Lørenskog IK - Lagbygge og rykter 2017/18

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. August 2017 09:05
Hamill så meget habil ut i sin første treningskamp mot Frisk igår. Lignet veldig på Romano faktisk. Tror han kommer til å bli en hit, eller, han må bli en hit.. 8-)
Lørenskog Hockey!

InnleggSkrevet: 18. August 2017 09:38
Sorum skrev:
Drebin skrev:Ble nevnt noe om dette på hockeypodden, det kom til å bli utstrakt bruk av spillere fra samarbeidet med Hasle/Løren denne sesongen. Kvaliteten er en ting, men hvordan det skal gå å basere laget på det en hel sesong har jeg stor tvil til.

I så fall er det fra denne gjengen de må låne spillere http://www.eliteprospects.com/team.php? ... atus=stats Backene Raymond Sørensen og Tim Mørk har kamper for VIF i GET. En spiller som Andre Sørvik har prøvd seg opp mot GET, men aldri tatt steget. En meget god spiller er Peter Steinbø Andersen som har vært med lenge og vant poengligaen i 1. div sist. Christian og Fredrik Thinn kan nok gjøre en jobb i 4. rekka.

Steinbø Andersen ja :) Legende, men ikke akkurat rask på jerna? Noen år siden jeg så ham sist.

Jarlos

InnleggSkrevet: 18. August 2017 12:43
Sett Christian Thinn sammen med et par bra spillere, og han vil bøtte inn poeng.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 18. August 2017 13:23
Kjellvis skrev:Sett Christian Thinn sammen med et par bra spillere, og han vil bøtte inn poeng.

Bøtte inn poeng er vel en sannhet med modifikasjoner, han fikk da helt OK rekkekamerater i Frisk uten å sprenge skalaen for norske spillere. Men for all del, om man vil ha en gjennomsnittlig norsk spiller i alderen rundt 30 som ikke koster skjorta ville han nok ikke gjort seg bort. Men at han, eller Steinbø Andersen skulle bli noen hit i GET er nok i overkant mye å håpe på.

InnleggSkrevet: 18. August 2017 15:43
Jeg kan nok ha overdrevet litt. :lol: :D Men poenget står. Litt rart at ikke Kongnsvinger for eksempel har signert en som Thinn ( for all del, kan jo være at han ikke er interessert), Han ville jo vært en soleklar topp 6 spiller der borte.

InnleggSkrevet: 26. August 2017 22:19
Peter Steinbø Andersen, H/L, har trent med laget hele uken og skulle ha spilt treningskampen mot VIF som ble avlyst. Andersen toppet poengligaen i 1. div sist med 62 poeng på 36 kamper. Vi vet han har ferdigheter, så får vi se om han matcher tempoet, sier trener Larsen til RB papir. Laget skal ha en utlending til, fortrinnsvis en forward, og sjekker for tiden fire aktuelle spillere.

InnleggSkrevet: 31. August 2017 00:11
Fra RB+

De siste fem månedene har vært de tøffeste i Alexander Larssons (31) liv. Ishockeyspilleren sliter med hodesmerter som gjør at han tidvis ikke har klart å komme seg opp av sengen.

Svensken – som er en av Lørenskogs aller viktigste spillere – aner ikke når han er tilbake på isen. "en ubetydelig smell i den siste sluttspillkvartfinalen mot Lillehammer i mars." Larsson gir uttrykk for at han ikke liker å prate om plagene. Lagkameratene fikk beskjed om ikke å spørre ham om hvordan han har det før han kom tilbake i garderoben.

Nå trener han tidvis lett med laget.

– Når jeg møter lagkameratene vil jeg snakke om andre ting. Samtidig skjønner jeg at folk rundt har behov for å vite hvorfor jeg ikke er med. Men jeg håper dette gjør at jeg ikke får spørsmål. Jeg kan ikke svare. Jeg aner ikke når dette går over.

InnleggSkrevet: 09. September 2017 15:24
To nye signeringer klare!
http://www.lik.no/lorenskog-/nyheter/to ... bPpkh0zeEd

InnleggSkrevet: 09. September 2017 15:52
Duck83 skrev:To nye signeringer klare!
http://www.lik.no/lorenskog-/nyheter/to ... bPpkh0zeEd

Vet ikke om Hagel er på plass i Lørenskog, men uansett kan hverken han eller backen Schiestel spille den første seriekampen mot Kongsvinger da nye spillere fra utlandet måtte være registrert med international transfer card senest 1 mnd før seriestart.

InnleggSkrevet: 09. September 2017 20:33
Litt mer om ståa i Lørenskog, som nå har sju utlendinger i troppen. Men Alexander Larsson er ute på ubestemt tid (hodeskade) og de vurderer derfor å hente inn en erstatter for han. Magnus Lindahl skadet seg på trening, men de vet ennå ikke hvor alvorlig skaden er https://www.rb.no/lorenskog-ishockey/ma ... -43-583912

InnleggSkrevet: 28. September 2017 22:31
Lørenskog har signert russeren Vyacheslav Trukhno. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4126

og i tillegg jobber klubben med å få klar en back.

Men laget har enorme skadeproblemer:

-Mats Trygg, heldigvis snart tilbake
-Drew Schiestel, ute seks uker
-James Sixsmith, ute til over nyttår
-Alexander Larsson, ubestemt tid
-Magnus Brekke Henriksen, uavklart skadeomfang, men trolig ute lenge
-Magnus Lindahl, skadet i treningskamp, ikke spilt i serien
-Petter Grønstad, uavklart hvor lenge han er ute

Mot Lillehammer måtte Kenneth Larsen bruke en back han aldri har sett spille... https://www.rb.no/sport/ishockey/lorens ... -43-600250
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. September 2017 08:23
Sorum skrev:Lørenskog har signert russeren Vyacheslav Trukhno. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4126

-Magnus Lindahl, skadet i treningskamp, ikke spilt i serien

Hvis ikke jeg husker helt feil var Trukhno en greit rask spiller på en eller annen EA Sports NHL-utgave.

Magnus Lindahl... surprise surprise... :|
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 21:57
https://www.vg.no/sport/ishockey/norsk-ishockey/loerenskog-ishockeyklubb-ryddet-opp-i-loennstroebbel-etter-niso-paatrykk/a/24157484/
Flere tidligere Lørenskogspillere (i hvert fall Strøm og Espeland ifølge artikkelen) har hatt utestående lønn fra klubben som ikke er betalt før i dag. Noe spesielt å bruke penger på nye spillere før fjorårets har fått det de har krav på?

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 22:26
Drebin skrev:https://www.vg.no/sport/ishockey/norsk-ishockey/loerenskog-ishockeyklubb-ryddet-opp-i-loennstroebbel-etter-niso-paatrykk/a/24157484/
Flere tidligere Lørenskogspillere (i hvert fall Strøm og Espeland ifølge artikkelen) har hatt utestående lønn fra klubben som ikke er betalt før i dag. Noe spesielt å bruke penger på nye spillere før fjorårets har fått det de har krav på?

Kan dette være grunnen til at det ble stille om denne russeren den siste uken tro?
riedle

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2017 22:45
riedle skrev:
Drebin skrev:https://www.vg.no/sport/ishockey/norsk-ishockey/loerenskog-ishockeyklubb-ryddet-opp-i-loennstroebbel-etter-niso-paatrykk/a/24157484/

Kan dette være grunnen til at det ble stille om denne russeren den siste uken tro?

Jeg tror Trukhno er på plass. Det var det samme med Hagel at det tar tid fra man offentliggjør at kontrakt er skrevet til spilleren er i landet og har fått overgangen i orden. Husk at det nå også kreves at arbeidstillatelse er på plass før han kan spille.

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2017 00:10
Min personlige mening er at det er relativt uetisk å bruke penger på nye spillere før man har betalt det man skylder tidligere spillere. Det er slike ting lisensnemd etc burde satt ned foten for når de ga lisens. At alle utestående krav til tidligere spillere skulle vært betalt før nye kan hentes.

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2017 01:46
Kjellvis skrev:Min personlige mening er at det er relativt uetisk å bruke penger på nye spillere før man har betalt det man skylder tidligere spillere. Det er slike ting lisensnemd etc burde satt ned foten for når de ga lisens. At alle utestående krav til tidligere spillere skulle vært betalt før nye kan hentes.

Helt enig, men når revisor går god for at alt er gjort opp er det vel lite forbundet kan gjøre. De har jo ikke fått henvendelse fra alle spillerne direkte. Kepern hadde også mye utestående og det samme hadde Zajac. Spørsmålet er om forbundet vet noe om disse og om uoppgjort lønn til dem er grunnen til at russern ikke er klar. Ser aldri ut som om Lørenskog lærer, og det er smått irriterende at den klubben alene står for 90% av all negativ omtale i mediene de siste frem åra. På tide å lære.

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2017 04:12
Og det reiser en del spørsmål.

1) Har Lørenskog gitt riktig informasjon/tall til revisor?
2) Vet revisor at utestående beløp er der, og godkjenner alikevel?
3) Det verste: Lørenskog har vært ærlige om dette, og lisensnemda har sett mellom fingrene på det?

For meg virker det utrolig uansett. Men ser man historisk sett så har vel flere lag holdt på slik. Vet Sparta hentet spillere til tross for at Phil Osaer ( og flere) hadde utestående beløp.

Det er etter mitt syn en skandale uansett lag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Oktober 2017 08:12
riedle skrev:Kan dette være grunnen til at det ble stille om denne russeren den siste uken tro?

Russern er mest sannsynlig klar mot Vålerenga ;)
Lørenskog Hockey!

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 21:45
Det er problemer med arbeidstillatelsen til Marc Hagel. Lørenskog sier til RB at de har gjort det samme med alle utlendinger, dvs en bekreftelse i form av et stempel som bevis for at søknaden er levert til politiet. Før var det vanlig å få en tidlig arbeidsstart-bekreftelse i påvente av arbeidstillatelsen. Nå sier Lørenskog at politiet ikke prioriterer slike saker og at de derfor bare har fått et stempel.

Forbundet har gitt go for at Hagel kan spille, ut fra stempelet, så Lørenskog mener de sånn sett har sitt på det tørre. UDI har trukket tilbake det Lørenskog mener er godkjenning for å spille, så det er uklart hva som vil skje videre.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 19:41
Sorum skrev:Det er problemer med arbeidstillatelsen til Marc Hagel. Lørenskog sier til RB at de har gjort det samme med alle utlendinger, dvs en bekreftelse i form av et stempel som bevis for at søknaden er levert til politiet. Før var det vanlig å få en tidlig arbeidsstart-bekreftelse i påvente av arbeidstillatelsen. Nå sier Lørenskog at politiet ikke prioriterer slike saker og at de derfor bare har fått et stempel.

Forbundet har gitt go for at Hagel kan spille, ut fra stempelet, så Lørenskog mener de sånn sett har sitt på det tørre. UDI har trukket tilbake det Lørenskog mener er godkjenning for å spille, så det er uklart hva som vil skje videre.

Han har med andre ord spilt 5 kamper uten arbeidstillatelse i Norge? Hurra for hockeyforbundet!
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 20:47
UDI har nye regler fra 1. mai 2016. Det er liten tvil om at hva som kreves for at man kan starte å arbeide før arbeidstillatelsen er gitt.

Tidlig arbeidsstart: En bekreftelse er i denne sammenheng et dokument som politiet utsteder til en arbeidsgiver eller arbeidstaker, (søker) og som gir arbeidstakeren adgang til å begynne å arbeide før tillatelse foreligger.

Når Lørenskog hevder de har fått et stempel så kan neppe det være godt nok. Alle som leverer noe til utlendingsenheten hos politiet får et stempel som bevis for at søknad er levert, f.eks søknad om statsborgerskap. Slik det fremstilles i RB ser det ut som de kun har bevis for at søknad om arbeidstillatelse er levert, ikke at tidlig arbeidsstart er innvilget.

https://www.udiregelverk.no/no/rettskil ... -2016-003/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 21:56
"Lørenskog-spillerne Zach Hamill, Drew Schiestel, Marc Hagel og Vyacheslav Trukhno har alle spilte kamper uten at de har hatt gyldig arbeidstillatelse i Norge."

Sitat Romerikes Blad.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 22:56
Herregud få bort denne klubben først som sist
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. Oktober 2017 07:34
Nadaa skrev:Herregud få bort denne klubben først som sist

La oss kaste ut alle klubber som tabber seg ut på denne eller andre måter...?
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Badman, Bing [Bot] og 16 gjester