Tabell-tips 2017/2018

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 00:45
Jeg føler jeg har argumentert nokså mye i lagbyggetrådene og orker ikke å skrive alt en gang til :lol:

1. Stavanger
2. Frisk ( nye løperen er latterlig god)
3. Storhamar
4. Lillehammer

Her kommer et skille ned til

5. Sparta
6. Stjernen
7. Vålerenga
8. Lørenskog

9. MS
10. Kongsvinger

Godt stykke arbeid Drebin og moro at så mange henger seg på så tidlig. Denne tråden må ristes liv i uka før seriestart også. Ellers er jeg i gang med terningkast på alle nye importer så kan hende jeg endrer meg når den jobben er ferdig. Sparta skal la en plass være åpen. Stjernen skal minst ha en plass åpen, jeg tipper to. I tillegg vil det komme noen forandringer som kan ha ganske mye å si.

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 01:10
Som en liten artighet har jeg lagt sammen alle poengsummene regnet gjennomsnitt.

1. Stavanger
2. Frisk
3. Storhamar
4. Lillehammer
5. Stjernen
6. VIF
7. Skauen
8. Sparta
9. MS
10. Vinger

Veldig overraskende at så mange har Sparta så langt bak Stjernen. Bedre keeper, bedre backer og bedre 1. femmer. Jeg ser ikke hvordan vi skal foran dem uten å bruke 1 mill til på 3 importer. Det gjør vi ikke! Blir Dokken på Lørenskog så styrker det norskesiden betraktelig for den er veldig tynn. At Skauen med 6 uteimporter skal slå Sparta med den norske stammen de har i forhold, har jeg også liten tro på. Blir Stjernen nr 5 så er det å få Gullik på sokkel etter "tidenes" bulkehockey lagbygge.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 03:31
Gjetter at det blir sånn. Men Oilers vinner pokalen.

1. Frisk Asker
2. Stavanger Oilers
3. Storhamar
4. VIF
5. Lillehammer
6. Lørenskog
7. Stjernen
8. Sparta
9. MS
10. Kyllingvinger

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 07:31
Sorum skrev:Pr i dag ser Drebins tabelltips veldig greit ut, godt argumentert for også. Men jeg vil vente til uka før seriestart med mitt eget tips :) Stjernen har f.eks tre ledige plasser på utlendingskvoten, mens Sparta og Lørenskog har to ledige plasser. VIF skal kanskje ha inn en poengback, i alle fall skrev Jarlsbo at VIF ønsket seg det. Kommer det inn gode spillere før seriestart i de nevnte klubber kan ting forandre seg ift tabell-tips. Og så har vi selvsagt treningskampene som gir en god indikasjon på ståa i klubbene.

Jarlsbo sa også en gang at hockeyns problem er at den er kjedelig rettferdig.

Sånn sett er det lett å spå resultater og argumentere for dette i akademiske vendinger. men uforutsigbarhet er det som kan redde sporten vår på sikt. Da bør det være lov å bruke litt av hjertet❤️ også. Eller i det minste late som.

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 08:35
Nesrene skrev:
Drebin skrev:Det var da voldsomt?

Jeg tror rett og slett denne sesongen i utlendighet blir rævva på alle fronter dessverre. Jeg tar selvfølgelig mer enn gjerne feil (med mindre vi snakker om 9. plassen), men i vinter fikk vi første smak på hva som venter oss en hel jævla sesong i Furuset Forum. Hjelper lzm ikke helt at de har utvida kapasiteten når det kommer 492 sjeler på kamp.

Så blir det selvfølgelig minst én opptur; serieåpningskampen mot Storhamar "hjemme" i Gjøvik Fjellhall. Ramma i seg selv en seier, i tillegg KNUSER OG GRUSER (for dem som hukser den) vi Storhamar og Ydmyker Thoresen i comebacket hans.

Alt annet blir grått og trist ;-)

Vi må forberede oss på at det blir sånn i to sessonger til. Byggingen av nye amfin er katastrofalt forsinket.
Ps. Vålerenga starter oppkjøringen Jar ishall.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 08:55
huuum skrev:Vi må forberede oss på at det blir sånn i to sessonger til. Byggingen av nye amfin er katastrofalt forsinket.

