Tabell-tips 2017/2018

InnleggSkrevet: 14. August 2017 21:57
1) Frisk
Det er noe sollid over Frisk ved at de over mange år har beveget seg sakte men sikkert framover, og virker mer og mer robust både på isen og i administrasjonen. De er ofte gode på importer, og årets ser da veldig bra ut. I tillegg har de en norsk stamme som er blant de beste i Norge. En av Gets beste keepere og en rutinert ringrev i boksen gjør at jeg tipper dem som serievinnere.

2) Oilers
Mange utskiftninger gjør at det er en viss usikkerhet hvordan laget setter seg, selv om importene virker å være OK. Jeg tror laget blir mer balansert i år enn i fjor, da man har fått flere rollespillere, som egentlig manglet i fjor. Treneren står overfor sin avsluttende eksamen i kommende sesong.

3) Storhamar
Storhamar er i år som mange år før vanskelig å forutse hvor vil ende, og usikkerhetsmomentene er mange. I motsetning til Frisk har de ofte hatt en tendens til å være overvurdert i forkant, for så å skuffe enten i serie eller sluttspill. Laget består av mange spillere som har et godt navn her i Norge, men de har ikke alltid vist dette på isen. Mitt inntrykk er at laget muligens mangler nok vinnertyper. Det er også usikkerhet omkring to av de største spillerhåpene til Hamarsingene ved at P. Thoresen muligens forsvinner og Larrive både er gammel og skadeutsatt. Ny trener vil alltid være en usikkerhetsfaktor.

4) Lillehammer
I motsetning til noen tidligere sesonger hadde de ikke bare utlendinger som "virket", men klarte til alt overmål også å beholde dem. Det er usikkerhetsmomenter om stallen er bred nok, spesielt på backsiden, men jeg setter dem på fjerdeplass.

5) VIF
Enkelte fabler om at VIF ikke vil nå sluttspill, men et lag med Roy i boksen, Søberg som keeper og en dødelig effektiv førsterekke er ikke i nærheten av dette. Laget har i tillegg til de nevnte også flere gode spillere med lang fartstid i Get. Fornuftig nok velger de å bygge seg opp i en unntaksperiode i stedet for å satse med midler man ennå ikke har.

6) Sparta
Sparta har en tynn stall, men har likevel kultur nok til å komme såpass høyt opp. Usikker på treneren.

7) Stjernen
Stjernen har mange brukbare spillere, men mangler toppene. På keepersiden har de også to brukbare keepere, men mangler den desiderte toppkeeperen. I motsetning til sarpingene er nok Stjernen mentalt innstilt på et liv så langt nede på tabellen, uten at det kalles "unntakstilstand".

8) Lørenskog
Stallen pr i dag virker tynn, spesielt på backsiden. Jeg blir likevel ikke overrasket om de styrker seg underveis. Offensivt har de fortsatt noen bra spillere.

9) MS
MS ser ut til å alltid klare å slå godt fra seg med små ressurser. Dette pga kombinasjonen at de er flinke og er lokalisert der de er.

10) Kongsvinger
Forhåpentligvis er de sterkere enn i fjor, men sikker er jeg ikke. Jeg har gitt opp håpet om at de skal bli konkurransedyktige i Get.

InnleggSkrevet: 25. August 2017 18:38
1. Stavanger
2.Storhamar
3. Frisk-Asker
4.Lillehammer
5.Lørenskog
6. Vålerenga
7. Sparta
8. Stjernen
9. Manglerud Star
10. Kongsvinger

InnleggSkrevet: 25. August 2017 22:44
1. Frisk - Dette blir året til Frisk. Et fantastisk lag på papiret og bunnsolide Sune bak roret.

2. Oilers - Mistet flere poenggarantister fra fjorårets sesong. Ligger tett opp mot Frisk.

3. Storhamar - Kan ende høyere, men dette kommer an på om Patrick Thoresen blir ut hele sesongen eller ikke.

4. Lillehammer - Har en tendens til å treffe godt på importene. Holder de seg unna fryseboksen i år, blir dette bra.

5. Vålerenga - Med ligaenes beste førsterekke, en solid andrerekke, beinsolide Søberg som sjelden har en dårlig kamp, en grei 2. rekke, og en back i Myrvold som kan fungere som en slags back-coach for juniorene (om han signerer riktignok) tror jeg Vålerenga kan gjøre en ålreit sesong. Usikkerheten ligger i de nye juniorene.

6.Stjernen - Leverer en grei sesong. Mistet Backman, som kommer til å merkes.

