Stavanger Oilers - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 21. Juni 2017 20:34
Et helt annet spørsmål er om vi har fått erstatning for Tommy Kristiansen enda. Er det noen som "er på kontoret" foran kassen?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Juni 2017 07:51
Klysetrynet skrev:Et helt annet spørsmål er om vi har fått erstatning for Tommy Kristiansen enda. Er det noen som "er på kontoret" foran kassen?

Gedig er overalt. Han kan sikkert være der også :lol:
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 22. Juni 2017 08:30
Stjerne for den kommentaren! :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 13:57
Oilers-stallen er komplett - i dag ble siste spiller signert. Han er en som vet hvor målet står og pucken treffer ofte bak keeper.

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/ ... r-1.986658

InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 15:26
Mud-shark skrev:Oilers-stallen er komplett - i dag ble siste spiller signert. Han er en som vet hvor målet står og pucken treffer ofte bak keeper.

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/ ... r-1.986658

Ser vel bra ut han , kanskje ikke helt i vanGuilder klasse. Draftet som nummer 93 , men har ikke NHL kamper. Blir moro med så mange nye spillere på årets Oilerslag 8-)

InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 15:28
Han så bra ut!
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 15:36
Det er en signering det lukter svidd av. Høy produksjon over tid i flere gode ligaer.
®

InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 20:26
Hvis Oilers-stallen nå er komplett så er jeg sikker på at Storhamar må være favoritter til alt kommende sesong.

InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 21:31
RedFarmer skrev:Det er en signering det lukter svidd av. Høy produksjon over tid i flere gode ligaer.

Den produksjonen er fra ECHL, Danmark og DEL 2. 208 kamper men bare 11 mål i AHL, og vraket etter en sesong i DEL, vitner om at han er bra inntil et visst nivå. Omtrent som Romano denne karen, ikke mer.

InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 21:36
Som Hurricanes fan husker jeg Reed. Veldig bra skudd og brukbar fart. Han har dog en tendens til å bli ganske anonym mot fysiske lag.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 22:07
[quote="Kjellvis"]Som Hurricanes fan husker jeg Reed. Veldig bra skudd og brukbar fart. Han har dog en tendens til å bli ganske anonym mot fysiske lag.[/quote

Jeg er sikker på at dette er Oilers vei til middelmådighet. Dette er en spiller som ikke plasser i lag som Stjernen, Sil, F/A og muligens andre lag. Katta i sekken er et mildt ord, og ett tegn på sviktende økonomi.

InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 22:34
Kjellvis skrev:Som Hurricanes fan husker jeg Reed. Veldig bra skudd og brukbar fart. Han har dog en tendens til å bli ganske anonym mot fysiske lag.

Siden antall fysiske lag i GET kan telles på fingrene til Cato Zahl-Pedersen virker denne signeringen dermed svært lovende :D

InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 22:50
Slutspel skrev:
Kjellvis skrev:Som Hurricanes fan husker jeg Reed. Veldig bra skudd og brukbar fart. Han har dog en tendens til å bli ganske anonym mot fysiske lag.[/quote

Jeg er sikker på at dette er Oilers vei til middelmådighet. Dette er en spiller som ikke plasser i lag som Stjernen, Sil, F/A og muligens andre lag. Katta i sekken er et mildt ord, og ett tegn på sviktende økonomi.

Vi kan ta denne diskusjonen i april neste år når Oilers feirer the double igjen.

InnleggSkrevet: 24. Juni 2017 00:06
Skal huske Sorum sin kommentar. God til et visst nivå. Spennende å se om Get liga nivå er det rette for denne karen. Personlig tror jeg at Higson, sent i juni måned, har komplettert sin mest komplette stall og spillertropp noen gang. De nye utlendingene lukter godt, de nye norske er av meget bra kvalitet, og vi har noen ungdommer i Vikingstad, Paulsen, Myreng, Kvål, Talge, Haglund osv som også er klare for eliteserien. Tror dette blir den beste sesongen ever! Men så har vi Storhamar. Og Lillehammer. Og Frisk. Og flere av de andre. Klarer vi topp tre i serien og vinner sluttspillet så har Oilers en kjempesesong. Igjen!

