Terminlista klar?

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mai 2017 18:24
Det påstås i alle fall det i Fredriksstad Blad, men jeg kan ikke se at jeg ser noe om det på hockey.no...?
https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishoc ... -59-755595
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mai 2017 18:32
Copy paste fra tidligere sesonger sikkert, de to foregående har vært identisk bortsett fra nyvinningen med doble romjulsoppgjør (som er en flott greie).
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mai 2017 18:46
Drebin skrev:Copy paste fra tidligere sesonger sikkert, de to foregående har vært identisk bortsett fra nyvinningen med doble romjulsoppgjør (som er en flott greie).

Det har ikke akkurat vært tradisjon for Stjernen å møte Sparta i romjula for å si det sånn.
®

InnleggSkrevet: 18. Mai 2017 17:09
Drebin skrev:Copy paste fra tidligere sesonger sikkert, de to foregående har vært identisk bortsett fra nyvinningen med doble romjulsoppgjør (som er en flott greie).

Når VIF serieåpnet borte mot SIL både i 2015 og 2016 fikk jeg vite at Forbundet lar serieoppsettet være likt i to sesonger. Det får meg til å tro at serieåpningen for VIFs del blir hjemme mot nettopp SIL. I et Furuset Forum med ny rink, NHL-size, og nye tribuner.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Mai 2017 20:26
Sorum skrev:

Når VIF serieåpnet borte mot SIL både i 2015 og 2016 fikk jeg vite at Forbunder lar serieoppsettet være likt i to sesonger. Det får meg til å tro at serieåpningen for VIFs del blir hjemme mot nettopp SIL. I et Furuset Forum med ny rink, NHL-size, og nye tribuner.

Greit nok det, synes bare det virker rimelig uinspirert og ha samme kampoppsettet, for så å snu hjemme og bortekamper og kalle det variasjon.

InnleggSkrevet: 18. Mai 2017 22:51
Drebin skrev:[Greit nok det, synes bare det virker rimelig uinspirert og ha samme kampoppsettet, for så å snu hjemme og bortekamper og kalle det variasjon.

Det har vel litt med dette 3 hjemmekamper og 2 bortekamper mot samme lag, og for at det skal utjevnes så snur man annet hvert år. Så kan man se at Oilers-VIF er i siste serierunde flere år på rad nå. Tanken har kanskje vært at det kunne bli en seriefinale i siste runde, som i 2014?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Mai 2017 23:04
Sorum skrev:
Drebin skrev:[Greit nok det, synes bare det virker rimelig uinspirert og ha samme kampoppsettet, for så å snu hjemme og bortekamper og kalle det variasjon.

Det har vel litt med dette 3 hjemmekamper og 2 bortekamper mot samme lag, og for at det skal utjevnes så snur man annet hvert år. Så kan man se at Oilers-VIF er i siste serierunde flere år på rad nå. Tanken har kanskje vært at det kunne bli en seriefinale i siste runde, som i 2014?

Det endelige beviset på at folka i forbundet ikke følger med om de har trodd Vif skal spille seriefinale i siste kamp :lol:

InnleggSkrevet: 01. Juni 2017 00:22
Det er i dag 100 dager til nedslepp!

(Vel og merke om Fredrikstad blad har rett i forhold til åpningskampdato, og at det ikke er en kamp torsdagen før eller noe...) :lol:

InnleggSkrevet: 01. Juni 2017 07:24
Drebin skrev:
Sorum skrev:

Når VIF serieåpnet borte mot SIL både i 2015 og 2016 fikk jeg vite at Forbunder lar serieoppsettet være likt i to sesonger. Det får meg til å tro at serieåpningen for VIFs del blir hjemme mot nettopp SIL. I et Furuset Forum med ny rink, NHL-size, og nye tribuner.

Greit nok det, synes bare det virker rimelig uinspirert og ha samme kampoppsettet, for så å snu hjemme og bortekamper og kalle det variasjon.

Det er så fantasiløst, om dette er "malen"de bruker.

InnleggSkrevet: 09. Juni 2017 20:20
Storhamar åpner borte mot vif. Her lukter det organisert billettoppkjøp. Kuppe hele seriestarten til vif så bare de som har sesongkort kommer inn utenom bortefans.
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 09. Juni 2017 21:11
StorhamarGameworn skrev:Storhamar åpner borte mot vif. Her lukter det organisert billettoppkjøp. Kuppe hele seriestarten til vif så bare de som har sesongkort kommer inn utenom bortefans.

Dette har nok VIF tenkt på. Lukket salg av hele hovedtribunen, og SIL-fans på ståtribuner? Blir spennende å se hva som blir kapasiteten.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Juni 2017 22:02
Sorum skrev:Dette har nok VIF tenkt på. Lukket salg av hele hovedtribunen, og SIL-fans på ståtribuner? Blir spennende å se hva som blir kapasiteten.

Tenkt og tenkt... Å legge serieåpninga hjemme den dagen er i beste fall gale menns verk.

InnleggSkrevet: 10. Juni 2017 00:02
VIF-Storhamar blir garantert serieåpningens TV-kamp, og TV 2 gir beng i norsk fotball og en damekamp på nye VIF Stadion. VIF Hockey har nok ingen mulighet til å styre tidspunktet, det er det TV 2 som gjør.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Juni 2017 00:23
Sorum skrev:VIF-Storhamar blir garantert serieåpningens TV-kamp, og TV 2 gir beng i norsk fotball og en damekamp på nye VIF Stadion. VIF Hockey har nok ingen mulighet til å styre tidspunktet, det er det TV 2 som gjør.

Kampen burde spilles fredag kveld kl. 19. Da blir det en genial Vålerenga-helg. Ferdig snakka.

InnleggSkrevet: 10. Juni 2017 08:16
Nesrene skrev:
Sorum skrev:VIF-Storhamar blir garantert serieåpningens TV-kamp, og TV 2 gir beng i norsk fotball og en damekamp på nye VIF Stadion. VIF Hockey har nok ingen mulighet til å styre tidspunktet, det er det TV 2 som gjør.

Kampen burde spilles fredag kveld kl. 19. Da blir det en genial Vålerenga-helg. Ferdig snakka.

Vålerenga kunne solgt billetter til 500 kr stk og alikevel fylt Forum med Hamarfolk til denne kampen.

InnleggSkrevet: 10. Juni 2017 16:57
Nesrene skrev:

Ja, best med fredag når det er det opplegget, som jeg ikke var klar over:-) på nye stadion. Får håpe TV 2 ser dette, selv om de bryr seg nada om norsk fotball for tiden.

InnleggSkrevet: 10. Juni 2017 17:08
StorhamarGameworn skrev:
Nesrene skrev:

Vålerenga kunne solgt billetter til 500 kr stk og alikevel fylt Forum med Hamarfolk til denne kampen.

Ja, dette blir en utfordring for VIF Hockey. Å tviholde på max 5% til bortesupportere blir feil her, VIF har jo også tjent godt på stort fremmøte fra Hamar de siste sesongene på Jordal. Det har versert flere tall for hva som blir kapasiteten. 2600 er kanskje innenfor rekkevidde (opp fra 1450). Da bør det være minst 800 til bortesupporters.

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 15:51
På klanen.no meldes det nå at klubben jobber med å flytte serieåpninga mot Storhamar til Gjøvik! Aller helst fredag.

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 18:08
Sikkert moro for de 200 engafansene som ikke vil på åpninga av nye stadion å bli pissa på i egen hjemmeåpning. Om dette blir realitet håper jeg SSU sponser Hedmarkstoppen med gratis buss bare så det blir noen å synge mot

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 19:50
StorhamarGameworn skrev:Sikkert moro for de 200 engafansene som ikke vil på åpninga av nye stadion å bli pissa på i egen hjemmeåpning. Om dette blir realitet håper jeg SSU sponser Hedmarkstoppen med gratis buss bare så det blir noen å synge mot

Hvordan klarte du å få noe negativt ut av dette?

Kampen er satt opp lørdag 9. sept, etter å ha blitt flyttet fra søndag 10. sept da VIFs A-lag har første hjemmekamp på ny stadion. Lørdag er det stor festivitas på Vålerenga Stadion, noe de færreste VIF-supporters vil gå glipp av. Hvordan det blir med serieåpningen i ishockey gjenstår å se. Kampen er vel høyaktuell som TV-kamp, slik SIL-VIF har vært de to siste årene. VIFs supportere håper på fredag 8. sept. Når VIF Hockey, Forbundet og TV 2 får tenkt seg om så bør det bli fredagskamp.

Jeg er temmelig sikker på at minst 1500 fra VIF vil ta turen fra Oslo, inklusive alle sponsorene, hvis det bli fredag. Også snakk om å sette opp eget supportertog. For folk på Gjøvik, og ikke minst Storhamars supportere må dette være midt i blinken. I Furuset Forum ville det bli begrenset hvor mange bortesupportere som får plass, maks 800? På Gjøvik er kapasiteten 5830. Og det gjøres også store investeringer i Fjellhallen https://www.fjellhallen.no/vi-invisterer/

Edit: Vålerenga Hockey vurderer serieåpning i Fjellhallen – mot erkefienden https://www.oa.no/sport/gjovik-hockey/v ... -35-440293

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 23:43
Sorum skrev:

Kampen er satt opp lørdag 9. sept, etter å ha blitt flyttet fra søndag 10. sept da VIFs A-lag har første hjemmekamp på ny stadion. Lørdag er det stor festivitas på Vålerenga Stadion, noe de færreste VIF-supporters vil gå glipp av. Hvordan det blir med serieåpningen i ishockey gjenstår å se. Kampen er vel høyaktuell som TV-kamp, slik SIL-VIF har vært de to siste årene. VIFs supportere håper på fredag 8. sept. Når VIF Hockey, Forbundet og TV 2 får tenkt seg om så bør det bli fredagskamp.

Jeg er temmelig sikker på at minst 1500 fra VIF vil ta turen fra Oslo, inklusive alle sponsorene, hvis det bli fredag. Også snakk om å sette opp eget supportertog. For folk på Gjøvik, og ikke minst Storhamars supportere må dette være midt i blinken. I Furuset Forum ville det bli begrenset hvor mange bortesupportere som får plass, maks 800? På Gjøvik er kapasiteten 5830. Og det gjøres også store investeringer i Fjellhallen https://www.fjellhallen.no/vi-invisterer/

Edit: Vålerenga Hockey vurderer serieåpning i Fjellhallen – mot erkefienden https://www.oa.no/sport/gjovik-hockey/v ... -35-440293

Merkelig hvis de ikke går for dette. Må jo være en vinn - vinn. om toget går tidlig nok er det gull for ølsjapper på Gjøvik også.
For Storhamar må det også være veldig bra og de kan fort få hjemmekamp følelse, noe som gir cash til Vif sin seinere satsing :-) vinn-vinn-vinn. Og så tv2 som kan sette opp en tv kamp med stor fullstappet hall og som sikkert er bedre å filme i enn Furuset. Vinn-vinn-vinn-vinn.

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 04:08
Sorum skrev:
StorhamarGameworn skrev:Sikkert moro for de 200 engafansene som ikke vil på åpninga av nye stadion å bli pissa på i egen hjemmeåpning. Om dette blir realitet håper jeg SSU sponser Hedmarkstoppen med gratis buss bare så det blir noen å synge mot

Jeg tar høyde for at jeg ikke kan lese, men i denne saken står det faktisk ikke noe om hvilken dag det er snakk om at kampen skal gå på Gjøvik...
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 06:14
riedle skrev:Jeg tar høyde for at jeg ikke kan lese, men i denne saken står det faktisk ikke noe om hvilken dag det er snakk om at kampen skal gå på Gjøvik...

Fredag 8. september.

Det er altså snakk om en uforglemmelig Vålerenga-helg.

* Vålerenga - Storhamar i Gjøvik fjellhall fredag
* Åpning av nye stadion + Vålerenga - Kolbotn i Toppserien + "Børst og ball" lørdag
* Vålerenga - Sarpsborg 08 i Eliteserien sømdag

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 11:33
Nesrene skrev:
riedle skrev:Jeg tar høyde for at jeg ikke kan lese, men i denne saken står det faktisk ikke noe om hvilken dag det er snakk om at kampen skal gå på Gjøvik...

Fredag 8. september.

Det er altså snakk om en uforglemmelig Vålerenga-helg.

* Vålerenga - Storhamar i Gjøvik fjellhall fredag
* Åpning av nye stadion + Vålerenga - Kolbotn i Toppserien + "Børst og ball" lørdag
* Vålerenga - Sarpsborg 08 i Eliteserien sømdag

Ok, takk. Men så lenge det da ikke kolliderer med de to fotball-arrangementene, hvorfor skal man dra hjemmekampen opp til Toten?
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 12:39
riedle skrev:Ok, takk. Men så lenge det da ikke kolliderer med de to fotball-arrangementene, hvorfor skal man dra hjemmekampen opp til Toten?

Man får minst 3000 flere inn i fjellhallen enn Forum. Det er bekjedne 600 laken i rene bilettinntekter. Så kommer kiosk-salg på toppen.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 17 gjester