Lørenskog IK - Lagbygge og rykter 2017/18

InnleggSkrevet: 29. November 2017 10:22
Om han ble tilbudt 200,000 i andre klubber, så matchet garantert Skauen det.

Igjen. Det er respektløst å bruke sånne summer når man allerede har flere kreditorer man skylder penger.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 29. November 2017 11:00
Kjellvis skrev:Om han ble tilbudt 200,000 i andre klubber, så matchet garantert Skauen det.

Igjen. Det er respektløst å bruke sånne summer når man allerede har flere kreditorer man skylder penger.

Enig. Virker som Skauen stadig vekk må "pisse i buksa" for å holde seg varm...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 29. November 2017 14:51
Hockeyking skrev:Koster ikke 100.000 å bare få Max hjem , han dro av egen vilje fra Timrå og hjem Til mor og far på Lørenskog.
Så kostet nok ikke noe at han møtte opp gitt..

PS : I følge ryktene skal Storhamar og VIF ha tilbudt Max 200.000kr ut sesongen

Nå var poenget mitt spillere som blir hentet generelt, ikke spesifikt han her. Og så vidt jeg husker har Lørenskog hentet noen spillere underveis denne sesongen også. Dvs, det er vel så pass mange at jeg ikke husker antallet.

Men selv sistnevnte koster å hente tilbake.
riedle

InnleggSkrevet: 29. November 2017 15:55
Sett utenifra virker det som investorene gledelig betaler for nye spillere, men ikke er så gira på å ta de mer "kjedelige" regningene, det må klubben fikse selv. Og det er jo forsåvidt helt fair.

InnleggSkrevet: 29. November 2017 18:34
Hawkie skrev:Sett utenifra virker det som investorene gledelig betaler for nye spillere, men ikke er så gira på å ta de mer "kjedelige" regningene, det må klubben fikse selv. Og det er jo forsåvidt helt fair.

Helt enig. Og desverre tror jeg faktisk det er sånn. Synes heller ikke det er spesielt fair. Selv om klubben selvsagt ikke sier nei om en investor sier han spytter inn penger til ny spiller. Men har klubben da prøvd å kontre med noe som "kan du ikke heller hjelpe oss med dette inkassokravet?"

Hele klubben er jo vanskjøtet fra topp til bunn i Elite delen virker det som.

InnleggSkrevet: 30. November 2017 09:30
Hawkie skrev:Og det er jo forsåvidt helt fair.

Er det det? Så hvor er det disse "kjedelige" regningene oppstår? Arbeidsgiveravgift? Skatt? Økte utstyrskostnader forbundet med større stall/"superstjerner" med utstyrskrav. Bolig? Sosiale kostnader?

Hva legger du i at de gledelig betaler for de nye spillerne? Tror du at klubbene får en 100% dekning for alle direkte og indirekte kostnader det innebærer å hente og huse en ny spiller? Det tviler ihvertfall jeg sterkt på. En spiller inn = økte utgifter for klubben uavhengig av onkelbidrag, skal en komme med et bidrag må en bidra på totalen, ikke bare på moroa.

InnleggSkrevet: 30. November 2017 12:39
Tiger_n skrev:
Hawkie skrev:Og det er jo forsåvidt helt fair.

Er det det? Så hvor er det disse "kjedelige" regningene oppstår? Arbeidsgiveravgift? Skatt? Økte utstyrskostnader forbundet med større stall/"superstjerner" med utstyrskrav. Bolig? Sosiale kostnader?

Hva legger du i at de gledelig betaler for de nye spillerne? Tror du at klubbene får en 100% dekning for alle direkte og indirekte kostnader det innebærer å hente og huse en ny spiller? Det tviler ihvertfall jeg sterkt på. En spiller inn = økte utgifter for klubben uavhengig av onkelbidrag, skal en komme med et bidrag må en bidra på totalen, ikke bare på moroa.

Selv om investorene ønsker å betale for en ny spiller er det opp til klubben om de ønsker dette, det er ingen som tvinger klubben til å ta imot et slikt tilbud. Lørenskog skal være takknemlige for at de har investorer, men det virker som om kommunikasjonen mellom investorer og ledelsen er dårlig.

Det øvrige du spør om: Når jeg skriver "sett utenifra" så kan du nok anta at jeg ikke sitter i klubbledelsen. Derfra kan du trekke konklusjonen at det blir vanskelig for meg å svare nøyaktig på hvilke kostnader knyttet til nysigneringer disse investorene evt. dekker.

Kjellvis: Enig med deg, men jeg antar nesten at dette er noe de har prøvd.

Uansett, dette blir bare spekulasjoner fra en som ikke har så alt for mye peiling på hva som skjer i Lørenskog.

InnleggSkrevet: 08. Desember 2017 01:14
James Sixmith med comeback etter kragebeinsbruddet i september. Dermed 8 spilleklare utlendinger, backen John Negrin på tribunen.

Men det var også siste kamp for Zach Hamill som går til bunnlaget Dukla Jihlava i Tsjekkia. Også Friedmann kan være på vei bort.

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 12:39
Lørenskog er begjært konkurs igjen. Denne gang av Jason Krog. Behandling 12 februar.
riedle

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 13:01
Såpass ja, av tidligere spiller til og med. Det kan umulig gjøre det enklere for de å signere nye til neste sesong. Om de i det hele tatt holder plassen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 13:04
Tiger_n skrev:Såpass ja, av tidligere spiller til og med. Det kan umulig gjøre det enklere for de å signere nye til neste sesong. Om de i det hele tatt holder plassen.

Stjernen tar kjøkkenveien til sluttspill.. :roll:
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 13:37
riedle skrev:Lørenskog er begjært konkurs igjen. Denne gang av Jason Krog. Behandling 12 februar.

Kilde?
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 13:47
Forgetable skrev:
riedle skrev:Lørenskog er begjært konkurs igjen. Denne gang av Jason Krog. Behandling 12 februar.

Kilde?

https://www.domstol.no/no/Enkelt-domsto ... ZEJBAvtale

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 14:48
Som jeg skrev for en tid tilbake. Usmakelig å hente nye spillere når man ikke engang har betalt det man skylder til tidligere spillere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Februar 2018 21:05
Kjellvis skrev:Som jeg skrev for en tid tilbake. Usmakelig å hente nye spillere når man ikke engang har betalt det man skylder til tidligere spillere.

Noen som vet hvordan saken i dag gikk?

InnleggSkrevet: 13. Februar 2018 00:22
Nesrene skrev:
Kjellvis skrev:Som jeg skrev for en tid tilbake. Usmakelig å hente nye spillere når man ikke engang har betalt det man skylder til tidligere spillere.

Noen som vet hvordan saken i dag gikk?

Intet i RB papir heller (e.-avis)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Februar 2018 11:14
Alt ok med tanke på saken. Vi er fortsatt med i gamet 8-)
Lørenskog Hockey!

InnleggSkrevet: 13. Februar 2018 12:06
Alex_P skrev:Alt ok med tanke på saken. Vi er fortsatt med i gamet 8-)

Kan du være litt mer konkret?
Har lørenskog bladd opp og betalt lønnskravet til krog?
Blei det inngått forlik?
Blei saken utsatt?
Blei krogs krav avvist?

InnleggSkrevet: 13. Februar 2018 16:07
Lørenskog kommer seriøst til å slite med å hente spillere fremover. Alle disse sakene blir selvsagt lagt merke til. Det er også en kjent sak at utenlandske spillere som er aktuelle for Norske klubber kontakter tidligere spillere og forhører seg. Og er vel ingen Norske spillere som vil være veldig interessert i å signere for Skauen heller?

InnleggSkrevet: 14. Februar 2018 22:46
De skyldte Krog ca 70 000 og det hadde vært surr med innberetning av skatt. LIK hevder på sedvanlig vis at kravet ikke hadde rot i virkeligheten, men det virket som om de hadde blitt enige om en ordning.

Om ikke det er skrevet her før, så er Schiestel også løst fra kontrakten.

"I forrige uke ble det kjent at Lørenskog ishockeyklubb og den canadiske backen Drew Schiestel hadde blitt enige om å skille lag.

Men til tross for at de da tok farvel med en av sine aller mest meritterte spillere, kommer ikke romerikingene til å hente inn en erstatter før overgangsvinduet stenger torsdag."
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 14 gjester