InnleggSkrevet: 24. Juni 2017 19:43
Reed=klassespellær

Keeperplassen er det usikre kortet. Holm var til tider noe ustabil i fjor og har noen fryktelig svake kamper. Backup er tynt, men regner med at de fyller på med en import hvis det skulle bli behov.

Backbesetningen til Stavanger er den mest komplette og beste vi noen gang har sett i Norge.

Forwardsiden er nok noe svekket på toppene, men enda bedre bredde enn i fjor. Van Guilder og Kissel er nærmest umulig å erstatte, men Stavanger har klart det i form av litt andre spillertyper. Jeg er vel mest overrasket over at de hentet Børresen, men de har vel en plan bak det også.

Før jeg setter meg mer inn i stallene med terningkast så mener jeg Stavanger er best bakover og har størst bredde, men at Storhamar har den beste offensive rekka. Defence wins championships!

InnleggSkrevet: 24. Juni 2017 22:42
sjefsrøden skrev:
Før jeg setter meg mer inn i stallene med terningkast så mener jeg Stavanger er best bakover og har størst bredde, men at Storhamar har den beste offensive rekka. Defence wins championships!

Den beste offensive rekka er VIFs førsterekke, 154 poeng sist sesong. Inntakt med Tobias Lindström, Martin Laumann Ylven og Rasmus Ahlholm (evt. Thomas Olsen), og VIF trener bedre enn noensinne. SIL og Oilers nye førsterekker er nettopp nye og man vet ikke hvem som spiller i rekkene heller. Patrick Thoresen er selvsagt ligaens beste spiller, men de skal være gode de som må være gode sammen med han. Joakim Jensen er mannen man må håpe på på Hamar. Romano og Reed er ikke i nærheten av VanGuilder og Kissel. Spesielt Reed er jeg usikker på da han ikke produserte i AHL og DEL. Danmark og DEL 2 er mye svakere enn GET. Resultatene til Oilers og Storhamar i CHL peker mot det.

InnleggSkrevet: 24. Juni 2017 23:38
Enga må gjerne ha en bra førsterekke. Oilers har fire bra rekker. Stoppes en av rekkene stepper andre opp. Forsøkte å se litt på hvordan rekkene blir neste sesong. Det er ikke lett. Pål Gulbrandsen og resten av trener apparatet får en stri jobb.

1. Rekke: Solberg-Gedig Kokkala-Reed-Søberg
2. Rekke: Sveum-Humphries Soares-Romano-Salsten
3. Rekke: Mostue/Rokseth-Strøm Forsberg-Lorentzen-Løvlie
4. Rekke: Mostue/Rokseth Børresen-Hoff-Henriksen/Medhus/Falk Larssen (som så langt mangler på alle oversikter - uten kontrakt?)

Også kommer Vikingstad, Paulsen, Talge, Haglund, Kvål, Myreng osv. Uansett så har vi 4 rekker som scorer og en tredjerekke som som stopper hvem som helst. Også Enga sin førsterekke......

InnleggSkrevet: 25. Juni 2017 09:15
Badman skrev:
Mehh skrev:Finne klar for Oilers. Toveis centeren Lassi Kokkala. Spilt de siste tre sesongene i Sport Vaasan i Liiga (siste som assisterende kaptein). Spennende!

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/oilers-hentet-finsk-angriper-1.985366
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10593

Hmmm. Interessant. Sesongen hans i Danmark imponerer ikke, men ser ut som han har hatt et oppsving de siste sesongene. Bør være en god til meget god spiller i Norge. Tror dog ikke han er Van Guilder nivå. Får håpe Soares finner tilbake storformen, ellers er vi svekket på centerplass.

Jeg sa "Yes" når jeg fikk nyheten om at Stavanger Oilers hadde signert Van Guilder til sesongen 2016 - 17, og er enig med deg at denne spilleren innfridde forventningene.
Selv om det blir vanskelig å erstatte kvalitetsspillere som Van Guilder og Kissel, må vi ikke glemme at ishockey er et lagspill. Selv om Kissel og Van Guilder hadde suksess i Stavanger, er det ikke en selvfølge at de vil passe like godt inn i et annet lag. Mathias Trettenes hadde suksess i Stavanger, men var kun en skygge av seg selv i Almtuna, som er et dårligere lag enn Stavanger Oilers.
I Almtuna hadde Mathias 13 poeng på 45 kamper, mens han sesongen før hadde 36 poeng på 42 kamper for Stravanger.
Mike Hoeffel kom direkte fra spill i Ahl (Springfield Falcons/Albany Devils) til Stavanger med ca 40 poeng på mellom 50 og 60 kamper, men innfridde ikke våre forventninger da han spilte for Stavanger Oilers den etterfølgende sesongen (2015 -16).
Jeg kunne ha regnet opp atskillig flere lovende importspillere som har "floppet" i Stavanger, og derfor er det viktig ikke å glemme følgende: "Enkeltspillere kan ikke gjøre jobben for et helt lag, og er avhengig av sine medspillere for å lykkes". Dette gjelder alle nivåer fra aldersbestemte lag opp til Get ligaen.

Jeg er faktisk dridleie av personer (da tenker jeg ikke på deg "Badman") som overvurderer enkeltspillere, og dermed undervurderer lagspillerne. Svært mange av trenerne i Stavanger på aldersbestemte lag, tilhører nettopp denne kategorien. Dette er dessverre også noe av forklaringen på at vi har så dårlig lokal rekruttering til Stavanger Oilers. Poenget er ikke bare å satse på mer lokale spillere, men også å legge merke til lagspillernes potensiale og utvikle deres ekstreme egenskaper.

Pål Gulbrandsens og Higsons jobb, blir derfor å snekre sammen et lag med en solid forsvars (grunnmur) og et angreps (reisverk) med avslutningssterke spillere som passer godt sammen. Hvorvidt de har lykkes med denne oppgaven, gjenstår å se. De fleste spillerne med unntak av Josh Soares og noen få til, har iallefall god eksplosiv skøyteteknikk. Spillerne har stort sett god +/- statistikk, er tette bakover (drider seg ikke ut 8-) og produserer mange poeng pr. kamp.

InnleggSkrevet: 25. Juni 2017 11:26
Ottos skrev:
Badman skrev:
Mehh skrev:Finne klar for Oilers. Toveis centeren Lassi Kokkala. Spilt de siste tre sesongene i Sport Vaasan i Liiga (siste som assisterende kaptein). Spennende!

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/oilers-hentet-finsk-angriper-1.985366
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10593

Hmmm. Interessant. Sesongen hans i Danmark imponerer ikke, men ser ut som han har hatt et oppsving de siste sesongene. Bør være en god til meget god spiller i Norge. Tror dog ikke han er Van Guilder nivå. Får håpe Soares finner tilbake storformen, ellers er vi svekket på centerplass.

Jeg sa "Yes" når jeg fikk nyheten om at Stavanger Oilers hadde signert Van Guilder til sesongen 2016 - 17, og er enig med deg at denne spilleren innfridde forventningene.
Selv om det blir vanskelig å erstatte kvalitetsspillere som Van Guilder og Kissel, må vi ikke glemme at ishockey er et lagspill. Selv om Kissel og Van Guilder hadde suksess i Stavanger, er det ikke en selvfølge at de vil passe like godt inn i et annet lag. Mathias Trettenes hadde suksess i Stavanger, men var kun en skygge av seg selv i Almtuna, som er et dårligere lag enn Stavanger Oilers.
I Almtuna hadde Mathias 13 poeng på 45 kamper, mens han sesongen før hadde 36 poeng på 42 kamper for Stravanger.
Mike Hoeffel kom direkte fra spill i Ahl (Springfield Falcons/Albany Devils) til Stavanger med ca 40 poeng på mellom 50 og 60 kamper, men innfridde ikke våre forventninger da han spilte for Stavanger Oilers den etterfølgende sesongen (2015 -16).
Jeg kunne ha regnet opp atskillig flere lovende importspillere som har "floppet" i Stavanger, og derfor er det viktig ikke å glemme følgende: "Enkeltspillere kan ikke gjøre jobben for et helt lag, og er avhengig av sine medspillere for å lykkes". Dette gjelder alle nivåer fra aldersbestemte lag opp til Get ligaen.

Jeg er faktisk dridleie av personer (da tenker jeg ikke på deg "Badman") som overvurderer enkeltspillere, og dermed undervurderer lagspillerne. Svært mange av trenerne i Stavanger på aldersbestemte lag, tilhører nettopp denne kategorien. Dette er dessverre også noe av forklaringen på at vi har så dårlig lokal rekruttering til Stavanger Oilers. Poenget er ikke bare å satse på mer lokale spillere, men også å legge merke til lagspillernes potensiale og utvikle deres ekstreme egenskaper.

Pål Gulbrandsens og Higsons jobb, blir derfor å snekre sammen et lag med en solid forsvars (grunnmur) og et angreps (reisverk) med avslutningssterke spillere som passer godt sammen. Hvorvidt de har lykkes med denne oppgaven, gjenstår å se. De fleste spillerne med unntak av Josh Soares og noen få til, har iallefall god eksplosiv skøyteteknikk. Spillerne har stort sett god +/- statistikk, er tette bakover (drider seg ikke ut 8-) og produserer mange poeng pr. kamp.

Jøss:) her satt du ord på mange sannheter. Legg til favorisering av enkeltspillere og råttenskap så er du helt i mål.

InnleggSkrevet: 26. Juni 2017 12:16
Selv om Storhamar nå har Patrick Thoresen på laget og storhamarsupporterne drømmer om "bøtta" + ny CHL suksess, er ishockey som sagt et lagspill. Jeg har derfor sammenliknet Storhamar og Stavanger Oilers spillernes gjennomsnittlige poeng uttelling pr. kamp inneværende sesong, for å få bedre innsikt i styrkeforholdet mellom lagene. Dersom vi begrenser utvalget til 6 forsvarsspillere og 12 angrepsspillere, oppnådde Oilers spillerne 0.61 poeng, sammenliknet med Storhamars 0,53 poeng pr. kamp. Selvfølgelig er det en rekke andre variabler som også vil være utslagsgivende som for eksempel +/- statistikken, samspill, taktikk, tempo, sosialt, spillernes psyke, coaching, Patrick Thoresens inntreden på laget mm. Selv om Storhamar vil oppleve en PT effekt i begynnelsen av sesongen, vil han kun vippe enkeltkamper utover i sesongen.

InnleggSkrevet: 27. Juni 2017 16:10
jeg tror fremdeles at Stavanger er favoritter. Men Storhamar har tapt 2, 7 kamps serier mot Stavanger de siste 3 årene så det er veldig små marginer som kan avgjøre. Men Skulle Stavanger se at det ser tøft ut rundt juletider åpner nok onkel Higson opp pengeboken og henter et par sikkelige kanoner. Så slapp av Larvik vinner nok alt igjen:)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. August 2017 09:13
Draktnummer klar på årets nykommere

#29 Curtis Gedig
#36 Lassi Kokkala
#37 Villiam Strøm
#83 Harrison Reed
#89 Tony Romano
#90 Jonas Djupvik Løvlie
#91 Eirik Børresen
"Gje ungdommen ei flaska brennevin før idretten tar de"
- Per inge Torkildsen

InnleggSkrevet: 20. August 2017 13:19
Et lite reisebrev fra Maribor:

Utenfor isen: Det er veldig hyggelig å være Oilersfan på disse Rudi Hiti-turneringene, spillere, ledere, trenere hilser og snakker. Når jeg ser hvordan andre trenere oppfører seg mot sine fans, så må jeg si jeg er glad jeg er Oilersfan. Alltid et smil og et nikk.

På isen: 2 knappe tap og en knapp seier. EBEL representerer en perfekt motstand for Oilers. Det er gode lag, men mange gode spillere, hvor Oilers (med ett unntak, et kjempetap i Salzburg) alltid har hatt godt utbytte av kampene. Første kamp mot Graz var ikke noe stort, en god andreperiode, men 1. og 3. periode var heller svake. I begge de to siste kampene spiller Oilers jevnt mot topplag i EBEL og viser stort hjerte.

Spillerne:
Turneringens beste Oilers-spiller: Kristian Forsberg. At han viser så mye igjen er et tegn på hvordan kampene var for Oilers. Det var mye kjemping, gjerne i egen sone, og de to første rekkene klarte ikke å dominere kampene, som de trolig kommer til å gjøre i norsk hockey. Holm var uheldig på Capitals sitt andre mål, ellers var han svært god. Spesielt i siste kampen mot KAC var han høy klasse. Også Djupvik og Børresen fikk vise hva de kan av kjemping i slike kamper. 4.rekka klarte seg helt ok, spesielt Medhus og Lorentzen var gode.

I første rekka slet Soares fryktelig de to første kampene. En 5min utvisning med 5 min igjen av den første kampen ødela Oilers sine håp om et skikkelig stormløp mot Graz. Det må sies at den utvisningen var hard, keeperen lå nede foran målet og Soares prøver å grave frem pucken. Spearing i en slik situasjon skjer sjelden. I neste kamp får han uansett en 10min for klaging og det gikk ikke helt på skinner for Soares. Heldigvis ble turneringen avsluttet med hans soleklart beste kamp mot KAC. Da viste han mye bedre igjen og det er lov til å håpe på videre stigning.

De nye:
Gedig: Kommer til å lage mye poeng, spesielt i PP, men viser også hvorfor han sliter i bedre ligaer enn den norske. Er middelmådig i egen sone.
Romano: God de to siste kampene. Han har vist at han er god i Norge før og leverte i Danmark i fjor. En relativt risikofri nysigneringer. Så får vi se hva som skjer når de viktige kampene kommer i sluttspillet.
Reed: Den svakeste defensivt, mistet pucken mange ganger i egen sone, svake pass ut av sonen. Åpenbart en spiller som har sin force offensivt. Dette var ikke de beste kampene til å vise disse egenskapene, men likevel klarte han å lage to mål, så det er jo meget positivt. Vil høyst trolig lage godt med poeng.
Kokkala: Mer allround og ble bedre for hver kamp i Maribor. En fin playmaker, som Reed skal få nyte godt av, men tar også defensivt arbeid. En fin tilvekst.
Børresen og Djupvik er allerede nevnt, begge positive, også Strøm klarte deg bra. Noen unødvendige utvisninger trekker ned.

Det er åpenbart at Oilers (både spillere og ledelse) setter pris på disse kampene. Matchingen er så perfekt at det er nesten utrolig. Selv om motstanderne ofte har bedre utlendinger er det ikke alltid de vinner og kampene blir jevne. Det er fascinerende hvordan Oilers klarer å utjevne manglende kvalitet med hard arbeid og gode taktiske kamper. Dersom vi skal være helt ærlig tviler jeg på at en eneste av Oilers sine utlendinger hadde blitt valgt over noen av KAC eller Capitals sine. Mulig Humphries og Gedig hadde hatt en sjanse på Graz, men jammen ikke sikker der heller. Selvsagt er en norske stammen en del av svaret, men både Capitals og KAC har gode østerrikere også, så det er ikke bare her det ligger heller. Nå er det kanskje litt mer prestisje for Oilers enn motstanderne i disse kampene, men etter så mange møter mellom lagene tror jeg det er rimelig jevnt også.

Nå kommer CHL hvor det blir et liknende kampbilde, motstanderen vil ha pucken mye og Oilers må ta sjansene de får. Oilers bør være godt forberedt i det minste.
"Tungt å tape for VIF , men sorgen går allikevel til OILERS! #kjøperlag #drøyt #oljepeengæææ"
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. August 2017 13:50
Takk så mye for oppsummering og vurderinger.
mvh
Maen som ikkje akkurat spinne i ved

InnleggSkrevet: 20. August 2017 15:12
ofiskaa skrev:Et lite reisebrev fra Maribor:

Takk for en grundig og informativ oppdatering fra Maribor, Ofiskaa. Dersom denne tendensen fortsetter, er jeg redd for at Stavanger Oilers får det tøft i det innledende gruppespillet i CHL. Hverken Kometa B(e)rno, Malmö Redhawks eller KalPa Kuopio (bedre spillere enn forrige sesong), står tilbake for Vienna Capitals eller KAC Klagenfurt - snarere tvert imot. Heldigvis har Stavanger Oilers satset på temposterke spillere i årets sesong, og det er jo en forbedring ;)

isen: Det er veldig hyggelig å være Oilersfan på disse Rudi Hiti-turneringene, spillere, ledere, trenere hilser og snakker. Når jeg ser hvordan andre trenere oppfører seg mot sine fans, så må jeg si jeg er glad jeg er Oilersfan. Alltid et smil og et nikk.

På isen: 2 knappe tap og en knapp seier. EBEL representerer en perfekt motstand for Oilers. Det er gode lag, men mange gode spillere, hvor Oilers (med ett unntak, et kjempetap i Salzburg) alltid har hatt godt utbytte av kampene. Første kamp mot Graz var ikke noe stort, en god andreperiode, men 1. og 3. periode var heller svake. I begge de to siste kampene spiller Oilers jevnt mot topplag i EBEL og viser stort hjerte.

Spillerne:
Turneringens beste Oilers-spiller: Kristian Forsberg. At han viser så mye igjen er et tegn på hvordan kampene var for Oilers. Det var mye kjemping, gjerne i egen sone, og de to første rekkene klarte ikke å dominere kampene, som de trolig kommer til å gjøre i norsk hockey. Holm var uheldig på Capitals sitt andre mål, ellers var han svært god. Spesielt i siste kampen mot KAC var han høy klasse. Også Djupvik og Børresen fikk vise hva de kan av kjemping i slike kamper. 4.rekka klarte seg helt ok, spesielt Medhus og Lorentzen var gode.

I første rekka slet Soares fryktelig de to første kampene. En 5min utvisning med 5 min igjen av den første kampen ødela Oilers sine håp om et skikkelig stormløp mot Graz. Det må sies at den utvisningen var hard, keeperen lå nede foran målet og Soares prøver å grave frem pucken. Spearing i en slik situasjon skjer sjelden. I neste kamp får han uansett en 10min for klaging og det gikk ikke helt på skinner for Soares. Heldigvis ble turneringen avsluttet med hans soleklart beste kamp mot KAC. Da viste han mye bedre igjen og det er lov til å håpe på videre stigning.

De nye:
Gedig: Kommer til å lage mye poeng, spesielt i PP, men viser også hvorfor han sliter i bedre ligaer enn den norske. Er middelmådig i egen sone.
Romano: God de to siste kampene. Han har vist at han er god i Norge før og leverte i Danmark i fjor. En relativt risikofri nysigneringer. Så får vi se hva som skjer når de viktige kampene kommer i sluttspillet.
Reed: Den svakeste defensivt, mistet pucken mange ganger i egen sone, svake pass ut av sonen. Åpenbart en spiller som har sin force offensivt. Dette var ikke de beste kampene til å vise disse egenskapene, men likevel klarte han å lage to mål, så det er jo meget positivt. Vil høyst trolig lage godt med poeng.
Kokkala: Mer allround og ble bedre for hver kamp i Maribor. En fin playmaker, som Reed skal få nyte godt av, men tar også defensivt arbeid. En fin tilvekst.
Børresen og Djupvik er allerede nevnt, begge positive, også Strøm klarte deg bra. Noen unødvendige utvisninger trekker ned.

Det er åpenbart at Oilers (både spillere og ledelse) setter pris på disse kampene. Matchingen er så perfekt at det er nesten utrolig. Selv om motstanderne ofte har bedre utlendinger er det ikke alltid de vinner og kampene blir jevne. Det er fascinerende hvordan Oilers klarer å utjevne manglende kvalitet med hard arbeid og gode taktiske kamper. Dersom vi skal være helt ærlig tviler jeg på at en eneste av Oilers sine utlendinger hadde blitt valgt over noen av KAC eller Capitals sine. Mulig Humphries og Gedig hadde hatt en sjanse på Graz, men jammen ikke sikker der heller. Selvsagt er en norske stammen en del av svaret, men både Capitals og KAC har gode østerrikere også, så det er ikke bare her det ligger heller. Nå er det kanskje litt mer prestisje for Oilers enn motstanderne i disse kampene, men etter så mange møter mellom lagene tror jeg det er rimelig jevnt også.

Nå kommer CHL hvor det blir et liknende kampbilde, motstanderen vil ha pucken mye og Oilers må ta sjansene de får. Oilers bør være godt forberedt i det minste.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 8 gjester