert mot Sverige først. Så Finland, før Tyskland i siste kamp. Dette med bakgrunn i ranking.

Edit: Kamptidspunkter vil være (norsk tid) kl. 0410, kl. 0840 eller kl. 1310.

Før OL skal landslaget ut i to turneringer. I november skal vi til Østerrike, hvor vi i tillegg møter Danmark og Sør-Korea. I desember skal det være en turnering her i Norge. Men Norges ishockeyforbund finner det for godt å holde sted, og motstandere, hemmelig...

Men med litt leting fant jeg denne http://www.eihc.eu/view/eihc/eihc-2017-2018 Vi møter altså Russland, Slovakia og Frankrike. Her kommer Russland og Slovakia med lagene de skal ha i OL, så det kommer til å bli meget god motstand.

InnleggSkrevet: 13. September 2017 23:18
VM-laget i Paris så slik ut:

Goalkeepers
30 HAUGEN Lars
33 HAUKELAND Henrik
70 SOBERG Steffen

Defenders
4 JOHANNESEN Johannes
5 LESUND Erlend
6 HOLOS Jonas
10 NORSTEBO Mattias
14 SVEUM Dennis
42 ODEGAARD Henrik
47 BONSAKSEN Alexander
90 SORVIK Daniel

Forwards
8 TRETTENES Mathias
13 OLDEN Sondre
20 BASTIANSEN Anders
22 ROYMARK Martin
24 MARTINSEN Andreas
26 FORSBERG Kristian
28 ROEST Niklas
40 OLIMB Ken Andre
41 THORESEN Patrick
46 OLIMB Mathis
51 ROSSELI OLSEN Mats
61 REICHENBERG Aleksander
82 KARTERUD Jorgen
93 VALKVAE OLSEN Thomas

Av disse er det bare Andreas Martinsen som er uaktuell. En naturlig erstatter er Tommy Kristiansen. Ellers tror jeg det skal bli vanskelig for andre spillere å slå seg inn på dette laget. Men spillere som Robin Dahlstrøm, Eirik Salsten og Michael Haga får kanskje sjansen i treningskampene. En spennende spiller er Ludvik Hoff. Petter Thoresen har uttalt at Hoff skal få sjansen i treningskampene.

InnleggSkrevet: 14. September 2017 07:46
Sorum skrev:Vinter-OL 2018 har åpning 9. februar, mens ishockeyturneringen starter 14. februar. Det er ennå ikke offentliggjort en schedule.

Gruppene er:

Gruppevinnere og beste toer går rett til kvartfinale. Resterende lag rangeres fra 5 til 12, og parres i fire Play-off kamper. Altså, hvor bedre man gjør det i gruppespillet hvor "lettere" motstand får man i Play-off. Vinnerne av disse fire Play-off kampene går til kvartfinale.

Vi spiller ganske sikkert mot Sverige først. Så Finland, før Tyskland i siste kamp. Dette med bakgrunn i ranking.

Før OL skal landslaget ut i to turneringer. I november skal vi til Østerrike, hvor vi i tillegg møter Danmark og Sør-Korea. I desember skal det være en turnering her i Norge. Men Norges ishockeyforbund finner det for godt å holde sted, og motstandere, hemmelig...

Men med litt leting fant jeg denne http://www.eihc.eu/view/eihc/eihc-2017-2018 Vi møter altså Russland, Slovakia og Frankrike. Her kommer Russland og Slovakia med lagene de skal ha i OL, så det kommer til å bli meget god motstand.

Ligger et slør av usikkerhet rundt dette OL-et Sørum. Vanskelig å late som ingenting sånn som forholdene utvikler seg der nede.

InnleggSkrevet: 14. September 2017 16:29
huuum skrev:
Sorum skrev:Vinter-OL 2018 har åpning 9. februar, mens ishockeyturneringen starter 14. februar. Det er ennå ikke offentliggjort en schedule.

Gruppene er:

Ligger et slør av usikkerhet rundt dette OL-et Sørum. Vanskelig å late som ingenting sånn som forholdene utvikler seg der nede.

Føler meg nokså sikker på at det blir OL som planlagt.

Det er mye prat her i USA om at NHL likevel kan bli fristilt. Så det er ikke umulig at både Martinsen og Zucca kommer med. Det gjenstår å se.

Om Z og M ikke kommer med, er jeg enig i at stammen blir troppen fra i fjor. Men det er en del som banker på og som jeg mener har gode sjanser: Haga, Bryhnisveen, Tommy K og Hoff. Om de presterer i sine respektive ligaer, bør det ikke være tvil.

InnleggSkrevet: 25. September 2017 21:31
Kampoppsettet er klart http://pyeongchang2018.iihf.hockey/men/games/

Torsdag 15. feb kl. 0840 Sverige - Norge
Fredag 16. feb kl. 1310 Finland - Norge
Søndag 18. feb kl. 0410 Tyskland - Norge
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 21:49
Tre meget töffe kamper.

Kampen mot Sverige blir en höjdepunkt for meg!

InnleggSkrevet: 25. September 2017 22:12
johnpx skrev:Tre meget töffe kamper.

Alle kampene går på tidspunkt hvor det ikke noen store kollisjoner med andre konkurranser. La oss håpe på gode resultater og en boost for ishockey i Norge. Men da må vi til kvartfinale!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 22:59
Sorum skrev:

Alle kampene går på tidspunkt hvor det ikke noen store kollisjoner med andre konkurranser. La oss håpe på gode resultater og en boost for ishockey i Norge. Men da må vi til kvartfinale!

Blir det ikke töfft med kvart? Selv om det er mulig. Spesiellt nå når det er uten NHL spillere.

InnleggSkrevet: 25. September 2017 23:43
johnpx skrev:
Sorum skrev:

Blir det ikke töfft med kvart? Selv om det er mulig. Spesiellt nå når det er uten NHL spillere.

Kvartfinale bør være mulig. Det vil i så fall være en stor fordel om vi slår Tyskland, og holder sifrene ned mot Sverige og Finland. Vi får jo uansett en Play-off kamp og jo bedre ranket vi er etter gruppespillet hvor "dårligere" motstand møter vi i Play-off. Husk at lag som Sør-Korea, Slovenia, Slovakia og Sveits er med i OL. Ikke umulig å slå en av dem i Play-off
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2017 01:00
For all del ikke umulig nej. Men vi må nok vaere litt heldig også. Stang in!

InnleggSkrevet: 26. November 2017 03:11
Norge kan bli uten Patrick Thoresen i OL!

5. desember får vi vite om russiske idrettsutøvere blir nektet å være med i OL. Det kan bli resultatet av en granskning som IOC står bak.

Nå sier russerne, dvs politikere, at de vil reagere med å anordne en ny lov som vil gi KHL mulighet til å nekte KHL-spillere å spille i OL. Dvs svensker, finner, tsjekkere og Patrick Thoresen m.fl kan bli nektet å spille OL.

Et alternativ er at russerne får stille lag under et nøytralt flagg. Det er ikke godt nok for dem slik de uttaler seg nå.

https://www.gazeta.ru/sport/2017/11/23/ ... ml?updated

Et Norge uten Patrick Thoresen er selvsagt en svekkelse, men der er verre for svenskene og finnene. Det kan jo hende at ingen spillere fra f.eks Jokerit får være med. Meget spesiell situasjon.

InnleggSkrevet: 26. November 2017 08:34
Sorum skrev:Norge kan bli uten Patrick Thoresen i OL!

5. desember får vi vite om russiske idrettsutøvere blir nektet å være med i OL. Det kan bli resultatet av en granskning som IOC står bak.

Nå sier russerne, dvs politikere, at de vil reagere med å anordne en ny lov som vil gi KHL mulighet til å nekte KHL-spillere å spille i OL. Dvs svensker, finner, tsjekkere og Patrick Thoresen m.fl kan bli nektet å spille OL.

Et alternativ er at russerne får stille lag under et nøytralt flagg. Det er ikke godt nok for dem slik de uttaler seg nå.

https://www.gazeta.ru/sport/2017/11/23/ ... ml?updated

Et Norge uten Patrick Thoresen er selvsagt en svekkelse, men der er verre for svenskene og finnene. Det kan jo hende at ingen spillere fra f.eks Jokerit får være med. Meget spesiell situasjon.

Tragisk at politikk og idrett blandes sammen. Og IOC av alle, med det rullebladet de har.
Tragisk at utøvere som ikke er tatt i doping kan bli utestengt pga nasjonalitet.

Hva løser dette hvis utøvere fra Russland kan stille under nøytralt flagg? Hvis de var dopet når representerte Russland så er de vel ikke mindre dopet om de stiller nøytralt.
Politisk utestengelse for å presse/ydmyke Russland.

Husker Myrvold sa at medisinsk i Detroit ga beskjed til spillere som skulle til ol at de måtte slutte hvis de brukte pga dopingtestene. NHL og NBA blir ikke testet av WADA slik mange andre.
Storhamar
Brynäs
London Knights

InnleggSkrevet: 26. November 2017 08:55
Nå tyder vel det meste på at de ikke er tatt fordi myndighetene og de hemmelige tjenestene byttet ut utøvernes urintester med rene tester. Da blir det vanskelig å ta dem. Og skulle da bare mangle at nasjonen Russland utestenges av den grunn.

Selvsagt kjipt for de rene utøverne, men det her virker så grovt at desverre lider noen fordi nasjonen har alt for mange råtne epler.

Og ikke minst, Russland gjorde politikk av dette da de involverte myndigheter og sikkerhetstjensten-, ikke IOC. For øvrig tviler jeg på at IOC har baller til utestengelse. Blir vel noen penger under bordet til de korrupte lederne der, så er alt i orden.

Business per usual.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. November 2017 14:23
Tragisk dette. Bare masse tull.

OL uten Thoresen blir meget töfft. Vi har ikke mange som kan produseresom han.

InnleggSkrevet: 29. November 2017 23:49
IIHF mener:

The IIHF Council has reached a unanimous opinion that all clean athletes, including those from Russia, must be permitted to represent their country in the 2018 Olympic Winter Games in PyeongChang.

We oppose the use of collective punishment in the case of Russian athletes. Although we recognize the need to confront doping in sport, Olympic participation should not be used to sanction the many for the actions of the few. In addition, the extent to which the IOC is seeking punitive measures in the case of Russia is putting the health of ice hockey at risk.

Russia’s role in the growth and development of ice hockey cannot be understated. This country forms a pillar on which our sport’s legacy rests upon.

To preserve the integrity of the Olympic ice hockey tournaments, the IIHF in full cooperation with the Russian Ice Hockey Federation and the Kontinental Hockey League initiated a highly structured testing program for the KHL, MHL, and WHL, which went into operation in December 2016 and up to the present has tested nearly 400 Russian players.

To this effect, the IIHF Council reiterates its position that clean athletes from all qualified Federations should be permitted to go to the 2018 Olympic Winter Games and represent their countries.

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 00:12
Fra SHL-tråden:

Disse 15 var på Hamar:
Anders Bastiansen Frisk Asker
Robin Dahlstrøm Storhamar
Kristian Forsberg Stavanger
Ludvig Hoff Uni North Dakota (USA)
Tommy Kristiansen Sparta Sarpsborg
Ken André Olimb Linköping (SWE)
Mathis Olimb Linköping (SWE)
Mats Rosseli Olsen Frölunda (SWE)
Thomas Valkvæ Olsen Södertälje (SWE)
Aleksander Reichenberg Sparta Praha (CZE)
Niklas Roest Sparta Sarpsborg
Martin Røymark Modo (SWE)
Eirik Salsten Stavanger
Patrick Thoresen Storhamar
Mathias Trettenes Krefeld (GER)

Vi manglet vel ingen da? Jeg fikk ikke fulgt kampene nøye, men Ludvig Hoff blir for lett i denne sammenheng ennå. Da er det de andre 14 som skal til OL? Dahlstrøm er skadet, ellers spiller de andre. Men ideen om Valkvæ og Olden i ei 3. rekke er ikke dum. da ryker Salsten eller Dahlstrøm, som uansett er 13. og 14. forward i mine øyne. Det holder med en av dem, og da blir det plass til Olden. Niklas Roest kan være centeren å bruke med Valkvæ og Olden. Da blir 4. rekka: Kristiansen-Forsberg-Røymark.

Slik:

Thoresen - Olimb - Olimb
Reichenberg - Bastiansen - Rosseli
Valkvæ - Roest - Olden
Kristiansen - Forsberg - Røymark

Trettenes - Dahlstrøm
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 19:16
Sorum skrev:Fra SHL-tråden:

Disse 15 var på Hamar:
Anders Bastiansen Frisk Asker
Robin Dahlstrøm Storhamar
Kristian Forsberg Stavanger
Ludvig Hoff Uni North Dakota (USA)
Tommy Kristiansen Sparta Sarpsborg
Ken André Olimb Linköping (SWE)
Mathis Olimb Linköping (SWE)
Mats Rosseli Olsen Frölunda (SWE)
Thomas Valkvæ Olsen Södertälje (SWE)
Aleksander Reichenberg Sparta Praha (CZE)
Niklas Roest Sparta Sarpsborg
Martin Røymark Modo (SWE)
Eirik Salsten Stavanger
Patrick Thoresen Storhamar
Mathias Trettenes Krefeld (GER)

Vi manglet vel ingen da? Jeg fikk ikke fulgt kampene nøye, men Ludvig Hoff blir for lett i denne sammenheng ennå. Da er det de andre 14 som skal til OL? Dahlstrøm er skadet, ellers spiller de andre. Men ideen om Valkvæ og Olden i ei 3. rekke er ikke dum. da ryker Salsten eller Dahlstrøm, som uansett er 13. og 14. forward i mine øyne. Det holder med en av dem, og da blir det plass til Olden. Niklas Roest kan være centeren å bruke med Valkvæ og Olden. Da blir 4. rekka: Kristiansen-Forsberg-Røymark.

Slik:

Thoresen - Olimb - Olimb
Reichenberg - Bastiansen - Rosseli
Valkvæ - Roest - Olden
Kristiansen - Forsberg - Røymark

Trettenes - Dahlstrøm

Der har du våre forwards.

InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 03:01
Enig. Vi må jo håpe Thoresen tør å sette opp ei såpass offensiv tredjerekke. Men Olden og Valkvæ i kanonform nå, langt bedre enn Ross og Reichenberg, selv om disse spiller i sterkere ligaer. Er Valkvæ og Olden sterkere offensive kort enn Reichenberg og Ross?

InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 11:27
Hvor god har Reichenberg vært?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 13:56
Elvis1 skrev:Hvor god har Reichenberg vært?

Han startet bra, en okej sesong synes jeg. 13 poeng på 35 kamper. 8 :e best på laget. Men igår var han ikke med. Skade? Droppet?

InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 18:29
AMK79 skrev:Enig. Vi må jo håpe Thoresen tør å sette opp ei såpass offensiv tredjerekke. Men Olden og Valkvæ i kanonform nå, langt bedre enn Ross og Reichenberg, selv om disse spiller i sterkere ligaer. Er Valkvæ og Olden sterkere offensive kort enn Reichenberg og Ross?

At Olden og Valkvæ totalt sett er bedre enn Rosselli tviler jeg på. Greit at Rosselli ikke produserer voldsomt. Men han viste i siste landskamper at han er brukbart produktiv i en større rolle. I Sverige spiller han nå i en ren shutdown rolle. Noe han er utmerket til å gjøre. Olden og Valkvæ er faktisk ikke i nærheten av toveis egenskapene til #51. Jeg synes Olden og Valkvæ burde være med, men da vil jeg heller ha ut Reichenberg og Trettenes fra troppen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 19:22
Kjellvis skrev:
AMK79 skrev:Enig. Vi må jo håpe Thoresen tør å sette opp ei såpass offensiv tredjerekke. Men Olden og Valkvæ i kanonform nå, langt bedre enn Ross og Reichenberg, selv om disse spiller i sterkere ligaer. Er Valkvæ og Olden sterkere offensive kort enn Reichenberg og Ross?

At Olden og Valkvæ totalt sett er bedre enn Rosselli tviler jeg på. Greit at Rosselli ikke produserer voldsomt. Men han viste i siste landskamper at han er brukbart produktiv i en større rolle. I Sverige spiller han nå i en ren shutdown rolle. Noe han er utmerket til å gjøre. Olden og Valkvæ er faktisk ikke i nærheten av toveis egenskapene til #51. Jeg synes Olden og Valkvæ burde være med, men da vil jeg heller ha ut Reichenberg og Trettenes fra troppen.

Vi snakker om ulike spillere. Jeg skulle önske att Rosseli produserte mer. Men når han jo den rollen som han har i Frölunda, akkurat som du skriver. Og på landslaget så produserer han om han får spille med rett mannskap, det så vi i VM 2016 da han spilte med brödrene Olimb.

Vill også ha med Valkvae Olsen og Olden. Men ikke mot dem du skriver. Men da må vi igjen snakke om roller. Selv om jag stiller spörsmål om hvorfor spillere som Dahlström og Kristiansen ska med så må vi ha den type av spiller. Hvertfall en.

InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 19:58
Trettenes, som veldig mange ser på som en produserende spiller ( og for all del, han er til tider det i nasjonale serier), 0+0 på 19 VM kamper. Så for min del kan man da heller la en annen få prøve seg. Valkvæ for eksempel.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 20:08
Høres jo fint ut med en "produserende" 3.rekke. Problemet er at den i så fall vil bli spist opp av de andre lagene. Olden har hatt flere forsøk i VM uten å vise noe, Valkvæ har ikke vært i nærheten sålangt. Flott at begge viser utvikling, en av de kan vi sikkert ha med. Men ei rekke med de og Roest holder ikke.

InnleggSkrevet: 06. Januar 2018 20:09
Drebin skrev:Høres jo fint ut med en "produserende" 3.rekke. Problemet er at den i så fall vil bli spist opp av de andre lagene. Olden har hatt flere forsøk i VM uten å vise noe, Valkvæ har ikke vært i nærheten sålangt. Flott at begge viser utvikling, en av de kan vi sikkert ha med. Men ei rekke med de og Roest holder ikke.

Takk!!!
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester