Publikum 2017 - 2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. September 2017 20:59
Som tidlegare år tek eg på meg å føre statistikk også for komande sesong både i GET-ligaen og i 1. divisjon.

Slik gjekk det i fjor i GET:

Storhamar 4514
Stavanger 4005
Vålerenga 2187
Sparta 2091
Stjernen 1937
Lillehammer 1580
Frisk 1374
Lørenskog 1011
M/S 463
Kongsvinger 392

Eg har vore bra til å tippe tidleare år, alltid tippa auka frammøtet. Eg vedgår at tippinga har vore gjort vel så mykje med hjarta som med hjernen. Det har kanskje faktisk gjort resultatet betre. Men i år må eg berre tippe ein publikumsnedgang. Her er kvifor eg trur det.

Storhamar, 0, fantastisk frammøte i fjor, held stillinga si i år særleg med Patrik Thoresen, beste publikumslag også i år
Stavanger, +100, kom noko treigt i gang i fjor, i år går det betre, folk er leie av fotballen
Vålerenga, -1000, har ikkje sjanse til å samle så mykje folk i år, men får ein god start i Fjellhallen, eg ser andre stader i forumet her at Fjellhallen sikkert ikkje blir brukt andre gonger i serien.
Sparta, 0, ser ikkje endringar i Sparta som skulle tyde på endra frammøte, men det kan naturlegvis skje om laget vinn kampar
Stjernen, -500, det blir tungt å kompensere for Winter Classic, men håpar på ei endring til det positive for dei ordinære kampane.
Lillehammer, +300, klubben startar med eit mykje betre utgangspunkt i år enn i fjor, så eg trur at snittet blir 100 høgre på dei ordinære kampane. Sei så at det kjem 7000 på Hockey Classic, så trekkjer vi frå dei 2000 som ville ha kome på ein ordinær kamp mot storhamar og får 5000 ekstra. Klattar vi det utover på heimekampane, får vi om lag 200 i snitt. Difor talet 300.
Frisk, +200, no må det for f** bli ein auke i publikum for Frisk, ein eller annan gong må folk i Askar få opp augo. Eg trur det blir i år.
Lørenskog, -100, laget er svakare i år. I fjor var det dårleg frammøte. Eg trur at det vi såg i fjor var nær grunnfjellet (som valforskarane seier) så eg trur svekkinga berre blir 100.
M/S, +50, possitivitet og spelglede. Det burde gje ein liten framgang.
Kongsvinger, +50, verre enn i fjor kan det vel ikkje bli, så eg satsar på ein liten auka, men er svært usikker.

Dette gjev ein svikt på om lag 100 i høve til i fjor.
Så eg tippar at i år blir snittet i GET 1850

InnleggSkrevet: 09. September 2017 02:34
Jeg tror du bommer litt med Storhamar. De kommer til å kjempe i teten hele veien, i en jevn kamp mot særlig Oilers og Frisk. Mitt tips er at de bikker over 5000 i snitt.

For VIFs del er jeg ikke like sikker lenger på at de ikke legger minst en kamp til til Gjøvik. F.eks kampen som skal spilles søndag 14. januar mot SIL. Men hvis de ikke legger den kampen til Gjøvik så tipper jeg at snittet blir 1200 på 22 kamper i Forum + de 5000 som var på Gjøvik. Det vil gi et snitt på 1370 (ny ståtribune med plass til 600 gir kapasitet på 2050).

Et annet moment er at Storhamar kommer til å ha med enda flere supportere på bortekamp. Det vil hjelpe på tallene for de fire klubbene i og rundt Oslo.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. September 2017 10:38
Då har alle laga hatt ein heimekamp i serien. Det er venta, men likevel fint å sjå at interessa på Hamar held seg så godt. Tapet mot Lillehammer er vel helst ei vitamininnsprøyting. Vålerenga hadde svært god suksess med Gjøvik-kampen som vart den kampen som samla mest folk, 5142 mot Storhamars 5124. Noko skuffande var 3838 i Stavanger når ein tek omsyn til at opponent Frisk var på besøk. Lillehammer hadde M/S på besøk, ikkje særleg attraktivt enn så lenge (kan bli), men enda likevel på berre -56 i høvet til snittet i fjor. Snittet for alle kampane kom på 2255 som er nøyaktig +200 i høvet til snittet for heile fjoråret, men dette kjem til å tape seg.

Så blir det spennande å sjå korleis det går med Vålerenga i Furuset Forum. Ein god peikepinn får vi komande serierunde når Frisk kjem på besøk.

InnleggSkrevet: 17. September 2017 11:23
Tallet 1600++ i Stjernehallen er dessverre direkte feil. Vet om flere som fikk beskjed om at det ikke var sittebilletter igjen og i tillegg var det fullt på hjemmestå og ikke langt unna fullt på borte stå heller. I tillegg var det feil med scannerne da jeg kom så ble ikke scannet inn heller. Må ha vært minst 2000 innenfor dørene. Husker faktisk ikke sist det var så fullt her.

Da det er sagt så kommer snittet til å synke drastisk da arrangementet dessverre ikke er godt nok. Virket som de som styrer introen dukket opp et kvarter før og slukket lyset som det eneste som er blitt gjort. Haugevis av sesongkort som ikke var klare og en del misfornøyde folk rundt omkring. Helt utrolig at første hjemmekamp kan komme så til de grader overraskende på folk. Har dem ikke folk til å gjøre oppgavene så får dem skrike høyere.

InnleggSkrevet: 17. September 2017 14:11
sjefsrøden skrev:Tallet 1600++ i Stjernehallen er dessverre direkte feil. Vet om flere som fikk beskjed om at det ikke var sittebilletter igjen og i tillegg var det fullt på hjemmestå og ikke langt unna fullt på borte stå heller. I tillegg var det feil med scannerne da jeg kom så ble ikke scannet inn heller. Må ha vært minst 2000 innenfor dørene. Husker faktisk ikke sist det var så fullt her.

Hva??? Det var da flere tomme stoler enn de de var folk på. PÅ bortetribunen var det 30 stk. Vi kommenterte at det var lite folk i hallen. Hvor mange er det plass til hvis det er fullt?
riedle

InnleggSkrevet: 17. September 2017 15:06
riedle skrev:
sjefsrøden skrev:Tallet 1600++ i Stjernehallen er dessverre direkte feil. Vet om flere som fikk beskjed om at det ikke var sittebilletter igjen og i tillegg var det fullt på hjemmestå og ikke langt unna fullt på borte stå heller. I tillegg var det feil med scannerne da jeg kom så ble ikke scannet inn heller. Må ha vært minst 2000 innenfor dørene. Husker faktisk ikke sist det var så fullt her.

Hva??? Det var da flere tomme stoler enn de de var folk på. PÅ bortetribunen var det 30 stk. Vi kommenterte at det var lite folk i hallen. Hvor mange er det plass til hvis det er fullt?

Ganske sikker på at sjefsrøden snakker om første seriekamp hvor de hadde Sparta på besøk.

InnleggSkrevet: 17. September 2017 15:15
Sorum skrev:
riedle skrev:

Ganske sikker på at sjefsrøden snakker om første seriekamp hvor de hadde Sparta på besøk.

Ja selvfølgelig. Klønete av meg.
riedle

InnleggSkrevet: 17. September 2017 15:36
Snakker om Spartakampen ja. I går var det mellom 600-800 innafor tenker jeg.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. September 2017 16:16
sjefsrøden skrev:Snakker om Spartakampen ja. I går var det mellom 600-800 innafor tenker jeg.

Hva er budsjettert på hjemmekampene til Stjernen i år da?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. September 2017 17:19
Det er tidleg i sesongen enno, men dei fyrste resultata tyder på at det kan bli ein større nedgang enn også eg har rekna med då eg tippa 1850 i gjennomsnitt. Etter to veker med hockey og fem serierundar ligg gjennomsnittet no på 1781 som er ein nedgang mot heile sesongen i fjor på 174. Skulle det bli sluttresultatet, må vi tilbake til 2014 for å finne eit dårlegare resultat.

Når to store publikumslag som Stavanger og Vålerenga sviktar, går det også ut over interessa, ikkje berre for dei to laga, men truleg også for heile serien. Sjølvsagt kan det bli ein viss kompensasjon frå andre lag som no blir å finne i toppen, men potensialet der er ikkje så stort. Til no er det berre Kongsvinger som har hatt ein auke i høve til i fjor, gjennomsnitt på 474 på dei tre heimekampane og +82. Det er mogleg og til og med sannsynleg at Stavanger klatrar til toppen (eller nesten) på tabellen og at interessa kjem tilbake. Det er ville vore bra for GET.

InnleggSkrevet: 23. September 2017 20:30
Du gjør en fantastisk jobb Fjella.

De to siste sesongene har vi hatt det samme serieoppsettet, mens vi i år har snudd det. Dvs at i 14 hadde også Stjernen 3 hjemmekamper på de fire første kampene. Flere av publikumslagene har hatt flere bortekamper ved dette oppsettet enn ved de to foregående sesongene. Vi kan derfor få tilsvarende med en liten nedgang i år i forhold til st noen av publikumslagene har 22 kontra 23 hjemmekamper. Da det er sagt virker det som om serien blir jevnere enn på lenge og det kan jo føre til at bunnlagene trekker flere folk og at de lagene i tippen mobiliserer enda mer både hjemme og borte.

InnleggSkrevet: 23. September 2017 20:32
MaxDelt skrev:
sjefsrøden skrev:Snakker om Spartakampen ja. I går var det mellom 600-800 innafor tenker jeg.

Hva er budsjettert på hjemmekampene til Stjernen i år da?

Aner ikke, men tradisjonelt er det vel rundt 1300-1400 hundre.

InnleggSkrevet: 24. September 2017 01:30
Fjella skrev:Det er tidleg i sesongen enno, men dei fyrste resultata tyder på at det kan bli ein større nedgang enn også eg har rekna med då eg tippa 1850 i gjennomsnitt. Etter to veker med hockey og fem serierundar ligg gjennomsnittet no på 1781 som er ein nedgang mot heile sesongen i fjor på 174. Skulle det bli sluttresultatet, må vi tilbake til 2014 for å finne eit dårlegare resultat.

Når to store publikumslag som Stavanger og Vålerenga sviktar, går det også ut over interessa, ikkje berre for dei to laga, men truleg også for heile serien. Sjølvsagt kan det bli ein viss kompensasjon frå andre lag som no blir å finne i toppen, men potensialet der er ikkje så stort. Til no er det berre Kongsvinger som har hatt ein auke i høve til i fjor, gjennomsnitt på 474 på dei tre heimekampane og +82. Det er mogleg og til og med sannsynleg at Stavanger klatrar til toppen (eller nesten) på tabellen og at interessa kjem tilbake. Det er ville vore bra for GET.

Du har kommet frem til et snitt på 1781. Da har du sikkert tatt utgangspunkt i gjennomsnittet pr klubb og delt på 10? Men hvis man tar antall tilskuere totalt og deler på totalt antall kamper blir snittet 1898 (etter lørdagens to kamper). Men disse tallene vil vel ha nærmet seg hverandre når alle 225 kamper er spilt. Hvorfor er differansen så stor nå?

For VIF peker pila bare nedover. Klubben gjør svært lite, om noe, mot privatmarkedet. Samtidig står lagets trenere ofte frem og forteller om hvor dårlig det er med spill i Forum. Neste to hjemmekamper er mot Stjernen og Kongsvinger. Gjøres det ikke tiltak for å få flere i hallen så blir det neppe mer enn 600 på de to kampene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. September 2017 09:08
Sorum skrev:Du har kommet frem til et snitt på 1781. Da har du sikkert tatt utgangspunkt i gjennomsnittet pr klubb og delt på 10? Men hvis man tar antall tilskuere totalt og deler på totalt antall kamper blir snittet 1898 (etter lørdagens to kamper). Men disse tallene vil vel ha nærmet seg hverandre når alle 225 kamper er spilt. Hvorfor er differansen så stor nå.

Den viktigaste årsaka er at dei beste publikunslaga har hatt fleire heimekampar enn dei dårlegaste. Før laurdag hadde dei tre beste Storhamar, Stavanger og Vålerenga (endå mellom dei tre beste, snitt på 2134 takk vera Gjøvikkampen) hatt 9 heimekampar medan dei tre dårlegaste Lørenskog, Kongsberg og M/S berre har hatt 7. Laurdag vart det spela to kampar som drog bra med folk, både Sparta og Lillehammer sette sesongrekord. Det førde til at snittet auka frå 1781 til 1789.

Ja, du har naturlegvis rett, det vil jamne seg ut etter kvart, og hadde alle laga hatt like mange heimekampar, ville det vorte heilt identisk til slutt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. September 2017 18:26
Gjennomsnittet for serien har vore svært stabilt den siste tida; det har halde seg på 1780-talet ei god stund no. Med dei to serierundane som er spela sidan siste oversyn, ligg snittet på 1781. Det er svært positive tal for Kongsvinger som mot Stavanger drog 843. Det var betre enn både Lørenskog og Vålerenga. Jamført med snittet i fjor ligg Konbgsvinger 174 over. Andre lag som ligg betre ann enn i fjord er Frisk og Storhamar, men her er tala små, 18 og 13. Siste kampen til Frisk mot M/S) drog 1491 og sette rekord for sesongen. Kanskje kan vi få ut noko av det potensialet som ligg i Frisk som serieleiar.

Vi får håpe at Vålerenga greier å fortelja folk kor fantastisk det er i Furuset Forum, vinn kampar att (slik som sist) og snart vil bikke 1000. Lillehammer har ikkje møtt Storhamar heime enno, men med Hockey Classic kjem utan tvil laget i pluss.

InnleggSkrevet: 29. September 2017 20:30
Tror nok noen av grunnene til at det er et noe nøkternt oppmøte i Askerhallen inntil videre er at Frisk hittil har møtt Kongsvinger, Lørenskog og MS. Ikke akkurat rosiner i pølsene. At Askerpublikummet normalt er slow starters spiller vel også inn. Dessverre er Askerpublikummet, som VIF, vanskelige å lokke før sluttspillet. Jeg mener også at det er strammet inn noe på gratisbillett-generøsiteten.

InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 13:32
slasher skrev:Tror nok noen av grunnene til at det er et noe nøkternt oppmøte i Askerhallen inntil videre er at Frisk hittil har møtt Kongsvinger, Lørenskog og MS. Ikke akkurat rosiner i pølsene. At Askerpublikummet normalt er slow starters spiller vel også inn. Dessverre er Askerpublikummet, som VIF, vanskelige å lokke før sluttspillet. Jeg mener også at det er strammet inn noe på gratisbillett-generøsiteten.

Kan også nevne at billettprisen er satt opp med 50 kr i Askerhallen - meg bekjent er det vel også flere andre arenaer som har økt prisene foran årets sesong, uten at jeg vet for sikkert.

InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 16:21
hipsterfrosken skrev:
slasher skrev:Tror nok noen av grunnene til at det er et noe nøkternt oppmøte i Askerhallen inntil videre er at Frisk hittil har møtt Kongsvinger, Lørenskog og MS. Ikke akkurat rosiner i pølsene. At Askerpublikummet normalt er slow starters spiller vel også inn. Dessverre er Askerpublikummet, som VIF, vanskelige å lokke før sluttspillet. Jeg mener også at det er strammet inn noe på gratisbillett-generøsiteten.

Kan også nevne at billettprisen er satt opp med 50 kr i Askerhallen - meg bekjent er det vel også flere andre arenaer som har økt prisene foran årets sesong, uten at jeg vet for sikkert.

Satt opp 25kr i Lillehammer

InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 20:54
Billettpriser:

Oilers - 288/253 kr, evt 193 kr på felt M familiesone. 193 kr for ståplass, hjemmesupporter. Barnebillett 78 kr, kun på felt M eller ståplass.
Storhamar - 220 kr. Barn 13-18/Student/honnør: 132 kr. Barn 0-12: 66 kr.
VIF - 200 kr. Klansmedlem felt D 150 kr. Barn 80 kr.
Lørenskog - 200 kr. Barn 100 kr. Skauenfeltet med medlemsbevis 100 kr/50 kr(barn).
Frisk - 200 kr. Barn 60 kr.
Sparta - 190 kr. 170 kr på felt D, familietribune. Ståplass 150 kr. Barn 120 kr på felt D, familietribune. Barn 80 kr på ståplass.
Lillehammer - 175 kr. Barn 3-13 år 50 kr.
Stjernen - Ingen prisinfo på hjemmesiden. Pr nå ingen kamper tilgjengelig på Ticketmaster (mener det koster 190 kr).
MS - ingen info om billettpriser på hjemmesiden.
Kongsvinger - 150 kr (+10 kr i døra). Supporterklubben 120 kr. Barn 12-16 år 60 kr. Barn under 12 år gratis.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 21:16
J_B skrev:
hipsterfrosken skrev:

Satt opp 25kr i Lillehammer

Kostet det ikke 160 ifjor og nå er det 175. Ergo 15 kr...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 22:02
Åja, mente det var 150kr jeg
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 09:06
Sorum skrev:Billettpriser:

Oilers - 288/253 kr, evt 193 kr på felt M familiesone. 193 kr for ståplass, hjemmesupporter. Barnebillett 78 kr, kun på felt M eller ståplass.
Storhamar - 220 kr. Barn 13-18/Student/honnør: 132 kr. Barn 0-12: 66 kr.
VIF - 200 kr. Klansmedlem felt D 150 kr. Barn 80 kr.
Lørenskog - 200 kr. Barn 100 kr. Skauenfeltet med medlemsbevis 100 kr/50 kr(barn).
Frisk - 200 kr. Barn 60 kr.
Sparta - 190 kr. 170 kr på felt D, familietribune. Ståplass 150 kr. Barn 120 kr på felt D, familietribune. Barn 80 kr på ståplass.
Lillehammer - 175 kr. Barn 3-13 år 50 kr.
Stjernen - Ingen prisinfo på hjemmesiden. Pr nå ingen kamper tilgjengelig på Ticketmaster (mener det koster 190 kr).
MS - ingen info om billettpriser på hjemmesiden.
Kongsvinger - 150 kr (+10 kr i døra). Supporterklubben 120 kr. Barn 12-16 år 60 kr. Barn under 12 år gratis.

Bortesupporter hos Stjernen koster 145kr.
Lørenskog Hockey!

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 09:18
I Stjernehallen betaler jeg 200 inkludert alle avgifter. Barnebillett 50 kr og da kan de sitte overalt i hallen. Det er faktisk et fantastisk bra tilbud for alle familier. Ståplasser er jeg usikker på, men tror det er 120,-
Minuset er at stort sett alle gode plasser i hallen er gitt til sponsorer/vip og de blir sjeldent brukt. Irriterer meg grønn hver gang jeg skal kjøpe billetter. Vet at dette gjelder mange andre også som ikke gidder å kjøpe håpløse plasser. Det er noe klubben bør gjøre noe med. Ikke alle som vil vandre rundt for å finne gode ledige plasser. Og plassene er jo ikke ledige heller da andre har de. Vet jo også at terskelen for sponsorbilletter er fryktelig lav i Stjernehallen. Men er jo sponsorer de lever av. Skaff et system der sponsorene må si ifra senest dagen før hvor mange billetter de trenger feks. I serieåpninga var det jo mange som fikk beskjed om st det ikke var sittebilletter igjen. Og det var flere ledige seter under kampen. Klubben tjener jo ikke akkurat på det.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 09:35
sjefsrøden skrev:I Stjernehallen betaler jeg 200 inkludert alle avgifter. Barnebillett 50 kr og da kan de sitte overalt i hallen. Det er faktisk et fantastisk bra tilbud for alle familier. Ståplasser er jeg usikker på, men tror det er 120,-
Minuset er at stort sett alle gode plasser i hallen er gitt til sponsorer/vip og de blir sjeldent brukt. Irriterer meg grønn hver gang jeg skal kjøpe billetter. Vet at dette gjelder mange andre også som ikke gidder å kjøpe håpløse plasser. Det er noe klubben bør gjøre noe med. Ikke alle som vil vandre rundt for å finne gode ledige plasser. Og plassene er jo ikke ledige heller da andre har de. Vet jo også at terskelen for sponsorbilletter er fryktelig lav i Stjernehallen. Men er jo sponsorer de lever av. Skaff et system der sponsorene må si ifra senest dagen før hvor mange billetter de trenger feks. I serieåpninga var det jo mange som fikk beskjed om st det ikke var sittebilletter igjen. Og det var flere ledige seter under kampen. Klubben tjener jo ikke akkurat på det.

Det kommer :-)
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 14:20
sjefsrøden skrev:I Stjernehallen betaler jeg 200 inkludert alle avgifter.

Hva? I Stjernehallen har man jo selvsagt sesongkort! ;)
®
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Tiger_n og 14 gjester