Lørenskog IK - Lagbygge og rykter 2017/18

InnleggSkrevet: 27. Oktober 2017 23:16
Kvitter seg med poengkongen: – Skjønner at det virker rart

Kort eventyr: Conny Strömberg har vært Lørenskogs poengkonge de siste serierundene
Conny Strömberg (41) har spilt sin siste kamp for Lørenskog ishockeyklubb.

Svensken, som regnes som en legende blant breddespillere i hjemlandet, noterte seg for sin første scoring for romerikingene i 3-4-tapet for Lillehammer torsdag. Det ble også det siste han gjorde for klubben.

I tillegg til scoringen, står Strömberg med 12 målgivende pasninger på de 15 kampene han har spilt.

Trener Kenneth Larsen medgir at det er spesielt å kvitte seg med lagets beste poengplukker.

– Jeg skjønner at det virker rart. Conny hadde kontrakt ut oktober og vi har valgt ikke å forlenge den, sier Larsen.

Overfylt kvote

Til tross for at det fortsatt er oktober på kalenderen når Stjernen gjester Lørenskog ishall søndag, vil ikke Strömberg være i lagoppstillingen. Det skyldes en liten skade.

Lørenskog-nykommeren (41) om bohemstempelet: – Slikt oppstår jo av en grunn
– Conny har vært bra den siste tiden og han har også vært veldig positiv innad i laget. Vi har ikke noe vondt å si om ham.

– Så hvorfor gjør dere det da?

– Vi har langt flere utenlandske spillere enn de sju vi kan bruke i hver kamp. Nå begynner vi også å få flere av disse tilbake i laget. Det er en viktig årsak.

Schiestel tilbake

Søndag regner Larsen med å ha både Petter Grønstad og Drew Schiestel tilbake. Canadiske Schiestel har vært ute med skade i nesten halvannen måned.

– Det blir selvfølgelig bra for stabiliteten i defensiven at Drew kommer tilbake, sier LArsen som også vil få flere spillere tilbake fra skade i neste måned.

Den nye backen, Jonh Negrin, er foreløpig ikke spilleklar. Dermed har Lørenskog trolig disse utlendingene i kamptroppen søndag: Drew Schiestel, David Friedmann, Vyacheslav Trukhno, Zach Hamill og Marc Hagel.

I tillegg har romerikingene Sebastian Idoff (skadet), John Negrin (ikke spilleklar), James Sixsmith (skadet) og Alexander Larsson (skadet) i troppen.

Hele saken på RB.no https://www.rb.no/lorenskog-ishockey/co ... -43-624196
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Oktober 2017 16:26
Mye logik i og kvitte seg med lagets beste poengplukker!.. Spesielt når han er god fyr også..

InnleggSkrevet: 30. Oktober 2017 16:40
Det handler nok om økonomi. Skauen ser vel selv at de ikke vinner noe særlig i år. Da er det nok billigere å ikke fornye med Strömberg, enn å kjøpe ut en utlending og signere nevnte svenske. Lurer på om kanskje Stjernen kan se sin mulighet her. Han er vel en slik spillertype som de savner.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 26. November 2017 10:13
Går igjen rykter om konkurs , noen innvidde som vet noe om dette ? For en utenforstående virker det rart , man har jo signert flere nye spillere nylig. Og fikk ikke klubben inn 3 nye investorer før årets sesong ? Utrolig kjipt for Norsk hockey hvis konkurs blir en realitet.

InnleggSkrevet: 26. November 2017 10:27
galiani skrev:Går igjen rykter om konkurs , noen innvidde som vet noe om dette ? For en utenforstående virker det rart , man har jo signert flere nye spillere nylig. Og fikk ikke klubben inn 3 nye investorer før årets sesong ? Utrolig kjipt for Norsk hockey hvis konkurs blir en realitet.

http://klanen.no/Blogger/Overblikket/Ex ... ot-konkurs

Hvor troverdig klanen.no er vet jeg ikke. At man i tillegg viser slik skadefryd som det de gjør i slutten av artikkelen (God natt Lørenskog, brenn lenge, leeeenge!) over noe som er ekstremt negativt for Norsk hockey sier egentlig sitt.

Edit: Det kan værenoe i det. Det vises også til at domstol.no viser til at det er berammet et rettslig møte i Nedre Romerike Tingrett der Lørenskog er kalt inn, og temaet for møtet er konkursbegjæring. Møtet er satt til 14/12.

InnleggSkrevet: 26. November 2017 10:49
Siste er vel at det har blitt ordnet opp med kreditoren som hadde en utestående fordring... men, siste ord når det gjelder Skauen og økonomi er nok ikke sagt - tyverr...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 26. November 2017 12:04
To forskjellige saker. Den som er gjort er den som var berammet til Mandag. Den som er berammet den 14/12 er en annen sak der motpart er Lørenskog kemnerkontor. Så da er det vel offentlige avgifter av ymse slag som ikke er betalt.

Kokkosklubb...

InnleggSkrevet: 26. November 2017 12:15
Kjellvis skrev:To forskjellige saker. Den som er gjort er den som var berammet til Mandag. Den som er berammet den 14/12 er en annen sak der motpart er Lørenskog kemnerkontor. Så da er det vel offentlige avgifter av ymse slag som ikke er betalt.

Kokkosklubb...

Enig at det har vært mye tull med Skauen rent økonomisk - men, historisk sett er det vel bare Oilers av lagene i Geten som har hatt helt orden i sysakene de siste 10 årene... korriger meg gjerne :D
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 26. November 2017 12:47
Ok Kokkosliga :lol: :lol:

InnleggSkrevet: 26. November 2017 18:27
Men det som irriterer og provoserer meg voldsomt, er det at Lørenskog MÅ ha visst at de skyldte penger ( for slike rettsmøter kommer ikke ut av intet) Og ALIKEVEL fortsette de å hente spillere som fulle sjømenn.

InnleggSkrevet: 27. November 2017 20:56
Kjellvis skrev:Men det som irriterer og provoserer meg voldsomt, er det at Lørenskog MÅ ha visst at de skyldte penger ( for slike rettsmøter kommer ikke ut av intet) Og ALIKEVEL fortsette de å hente spillere som fulle sjømenn.

Kommer vel inn nytt blod snart også
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 27. November 2017 23:57
StorhamarGameworn skrev:
Kjellvis skrev:Men det som irriterer og provoserer meg voldsomt, er det at Lørenskog MÅ ha visst at de skyldte penger ( for slike rettsmøter kommer ikke ut av intet) Og ALIKEVEL fortsette de å hente spillere som fulle sjømenn.

Kommer vel inn nytt blod snart også

Hva tenker du på?

For Lørenskogs del vil jeg si at de har vært litt uheldige også nå i høst. Det er klart at det over flere år har vært satset hardt, brukt mye penger. Tanken, eller håpet, har vært at om de vant noe så skulle det utlyse flere sponsorer og mer folk på tribunene. Og et press på kommunen om å bygge ny arena.

Så mistet de mange veldig gode spillere før denne sesongen, men de beholdt tre spillere som har vært veldig gode og viktige de siste årene. Jeg tenker på James Sixsmith, Alexander Larsson og Mats Trygg.

Alle lag må regne med skader. Men for Lørenskog har det slått veldig dårlig ut ved at Sixsmith og Larsson er langtidsskadde. Spesielt Sixsmith har vært den som virkelig har gått foran med hardt arbeid og mye poeng (251 på 191 kamper). Men også Larsson har vært en motor i dette laget,

Som oftest har Lørenskog truffet bra på importene sine, f.eks Jason Krog, Tony Romano og Nathan Longpre m.fl.

I år har de hentet fem nye nord-amerikanere og en russer. Når man ser på statistikkene dems og meritter, så er jeg overrasket over hvor tannløse dem opptrer. Har sett Lørenskog flere ganger og det er ingen av dem som går i krigen, og ingen har det lille ekstra. Jeg trodde Zach Hamill ville passe veldig godt i GET, han har gjort masse poeng i karrieren.

Så skal man ikke glemme at Lørenskog hadde en meget god keeper i Jeff Jakaitis de to siste sesongene. Årets keeper Sebastian Idoff er dessverre alt for dårlig. Så, hvis Lørenskog skulle gjøre et grep så måtte det være å kvitte seg med han og hente inn en keeper som har potensiale for 92% Jeg ser dem i kamp hvor de kjemper på men så ramler puckene alt for lett inn bak Idoff eller Svendsen, og du ser laget vender ryggen til keeper og piffen går ut av hele gjengen.

InnleggSkrevet: 28. November 2017 01:36
På ryktebørsen, Maxims Ponomarenko er tilbake hos Lørenskog etter å ha blitt vraket av Timrå.

InnleggSkrevet: 28. November 2017 01:40
Du misset poenget Sorum. De bruker jo penger på nye spillere fremfor å betale for gammel moro og kanskje spare litt penger.

Det provoserer meg. Kan godt hende at Kemneren hadde vært mer medgjørelig for en nedbetalingsplan om ikke det hadde vært for at de har hentet masse spillere.

Selvsagt får alle lag skader, og at Skauen har vært uheldige i år. Men når man da risikerer flere konkursbegjæringer. Hvorfor da hente en ny utlending som ikke spiller gratis når Strømberg sin kontrakt gikk ut? Det er ett eksempel. Det er også en kjent sak at Skauen skylder penger til flere tidligere spillere. Dette vet jeg 100% sikkert fordi jeg kjenner et par av dem. Hvilket signal sender det? Når man kjøper masse spillere før man har betalt andre det man skylder? Det er ytterst useriøst og ytterst amatørmessig.

InnleggSkrevet: 28. November 2017 08:54
Nå er det jo Skauen Supporterklubb og noen sponsorer som har samlet inn penger til dette i går, ikke klubben som bruker penger de ikke har

InnleggSkrevet: 28. November 2017 09:31
Sorum skrev:
I år har de hentet fem nye nord-amerikanere og en russer. Når man ser på statistikkene dems og meritter, så er jeg overrasket over hvor tannløse dem opptrer. Har sett Lørenskog flere ganger og det er ingen av dem som går i krigen, og ingen har det lille ekstra. Jeg trodde Zach Hamill ville passe veldig godt i GET, han har gjort masse poeng i karrieren.

Jeg forstår fremdeles ikke at folk har troa på Hamill. Han har floppet i samtlige stadier i karieren, etter at han ble draftet alt for høyt. Dette har jeg påpekt gjentatte ganger.

InnleggSkrevet: 28. November 2017 09:41
Kanskje Skauen Supporterklubb og noen sponsorer burde betalt kemneren i stedet for ny spiller? Uansett hvor pengene kommer fra så velger jeg å tro at pengestrømmen er styrt av ledelsen i klubben. Så får det være en ansvarlig ledelse som har kontroll over hele bildet. Ikke bare det vi leser i media og får inn via rykter.

InnleggSkrevet: 28. November 2017 10:03
Klysetrynet skrev:Kanskje Skauen Supporterklubb og noen sponsorer burde betalt kemneren i stedet for ny spiller?

Det var min umiddelbare ryggmargsreaksjon også, men det er vel ikke akkurat enkelt å få samme oppslutning rundt prosjektet "Redd klubben som har driti seg ut" som det er "Gjør laget vårt bedre"... Behovet er nok minst like stort, men en utløser ikke den samme givergleden vil jeg påstå med mindre klubben går desperate ut og informerer om et reellt kontantbehov.

Men det er jo utrolig om klubben får drive videre med både offentlige avgifter utestående og ikke minst lønn til tidligere spillere. Her burde jo forbundet for lengst satt de under administrasjon og stoppet disse overgangene, det er ikke liv laga å hente inn nye utgiftsposter så lenge en ikke har klart å dekke tidligere moro.

PS.
Så kommer vel de vanlige argumentene om at en må bruke penger for å tjene penger, at et dårlig sportslig produkt gjør at inntektene blir lavere, etc etc. Alle er gode poeng, men det viktigste poenget her er jo at klubben over tid har drevet uten å kunne gjøre opp for seg innen rimelig tid og da kan en nok fort anslå at det holder ikke å hente nye importer for å øke pengestrømmen, en må rett og slett samle seg i bånn, nulle det gamle og bygge nytt. Det å bygge på toppen av en pill rotten grunnmur ender kun i katastrofe, og dit kan det virke som det er kort vei for Lørenskog om dagen...

InnleggSkrevet: 28. November 2017 10:16
Som finansmann er det ganske utrolig å se at selskapet fremdeles er i drift.
Underskuddet er jo nesten like stort som omsetningen.

Men så er det forholdsvis uvanlig at vanlige firma har noen som dekker underskuddet så til de grader.

Håper dette ordner seg for Lørenskog. De har noen krav mot seg fremdeles ser jeg, men det er relativt små summer det er snakk om.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. November 2017 10:37
Tiger_n skrev:
PS.
Så kommer vel de vanlige argumentene om at en må bruke penger for å tjene penger, at et dårlig sportslig produkt gjør at inntektene blir lavere, etc etc.

Stjernen har forsøkt, Rosenborg IHK har forsøkt, Storhamar har forsøkt. Noen flere? Vålerenga? Sparta? Historien viser at det rett og slett ikke er gjennomførbart. Inntektene vil aldri overstige utgiftene hvis man kun "investerer" i spillere.
®

InnleggSkrevet: 28. November 2017 11:04
RedFarmer skrev:Inntektene vil aldri overstige utgiftene hvis man kun "investerer" i spillere.

My point exactly. :D

InnleggSkrevet: 28. November 2017 14:33
Det veldig mange glemmer de gangene det er snakk om å hente nye spillere til en klubb, er hva det egentlig koster. Ser at det ofte snakkes om at man har samlet inn slik og slike summer til å dekke lønn. Det som veldig ofte glemmes, og som nok er en grunn til at mange ryker på utgiftene til spillere, er at man glemmer alt hva det koster bare å hente en ny spiller.

Så fort en ny spiller står foran døra til ishallen første gangen, koster det allerede fort kr. 100.000.-
riedle

InnleggSkrevet: 28. November 2017 17:42
Sorum skrev:På ryktebørsen, Maxims Ponomarenko er tilbake hos Lørenskog etter å ha blitt vraket av Timrå.

Er tilbake i Lørenskog og spiller i kveld. I følge Jonas Bariås på podcast i dag

InnleggSkrevet: 29. November 2017 09:25
Koster ikke 100.000 å bare få Max hjem , han dro av egen vilje fra Timrå og hjem Til mor og far på Lørenskog.
Så kostet nok ikke noe at han møtte opp gitt..

PS : I følge ryktene skal Storhamar og VIF ha tilbudt Max 200.000kr ut sesongen

InnleggSkrevet: 29. November 2017 09:29
Hockeyking skrev:Koster ikke 100.000 å bare få Max hjem , han dro av egen vilje fra Timrå og hjem Til mor og far på Lørenskog.
Så kostet nok ikke noe at han møtte opp gitt..

Så han betaler sitt egne ITC da? Gavemildt av han, må ha tjent gode penger som et relativt ubeskrevet blad i Sverige....
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: johnpx, riedle og 23 gjester