Det er vel først og frems grøntarealene som blir forsinket. Forsinkelsen på selve amfiet har de visstnok kontroll på.

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 10:24
Nesrene skrev:
huuum skrev:Vi må forberede oss på at det blir sånn i to sessonger til. Byggingen av nye amfin er katastrofalt forsinket.

Det er vel først og frems grøntarealene som blir forsinket. Forsinkelsen på selve amfiet har de visstnok kontroll på.[/quote)

Det begynner å bli mange mnd på etterskudd nå. Byråkrater og effektivitet er to ting som ikke hører sammen. Det er ikke noen myte. det er lenge til første støp. Bislet ble bygd på ett år. Der ble det ikke kødd før Statsbygg blandet seg inn og gjorde det til en byggeplass utvendig 2 ekstra år!
Nye Jordal er ikke i nærheten av den byggetiden dessverre. Da må kakebakeriet (byråkrater med "gode" intensjoner) ut fort som faen og dagmulkter inn.
Vålerenga hockey på NHL rink i Forum blir garantert bra det også. Blir få poeng å hente der for samtlige bønder.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 11:15
sjefsrøden skrev:Stjernen skal minst ha en plass åpen, jeg tipper to. I tillegg vil det komme noen forandringer som kan ha ganske mye å si.

Hvilke forandringer som har så voldsomt mye å si skriver du om her? Du skriver at det kommer opptil flere, ser jeg :)
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 11:39
Jeg synes det er rart at de fleste ikke legger mer i hvilke coacher som klubbene har. At MS klarte såpass med poeng i fjor, at Lørenskog ikke har prestert bedre de siste sesongene, at Frisk har overprestert år etter år og at VIF's tynne tropp klarte femteplass er alle resultater av trenere. At Storhamar ikke presterte bedre sist sesong er også trenerrelatert. Jeg tror Sparta blir svakere i år mye pga trenerskiftet.

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 11:59
Mye gode argumenter her for de som har med det med tabelltipsene. Godt jobbet!!! Jeg skal ikke komme med særskilt tabelltips ettersom det blir bare enda et tips. MEN, jeg skal imidlertid komme med noen få generelle påstander og tips.

1. Jeg er nok en av få som tror Oilers er svekket fra i fjor. Da tenker jeg på løperne som forsvant ikke er blitt erstattet med like gode.
2. Geten komme til å bli veldig firedelt : 1. Frisk, Oilers, L.I.K. Storhamar - 2. Stjernen - 3. Sparta, VIF, Skauen, M/S - 4. Vinger.
3. VIF får generelt for høye tabelltips her på forumet. Lever på fordums storhet. Har bare ei rekke som produserer. Storhamar "lever"
også litt på navnet.
4. Lillehammers kamper kommer generelt til bli morsomme (målrike). Knallsterke offensive - svake defensive.
5. Storhamar kommer til å svinge voldsomt i prestasjonene -Særlig hvis Patrick forsvinner til høsten.
6. Ut fra punkt 2 på listen min kan man kanskje lese mellom linjene.
7. Vinger kommer til å overraske positivt - kanskje en dobling av poengfangsten?
8. Tviler på om Skauen klarer å reise seg. Ingen stor entusiasme rundt laget selv når det var godt - hva skjer da nå...? vil det komme over 4-500 tilskuere på hjemmekampene?
9. Årets spiller blir Joey Benik!
10. Spennende blir det okke som...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 12:08
Forgetable skrev:
sjefsrøden skrev:Stjernen skal minst ha en plass åpen, jeg tipper to. I tillegg vil det komme noen forandringer som kan ha ganske mye å si.

Hvilke forandringer som har så voldsomt mye å si skriver du om her? Du skriver at det kommer opptil flere, ser jeg :)

Er flere lag som ikke har fylt opp kvota enda. Der spørs det hva som kommer inn. I tillegg er Dokken et stort ? Han legger jo ikke opp, men hvor havner han? Sparta skal ha inn en toveis back og hvor god er han? Klassespiller der vil de ha et godt lag til året. Henter Stjernen en import til eller ikke? Hvis ikke hvem scorer målene våre? VIF må gjøre noe, men hva gjør de? Uansett tror jeg ingen kan gå inn å endre på topp 4 nå.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 12:27
sjefsrøden skrev:
Forgetable skrev:

Er flere lag som ikke har fylt opp kvota enda. Der spørs det hva som kommer inn. I tillegg er Dokken et stort ? Han legger jo ikke opp, men hvor havner han? Sparta skal ha inn en toveis back og hvor god er han? Klassespiller der vil de ha et godt lag til året. Henter Stjernen en import til eller ikke? Hvis ikke hvem scorer målene våre? VIF må gjøre noe, men hva gjør de? Uansett tror jeg ingen kan gå inn å endre på topp 4 nå.

Jeg trodde du mente i Stjernen. Når det gjelder vår egen klubb, så fyller de ikke på før det eventuelt trengs utover i sesongen. Troppen er "satt", og man håper nok på at et kollektiv av godt trente spillere som virkelig vil noe skal ordne nok poeng til at vi slipper Storhamar og Stavanger i kvartfinalene :)
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 18:57
Mitt tips er at det dukker opp en høyrefattet forward i den troppen der mot slutten av treningskampene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 19:20
Mitt tips for topp fire, ikke akkurat proppfullt av bomber...

Litt for tidlig med fullstendig tabelltips foreløpig, men noen grupperinger skiller seg ut:

Toppen:

Stavanger Oilers:

Plenty av vinnerkultur. Higson har gjort en god jobb med å erstatte utgående norske bærebjelker (Hallem, Nagel, CDA osv.) med yngre (Forsberg, Salsten og forhåpentligvis Djupvik Løvlie).

På keeperplass har vi vært bortskjemte med to keepere på norsk toppnivå, litt mer sårbare i år. Forsvaret er bedre enn noensinne. Vi er nok svekket fremover.

Tommy Kristiansen og hans spillestil er ikke erstattet, med mindre Harrison Reed ”plays bigger than his size” som de sier ”over there”. Kokkala er nok helt klart en klassespiller, men kan han gå fra å være solid 3. rekkespiller i Liiga til poengmaskin i GET? Soares som tok en mer defensiv rolle i fjor med van Guilder og co. i spotlightet må nok produsere mer i år. Satser på at Romano kan erstatte Kissels produksjon.

Oilers er nok favoritter i år igjen, men det blir nok jevnt.

Frisk/Asker:

Ser virkelig bra ut på papiret. Plenty av kontinuitet med Bergman ved roret. Kan definitivt utfordre Oilers om gullet.

Meget solide i mål. Pageau viste meget godt igjen det lille vi fikk se av ham i fjor. Frustrerende å se Kåsastul foretrekke bakgårdshockey i bunn av Allsvenskan fremfor gullkamp i GET, men gamle vaner er vonde å vende. Selv med Kåsastul ville ikke forsvaret vært helt i klasse med Oilers’, men topp klasse i GET.

Frisk ser ut til å ha erstattet transatlantene offensivt med nye av samme kaliber. Kanskje ikke samme dybden som Oilers, men ikke langt ifra.

Storhamar:

Satser hardt, men satsingen de siste årene har vært ”hit and miss”. En klar og tydelig sportslig plan mangler tilsynelatende, og en dugnadskomité som gjør jobben til en sportslig leder hører forrige årtusen til. Eneste tittelkandidat med ny trener som kan slå begge veier.

To keepere som kan vinne i GET. Forsvaret foran dem er kanskje største problemet. 3 mann inn, 3 mann ut. Ser ut som status quo både i kvalitet og kvantitet.

Offensivt er ex-dragene topp klasse. Spørsmålet er (som vanlig) helsen til Larriveé og Patrick Thoresens adresse ved nyttår.

Lillehammer:

Kan mønstre to av de beste rekkene i GET om de ønsker, og de trenger å score mål for tross solide Bengtsberg i mål er det tynt i backrekka.

Blir mye istid på nyankomne Ellis etter alt å dømme. Har rutine i Bakken og Ulriksen og ungdommelig pågangsmot (får en håpe) til å fylle på rundt.

Morley, Vigier og Cameron var meget bra i fjor, Dineen var personlig favoritt for noen år siden. Holder Benik samme nivå så kommer det til å scores mye i Kristins Hall. At man er så vel forspent at man har råd til å slippe en solid spiller som Wehn er dog uforståelig for meg. Igjen blir det å fylle ut resten med ungdommelig pågangsmot. Bra for fremtiden, men for gullkampen?

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 21:06
Fasiten:

1. Storhamar
2. Stavanger Oilers
3. Frisk Asker
4. Lillehammer
5. Lørenskog
6. Sparta
7. Stjernen
8. Vålerenga
9. Manglerud Star
10. Kongsvinger
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 22:15
MaxDelt skrev:5. Storhamar kommer til å svinge voldsomt i prestasjonene -Særlig hvis Patrick forsvinner til høsten.

I starten kanskje, siden det er så mye nytt. Men mange av de nye er ledertyper og "hel ved" som stiller krav i garderoben og på isen. Så jeg er ganske sikker på at bunnivået vil heves denne sesongen.

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 22:22
Badman!
Kred for kommentarene ang. Lillehammer. Ganske så "spot on" slik jeg ser det!!!

InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 22:26
Drebin skrev:
MaxDelt skrev:5. Storhamar kommer til å svinge voldsomt i prestasjonene -Særlig hvis Patrick forsvinner til høsten.

I starten kanskje, siden det er så mye nytt. Men mange av de nye er ledertyper og "hel ved" som stiller krav i garderoben og på isen. Så jeg er ganske sikker på at bunnivået vil heves denne sesongen.

Drebin! Hva tenker du om treneren da? Har du trua på ham? Så vidt jeg har fått med meg, er det delte meninger om ham...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 22:45
MaxDelt skrev:
Drebin skrev:

Drebin! Hva tenker du om treneren da? Har du trua på ham? Så vidt jeg har fått med meg, er det delte meninger om ham...

Söderström har jeg kjempetrua på, regnet som en av de mer lovende trenerne i Sverige og en som kan bjuda på litt. Litt professortype, spennende kombo sammen med Jakobs som var hovedtrener i Borlänge i fjor som skal ha temperament.
Delte meninger vet jeg ikke, men folk er spent på hva han har å komme med selvsagt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 22:59
Badman skrev:
To keepere som kan vinne i GET. Forsvaret foran dem er kanskje største problemet. 3 mann inn, 3 mann ut. Ser ut som status quo både i kvalitet og kvantitet.

Offensivt er ex-dragene topp klasse. Spørsmålet er (som vanlig) helsen til Larriveé og Patrick Thoresens adresse ved nyttår.

Strengt tatt én keeper som kan vinne kamper, Hestmann har ikke vært i nærheten siden han kom tilbake. Östlund mangler litt på toppnivå til de beste i ligaen, men er til gjengjeld superstabil og gjør svært få feil.
3 backer inn, 4 ut med Bäärnhielm. de la Rose var meget bra i fjor. Svakheten er litt lite poeng siste 2 sesongene, Curran bør kunne overgå det. Bredden er spørsmålstegnet, trengs at noen av Bull, Frøshaug, Hansen tar et steg. Og så er det ingen bombe om det kommer en back rundt nyttår.

Helsa til Larry er alltid et spm, men vi har noen dark horses. Kjetil Martinsen får endelig rollen sin i et topplag, og Victor Svensson bør kunne produsere i en åpnere liga. Forsvinner Patrick får vi igjen penga, og henter en bra erstatter (selvsagt ikke på det nivået).
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 23:46
sjefsrøden skrev:Mitt tips er at det dukker opp en høyrefattet forward i den troppen der mot slutten av treningskampene.

Det kan godt være, men da går de imot hva planen var tidligere - og det Gulliksen har sagt til media. Jeg har ikke hørt noe :) Har du, eller er det bare antagelser?
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2017 23:50
Drebin skrev:
Badman skrev:

Strengt tatt én keeper som kan vinne kamper, Hestmann har ikke vært i nærheten siden han kom tilbake. Östlund mangler litt på toppnivå til de beste i ligaen, men er til gjengjeld superstabil og gjør svært få feil.
3 backer inn, 4 ut med Bäärnhielm. de la Rose var meget bra i fjor. Svakheten er litt lite poeng siste 2 sesongene, Curran bør kunne overgå det. Bredden er spørsmålstegnet, trengs at noen av Bull, Frøshaug, Hansen tar et steg. Og så er det ingen bombe om det kommer en back rundt nyttår.

Helsa til Larry er alltid et spm, men vi har noen dark horses. Kjetil Martinsen får endelig rollen sin i et topplag, og Victor Svensson bør kunne produsere i en åpnere liga. Forsvinner Patrick får vi igjen penga, og henter en bra erstatter (selvsagt ikke på det nivået).

Du ser Storhamar mer enn meg, så jeg bøyer meg på Hestmann. Han har stått bra i DNB Arena før, men kan godt være at han har tapt seg.

Selvsagt kan man erstatte Thoresen, men kvaliteten blir betydelig lavere, ja. Beholder man Thoresen ut sesongen og får inn en meget god back kan Storhamar bli meget skumle.

InnleggSkrevet: 26. Juli 2017 12:34
Forgetable skrev:
sjefsrøden skrev:Mitt tips er at det dukker opp en høyrefattet forward i den troppen der mot slutten av treningskampene.

Det kan godt være, men da går de imot hva planen var tidligere - og det Gulliksen har sagt til media. Jeg har ikke hørt noe :) Har du, eller er det bare antagelser?

Det er mye som blir sagt. Strumpan snakket om 5 rekker der 5.rekka skulle konkurrere på lik linje med de andre også. Dette for å gjøre treningshverdagen mer attraktiv. PR nå så skal unggutta få sjansen til å vise seg frem. Aldri om de starter sesongen med at to av disse (Bilet, Rekstad eller Lyngsmo Hansen) skal spille fra start i 4.rekka. De har sagt at de ikke skal bruke av sitt budsjett, men jeg tipper at det dukker opp noen kroner utenom klubbkassa. Signerer de Fjeldstad blir jeg derimot mildt sagt overrasket. En høyrefattet sniper av god kvalitet er det som skal til for å utfordre høyere på tabellen. Vi har lite trusler i PP PR. Dags dato.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Juli 2017 13:46
sjefsrøden skrev:
Forgetable skrev:

Det er mye som blir sagt. Strumpan snakket om 5 rekker der 5.rekka skulle konkurrere på lik linje med de andre også. Dette for å gjøre treningshverdagen mer attraktiv. PR nå så skal unggutta få sjansen til å vise seg frem. Aldri om de starter sesongen med at to av disse (Bilet, Rekstad eller Lyngsmo Hansen) skal spille fra start i 4.rekka. De har sagt at de ikke skal bruke av sitt budsjett, men jeg tipper at det dukker opp noen kroner utenom klubbkassa. Signerer de Fjeldstad blir jeg derimot mildt sagt overrasket. En høyrefattet sniper av god kvalitet er det som skal til for å utfordre høyere på tabellen. Vi har lite trusler i PP PR. Dags dato.

Jeg ser poengene dine, men klubben har faktisk gått ut med at stallen er spikret :)
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 10. August 2017 09:32
Jeg får slenge inn et tips her jeg også da.

1. Oilers - Bunnsolid lag på alle plasser med overlegen bredde, selvtillit og erfaring. Økonomiske muskler til å forsterke hvis det blir nødvendig.
2. Frisk - Kontinuitet med trener og stammen av norske spillere, selvtillit fra finalene og forsterkninger på importene (hele 5 kanadiere - ny rekord?)
3. Storhamar - 2 solide rekker men litt tynt bak der? Mye ansvar på spillere som er på tampen av karriæren, Thoresen kan forsvinne...
4. Lillehammer - Sterkt angrep men for svakt forsvar for å nå medalje
5. VIF - Forsiktig satsing med mye egne unggutter. Mye talent men for spett til å bli med i toppen
6. Sparta - Tynt forsvar og heller ikke noen store kanoner der fremme kanskje med unntak av Wolfe. Malmstrøm begynner å bli gammel. Tradisjon tro ender Sparta på 6. plass :)
7. Stjernen - Har mistet mye kvalitet og jeg tror ikke laget er forsterket fra sist sesong
8. Lørenskog - Så kom den uunværlige krisen. En skakkjørt klubb som opplever spillerflukt. Syltynt foreløpig
9. MS - Som alltid masse ungt talent men for ungt og lett i dette selskapet
10. Kongsvinger - Dessverre helt fortapt i bunn nok en gang. Kanskje de klarer å nærme seg noe ...

Sånn blir det :)

Bazinga
Bazinga
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester