VM 2018, Norges gruppe er i Herning

InnleggSkrevet: 25. April 2018 00:52
johnpx skrev:Se på troppene i tidligere VM og på årets så ser vi att vi denne gang kan ha 13 spillere fra GET med.

Vm 2009 - 7
Vm 2010 - 10
Vm 2011 - 9 - Kvartsfinale
Vm 2012 - 6 - Kvartsfinale
Vm 2013 - 6
Vm 2014 - 11
Vm 2015 - 9
Vm 2016 - 11
Vm 2017 - 6

Tar bare med utespillere.

VM-laget 2012 er kanskje det beste vi har hatt, ved siden av OL-laget i 2010 der Vikingstad, Zuccarello og Thoresen var utrolige gode.

Våre 10 beste i 2012 i poengliga var:

1. Patrick Thoresen (F) 8 7 11 18
2. Per-Åge Skrøder (F) 8 5 7 12
3. Morten Ask (D) 8 2 8 10
4. Jonas Holøs (D) 8 4 5 9
5. Mads Hansen (F) 8 2 7 9
6. Mathis Olimb (F) 8 1 6 7
7. Mats Trygg (D) 8 5 1 6
8. Marius Holtet (F) 7 2 3 5
9. Anders Bastiansen (F) 8 1 4 5
10. Lars Erik Spets (F) 8 3 1 4

I tillegg var Tollefesen på sitt beste. Thoresen på all-star team, fire andre spillere med ni poeng eller mer. De spillere som erstatter typer som Thoresen, Skrøder, Ask, Hansen, Holtet og etterhvert Bastiansen har vi ikke klart å få frem. Kanskje Rosseli kan sammenlignes med Spets, og Kenna Olimb så klart.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. April 2018 01:10
Helt utrolig statistikk det der. Kommer nok ikke få se noe lignende igjen.

InnleggSkrevet: 25. April 2018 01:36
johnpx skrev:Helt utrolig statistikk det der. Kommer nok ikke få se noe lignende igjen.

Danskene har bare 2 utespillere fra hjemlig liga i sin tropp pdd. I tillegg kommer nok Bjorkstrand som ble utslått med sitt Columbus i går. Og da har de fortsatt Fredrik Andersen (kan bli utslått inatt), Lars Eller, Nikolaj Ehlers, Jannik Hansen og Mikkel Bødker med i NHL-sluttspillet. Et par av disse kommer nok inn i troppen etterhvert. I tillegg til disse har de 3 spillere som er opptatt med AHL-sluttspill.

Dette er altså danskene, med 27 ishaller. Så ting er mulig, men det trengs endringer.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. April 2018 12:31
Hawkie skrev:
johnpx skrev:Helt utrolig statistikk det der. Kommer nok ikke få se noe lignende igjen.

Danskene har bare 2 utespillere fra hjemlig liga i sin tropp pdd. I tillegg kommer nok Bjorkstrand som ble utslått med sitt Columbus i går. Og da har de fortsatt Fredrik Andersen (kan bli utslått inatt), Lars Eller, Nikolaj Ehlers, Jannik Hansen og Mikkel Bødker med i NHL-sluttspillet. Et par av disse kommer nok inn i troppen etterhvert. I tillegg til disse har de 3 spillere som er opptatt med AHL-sluttspill.

Dette er altså danskene, med 27 ishaller. Så ting er mulig, men det trengs endringer.

Ja du ser. Det er en negativ trend.

InnleggSkrevet: 25. April 2018 19:39
Opplagt negativ trend. Dessverre ingen klare løsninger. Som Støre ville sagt: Jeg kjenner på en uro.

InnleggSkrevet: 25. April 2018 20:53
Elvis1 skrev:Opplagt negativ trend. Dessverre ingen klare løsninger. Som Støre ville sagt: Jeg kjenner på en uro.

Haha. Samt nok.

InnleggSkrevet: 26. April 2018 08:36
Fredrik Andersens Leafs ute av sluttspillet. Regner med han er keen på VM.

Blir ikke lett for det grå laget til Norge å putte på han...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. April 2018 14:12
Tenno skrev:Fredrik Andersens Leafs ute av sluttspillet. Regner med han er keen på VM.

Blir ikke lett for det grå laget til Norge å putte på han...

Enig. Blir ikke lett. Andre lag for storspiller etter storspiller. Dette blir meget töfft.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. April 2018 16:07
Sör Korea og Latvias tropper er klare.

Koreas tropp er identisk med OL troppen dem hade. 2 nye spillere. En födt 96.

Latvia har 14 KHL spillere med, 12 fra Dinamo Riga. Jeg synes dem på papiret har ett veldig sterkt lag, men man vet ikke med Latvia. Kan bli bu eller bä. Roberts Bukarts hade 49 poeng på 50 kamper for HC Zlin i den tjekkiske ligaen. Rodrigo Abols 17 poeng på 18 kamper for BIK Karlskoga.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. April 2018 10:41
Icehogs videre ett seier inatt. Så vi kan glemme Martinsen nå. Jevlig trist...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. April 2018 12:45
Noen gladnyheter, Bonsa og Holös meldes VM klare.

https://www.vg.no/sport/ishockey/i/xRWo ... en-vm-klar

InnleggSkrevet: 27. April 2018 16:37
Når de norske ishockey-gutta skal i aksjon på isen i Herning følger vårt ishockey-studio det som skjer både før, under, og etter kamp. Alle Norges kamper sendes på Viasat 4.

Daniel Høglund er programleder gjennom mesterskapet, og har med seg faglig tyngde i studio ved hjelp av ishockey-veteranene Espen «Shampo» Knutsen og tidligere landslagstrener Roy Johansen.

Kommentatorjobben deles mellom Morten Langli og Øystein Ingdahl, mens Bjørn Erevik er ekspertkommentator. Kommentatorene er onsite i Herning Arena. Reporter Ørjan Bjørnstad er på plass i Danmark gjennom hele mesterskapet.

De øvrige kampene fra mesterskapet kommenteres av svenske kommentatorer.

https://www.mynewsdesk.com/no/mtg-tv/pr ... -4-2491406
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. April 2018 17:51
Vi må ikke undervurdere Korea (noe jeg ikke tror vi gör) men kanskje er lett noen ganger.

Dem har spilt to treningskamper , en igår mot Slovakia der ble det bare 2-1 tap, Slovakia med noen NHL spillere.
Idag tapte dem 4-3 mot Tyskland etter og ha ledet med 1-3. Tyskland også med NHL spiller, bla Leon Draisaitl som hade 2 poeng denne kampen.

Dem har noe der, ikke noe tvil om det.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. April 2018 18:41
johnpx skrev:Vi må ikke undervurdere Korea (noe jeg ikke tror vi gör) men kanskje er lett noen ganger.

Dem har spilt to treningskamper , en igår mot Slovakia der ble det bare 2-1 tap, Slovakia med noen NHL spillere.
Idag tapte dem 4-3 mot Tyskland etter og ha ledet med 1-3. Tyskland også med NHL spiller, bla Leon Draisaitl som hade 2 poeng denne kampen.

Du legger det frem som at en NHL-spiller er helt hinsides, og et lag med et par er helt drøyt vilt å spille greit mot. Ikke alle NHL-spillere utgjør en forskjell - oftere enn unntaket er NHL-spillerne som spiller VM rollespillere. Dessuten må de, som alle andre spillere, bidra som et del av laget for at de skal utgjøre en forskjell i hele tatt.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. April 2018 19:19
Forgetable skrev:
johnpx skrev:Vi må ikke undervurdere Korea (noe jeg ikke tror vi gör) men kanskje er lett noen ganger.

Du legger det frem som at en NHL-spiller er helt hinsides, og et lag med et par er helt drøyt vilt å spille greit mot. Ikke alle NHL-spillere utgjør en forskjell - oftere enn unntaket er NHL-spillerne som spiller VM rollespillere. Dessuten må de, som alle andre spillere, bidra som et del av laget for at de skal utgjøre en forskjell i hele tatt.

Jeg mente mer att det kunde vaert fjerdelaget till Slovakia og Tyskland. Er du med? Derfor nevnte jeg att det var NHL spillere med.

InnleggSkrevet: 27. April 2018 19:26
Så kampen til Sør-Korea idag, et Tyskland på 70% var klart best mot et effektivt koreansk lag. Men de forsvarer seg ganske bra og har en vannvittig keeper i Matt Dalton, hvis han har en god dag kan de norsk spillerne få store problemer med å score mål.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. April 2018 12:35
Hawkie skrev:Så kampen til Sør-Korea idag, et Tyskland på 70% var klart best mot et effektivt koreansk lag. Men de forsvarer seg ganske bra og har en vannvittig keeper i Matt Dalton, hvis han har en god dag kan de norsk spillerne få store problemer med å score mål.

Dalton er meget god. Korea er vel den kampen jeg tror vi kommer til flest skudd. Så vi får håpe att vi scorer. Men koreanerne er jo effektive som du sier, noe ikke vi er.

InnleggSkrevet: 29. April 2018 01:07
Landslagssjefen er forberedt på nedrykkskamp i VM: - Kanskje strekker vi ikke til https://www.vg.no/sport/i/zLPme9/landsl ... i-ikke-til

InnleggSkrevet: 29. April 2018 01:16
Litt OT men dog:

Vi kan alltids stable en god fjerderekke på beina. Vi trenger tre gode rekker som kan produsere. Med tanke på skader og sluttspill i NHL trenger vi tolv gode. Vi er egentlig ikke så langt unna. Vi har: Olimb, Olimb, Thoresen, Zucca, Ross, Lindstrøm, Valkvæ, Olden, Martinsen, Emilio P. Vi trenger at Emilio og Valkvæ og Olden etablerer seg på høyt nivå, noe jeg tror kommer til å skje, og så må vi ha opp to til. Da er vi der.

InnleggSkrevet: 29. April 2018 01:34
AMK79 skrev:Litt OT men dog:

Vi kan alltids stable en god fjerderekke på beina. Vi trenger tre gode rekker som kan produsere. Med tanke på skader og sluttspill i NHL trenger vi tolv gode. Vi er egentlig ikke så langt unna. Vi har: Olimb, Olimb, Thoresen, Zucca, Ross, Lindstrøm, Valkvæ, Olden, Martinsen, Emilio P. Vi trenger at Emilio og Valkvæ og Olden etablerer seg på høyt nivå, noe jeg tror kommer til å skje, og så må vi ha opp to til. Da er vi der.

Jeg tror vi likegodt kan slutte å tenke på Patrick Thoresen og Zuccarello for landslagets fremtid. Kanskje det blir lettere for Thoresen å bli med når han nå flytter hjem for godt. Men jeg tviler. Kommer alltids en unnskyldning. Zuccarello gidder ikke å spille for landslaget, det må vi bare innse. Og det vil uansett bare være hvis han er ute av Stanley Cup.

Vi må heller håpe at Valkvæ kan etablere seg som en målskårer i SHL, også. En helt annen verden enn i Allsvenskan. Han var meget god i kampene mot BLR. Og Tobias Lindström kommer jo inn som en erstatter for Patrick Thoresen. Så må PT gå en skikkelig runde med Sondre Olden. Synd at Olden blir en sesong til i Zagreb. Han må etablere seg på et høyere nivå enn det for å kunne utgjøre en forskjell på landslaget tror jeg.

Er enig i at Martinsen skal regnes med, men også han er et for usikkert kort. Da ville jeg heller gitt Emilio Pedersen en sjanse ved å gi han muligheten på A-landslaget allerede som 19-åring. Som NCAA-spiller kan vi vel regne med han som U-20 VM-spiller i desember. Men han, som Hoff nå, kan være med landslaget i Camp-PT i april neste år. Om han ikke er VM-aktuell, så kan han være med i Alrosa-Cup.

Enig med deg om Karterud og Noer også (nevnt i en annen tråd). Disse to, pluss power-forwardene Martin Rønnild og Thomas Olsen, burde vært tatt til side og gitt et spesial-program av landslaget som skal løfte dem enda et hakk. Vi trenger spillere med fysikk og fart lengst fremme, og jeg ser en stor fremtid for alle fire. Karterud f.eks, har det meste, men må ta mye mer for seg i det fysiske spillet. Synes jeg så han han var bedre på dette nå.

InnleggSkrevet: 29. April 2018 02:34
Thoresen kommee til å spille samtlige VMer fremover, føler meg trygg på det. Har jo stort sett vært med også. Zucca har vært for slapp, men skal også sies at de har gått dypt i sluttspillet flere år. De bygger opp på nytt nå og jeg tror det er 50-50 med han fremover. Martinsen kommer om han kan. I sum får vi med 1-2 av disse fremover, derav 12 gode :)

InnleggSkrevet: 29. April 2018 03:03
Men du sier noe meget fornuftig ang Noe etc. Forbundet må bare følge disse opp og sette inn ressurser. Har vi gjort noe slikt før? Karterud fair sjanse på å komme med.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. April 2018 13:38
Ja det er nok like bra vi ikke håper på noen spillere. Så tar vi det heller som en bonus om dem blir med. Trist , men sån er det nå.
Så kan vi jo diskutere vem spillere som satses på og vem som skall opp i varmen, men med tanke på att dem gitt sjansen til Hoff så bör kanskje Emilio også få det hvis han gör det bra i NCAA neste sesong, synes dock Hoff er svak i treningskampene nå för VM, får håpe han våkner litt fordi jeg likte det jeg så i OL.

Nå står vi igjen med det laget vi har og jeg er veldig urolig, tror det kan bli en kamp om og overleve.
Det tror også Thoresen..

https://www.vg.no/sport/i/zLPme9/landsl ... i-ikke-til
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. April 2018 13:46
https://www.tv2.no/sport/9825160/

– Jeg har ikke lyst til å miste mer av oppveksten deres nå.

InnleggSkrevet: 29. April 2018 14:24
johnpx skrev:https://www.tv2.no/sport/9825160/

– Jeg har ikke lyst til å miste mer av oppveksten deres nå.

Altså... jeg har respekt for de som tenker på familien. Men når man kan dra seks måneder til Russland for pengene, hadde familien tålt 2-3 uker i Danmark for nasjonen. Dette ble litt bløtt
riedle
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 20 gjester