7. Sparta - Hockey-town må nok snart gi tronen videre.

8. Lørenskog - De økonomiske problemene gjør at Lørenskog får en dårlig sesong.

9. M/S - Tar litt poeng her og der i bølger. Desverre ikke gode nok til å karre seg høyere.

10. Kongsvinger - Burde klare seg litt bedre enn i fjor, kanskje vinner de 4-5 kamper. Veien til 9. Plass blir uansett for lang.
Jeg liker Vål'enga jeg

InnleggSkrevet: 27. August 2017 09:38
1. Frisk
2. Oilers
3. Storhamar
4. Lillehammer
5. Sparta
6. Lørenskog
7. Vålerenga
8. Stjernen
9. MS

InnleggSkrevet: 31. August 2017 20:27
1. Storhamar
2. Stavanger Oilers
3. Frisk Asker
4. Sparta
5. Lillehammer
6. Stjernen
7. Manglerud
8. Vålerenga
9. Lørenskog
10. Kongsvinger

InnleggSkrevet: 01. September 2017 10:01
1. Stavanger
2. Frisk
3. Storhamar
4. Lillehammer
5. Vålerenga
6. Sparta
7. Stjernen
8. Lørenskog
9. Manglerud Star
10. Kongsvinger

InnleggSkrevet: 01. September 2017 12:39
1. Storhamar
2. Stavanger Oilers
3. Lillehammer
4. Frisk Asker
5. Vålerenga
6. Lørenskog
7. Sparta
8. Manglerud
9. Stjernen
10. Kongsvinger

InnleggSkrevet: 01. September 2017 17:53
1 Frisk
2 Storhamar
3 Stavanger
4 Lillehammer
5 Stjernen
6 Vålerengen
7 Lørenskog
8 Sparta
9 MS
10 Kongsvinger
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. September 2017 00:57
Tipset mitt av 24 juni står ved lag.

Oilers sliter mot topplagene i Tsjekkia og Sverige.
De Get-liga lagene som prøver seg mot internasjonale lag i form av Allsvenskan eller lag av svakere divisjonssystemer sliter.
Bortsett fra Oilers aktiviteten i CHL sammenheng er det vel kun SIL sin heroiske kamp mot DEL motstand som viser tegn til kvalitet.

Oilers styrer mot the Double denne sesongen også.
Ingen ting som tyder på annet på tross av en viss optimisme i noen leire.

Kun kort tid til seriestart og det er bare til å glede seg ;)

InnleggSkrevet: 04. September 2017 08:46
1. Storhamar :cry:
2. Oilers
3. Frisk-Asker
4. Lillehammer
5. Lørenskog
6. Vålerenga
7. Manglerud Star
8. Sparta
9. Stjernen
10.Kongsvinger

InnleggSkrevet: 04. September 2017 10:54
Bazinga skrev:
Ottos skrev:Frisk Asker har dessverre ikke den samme bredden som Storhamar og Stavanger, og derfor vil de nok tape flere internkamper.

Dette kan du muligens ha rett i, men jeg bet meg merke i det du poengterer om bredden og vil gjerne se på dette...

Begge lag kan stille med 2 topp-rekker og vil nok antakeligvis gjøre nettopp det - så jeg tar utgangspunkt i det:

Frisks 2 scoring-lines:
Nunn - Lamoureux - Medby
Foster - Basse - Lystad Jacobsen

SILs 2 scoring lines (tilfeldig satt sammen av de 6 spillerne jeg antar vil bekle disse rollene):
Dahlstrøm - Svensson- P. Thoresen
Gustavsson - Larry - Zettergren

At SIL er noe foran her er jeg tvilende til. I tillegg er det her usikkerhet rundt Larrivee som er mye skadet og om Thoresen forsvinner. Det er selvsagt også litt usikkerhet rundt Frisk sine Canadiere men rapportene sier at disse skal være krutt.
Jeg vil faktisk rangere Frisks 2 første rekker som kneppet hvassere enn SIL sine.

Så har vi de 2 neste rekkene som blir de som skal holde nullen og bidra med tæl og innsats:

Frisks 3. og 4 rekke:
Cocozza - Kristiansen - Geheb
Granholm - Seiergren Christiansen - Carho Hansen/Henriksen

SILs 3. og 4. rekke:
Martinsen - Jensen- S. Thoresen
Skadsdammen - Hesbråten - Rønnild (Gulliksen/Langdalen)

Her er muligens SIL på papiret noe sterkere men det er marginalt. SIL har Jensen og Thoresen som normalt produserer en del poeng, men da i rekke med toppspillere. Tror ikke det blir plass til de der denne sesongen så poengproduksjonen deres vil således falle vil jeg tro.

I forsvar anser jeg Frisk som sterkere med 4 toppbacker i Wall, Pageau, Nilsson og Ødegård. Bak der har vi Frøystad og Andresen som er solide backer på dette nivået.
Sil har kun 3 toppbacker i Curran, Andersson og Frøshaug. Løkken Østli er på hell. I tillegg kommer Bull og Søgaard.
Her mener jeg Frisk er et hakk bedre en SIL.

Dahlberg vs Østlund mener jeg går knapt i Frisks favør.

Trener er vanskelig å si. Sune vet vi er en dyktig trener og taktikker. Søderstrøm er ny og må lære klubben, ligaen og spillerne å kjenne. Dette tar jeg også et knepp i Frisks favør.

Alt i alt -brutt ned på lagdeler så mener jeg Frisk er marginalt sterkere (på papiret!) enn Storhamar :)

Bazinga

Det kommer jo litt ann på hvordan du setter opp rekkene. Følet at Storhamar er mye jevnere besatt på forward siden og har muligheter til å lage mange flere spennende kombinasjoner på rekkene. Viktig å kunne rotere litt når ting butter i mot. Asker sine 2 beste rekker er mer satt og vil svekkes betydelig om noen av topp 6 forwardene er ute.

Thoresen-Svensson-Hampus har spilt bra i treningskampene og produsert mye.

Hvis man skal prøve å sette opp et lag ut i fra hvordan treningskampene har vært+ mitt forslag så ser du tydelig den enorme bredden på forwardsiden. Uansett kombo så har vi 3 meget bra produserende rekker. I tilegg har vi i år en skadefri og topptrent Skadsdammen som fint kan bidra i alle rekker.

Keepersiden er Asker bedre. Backsiden er jevn, helt jevn mener jeg. Hvis Bull og Sørgård tar enda et steg denne sesongen så har vi 4-5 toppbacker i Curran, Jimmy, Løkken Østli, Bull og Sørgård. Hvis du mener Frøshaug er en toppback så er vi 6 toppbacker :)

P.Thoresen-Svensson-Hampus
Dahlstrøm-Larrivee-Jensen
Zettergren-Martinsen- S Thoresen
Skadsdammen-Langdalen-Rønnild
Gulliksen-Hesbråten- Edvartsen

Mitt lag:
P.Thoresen- Larrivee- Jensen
Zettergren-Martinsen- Dahlatrøm
S Thoresen- Svensson-Hampus
Edvartsen-Skadsdammen-Rønnild
Gulliksen-Langdalen- Hesbråten

Alternativt:
P.Thoresen- Martinsen- S.Thoresen
Zettergren-Larrivee-Hampus
Dahlstrøm- Svensson- Jensen
Skadsdammen-Hesbråten-Rønnild
Edvartsen-Langdalen-Gulliksen

Uansett så blir dette en spennende sesong :)

InnleggSkrevet: 04. September 2017 14:04
Mange som tipper Lørenskog Langt nede , har dem så dårlig lag som folk trur ??
Jeg selv trur folk bommer kraftig her men ..

1. Sixsmith - Hamill - Ny
2. Strømberg - Larsson - Johansen
3. Dokken - Brekke - Lindahl
4. Vaakanainen - Olai - Grønstad
5. Jonas Grønstad - Kim Paulsen - Grøndahl

+ Hasle/ Løren Spillere

1. Drew - Marthinsen
2. Vaakanainen - Trygg
3. Berg - Pedersen/ Holstad / Sørensen

Keepere : 1. Idoff - 2.Svendsen - 3.Nylen

Lørenskog topp 4

InnleggSkrevet: 04. September 2017 14:37
Problemet til Skauen er at de mangler bredde. I tillegg er det vel usikkert om/når Larsson er tilbake.

Backrekka er heller ikke særlig imponerende kontra tidligere år.

Nå er det ikke sikkert de er så mye dårligere enn tidligere år. Problemet er vel heller at andre lag rundt dem har forsterket seg kraftig.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 04. September 2017 18:35
Den klarsynte skrev:Tipset mitt av 24 juni står ved lag.

De Get-liga lagene som prøver seg mot internasjonale lag i form av Allsvenskan eller lag av svakere divisjonssystemer sliter.
Bortsett fra Oilers aktiviteten i CHL sammenheng er det vel kun SIL sin heroiske kamp mot DEL motstand som viser tegn til kvalitet.

Øy!! Sparta tapte bare med ett mål mot Skellefteå. Er da minst på høyde med Oilers´ resultater det. ;)

InnleggSkrevet: 05. September 2017 08:24
Brevik1 skrev:
Den klarsynte skrev:Tipset mitt av 24 juni står ved lag.

Øy!! Sparta tapte bare med ett mål mot Skellefteå. Er da minst på høyde med Oilers´ resultater det. ;)

Samt Lillehammer som slo Mora.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. September 2017 10:02
Seriestarten nærmer seg så det er på tide med tabelltips:

1. Stavanger Oilers
2. Storhamar
3. Frisk Asker
4 Vålerenga
5. Lillehammer
6. Lørenskog
7. Stjernen
8. Sparta
9. Manglerud Star
10. Kongsvinger

Th-th-th-th-thats all folks.

InnleggSkrevet: 05. September 2017 11:45
Fasit:

1. Oilers (80 - 90 poeng)

2. Storhamar (75 - 85 poeng )
3. Lillehammer (75 - 85 poeng)
4. Frisk (75 - 85 poeng)

5. Lørenskog (70 - 80 poeng)
6. Stjernen (70 - 80 poeng)

7. Sparta (60 - 70 poeng)
8. Vålerenga (50 - 60 poeng)

9. M/S (40 - 50 poeng)
10. Knights (10 - 20 poeng)

Forrige sesong skilte det 5 poeng mellom 3. og 7. plass. I år vil 9. og 10. plass ta flere poeng og med et tilsynelatende svekket Oilers vil det skille færre poeng mellom topp 8.

Vålerenga vil slite. Selv med ex- isbjørnsjef i boksen og Søberg i buret. Meget tynn stall. Feil fokus mtp. midlertidig ishall.
Lørenskog vil overraske. Mange spennende unge blandet med solide forsterkninger. Kan fort prestere uten press.
Frisk, SIL og LIK har alle styrket seg. Derfor vil det være like jevnt mellom disse i 2018 som i februar 2017. Antar en relativ lik avslutning på sesongen som i vinter, med unntak av Skauen, hvor en i siste fule serieomgang spisser seg inn mot sluttspill. Ingen reel gullkamp.
Avstanden opp til Oilers blir mindre denne sesongen. Spennende å se hvordan de takler motgangs periodene midtveis uten TK, Kissel og Ruben.
Østfold-lagene er outsidere. Sjur Robert i boksen et usikkerhetsmoment, et hederlig tap for SAIK ikke nok til å overbevise. Stjernen har T.Johansen i mål. De behøver flere sesonger på å utvikle seg og ta ytterligere steg.
M/S har bevist at de er i utvikling de siste årene. Kontinuitet og som J.Hoel uttalte på kick off "vi skal gjøre garasjen enda vanskeligere å komme til".
Knight med nye midler som har resultert i en relativt merittert trener og en bra offensiv. Umulig å gjenta 6 poeng.

God sesong!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. September 2017 14:56
#97Haakan skrev:Stjernen har T.Johansen i mål.

Stjernen har også Sander Berg i mål, som avsluttet med landskamper forrige sesong.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 05. September 2017 15:55
1. Stavanger Oilers
2. Storhamar
3. Frisk Asker
4 Lillehammer
5. Lørenskog
6. Vålerenga
7. Sparta
8. Stjernen
9. Manglerud Star
10. Kongsvinger
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. September 2017 14:40
1. Storhamar
2. Oilers
3. Frisk
4. Lillehammer
5. VIF
6. Sparta
7. Lørenskog
8. M/S
9. Stjernen
10. Kongsvinger
Any major dude will tell you
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. September 2017 21:50
1. Stavanger
2. Frisk Asker
3. Storhamar
4. Lillehammer
5. Sparta
6. Vålerenga
7. Lørenskog
8. Stjernen
9. Manglerud Star
10. Kongsvinger

Dette blir Kongsvingers siste sesong i Get.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Februar 2018 21:38
Med fasit i hånd, her er antall rette tabellplasseringer:

Kaos 6
Brillemann 4
Bazinga 3
hilhome 3
Steiner4president 3
bundy 3
andreasluu 3
Sigurdsen 3
#97Haakan 3
Drebin 2
sjefsrøden 2
Ingar 2
KjellKjellenBigset 2
Ottos 2
Mix 2
TML44 2
Nadaa 1
Nesrene 1
Kjellvis 1
slasher 1 på første forsøk, 3 på andre!
huum 1
trumf 1
Den Klarsynte 1
Nick Faldo 1
svenoss 1
Hawkie 1
hipsterfrosken 1
Stein I Skoa 1
Chelsea Dagger 1
daggen 1
Don Cherry 1

Bare å gratulere Kaos med en Suveren seier! Det generelle nivået på tipsene ellers vil jeg betegne for så som så :mrgreen:

InnleggSkrevet: 28. Februar 2018 22:13
Kjellvis skrev:1) Frisk Asker
2) Storhamar
3) Oilers
4) Lillehammer
5) Lørenskog
6) Stjernen
7) Sparta
8) Vålerenga
9) M/S
10) Kongsvinger

Skal ikke skryte på meg bra treffprosent på tipset mitt :shock: :lol:
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Mars 2018 18:23
Kjellvis skrev:Skal ikke skryte på meg bra treffprosent på tipset mitt :shock: :lol:

Dette var ikke en sesong for eksperttips.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester