VM 2018, Norges gruppe er i Herning

InnleggSkrevet: 01. Mars 2018 17:49
Tiger_n skrev:
Hamburger skrev:Haugen, Haukeland og Volden

Holøs - Nørstebø
Bonsaksen - Sørvik
Lesund - Ødegård
Johannessen - Kåsastul

Valkvæ - Thoresen - Zuccarello
KA Olimb - M Olimb - Olden
Martinsen - Reichenberg - Rosseli
Rønnhild - Bastiansen - Kristiansen

Hoff - Mathias E Pettersen/ Haga/ Thomas Olsen eller andre talenter.

Denne ser jo ikke helt dum ut. Reich er vel ikke noen utpreget center vel? Haga kunne vel være et grei alternativ i den rollen istedenfor en Reichenberg ute av posisjon. Hoff er ingen center, men kunne han gått inn der?

Han spilte en del center siste sesongen i Storhamar. Derfor og mangel på alternativer jeg satte han opp. Samtidig er han en del yngre enn flere av de andre. Haga bør også vurderes foran Roest, Røymark, Forsberg osv.

Det viktigste for Norge blir uansett å benytte sjansen til å starte et generasjonsskifte nå hvis vi kan ha med Zucca og Martinsen i VM og Olimbene, Holøs og Patrick fortsatt holder bra nivå. Mye enklere for Olden, Valkvæ, Hoff osv. når de kan spille med bra folk kontra blir kastet ut i det når noen av de nevnte ikke er med eller ikke holder samme nivå lenger.

Norge står ved et veiskille og står i stor fare for å måtte ta turen ned i B-pulja om noen år når de beste dupper av. Der kan vi bli en stund, for ser ikke mange yngre som kan bli den neste Zucca, Olimb, Holøs eller Thoresen..

InnleggSkrevet: 01. Mars 2018 17:52
huuum skrev:
Kjellvis skrev:Spør du meg, så bør Norge faktisk være favoritt til kvartfinaleplass foran Tyskland og Latvia. Både Latvia og Tyskland fikk riktignok flere poeng i forrige VM. Men i en langt enklere gruppe. Ikke minst må vi faen meg tørre å slå oss selv på brøstet å si at den plassen skal vi faen ta meg ta!

Viktig med rett innstilling :) men det spørs om det holder. Hva er det vi skal gjøre bedre i forhold til våre konkurrenter foran dette VM-et som gjør oss i stand til å ta en kvartfinale plass?

Etter å ha sett OL, trekker jeg tilbake tidligere utsagn, hadde det ikke vært for Sør Korea, hadde vi vært favoritt til sisteplassen.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 27. Mars 2018 18:05
Om alle blir klare:

Zucca-Lindstrøm-Thoresen
Olimb-Olimb-Rosseli
Martinsen-Hoff-Olden
Forsberg-Roest-Kristiansen

Valkvæ og Basse som outsidere.

Om stiller slik, er det beste laget siden 2012.

InnleggSkrevet: 27. Mars 2018 18:48
AMK79 skrev:Om alle blir klare:

Zucca-Lindstrøm-Thoresen
Olimb-Olimb-Rosseli
Martinsen-Hoff-Olden
Forsberg-Roest-Kristiansen

Valkvæ og Basse som outsidere.

Om stiller slik, er det beste laget siden 2012.

Jeg tviler på at Lindström blir norsk før VM i mai. Han leverte søknaden i januar. På UDI sine sider står det bl.a.:I dag tar det normalt 12 måneder fra du leverte dokumentene hos politiet til du får svar. Nå jobber vi med søknader som ble levert hos politiet før 1. mars 2017................ Jeg tviler på at UDI vil fremskynde enkeltsøknader om statsborgerskap.

Hvem kan spille center i førsterekka? Kan Thoresen spille center selv? Hvem skal i så fall være 3. mann i rekka. Martinsen? Rosseli? Jeg tenker at Rosseli er den som er god nok her. Da kan enten Olden, Hoff eller Martinsen spille med Olimbs.

Mine rekker:
Zuccarello - Thoresen - Rosseli
Martinsen - Forsberg - Hoff
Røymark - Bastiansen - Roest

Kristiansen - Reichenberg

InnleggSkrevet: 27. Mars 2018 19:15
Uansett et meget sterkt lag. Men UDI må da kunne fremskynde dette greiene. Herregud altså.

InnleggSkrevet: 27. Mars 2018 20:57
AMK79 skrev:Uansett et meget sterkt lag. Men UDI må da kunne fremskynde dette greiene. Herregud altså.

Vi får se. Det er tydelig at Forbundet har involvert seg her og prøver å få fremskyndet saken. Lindström er jo med å trener med landslaget og de tar han sikkert med på treningskampene. Så de må ha et håp om at det ordner seg.

PS! Mikael Zettergren hos Storhamar ble norsk i januar 2017. Da hadde han fått hjelp av et advokatkontor, en sponsor hos SIL, slik at saken gikk raskere igjennom. Tror Zettergren opprinnelig skulle blitt norsk sommeren 2017, men når han da ble tidligere klar så kunne SIL bruke en utlending til resten av sesongen. http://www.sil.no/2017/01/17/mikael-zet ... itt-norsk/

InnleggSkrevet: 27. Mars 2018 21:39
Sorum skrev:
AMK79 skrev:Uansett et meget sterkt lag. Men UDI må da kunne fremskynde dette greiene. Herregud altså.

Vi får se. Det er tydelig at Forbundet har involvert seg her og prøver å få fremskyndet saken. Lindström er jo med å trener med landslaget og de tar han sikkert med på treningskampene. Så de må ha et håp om at det ordner seg.

PS! Mikael Zettergren hos Storhamar ble norsk i januar 2017. Da hadde han fått hjelp av et advokatkontor, en sponsor hos SIL, slik at saken gikk raskere igjennom. Tror Zettergren opprinnelig skulle blitt norsk sommeren 2017, men når han da ble tidligere klar så kunne SIL bruke en utlending til resten av sesongen. http://www.sil.no/2017/01/17/mikael-zet ... itt-norsk/

Det er faen meg både patetisk og tragisk (uthevet)

InnleggSkrevet: 28. Mars 2018 01:03
vesterskog skrev:
Sorum skrev:Vi får se. Det er tydelig at Forbundet har involvert seg her og prøver å få fremskyndet saken. Lindström er jo med å trener med landslaget og de tar han sikkert med på treningskampene. Så de må ha et håp om at det ordner seg.

Det er faen meg både patetisk og tragisk (uthevet)

Hva tenker du på? At Forbundet ber UDI behandle saken raskere enn normalt? https://www.facebook.com/tv2hockey/vide ... 684819866/

InnleggSkrevet: 28. Mars 2018 08:44
Sorum skrev:VM 2018 går i Danmark fra 4. mai. En gruppe i nybygde Royal Arena i København og en gruppe i Boxen Arena i Herning (midt på Jylland).

Norges gruppe:

Canada
Finland
USA
Tyskland
Norge
Latvia
Danmark
Sør-Korea

Her bør det absolutt være muligheter for kvartfinale. Men vi må ha flyt og slå alle nasjonene på vårt eget nivå. Sør-Korea skal ikke være trussel. De var et av to lag som rykket opp fra 1. div, men de tapte 5-0 mot Østerrike. Satser hardt inn mot OL på hjemmebane, men skal ikke ha sjanse på noen særlig hverken der eller i VM.

Nøkkelkampene blir mot Danmark og Tyskland. Får håpe tyskernes OL er glemt (Selv om vi spilte jevnt med dem). Danmark har vel aldri slått oss får i VM, men har en bra utvikling og mange spillere i NHL

InnleggSkrevet: 03. April 2018 22:17
Alexander Reichenberg er ute i 6-9 mnd med røket korsbånd http://www.fjordabladet.no/npk/sport/20 ... 406459.ece

Andreas Martinsen skal ha bekreftet at han spiller VM. Martinsen inn og Reichenberg ut gir oss et tyngre og tøffere lag, noe Thoresen prioriterer.

Zuccarello trente ikke mandag i påvente av en MR-undersøkelse etter å ha blokkert et skudd i lørdagens kamp mot Carolina. Han fullførte kampen. Ser ikke ut til at han skal spille nattens kamp mot New Jersey. Men det har heller ikke kommet ut noe info om resultatet av MR-undersøkelsen. Det som uroer er at mange tror at Zuccarello uansett ikke vil spille VM. Bl.a NHL-ekspert Roy Kvatningen er en som sier det. Vi får bare håpe Zuccarello ikke er skadet, og at han stiller for Norge i VM. En motivert Zuccarello kan utgjøre den store forskjellen for oss. Jeg trodde det var bankers at han ville spille. Men nå er jeg er ikke særlig optimist lenger.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. April 2018 23:06
Hvorfor vill Zucca ikke spille VM da?

InnleggSkrevet: 04. April 2018 00:01
johnpx skrev:Hvorfor vill Zucca ikke spille VM da?

Jeg vet egentlig ikke. Kanskje AMK79 vet litt mer?

Edit: Trener Vigneault sier nå at MR-bildene til Zucca ikke viste noe spesielt, så Zucca må bare overkomme smertene før han kan spille igjen. Etter nattens kamp har de bare to kamper igjen, den siste på lørdag.

Zucca kan ta et par ukers ferie og så melde seg til tjeneste for Thoresens landslag som skal til Minsk siste helga i april til de to siste kampene før VM. Det synes jeg han bør gjøre.

InnleggSkrevet: 04. April 2018 02:12
Jeg aner ikke status her så vi får bare følge med.

Kvatningen har vel egentlig ikke rapportert noe konkret om dette, så jeg tror ikke vi kan tolke han den ene eller andre veien.

Antar vi ikke får vite mer før Rangers er ferdigspilt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. April 2018 12:48
Kan tenke meg att han er litt lei. Slitsom sesong. Mange rykter runt han. Klart det sliter. Men jeg håper han er med. Får vi alle med er jeg optimist men tvilsomt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. April 2018 13:03
Askerdude skrev:Nøkkelkampene blir mot Danmark og Tyskland. Får håpe tyskernes OL er glemt (Selv om vi spilte jevnt med dem). Danmark har vel aldri slått oss får i VM, men har en bra utvikling og mange spillere i NHL

Norge-Danmark historikk:

1973 C-VM: Norge 14−2 Danmark S
1975 C-VM: Norge 5−5 Danmark U
1986 C-VM: Norge 7−0 Danmark S
1989 B-VM: Norge 3−2 Danmark S
1998 B-VM: Norge 1−2 Danmark T
1999 VM-Kval: Norge 3−1 Danmark S
2002 VM Div. I: Norge 3−4 Danmark T
2005 OL-Kval: Norge 4−0 Danmark S
2006 VM: Norge 6−3 Danmark S
2009 OL-Kval: Norge 5−3 Danmark S
2009 VM: Norge 5−4 OT Danmark S
2012 VM: Norge 6−2 Danmark S
2013 VM: Norge 3−2 Danmark S
2014 VM: Norge 4−3 Danmark S
2015 VM: Norge 1−4 Danmark T
2016 VM: Norge 0−3 Danmark T

I alt: 11-1-4
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. April 2018 13:58
Hamburger skrev:Petter følger vel oppskriften til Roy. Han bruker spillere som kjenner systemet og prioriterer rollespillere. Hva man har gjort i sesongen er ikke like viktig. Det har jo fungert...

Vi må møte generasjonsskifte. Bastiansen burde vært ute, men vi har få centere å velge mellom. Forsberg sliter med å henge med internasjonalt.. Alternativt splitte Olimbene og bruke dem som centere, men dem er nok best sammen. Patrick må nok spille center hvis vi skal få et slagkraftig lag.

Mitt VM-lag

Haugen, Haukeland og Volden

Holøs - Nørstebø
Bonsaksen - Sørvik
Lesund - Ødegård
Johannessen - Kåsastul

Valkvæ - Thoresen - Zuccarello
Martinsen - Reichenberg - Rosseli
Rønnhild - Bastiansen - Kristiansen

Hoff - Mathias E Pettersen/ Haga/ Thomas Olsen eller andre talenter. Evt Roest i mangel på andre og fordi han kan bekle flere roller og har erfaring.

Holm,Roest, Forsberg, S Thoresen, Røymark, Saltsten, Trettenes og Espeland ut siden OL. Det er viktig at yngre krefter får slippe til når vi fortsatt har et noelunde bra lag. Vi har fortsatt toppene, men spillere som Forsberg, Røymark, Roest, S Thoresen utgjør ingen forskjell på dette nivået lenger. Egentlig ikke Basse heller, men hans erfsring og mangel på andre centere redder han. Da bør yngre spillere, samt Valkvæ og Olden få sjansen til å ta steget inn. Men frykter Petter & co gjør Norge en bjørnetjenste og kjører på med de gamle traverene helt til vi er i B- puljen..

Jeg liker dette laget. Nå er jo Reichenberg borte da. Og vet ikke om Basse er med videre?
Det er mange spörsmålstegn, sa Olden nei pga tidligere dårlig behandling og ikke har lyst lenger eller snakket han og Thoresen om att han skall med neste uttak? Også er jeg ganske så sikker på att Steffen Thoresen og Salsten kommer med igjen, dessverre. Speciellt Thoresen om Storhamar vinner. Inget mot dem men de viste i OL att dem ikke holder.

Er litt uenig med Röymark og Forsberg, synes fortsatt dem er meget viktige for Norge.

InnleggSkrevet: 08. April 2018 01:27
Landslagssjefen tror både Andreas Martinsen og Mats Zuccarello kan bli VM-klare, men Martinsen selv sier at han foreløpig ikke vet om det blir Danmark-tur https://www.nrk.no/sport/nhl-proffenes- ... 1.13993331
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. April 2018 02:10
Begge hade vaert fantastiskt, da drar jeg till Danmark
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. April 2018 19:16
Thoresen dessverre ute med SKA, så han kanskje ansluter till troppen snart? Mulig en liten ferie först?

InnleggSkrevet: 08. April 2018 19:22
Skal man tenke litt egoistisk, så er det kanskje bra at de som ryker, gjør det i god tid før VM? Så laget får en optimal oppkjøring med flest mulig av de som skal være med? :D
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. April 2018 19:34
Kjellvis skrev:Skal man tenke litt egoistisk, så er det kanskje bra at de som ryker, gjør det i god tid før VM? Så laget får en optimal oppkjøring med flest mulig av de som skal være med? :D

Hadde jo vaert fantastisk om han tok sin TREDJE Gagarin cup men nå er slutt. Så du har vel rett ;)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. April 2018 20:03
johnpx skrev:Begge hade vaert fantastiskt, da drar jeg till Danmark

Bor i Kastrup nær København så har gledet meg til dette VM'et i lang tid (og irritert over at Sverige vant VM sist år da Norge dermed havnet i Herning-gruppen fremfor i København, da Royal Arena er 15 minutter vekk).

Har i hvert fall kjøpt dagsbilletter til den 05.05., 06.05. i Køben (høydepunkt: Tsjekkia-Slovakia og Tsjekkia-Sverige); Tsjekkia-Russland den 10.05. i Køben; dagsbilletter den 11.05. og 12.05. (høydepunkter: Norge-Danmark og Canada-Finland) og så dagsbillett til bronsefinalen og finalen den 20.05. Blir konge!

InnleggSkrevet: 08. April 2018 20:11
https://www.google.no/amp/s/www.secondc ... l-playoffs

Martinsen sendt ned. IceHogs ikke klare men blir det nok. Noen som vet når sluttspillet i AHL begynner?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2018 11:37
AMK79 skrev:Noen som vet når sluttspillet i AHL begynner?

Calder Cup-sluttspillet begynner 16. april.

IceHogs er pt. på 4. plass i Central Division med 86 poeng og 3 kamper igjen av sesongen. De skal spille mot Iowa Wild (6. plass i Central) to ganger mot Chicago Wolves (1. plass i Central).

Milwaukee Admirals på 5. plass med 81 poeng er de nærmeste konkurrentene til å fra IceHogs' sluttspillsplass. De har også 3 kamper igjen: mot Chicago og to mot Iowa Wild.

For at vi kan få med Martinsen til VM er det vel best at Milwaukee vinner alle sine og at Rockford taper sine.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. April 2018 17:36
Ingen Zucca. Martinsen med sluttspill i AHL. Kanskje rekker noen kamper? Vi får se.
Sikkert ingen Olden.

Det blir nok noe av det samme laget som vi så i OL, hva forventer vi oss?
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Sorum og 17 gjester