Stavanger Oilers - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 23. August 2017 00:01
Noen som vet om chl kampene vil streames på chl sine nettsider i år også? Finner ingen info om dette på sidene deres?
www.hockeyportalen.com
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. August 2017 22:20
Thunder skrev:Noen som vet om chl kampene vil streames på chl sine nettsider i år også? Finner ingen info om dette på sidene deres?

Vet ikke. Men noen kamper, blant annet Oilers-Malmö, går på Viasat Hockey og Viaplay.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. August 2017 13:15
Badman skrev:
Thunder skrev:Noen som vet om chl kampene vil streames på chl sine nettsider i år også? Finner ingen info om dette på sidene deres?

Vet ikke. Men noen kamper, blant annet Oilers-Malmö, går på Viasat Hockey og Viaplay.

Ikke ofte dem vist Oilers på svensk tv, ska bli artig og se kampen i helgen.

InnleggSkrevet: 24. September 2017 22:13
Kjellvis skrev:Kokkala er i GET sammenheng en klassespiller. Å si noe annet viser bare ren uvitenhet...

Like sikker:-)

InnleggSkrevet: 24. September 2017 22:55
Lurer på om det ikke er min egen kunnskap jeg må stille spørsmål ved. Jeg var før sesongen like bombastisk ang Reed. Jaggu ikke sikker der lenger heller :idea:

Spennende å se hvem som får fyken først. Reed, Kokkala eller Gulbrandsen.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 25. September 2017 07:37
Kjellvis skrev:Lurer på om det ikke er min egen kunnskap jeg må stille spørsmål ved. Jeg var før sesongen like bombastisk ang Reed. Jaggu ikke sikker der lenger heller :idea:

Spennende å se hvem som får fyken først. Reed, Kokkala eller Gulbrandsen.

Håper det bare er en CHL-smell vi er vitne til ala de som Storhamar og Vålerenga også gikk på i starten av sesongene etter CHL-spill, men dersom det er tilfelle så er det tydeligvis masse korttidshukommelse ute og går all den tid Gulbrandsen har vært med på dette noen ganger før...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 11:56
hva er det som skjer med Oilers om dagen :shock:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 12:36
snakebite0305 skrev:hva er det som skjer med Oilers om dagen :shock:

Mitt tips er at Gulbrandsen (som, om jeg ikke husker feil, ble ansatt mye som kontinuitetsbærer) har fjernet seg fra bort imot alt som har kjennetegnet Oilers hockey de siste 7-8 sesongene. Det er lite til ingen tempo i spillet og det er heller ikke noe særlig trøkk og aggresjon. Dette vises tydelig på den manglende selvtillitten spillerne fremviser på isen. Har de selv mista troen på prosjekt Gulbrandsen, tro?

Gulbrandsen vant byttå i fjor etter at han skifta tilbake til noe som var enormt mye nærmere Thorsens Oilers enn sitt eget i sluttspillet...
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically

InnleggSkrevet: 25. September 2017 13:05
Det er først nå vi vil se hva som bor i han som trener. Å trene et lag i medgang og med det spillermaterialet han har rådd over er ikke spesielt vanskelig. Det er det nok svært mange som hadde klart like bra tør jeg påstå.
Men nå, som Oilers opplever litt motgang, er det vi får se hans trenerkvaliteter. For det er ikke noe tvil om at det er nok kvalitet i spillerne til å ligge helt i toppen.

Jeg tror kanskje ikke Guldbrandsen er rett mann for jobben...

Bazinga

InnleggSkrevet: 25. September 2017 13:23
Oilers er som andre norske lag mediokert om de ikke treffer på importene. Så enkelt er det faktisk. For den Norske stammen i laget er ikke bedre enn den norske stammen til f.eks Frisk, Sparta, Storhamar etc. Men ser det år etter år, lagene som treffer på importene blir ( med et par unntak) topplag.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 14:32
Oilers valgte å kjøre safe denne sommeren. Kjente navn som er vant med europeisk hockey, og som skulle trenge mindre tid på å aklimatisere seg. Forståelig på mange måter. Mange som forlot Oilers, og mange hull å fylle.

Dessverre kommer dette til en pris. Det handler som regel om spillere på vei ned i karrieren. Alle de importene Oilers hentet i sommer har nådd sitt høyeste nivå. Ingen av dem aspirerer til kontrakter i bedre ligaer i fremtiden. Ikke det at de er gamle og avdankede, de er bare marginalt eldre enn f.eks. Frisks importer. Men i motsetning til Frisks importer (med unntak for Lamoureux) har de prøvd seg på høyere nivå (Romano - EBEL, Reed - DEL, Gedig - NLB og Kokkala - Liiga), og med unntak for Kokkala, om ikke mislykkes så i hvert fall ikke etablert seg. Frisks importer kommer direkte fra Nord-Amerika med (vil jeg tro) ambisjoner om å bruke GET som et springbrett til en bedre liga.

Oilers har hatt sånne importer før. Bina (DEL), Schauss (KHL), Cornet (Liiga) og Kissel (NLB) f.eks.. Selvsagt går det an å resirkulere spillere som har mislykkes i høyere ligaer. Plastino og Davis har gjort fine karrierer etter å ha mislykkes i Sverige. Men i dette tilfellet virker det som om Oilers har kjørt litt for safe. Det er ikke dermed sagt at dette er hele årsaken til Oilers svake start, men jeg tror det er en medvirkende årsak.

Og når alt kommer til alt så trengte kanskje Oilers denne smellen? Både ledelse, spillere og fans kan fort bli litt for "godt vant". What doesn't kill you makes you stronger!

InnleggSkrevet: 25. September 2017 15:38
Bazinga skrev:Det er først nå vi vil se hva som bor i han som trener. Å trene et lag i medgang og med det spillermaterialet han har rådd over er ikke spesielt vanskelig. Det er det nok svært mange som hadde klart like bra tør jeg påstå.
Men nå, som Oilers opplever litt motgang, er det vi får se hans trenerkvaliteter. For det er ikke noe tvil om at det er nok kvalitet i spillerne til å ligge helt i toppen.

Jeg tror kanskje ikke Guldbrandsen er rett mann for jobben...

Bazinga

Alt gikk da heller ikke på skinner i fjor, vi holdt jo på å rote bort seriemesterskapet helt på egen hånd.. Da var pressen og fansen nokså kritisk til det meste, så helt fremmed for motgang er nok ikke Guldbrandsen..
Only girls stay down

InnleggSkrevet: 25. September 2017 21:10
Ledig http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12464
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 21:17
Badman skrev:Og når alt kommer til alt så trengte kanskje Oilers denne smellen? Både ledelse, spillere og fans kan fort bli litt for "godt vant". What doesn't kill you makes you stronger!

Litt tidlig å kalle det en smell ennå, Oilers kan fort sitte der med double når påsken er over. Men blir spennende å se hva de gjør, i fjor løsnet det vel igjen da Nystrom kom inn og Gulbrandsen gikk tilbake til Thoresen-hockey.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 21:42
Litt tidlig og kalle det smell ja, men noe ser galt ut. Mange spillere som ikke får til noe som helst.

Hvor er Söberg og Hoff? Kokkala, ikke ett eneste poeng.

Jeg tror Oilers kommer sterkt tilbake men de kanskje har blitt for bortskjemt og er litt mette. Det skjer lett.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 23:05
Drebin skrev:
Badman skrev:Og når alt kommer til alt så trengte kanskje Oilers denne smellen? Både ledelse, spillere og fans kan fort bli litt for "godt vant". What doesn't kill you makes you stronger!

Litt tidlig å kalle det en smell ennå, Oilers kan fort sitte der med double når påsken er over. Men blir spennende å se hva de gjør, i fjor løsnet det vel igjen da Nystrom kom inn og Gulbrandsen gikk tilbake til Thoresen-hockey.

Om jeg bare snakket om serien så er jeg enig. Men fire strake tap (ett poeng) i CHL der vi hadde som mål å gå videre kommer i tillegg.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2017 10:57
Badman skrev:Oilers valgte å kjøre safe denne sommeren. Kjente navn som er vant med europeisk hockey, og som skulle trenge mindre tid på å aklimatisere seg. Forståelig på mange måter. Mange som forlot Oilers, og mange hull å fylle.

Dessverre kommer dette til en pris. Det handler som regel om spillere på vei ned i karrieren. Alle de importene Oilers hentet i sommer har nådd sitt høyeste nivå. Ingen av dem aspirerer til kontrakter i bedre ligaer i fremtiden. Ikke det at de er gamle og avdankede, de er bare marginalt eldre enn f.eks. Frisks importer. Men i motsetning til Frisks importer (med unntak for Lamoureux) har de prøvd seg på høyere nivå (Romano - EBEL, Reed - DEL, Gedig - NLB og Kokkala - Liiga), og med unntak for Kokkala, om ikke mislykkes så i hvert fall ikke etablert seg. Frisks importer kommer direkte fra Nord-Amerika med (vil jeg tro) ambisjoner om å bruke GET som et springbrett til en bedre liga.

Oilers har hatt sånne importer før. Bina (DEL), Schauss (KHL), Cornet (Liiga) og Kissel (NLB) f.eks.. Selvsagt går det an å resirkulere spillere som har mislykkes i høyere ligaer. Plastino og Davis har gjort fine karrierer etter å ha mislykkes i Sverige. Men i dette tilfellet virker det som om Oilers har kjørt litt for safe. Det er ikke dermed sagt at dette er hele årsaken til Oilers svake start, men jeg tror det er en medvirkende årsak.

Og når alt kommer til alt så trengte kanskje Oilers denne smellen? Både ledelse, spillere og fans kan fort bli litt for "godt vant". What doesn't kill you makes you stronger!

Veldig enig!

Men det er likevel slik at det ikke henger på greip at dette mannskapet scorer minst mål i getligaen. Stallen er svakere enn før, men LAGET genererer veldig mye mindre målsjanser enn før. LAGET knekker sammen av motgang.
Det går an å tenke at dette er en downperiode, og at dette ordner seg, men jeg har sett Oilers slik før. Det lukter Sacilotto og Gunnar Johansson lang vei. Vi møter lag som vil vinne mer enn oss, som tackler mer enn oss. Vi er hyggelige å møte.

Det skumleste syntes jeg var at man friskmeldte seg etter stjernenseieren. Da ser man ikke problemet.

Oilers kommer til å vinne mange kamper i år, men laget er totalt uten gnist, desperasjon, trivsel og KYLA. Jeg tipper femteplass i serien dersom ingenting skjer.
Any major dude will tell you

InnleggSkrevet: 26. September 2017 16:35
Oilers har vist før at de kan være harde i klypa hvis en import svikter fullstendig , sist var det vel Jonas Johanson som ble erstattet av Cornet (?)
Så det er mulig Reed lever farlig , men problemet er jo svikten over hele linja.
Lett å være etterpåklok , men jeg ville beholdt Røste når Tommy forsvant , er veldig mye fysikk borte fra i fjor. Også vanGuilder var en stor og sterk spiller som nå er borte.
Forøvrig kan det se ut som nevnte Cornet er klubbløs...

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2017 03:12
Selv om importen svikter som flere skriver er det ikke det som bekymrer meg. Det som bekymrer meg er mangel på spilleglede hos de fleste av spillerne. Om dette kommer av dårlig coaching er vanskelig og si, men bryteren er avslått.

Når jeg går på hockeykamp vil jeg se fart, aggresjon og taklinger. Ikke en gjeng med daunakker som ser ut som et junior lag i forhold til motstanderne, med enkelte unntak (#28, #27, #23, #93). Hvor blir det av det Oilers som smeller til og fullfører alle taklinger, som motstander lag fryktet å møte. Å tape noen kamper er greit nok, men å ikke vise på isen at du hater å tape. Krise. Ligger du under 0-4 kan du vertfall vinne den fysiske kampen.

Men må bare si at #36 står med 0+0 etter 8 kamper, i tillegg er mannen 187cm og 95kg og har enda til gode å se han trø til i en takling/ duel.
Sist endret av Balle den 01. Oktober 2017 13:38, endret 2 ganger.

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2017 04:06
Nr 36 er en stor skuffelse og drar ned rekkekameratene. Dårlig på dropp, takler ikke og produserer ellers ingenting. At trener gir ham så mye istid er meg en gåte.

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2017 22:26
Soares trenger en sniper. Gi han Reed og Romano. Kokkala kan få med seg Søberg og Salsten. Forsberg får da Lorentzen og Djup. Mens resten sloss om plassene i fjerderekka. Men først og fremst må vi få defensiv forbedring. Klareringer må ut i midtsonen. Pasninger må treffe. Har fremdeles troa. Men ting må gjøres enklere og med mer nøyaktighet. Enkelt. Sett fra tribunen.....

InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 09:31
Det virker som at systemet er veldig låst i Stavanger og at kreative som Reed og Gedig blir bundet opp og dermed mister litt av gleden ja. At Gedig ikke har flere poeng må jeg legge en stor del på system og trenerens opplegg på.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Oktober 2017 10:50
sjefsrøden skrev:Det virker som at systemet er veldig låst i Stavanger og at kreative som Reed og Gedig blir bundet opp og dermed mister litt av gleden ja. At Gedig ikke har flere poeng må jeg legge en stor del på system og trenerens opplegg på.

Lojalitet til systemet er viktig, men er man 100% lojal, blir også laget 100% forutsigbart.
Any major dude will tell you

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 21:52
Tre 3-poengere og sju tap på ti kamper. Hva er feil?

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 22:12
Sjekk hvem som skyter. Ikke Reed. Ikke Soares. Ikke Romano. Ingen av de norske løperne. Det er backene. Når vi scorer færrest mål av samtlige så er det klart hvor skoen trykker. Ingen skudd. Ingen mål...... Og før noen hiver seg over dette. Ja. Det er satt på spissen. At vi også har skader på 3 av 4 centere er heller ikke spesielt bra. Sveum ute er heller ikke bra. Men alle lag har i perioder spillere utilgjengelig. Personlig har jeg fremdeles tro på prosjektet. Og i den sammenhengen er det viktig å starte jobbe med å sanke 3-poengere. Gjerne mot Lillehammer på tirsdag.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 9 gjester