VM 2018, Norges gruppe er i Herning

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 22:37
VM 2018 går i Danmark fra 4. mai. En gruppe i nybygde Royal Arena i København og en gruppe i Boxen Arena i Herning (midt på Jylland).

Norges gruppe:

Canada
Finland
USA
Tyskland
Norge
Latvia
Danmark
Sør-Korea

Her bør det absolutt være muligheter for kvartfinale. Men vi må ha flyt og slå alle nasjonene på vårt eget nivå. Sør-Korea skal ikke være trussel. De var et av to lag som rykket opp fra 1. div, men de tapte 5-0 mot Østerrike. Satser hardt inn mot OL på hjemmebane, men skal ikke ha sjanse på noen særlig hverken der eller i VM.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 23:00
Om jeg skall pröve og vaere litt optimist så ser denne gruppa veldig fin ut. Her bör vi kunne nå kvart. Og det er de vi skall satse på för VM.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 23:02
Kun 3 av de store, muligheter for kvart her, men det blir sikkert veldig åpent.
Greit å få Tyskland fremfor Sveits, selv om det ikke er lette kamper. Latvia er vriene, men heller de enn Slovakia som en aldri vet hvor en har. Danmark vil garantert mobilisere. Sør Korea er på vei opp, men jeg har ingen peil på hvor gode de hjemlige spillerne er, er vel en del importer som drar lasset.

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 23:33
Sorry. Av disse er det kun Danmark og Sør-Korea vi slår. Tyskland og Latvia er solid forbedret de siste sesongene. Ikke vi. Og Canada, USA og Finland taper vi desverre mot. Finland får garantert et løft neste sesong med flere NHL spillere med. Ikke kvartfinale er mitt tidlige tips. Så får vi se. Kan være OK å ta turen til Herning uansett.....
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 23:44
Er vel ingen som påstår Norge er favoritt til å gå til kvartfinale, men jeg vil si muligheten er større i denne gruppa enn i årets.
Vi tok da poeng fra både Finland og Tsjekkia i år, da kan vi vel ta poeng fra hvem som helst neste år og.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 12:54
Drebin skrev:Kun 3 av de store, muligheter for kvart her, men det blir sikkert veldig åpent.
Greit å få Tyskland fremfor Sveits, selv om det ikke er lette kamper. Latvia er vriene, men heller de enn Slovakia som en aldri vet hvor en har. Danmark vil garantert mobilisere. Sør Korea er på vei opp, men jeg har ingen peil på hvor gode de hjemlige spillerne er, er vel en del importer som drar lasset.

Sör Korea bör jo få problemer i ett A-vm. Vi får se. Spennende lag, jeg så ett par kamper når dem rykket opp. De har 5,6 importer. Gode spillere, spesiellt keeper Dalton som spilt KHL med flotte stats.

Korea scoret 14 mål da de rykket opp. 11 av disse målene ble scoret av spillere födt i Korea. Så dem har mange meget gode spillere. Men det er jo så klart vanskelig og sammenligne.

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 17:12
Er det ikke litt rart at Danmark ikke skal spille i Køben?

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 17:38
trumf skrev:Er det ikke litt rart at Danmark ikke skal spille i Køben?

Jeg tror danskene ville at det det skulle være et publikumslokomotiv i hver arena, og at det er Sverige og Danmark. Derfor de ikke er i samme arena. Så valgte de å ha Sverige i Royal Arena, da det bor et par millioner svensker innenfor rimelig avstand til København. de håper altså på fulle hus når Sverige og Danmark spiller i hver sin arena. De er også kjempefornøyd med inndelingen av gruppene, f.eks at Tyskland, Finland og Latvia er i Herning. Tre nasjoner som har med seg mange supportere i VM. Om Norge sier de: Og nordmændene støtter jo også gerne op om begivenheder i nabolandene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 18:09
johnpx skrev:Sör Korea bör jo få problemer i ett A-vm.

Si ikke det. De skal spille et OL på hjemmeis før det. Se ikke bort fra at de går til prosjektet med asiatisk grundighet og etter den samme modell som den russiske big red machine i sin tid brukte.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 18:17
DonCherry skrev:
johnpx skrev:Sör Korea bör jo få problemer i ett A-vm.

Si ikke det. De skal spille et OL på hjemmeis før det. Se ikke bort fra at de går til prosjektet med asiatisk grundighet og etter den samme modell som den russiske big red machine i sin tid brukte.

Tenker att det er förste VM og att det blir problemer. Men jeg tror Sör Korea er her for og bli, dem satser stort nå, mye pga av OL som du nevner også.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 19:14
Eg trur vi har vore heldige. Gruppe B har land Russland, Sverige, Tsjekkia, Sveits og Slovakia. Dessutan satsar Frankrike hardt og er i framgang. Det er også Kviterussland.

Gruppa vår er som kjent.
Canada
Finland
USA
Tyskland
Noreg
Latvia
Danmark
Korera

Her kan det bli retteleg hard kamp om den siste kvartfinaleplassen. Tyskland er favoritt, men har ikkje heimebane denne gongen. Kanskje USA også kan halte litt?

Det er tydeleg at oppsettet i gruppene er etter seedinga #1, 4, 5, 8, 9, 12, 13, 16, med ein modifikasjon. Frankrike # 13 har bytt plass med Danmark # 14 for at ikkje Sverige og Danmark skulle koma i same gruppa.

Så blir det artig å møte Korea. Det har vi gjort berre ein gong før, i 1986 i Puigcerda, Spania. Då vann vi 11-1. Det er andre tider no.

InnleggSkrevet: 08. August 2017 16:45
Kampoppsett http://m.2018.iihfworlds.com/en/games/ Billetter fra 1. september, da kun dagsbilletter.

InnleggSkrevet: 08. August 2017 20:51
Norge innleder hockey-VM mot Latvia http://www.h-a.no/sport/hockey/norge-in ... mot-latvia

InnleggSkrevet: 08. August 2017 20:55
Spør du meg, så bør Norge faktisk være favoritt til kvartfinaleplass foran Tyskland og Latvia. Både Latvia og Tyskland fikk riktignok flere poeng i forrige VM. Men i en langt enklere gruppe. Ikke minst må vi faen meg tørre å slå oss selv på brøstet å si at den plassen skal vi faen ta meg ta!
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 09. August 2017 03:29
Danmark er på hjemmebane, og forventer nok å komme til kvartfinalen sammen med Canada, USA og Finland.

InnleggSkrevet: 09. August 2017 07:04
Kjellvis skrev:Spør du meg, så bør Norge faktisk være favoritt til kvartfinaleplass foran Tyskland og Latvia. Både Latvia og Tyskland fikk riktignok flere poeng i forrige VM. Men i en langt enklere gruppe. Ikke minst må vi faen meg tørre å slå oss selv på brøstet å si at den plassen skal vi faen ta meg ta!

Viktig med rett innstilling :) men det spørs om det holder. Hva er det vi skal gjøre bedre i forhold til våre konkurrenter foran dette VM-et som gjør oss i stand til å ta en kvartfinale plass?

InnleggSkrevet: 27. Februar 2018 00:19
Zuccarello blir i Rangers etter mange spekulasjoner om at han skulle trades bort. New York kommer sannsynligvis ikke til Stanley cup, og siste grunnspillskamp er allerede 7. april. Alt tyder da på at Zuccarello spiller VM for Norge, og at han kanskje får seg de to siste helgene med Camp Thoresen og kamper borte mot Sveits og Hviterussland.

Andreas Martinsens Rockford kjemper en innbitt kamp for å komme til sluttspill. Om de klarer bør det allikevel være en bra sjanse for at også Martinsen kan spille i VM.

InnleggSkrevet: 27. Februar 2018 02:01
Mitt VM-lag

Holøs-Nørstebø
Bonsaksen-Sørvik
Espeland-Ødegård
Johannesen-Lesund

Zuccarello - Thoresen - Rosseli
KA Olimb - M Olimb - Olden
Martinsen - Forsberg - Hoff
Røymark - Bastiansen - Roest

Kristiansen - Reichenberg

InnleggSkrevet: 27. Februar 2018 05:19
Tror jeg er enig ang forwards selv om jeg synes vi skal holde muligheten åpen for at Valkvæ kan ta en plass i en av de tre første rekkene.

På backsiden håper jeg virkelig vi slipper Espeland. Han var ikke i nærheten under OL. Bryhnisveen bør da kunne ta hans plass, ev Lesund.

InnleggSkrevet: 27. Februar 2018 07:11
Sorum skrev:Mitt VM-lag

Holøs-Nørstebø
Bonsaksen-Sørvik
Espeland-Ødegård
Johannesen-Lesund

Zuccarello - Thoresen - Rosseli
Martinsen - Forsberg - Hoff
Røymark - Bastiansen - Roest

Kristiansen - Reichenberg

Hvor er form spilerne hen Sørum? Nei ! VM er CUP på samme måte som sluttspillet. Legg vekk klippekortmentaliteten og ta ut de som er best i sluttspillene som kommer. Vi må være best når det gjelder.

InnleggSkrevet: 27. Februar 2018 09:09
Både Bryhnisveen og Kåsastul kunne vært alternativt for Espeland, rett og slett fordi han ikke viser han holdt nivået nå i OL, og VM blir ikke noe dårligere. Men her er det nok ikke alt for mye å hente. Man syns kanskje Bryhnis spiller med for stor risiko for et VM? Og Kåsa tar for mye minutter...

Mtp løpere skulle jeg virkelig ønske man kunne finne plass til en spiller som Valkvæ, han besitter noe vi så var særdeles effektivt i OL, nemlig et direkteskudd fra utenfor dropp i PP som han faktisk våger bruke. Han ville tilført Norges PP et sårt nødvendig initiativ til å ta skudd. Holøs har ingenting å skamme seg over, men Valkvæ produserer tett fra blå i PP i AS, og med spillere som kan sette han opp i de situasjonene burde han greit kunne gjøre det i VM også.

Hvem som eventuelt skulle ut, tja si det. Jeg heller jo mest mot at Reichenberg taper den dullen siden Reich ikke kan vise til den oppsiden i PP som Valkvæ kan.

Så kan en jo også sette spm tegn ved bredden av bulkere i Martinsen og Kristiansen, men det skader jo ikke akkurat å ha dybde i den rollen og. Vrien kabal å legge opp...

InnleggSkrevet: 27. Februar 2018 09:42
Tiger_n skrev:Både Bryhnisveen og Kåsastul kunne vært alternativt for Espeland, rett og slett fordi han ikke viser han holdt nivået nå i OL, og VM blir ikke noe dårligere. Men her er det nok ikke alt for mye å hente. Man syns kanskje Bryhnis spiller med for stor risiko for et VM? Og Kåsa tar for mye minutter...

Mtp løpere skulle jeg virkelig ønske man kunne finne plass til en spiller som Valkvæ, han besitter noe vi så var særdeles effektivt i OL, nemlig et direkteskudd fra utenfor dropp i PP som han faktisk våger bruke. Han ville tilført Norges PP et sårt nødvendig initiativ til å ta skudd. Holøs har ingenting å skamme seg over, men Valkvæ produserer tett fra blå i PP i AS, og med spillere som kan sette han opp i de situasjonene burde han greit kunne gjøre det i VM også.

Hvem som eventuelt skulle ut, tja si det. Jeg heller jo mest mot at Reichenberg taper den dullen siden Reich ikke kan vise til den oppsiden i PP som Valkvæ kan.

Så kan en jo også sette spm tegn ved bredden av bulkere i Martinsen og Kristiansen, men det skader jo ikke akkurat å ha dybde i den rollen og. Vrien kabal å legge opp...

Det vi manglet var fart! Halve OL laget burde levd farlig bare pga det. Valkvæ burde selvfølgelig vært med til OL fremfor 5 andre. Men hva om han ikke presterer nå på slutten av sesongen? VM er ikke en langvarig serie, det er CUP.

InnleggSkrevet: 27. Februar 2018 10:53
huuum skrev:Det vi manglet var fart! Halve OL laget burde levd farlig bare pga det. Valkvæ burde selvfølgelig vært med til OL
fremfor 5 andre. Men hva om han ikke presterer nå på slutten av sesongen? VM er ikke en langvarig serie, det er CUP.

Si hva du vil. O' store hockeyguru, realiteten viser:

Kode: Merk alt
Rnk  T   K PP G %
01   CAN 6 22 8 36.36
02   FIN 5 22 8 36.36
03   OAR 6 20 6 30.00
04   GER 7 28 6 21.43
05   SVK 4 14 3 21.43
06   SLO 4 15 3 20.00
07   USA 5 21 4 19.05
08   CZE 6 18 3 16.67
09   SWE 4 17 2 11.76
10   SUI 4 12 1 8.33
11   NOR 5 19 1 5.26
12   KOR 4 12 0 0.00

Om ikke plutselig noe drastisk skjer med tempoferdighetene til de norske spillerne som holder et teknisk godt nok nivå til landslaget, så ser det ut som PP er der det er mest å hente. Selv med lavt tempo på de individuelle spillerne så skal det være mulig å øke den prosenten der.

InnleggSkrevet: 28. Februar 2018 15:42
Petter følger vel oppskriften til Roy. Han bruker spillere som kjenner systemet og prioriterer rollespillere. Hva man har gjort i sesongen er ikke like viktig. Det har jo fungert...

Vi må møte generasjonsskifte. Bastiansen burde vært ute, men vi har få centere å velge mellom. Forsberg sliter med å henge med internasjonalt.. Alternativt splitte Olimbene og bruke dem som centere, men dem er nok best sammen. Patrick må nok spille center hvis vi skal få et slagkraftig lag.

Mitt VM-lag

Haugen, Haukeland og Volden

Holøs - Nørstebø
Bonsaksen - Sørvik
Lesund - Ødegård
Johannessen - Kåsastul

Valkvæ - Thoresen - Zuccarello
Martinsen - Reichenberg - Rosseli
Rønnhild - Bastiansen - Kristiansen

Hoff - Mathias E Pettersen/ Haga/ Thomas Olsen eller andre talenter. Evt Roest i mangel på andre og fordi han kan bekle flere roller og har erfaring.

Holm,Roest, Forsberg, S Thoresen, Røymark, Saltsten, Trettenes og Espeland ut siden OL. Det er viktig at yngre krefter får slippe til når vi fortsatt har et noelunde bra lag. Vi har fortsatt toppene, men spillere som Forsberg, Røymark, Roest, S Thoresen utgjør ingen forskjell på dette nivået lenger. Egentlig ikke Basse heller, men hans erfsring og mangel på andre centere redder han. Da bør yngre spillere, samt Valkvæ og Olden få sjansen til å ta steget inn. Men frykter Petter & co gjør Norge en bjørnetjenste og kjører på med de gamle traverene helt til vi er i B- puljen..

InnleggSkrevet: 01. Mars 2018 10:10
Hamburger skrev:Haugen, Haukeland og Volden

Holøs - Nørstebø
Bonsaksen - Sørvik
Lesund - Ødegård
Johannessen - Kåsastul

Valkvæ - Thoresen - Zuccarello
Martinsen - Reichenberg - Rosseli
Rønnhild - Bastiansen - Kristiansen

Hoff - Mathias E Pettersen/ Haga/ Thomas Olsen eller andre talenter.

Denne ser jo ikke helt dum ut. Reich er vel ikke noen utpreget center vel? Haga kunne vel være et grei alternativ i den rollen istedenfor en Reichenberg ute av posisjon. Hoff er ingen center, men kunne han gått inn der?
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester