Nye Jordal kraftig forsinket

InnleggSkrevet: 01. September 2017 08:37
http://www.tv2.no/sport/9331950/

Skandale!
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 01. September 2017 09:25
Kjellvis skrev:http://www.tv2.no/sport/9331950/

Skandale!

Dette har vi vært kjent med lenge.
Mye svada prat fra inkompetente byråkrater i Kommunen.
Gamle Jordal ble revet som planlagt og gikk smertefritt. Forskaling skulle påstartes i mars mnd. Noe det sto klart til som planlagt.
Hovind bekken (som betyr mest for de rød/grønne) har gjort at det nærmest har stått stille i hele sommer.
Skandale? Ja, men ikke for de som styrer Oslo, for de gir faen med stor F i hockeyn, bare vanndammen kommer opp ved siden av stadionet.
Arbeiderne ble sendt hjem i sommer da ingen i Kommunen var å få tak i pga ferie avvikling mm. :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. September 2017 16:31
huuum skrev:

Dette har vi vært kjent med lenge.
Mye svada prat fra inkompetente byråkrater i Kommunen.
Gamle Jordal ble revet som planlagt og gikk smertefritt. Forskaling skulle påstartes i mars mnd. Noe det sto klart til som planlagt.
Hovind bekken (som betyr mest for de rød/grønne) har gjort at det nærmest har stått stille i hele sommer.
Skandale? Ja, men ikke for de som styrer Oslo, for de gir faen med stor F i hockeyn, bare vanndammen kommer opp ved siden av stadionet.
Arbeiderne ble sendt hjem i sommer da ingen i Kommunen var å få tak i pga ferie avvikling mm. :lol:

Langt fra noen overraskelse, nei...

Det skjedde null komma niks på byggeplassen i sommer. Nå er det visst en gravemaskin der, så det er litt fremdrift... Enda godt vi ikke fikk OL :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. September 2017 18:35
Eg forstår det ikkje og kjem sikkert aldri til å forstå det: iveren som Vålerenga hadde med å få rive Jordal Amfi. Det som kom fram frå Shampo var den reinaste vulgærargumentasjonen. Byantikvaren foreslo å byggje nytt ved sidan av det gamle, og Vålerenga kunne ha spela på gamle jordal inntil nytt stadion hadde stått der. Men nei - piggane kom ut med det same. Tribunane stod godt utan setningsskadar, og ei ny isflate kunne lett ha vorte fundamentert uavhengig av tribunane med kjøleanlegg i det nye bygget. Tak å vegger, på gamle Jordal måtte sjølvsagt bli rive, men over det gamle anlegget kunne det ha vore lagt tak med plantar oppe, slik byrådet er så glad i. Eit praktanlegg kunne det ha vorte, det nye i lag med det gamle. Det hadde vorte ei ekstra isflate som Oslo treng.

Men dette er draum no. Eg kunne ikkje la vera når eg ser det uføret som Vålerenga har rota seg opp i.

InnleggSkrevet: 05. September 2017 16:49
Fjella skrev:Eg forstår det ikkje og kjem sikkert aldri til å forstå det: iveren som Vålerenga hadde med å få rive Jordal Amfi. Det som kom fram frå Shampo var den reinaste vulgærargumentasjonen. Byantikvaren foreslo å byggje nytt ved sidan av det gamle, og Vålerenga kunne ha spela på gamle jordal inntil nytt stadion hadde stått der. Men nei - piggane kom ut med det same. Tribunane stod godt utan setningsskadar, og ei ny isflate kunne lett ha vorte fundamentert uavhengig av tribunane med kjøleanlegg i det nye bygget. Tak å vegger, på gamle Jordal måtte sjølvsagt bli rive, men over det gamle anlegget kunne det ha vore lagt tak med plantar oppe, slik byrådet er så glad i. Eit praktanlegg kunne det ha vorte, det nye i lag med det gamle. Det hadde vorte ei ekstra isflate som Oslo treng.

Men dette er draum no. Eg kunne ikkje la vera når eg ser det uføret som Vålerenga har rota seg opp i.

Fjella! Du er oppdatert på mye men, her er du på bærtur.
Byantikvaren har liten eller ingen innflytelse på dette anlegget. Politikerne hadde bestemt seg lenge før byantikvaren kom med sin uttalelse.
Tro meg når jeg sier at området rundt nye Jordal betyr alt....ikke selve hallen. (dette har jeg faktisk ganske god greie på)
Dette er IKKE! noe ufør Vålerenga har rota seg borti som du hevder. Vålerenga Hockey blir tvunget til å se politikere/ byråkrater trykke på knapper de ikke har greie på.
Hallen ble revet som planlagt. Etter det har alle vært i villrede pga at Hovindbekken ikke ligger der alle tipppet den skulle ligge.
Derfor har det stått stille i 5 mnd.
Ditt format på ny hall på fotball banen ble lansert tidlig, men avfeid. Fotavtrykket på nye Jordal er altfor lite og blir derfor ekstremt sårbart når uvitne folk på rådhuset av alle skal diskutere frem "gode" løsninger.

Det eneste som er sikkert er at Nye Jordal amfi kommer opp i løpet av neste sesong, det er mer enn noen annen GET liga lag kan drømme om på mange mange år.

InnleggSkrevet: 05. September 2017 17:21
Det er ingen tvil om at alle impliserte krevde at Jordal Amfi måtte rives, og at ny arena måtte bygges i gropa etter den gamle. De to andre alternative fikk bare negative kommentarer. Det skulle ikke endres på noe i idrettsparken. For her var det også lekeområder inkl. en akebakke... Også VIF Hockey var ivrige på denne løsningen.

Jeg har hele tiden ment at å bygge en ny hall ved siden av, eller nedenfor, den gamle måtte være det beste. Byantikvaren ville ikke at gamle Jordal skulle rives. Man burde hørt på han. Og da burde VIF sett sin sjanse til å legge press på at alternativ 2 (ved siden av) eller alternativ 3 (der hvor Jordal idrettshall står) måtte velges. Da kunne VIF ha spilt på gamle Jordal til den nye hallen sto klar. Og da hadde man også bedre tid å planlegge hva man skulle gjøre med gamle Jordal slik at den fortsatt kunne brukes. F.eks kunne det vært bygget en flerbrukshall som erstatning for Jordal idrettshall om ishallen ble satt opp der. Det ville ikke vært VIFs problem hva ssom skjedde med gamle Jordal

Her er et eksempel på VIFs iver for at Jordal måtte rives http://www.vg.no/sport/ishockey/norsk-i ... /23595464/ En feil strategi fra VIFs side som burde har krevd en løsning som ga flytting rett fra den gamle til den nye.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. September 2017 17:54
Å bygge inn i akebakken (alt. 2) var vel helt urealistisk

Elendige grunnforhold og enda dyrere pris.

Den mest effektive løsningen er å bygge en grå blikkboks (pynt gjøres med lyskastere) på flatmark. Se og lær av Hartwall Arena. En arena som var langt forut for sin tid, og som har spart Finland for hundrevis av millioner (det lønner seg nemlig å bygge skikkelig, og ikke bygge utdaterte arenaer, som Oslo Spektrum og Telenor Arena).

Men hadde man valgt den løsningen på Jordal, måtte man ha ofret Jordal stadion. Og flere flate områder finnes nok ikke i denne bydelen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. September 2017 18:47
huuum skrev:Fjella! Du er oppdatert på mye men, her er du på bærtur.
Byantikvaren har liten eller ingen innflytelse på dette anlegget. Politikerne hadde bestemt seg lenge før byantikvaren kom med sin uttalelse.

Ingen tvil om at det var så, men Vålerenga kunne hatt ein sjanse på eitt tidspunkt om klubben hadde satsa. Det som hende var:
1) Byantikvaren kom opp med nye alternativ.
2) Høgre tapte valet og eit nytt byråd kom til makta som kunne sett på dette med nye augo.

Det kunne vore spela på det grøne her. Mogleg allianse: byantikvaren - grøne krefter innanfor byrådet - Vålerenga. Og omsider også bebuarane rundt Jordal når dei hadde sett kor fint det kunne bli. Gamle Jordal kunne ha vorte "grønvaska" med eit grønt skråtak over tribunen (akebakke, park osv). Rivinga av resten måtte gjerast, men som Sørum seier, det villle ikkje ha vore Vålerengas problem.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. September 2017 18:57
målgård1 skrev:Og flere flate områder finnes nok ikke i denne bydelen.

Knapt nok i Oslo.

InnleggSkrevet: 06. September 2017 20:01
Det som gjelder nå er at kommunen holder ord og sørger for at en revidert tidsplan legges frem i løpet av september. VIF Hockey må få vite dato for innflytting til nye Jordal. Først da kan de planlegge for et evt videre opphold i Furuset Forum, eller aller helst at kommunen bidrar økonomisk til at VIF kan leie Oslo Spektrum til et antall kamper.

Det er ingen umulighet å få til ishockeykamper i Spektrum. De kan legge is, og alt annet kan leies. Det skal f.eks settes opp en NHL-size rink på Ullevål stadion i august 2018. Den, eller en annen rink, kan settes opp i Spektrum. Det norske firmaet Isbaneteknikk kan gjøre jobben (de satte opp rinken i den midlertidige ishallen på Jordal), eller det tyske firmaet som satte opp rinken på Fredrikstad stadion i vinter.

For å leie Oslo Spektrum må man være tidlig ute. Avtaler må trolig gjøres i høst. VIF kan spille hjemmekamper i bolker av 2 eller 3 kamper. Jeg tror man kan få mange flere på kamp enn det som vil være mulig i Furuset Forum. Det er mange grunner til dårlig fremmøte i serieavslutningen i vinter. Trolig blir det bedre nå i høst om VIF vinner kampene hjemme. Men det er også mange grunner til at det vil være lettere å få folk til å gå på kamp i Spektrum. VIF møter Storhamar hjemme i serieåpningen også neste sesong. Med planer om et klart bedre lag enn de har nå. Gjøvik Fjellhall er vel og bra. Men et fullsatt Spektrum med 7500 tilskuere vil også være en veldig bra kick-off for VIF med tanke på resten av kampene de skulle kunne spille i Spektrum i påvente av at Nye Jordal står klar.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. September 2017 21:06
Sorum skrev:Det som gjelder nå er at kommunen holder ord og sørger for at en revidert tidsplan legges frem i løpet av september. VIF Hockey må få vite dato for innflytting til nye Jordal. Først da kan de planlegge for et evt videre opphold i Furuset Forum, eller aller helst at kommunen bidrar økonomisk til at VIF kan leie Oslo Spektrum til et antall kamper.

Det er ingen umulighet å få til ishockeykamper i Spektrum. De kan legge is, og alt annet kan leies. Det skal f.eks settes opp en NHL-size rink på Ullevål stadion i august 2018. Den, eller en annen rink, kan settes opp i Spektrum. Det norske firmaet Isbaneteknikk kan gjøre jobben (de satte opp rinken i den midlertidige ishallen på Jordal), eller det tyske firmaet som satte opp rinken på Fredrikstad stadion i vinter.

For å leie Oslo Spektrum må man være tidlig ute. Avtaler må trolig gjøres i høst. VIF kan spille hjemmekamper i bolker av 2 eller 3 kamper. Jeg tror man kan få mange flere på kamp enn det som vil være mulig i Furuset Forum. Det er mange grunner til dårlig fremmøte i serieavslutningen i vinter. Trolig blir det bedre nå i høst om VIF vinner kampene hjemme. Men det er også mange grunner til at det vil være lettere å få folk til å gå på kamp i Spektrum. VIF møter Storhamar hjemme i serieåpningen også neste sesong. Med planer om et klart bedre lag enn de har nå. Gjøvik Fjellhall er vel og bra. Men et fullsatt Spektrum med 7500 tilskuere vil også være en veldig bra kick-off for VIF med tanke på resten av kampene de skulle kunne spille i Spektrum i påvente av at Nye Jordal står klar.

Det ville ikkje vera urimeleg at kommunen bidrog økonomisk i eit spleiselag for at Vålerenga kunne spela i Spektrum. Eg er redd det kan bli godt ut i sesongen før Nye Jordal er klar.

Fyrste heimekampen går denne sesongen på Gjøvik. Det blir spennande å sjå kva oppslutning kampen får. Blir det suksess, burde Vålerenga vurdere å leggje også andre kampar dit, dvs. mot Lillehammer og Storhamar. Vålerenga har få lange reiser jamført med mange av dei andre laga i GET, så nokre turar til Gjøvik burde ikkje skræme, særleg om det vart helgekampar, så kunne også mange supportarar ta turen til Gjøvik.

InnleggSkrevet: 06. September 2017 21:55
Fjella skrev:Fyrste heimekampen går denne sesongen på Gjøvik. Det blir spennande å sjå kva oppslutning kampen får. Blir det suksess, burde Vålerenga vurdere å leggje også andre kampar dit, dvs. mot Lillehammer og Storhamar. Vålerenga har få lange reiser jamført med mange av dei andre laga i GET, så nokre turar til Gjøvik burde ikkje skræme, særleg om det vart helgekampar, så kunne også mange supportarar ta turen til Gjøvik.

Første kampen på Gjøvik er utsolgt. Om det kan bli aktuelt med flere kamper der aner jeg ikke. Men jeg tviler nok på at det skjer. Denne gangen, med serieåpning, og et stunt med å legge kampen ti Gjøvik fungerer godt med kanskje over 1000 fra Oslo. Det er f.eks satt opp eget supportertog. Jeg tror ikke det er mulig å gjenta for VIFs del. Så nå har man solgt sesongkort til Furuset Forum, og sponsorene har fått sine billetter til alle hjemmekampene der.

VG skriver en del om Nye Jordal i denne http://www.vg.no/sport/ishockey/norsk-i ... /24133962/ Her spekulerer Roy Johansen i hele seks til åtte måneders utsettelse. Kommunen svarer bl.a:
- "Vi jobber nå med vår entreprenør NCC, for å se hvordan utfordringene i grunnarbeidene vil kunne påvirke arbeidet og hvordan vi på best mulig måte kan løse disse utfordringene. Vårt mål er å ha på plass en omforent plan i løpet av september. Da vil vi vite mer om hvilke konsekvenser dette eventuelt vil kunne få for ferdigstillelse av hallen".

Før denne planen foreligger vil alle spekulasjoner være nettopp spekulasjoner.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. September 2017 08:13
Sorum skrev:Første kampen på Gjøvik er utsolgt. Om det kan bli aktuelt med flere kamper der aner jeg ikke. Men jeg tviler nok på at det skjer. Denne gangen, med serieåpning, og et stunt med å legge kampen ti Gjøvik fungerer godt med kanskje over 1000 fra Oslo. Det er f.eks satt opp eget supportertog. Jeg tror ikke det er mulig å gjenta for VIFs del.

Det er klart at dette ikke er til å gjenta i forhold til serien. Sluttspillet? Kanskje i semi mot SIL, kanskje i finale mot SIL. Ellers ikke.

InnleggSkrevet: 07. September 2017 17:57
Sorum skrev:
Fjella skrev:Fyrste heimekampen går denne sesongen på Gjøvik. Det blir spennande å sjå kva oppslutning kampen får. Blir det suksess, burde Vålerenga vurdere å leggje også andre kampar dit, dvs. mot Lillehammer og Storhamar. Vålerenga har få lange reiser jamført med mange av dei andre laga i GET, så nokre turar til Gjøvik burde ikkje skræme, særleg om det vart helgekampar, så kunne også mange supportarar ta turen til Gjøvik.

Første kampen på Gjøvik er utsolgt. Om det kan bli aktuelt med flere kamper der aner jeg ikke. Men jeg tviler nok på at det skjer. Denne gangen, med serieåpning, og et stunt med å legge kampen ti Gjøvik fungerer godt med kanskje over 1000 fra Oslo. Det er f.eks satt opp eget supportertog. Jeg tror ikke det er mulig å gjenta for VIFs del. Så nå har man solgt sesongkort til Furuset Forum, og sponsorene har fått sine billetter til alle hjemmekampene der.

VG skriver en del om Nye Jordal i denne http://www.vg.no/sport/ishockey/norsk-i ... /24133962/ Her spekulerer Roy Johansen i hele seks til åtte måneders utsettelse. Kommunen svarer bl.a:
- "Vi jobber nå med vår entreprenør NCC, for å se hvordan utfordringene i grunnarbeidene vil kunne påvirke arbeidet og hvordan vi på best mulig måte kan løse disse utfordringene. Vårt mål er å ha på plass en omforent plan i løpet av september. Da vil vi vite mer om hvilke konsekvenser dette eventuelt vil kunne få for ferdigstillelse av hallen".

Før denne planen foreligger vil alle spekulasjoner være nettopp spekulasjoner.

Vålerenga leier Fjellhallen til sin hjemmekamp samtidig selger Gjøvik seg som en hore til SIL (som trener i Fjellhallen!!!) Tror ikke det blir noen reprise nei. Må le av SIL som må være rimelig nervøse for denne kampen :lol:

Sørum! Gode intensjoner skaper ikke fremgang alene. Det har stått stille siden mars! ikke de siste 14 dagene!
Blir uvel av ordet utfordringer. Det er så inn i hamperæva missbrukt!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. September 2017 17:05
Sorum skrev:Første kampen på Gjøvik er utsolgt. Om det kan bli aktuelt med flere kamper der aner jeg ikke. Men jeg tviler nok på at det skjer. Denne gangen, med serieåpning, og et stunt med å legge kampen ti Gjøvik fungerer godt med kanskje over 1000 fra Oslo. Det er f.eks satt opp eget supportertog. Jeg tror ikke det er mulig å gjenta for VIFs del. Så nå har man solgt sesongkort til Furuset Forum, og sponsorene har fått sine billetter til alle hjemmekampene der.

Eg er svært imponert over arbeidet, ikkje minst ved å booke eit tog, men eg forstår også problema. Neste sesong, når dato for Jordal er bestemt, bør ein kunne få til ei slik ordning. Det er viktig for norsk hockey at Vålerenga kan stille eit godt lag og spelar for eit stort publikum. Kanskje burde same ordninga bli gjennomført med Lillehammer som motstandar.

I alle fall, ein ekstra bonus, ikkje for Vålerenga, men for Gjøvik er det at det blir spela GET-ligahockey der. Det blir fin propaganda for hockey-sporten på Gjøvik. Elles er det presedens for at ein klubb kan få spela berre bortekampar før arenaen blir ferdig seinare i sesongen. I 2013 då Stavanger fekk DNB-arena, starta serien den 13. sep, men Stavanger fekk lov til berre å spela bortekampar heilt til den 9. okt.

Det aller beste hadde vore å fått Vålerenga i Spektrum eller at Nye Jordal vart ferdig til tida. Båe alternativa har diverre ikkje store odds, trur eg.

InnleggSkrevet: 08. September 2017 23:04
Fjella skrev:
Sorum skrev:Første kampen på Gjøvik er utsolgt. Om det kan bli aktuelt med flere kamper der aner jeg ikke. Men jeg tviler nok på at det skjer. Denne gangen, med serieåpning, og et stunt med å legge kampen ti Gjøvik fungerer godt med kanskje over 1000 fra Oslo. Det er f.eks satt opp eget supportertog. Jeg tror ikke det er mulig å gjenta for VIFs del. Så nå har man solgt sesongkort til Furuset Forum, og sponsorene har fått sine billetter til alle hjemmekampene der.

Eg er svært imponert over arbeidet, ikkje minst ved å booke eit tog, men eg forstår også problema. Neste sesong, når dato for Jordal er bestemt, bør ein kunne få til ei slik ordning. Det er viktig for norsk hockey at Vålerenga kan stille eit godt lag og spelar for eit stort publikum. Kanskje burde same ordninga bli gjennomført med Lillehammer som motstandar.

I alle fall, ein ekstra bonus, ikkje for Vålerenga, men for Gjøvik er det at det blir spela GET-ligahockey der. Det blir fin propaganda for hockey-sporten på Gjøvik. Elles er det presedens for at ein klubb kan få spela berre bortekampar før arenaen blir ferdig seinare i sesongen. I 2013 då Stavanger fekk DNB-arena, starta serien den 13. sep, men Stavanger fekk lov til berre å spela bortekampar heilt til den 9. okt.

Det aller beste hadde vore å fått Vålerenga i Spektrum eller at Nye Jordal vart ferdig til tida. Båe alternativa har diverre ikkje store odds, trur eg.

Bare for å pirke, Eg har ei t-skjorte med datoen 6.10.2012 på...

InnleggSkrevet: 10. September 2017 08:42
Fjella skrev:

Sist det ble spilt hockey i Spektrum måtte 4000 tilskuere passeres før det ble tjent en krone. der lå leien så det kan du bare glemme med en gang. Varemessa fikk til gjengjeld Spektrum gratis! (200mill) ....Oslo en idretts by? :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2017 10:58
Nye Jordal Amfi vil ikke stå klar før til seriestart i september 2019, ett år senere enn planlagt.

http://www.vg.no/sport/ishockey/ishocke ... /24149789/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2017 17:12
Mud-shark skrev:Nye Jordal Amfi vil ikke stå klar før til seriestart i september 2019, ett år senere enn planlagt.

Det er kanskje på tide nå å presse på for bruk av Oslo Spektrum inntil den Nye er ferdig, og hvor Oslo kommune må ta på seg en stor del av leieutgiftene. Dette vil sette press på kommunen til å bygge ferdig innen september 2019.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2017 18:07
Trur Roy må begynne å si pene ting om Forum snart, de blir der en stund.

InnleggSkrevet: 26. September 2017 20:23
DonCherry skrev:
Mud-shark skrev:Nye Jordal Amfi vil ikke stå klar før til seriestart i september 2019, ett år senere enn planlagt.

Det er kanskje på tide nå å presse på for bruk av Oslo Spektrum inntil den Nye er ferdig, og hvor Oslo kommune må ta på seg en stor del av leieutgiftene. Dette vil sette press på kommunen til å bygge ferdig innen september 2019.

VIF skriver i dag: Meldingen om utsettelse kommer samtidig med at Oslo kommune har bestemt at Vålerenga ikke vil få noen økonomisk kompensasjon for de tap klubben blir påført som følge av utsettelsen http://www.vif-hockey.no/2017/09/26/pre ... #more-3206 Så da ser det vanskelig ut for spill i Spektrum, hvis man ikke kan få med sponsorer til å leie i alle fall til mindre antall kamper.

InnleggSkrevet: 27. September 2017 12:36
Sorum skrev:
DonCherry skrev:

VIF skriver i dag: Meldingen om utsettelse kommer samtidig med at Oslo kommune har bestemt at Vålerenga ikke vil få noen økonomisk kompensasjon for de tap klubben blir påført som følge av utsettelsen http://www.vif-hockey.no/2017/09/26/pre ... #more-3206 Så da ser det vanskelig ut for spill i Spektrum, hvis man ikke kan få med sponsorer til å leie i alle fall til mindre antall kamper.

Hele pakka stinker. Kulverten det snakkes om som hovedgrunn for forsinkelsen, er ikke annet enn et litt større rør som er støpt. Det har ingen verdi ut over å lede vannet rett vei, og genererer således ingen forsinkelser som skulle tilsi 1 år! At bekken ligger noe høyere enn antatt er utelukkende en fordel. Det er rett og slett flaut å se på at dette godtas uten videre når alt har stått stille siden mars mnd. Hele By regjeringen som de helst vil kalle seg hadde fått sparken på dagen alle andre steder enn i Norge. her stilles det ikke spørsmål overhodet. FLAUT!!!!
Hvem kunne ellers ha stått frem på TV uten skam og si at 1 år forsinkelse ikke koster noe?! Vålerenga hockey må kreve granskning.

Selvfølgelig vil ikke Oslo Kommune betale for Spectrum, hvem hadde ventet det? de har jo null interesse for sport og aller minst ishockey. Landhockey kanskje.

InnleggSkrevet: 27. September 2017 18:10
huuum skrev:Hele pakka stinker. Kulverten det snakkes om som hovedgrunn for forsinkelsen, er ikke annet enn et litt større rør som er støpt. Det har ingen verdi ut over å lede vannet rett vei, og genererer således ingen forsinkelser som skulle tilsi 1 år! At bekken ligger noe høyere enn antatt er utelukkende en fordel. Det er rett og slett flaut å se på at dette godtas uten videre når alt har stått stille siden mars mnd. Hele By regjeringen som de helst vil kalle seg hadde fått sparken på dagen alle andre steder enn i Norge. her stilles det ikke spørsmål overhodet. FLAUT!!!!
Hvem kunne ellers ha stått frem på TV uten skam og si at 1 år forsinkelse ikke koster noe?! Vålerenga hockey må kreve granskning.

Selvfølgelig vil ikke Oslo Kommune betale for Spectrum, hvem hadde ventet det? de har jo null interesse for sport og aller minst ishockey. Landhockey kanskje.

Det er store utfordringer med alunskifer som visst er noe skikkelig herk på byggeplasser. Og de må sikre kulverten før de kan lukke den inne igjen. Men 1 års utsettelse var fryktelig mye, jeg hadde håpet det ikke var verre enn at VIF kom inn i hallen før jul i 2018.

Når de sier at utsettelsen ikke vil fordyre prosjektet er det fordi de utløser usikkerhetsavsetningen på 60 mill allerede nå. Det vil jo si at enhver ny fordyrende sak vil sprenge budsjett. Og det er nesten to år til prosjektet skal stå klart, så det kommer sikkert budsjettsprekk.

Det er ikke lenge siden Espen Knutsen og Glenn Jensen uttalte i media at de var kjempefornøyd med de endringer som kommunen var villig til gjøre for å møte VIFs ønsker. Men nå viser det seg at VIF har engasjert svenske eksperter på ishallbygging, og samtidig kritiserer de kommunen for ikke vite hvordan ishaller skal bygges. Men dette må ha med selve utformingen av hallen innvendig? og ikke de problemene som oppstått på tomta. VIF må bare stå på for å få en best mulig hall.

Samtidig sier styremedlem Tor Helge Eikeland at klubbens lille drøm om å bruke Oslo Spektrum av og til, er nærmest umulig fordi den er fullbooket.
Her synes jeg ikke man skal gi opp drømmen. Neste sesongs åpningskamp mot Storhamar bør spilles i Spektrum, ikke på Gjøvik. Og VIF burde prøve å få flere kamper i Spektrum utover i sesongen 18/19.

Edit: -– Dette får selvfølgelig kjempestore konsekvenser for dem. Klubben får nå en helt annen issituasjon i ytterligere ett år. Vi må i samarbeid med dem finne ut om de skal fortsette å spille kamper på Furuset. Samtidig forventer jeg at kommunen tar ansvar her, sier generalsekretær Eide.

Det er jo bare Spektrum som kan avhjelpe VIF her om de skal spille kampene i Oslo. Og noe annet enn at de spiller i Oslo kan ikke være et alternativ.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. September 2017 18:50
huuum skrev:Hele pakka stinker. Kulverten det snakkes om som hovedgrunn for forsinkelsen, er ikke annet enn et litt større rør som er støpt. Det har ingen verdi ut over å lede vannet rett vei, og genererer således ingen forsinkelser som skulle tilsi 1 år! At bekken ligger noe høyere enn antatt er utelukkende en fordel. Det er rett og slett flaut å se på at dette godtas uten videre når alt har stått stille siden mars mnd. Hele By regjeringen som de helst vil kalle seg hadde fått sparken på dagen alle andre steder enn i Norge. her stilles det ikke spørsmål overhodet. FLAUT!!!!

Denne saken kom tilfeldigvis frem et par dager før byrådet la frem sitt budsjett for 2018. Kan vi se helt bort fra at regnestykket rundt Nye Jordal, hvor byggekostnadene for 2018 nå kan fordeles over 2018 og 2019, ikke har et snev av budsjetteknisk karakter over seg?

http://www.dagsavisen.no/oslo/en-millia ... -1.1031748

I dagens fremlagte budsjett er det satt av 1 milliard til nytt Tøyenbad. Dette hadde neppe vært mulig dersom byrådet skulle forholdt seg til ferdigstillelse av Nye Jordal for sesongstart høsten 2018.

Idrettskretsen var forøvrig foran høstens stortingsvalg av den formening at alle landets kommuner burde lære av byrådet i Oslo hva angår god idrettspolitikk.

http://www.dagsavisen.no/oslo/ler-av-oslo-1.1022849

InnleggSkrevet: 27. September 2017 19:18
Ikke mye og lære av Oslo som bruker mye mere penger enn det man har. Gjelden til Oslo kommune vokser kraftig vært år.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Google [Bot] og 13 gjester