Stavanger Oilers - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 02. Mai 2017 21:58
Drebin skrev:
Sorum skrev:
Drebin skrev:Joda, hadde bare trodd Oilers hentet en type som Martinsen med en langsiktig plan, ikke som grinder i 4.rekka i sluttspillet.

Bør være interessant for flere, ikke minst både VIF og SIL. Går han for penga blir det vel Hamar på han?

Finfin erstatter for Reichenberg ja. Satser på vi har råd til å lønne bedre enn et lag hvor treneren krever halve lønnsbudsjettet selv.

Han har ikke krevd det.

InnleggSkrevet: 02. Mai 2017 22:03
Drebin skrev:
Kjellvis skrev:
Drebin skrev:Spesielt å hente Martinsen på overgangsfristen og kvitte seg med han etter sesongen.

Langt ifra uvanlig i hockeyverdenen å hente rentals.

Joda, hadde bare trodd Oilers hentet en type som Martinsen med en langsiktig plan, ikke som grinder i 4.rekka i sluttspillet.

Martinsen ble hentet som en direkte konsekvens av at Lorentzen og Røste-Fossen gikk i stykker. Alternativet var å spille gitter-gutter fast i sluttspillet. Synes han forsåvidt gjorde sakene sine bra, så manglende re-signering tyder kanskje på at man har ambisjoner om å re-signere Trettenes. Eller prioriterer Røste-Fossen. Eller begge deler.

InnleggSkrevet: 02. Mai 2017 23:14
sthans skrev:
Martinsen ble hentet som en direkte konsekvens av at Lorentzen og Røste-Fossen gikk i stykker. Alternativet var å spille gitter-gutter fast i sluttspillet. Synes han forsåvidt gjorde sakene sine bra, så manglende re-signering tyder kanskje på at man har ambisjoner om å re-signere Trettenes. Eller prioriterer Røste-Fossen. Eller begge deler.

I.h.t aftenbladet så utelukket ikke Pål at de ville gi et tilbud men at de hadde ikke nok oversikt over hvilke spillere de ville ha til å erklære opsjon. Er jo forsåvidt ryddig.
Bakenforliggende det kan jo godt være, " jo kanskje, men vi vil se at Trettenes først"

InnleggSkrevet: 03. Mai 2017 09:48
Av de tre håper jeg vi signerer Röste-Fossen og Henriksen. Litt mer tja til Martinsen..
Så krysser vi fingrene for Trettenes!
Only girls stay down
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Mai 2017 11:56
vesterskog skrev:
sthans skrev:

I.h.t aftenbladet så utelukket ikke Pål at de ville gi et tilbud men at de hadde ikke nok oversikt over hvilke spillere de ville ha til å erklære opsjon. Er jo forsåvidt ryddig.
Bakenforliggende det kan jo godt være, " jo kanskje, men vi vil se at Trettenes først"

Trettenes/Henriksen er jo ikke akkurat like spillere, da, ser ikke helt at Trettenes skal bety noe for om man har bruk for Henriksen eller ei.

Blir utrolig skuffa hvis man ikke forlenger med Røste Fossen, skadefri er han best i ligaen i sin rolle.
Any major dude will tell you

InnleggSkrevet: 03. Mai 2017 14:31
Blir utrolig skuffa hvis man ikke forlenger med Røste Fossen, skadefri er han best i ligaen i sin rolle.[/

Enig i det. Ikke mange spillere i kategorien som både kan hoppe inn med albuen først og skjeldent bomme på nakken. Så ligaens beste? Ja, det kan jeg være med på.

InnleggSkrevet: 03. Mai 2017 14:38
huuum skrev:Blir utrolig skuffa hvis man ikke forlenger med Røste Fossen, skadefri er han best i ligaen i sin rolle.[/

Enig i det. Ikke mange spillere i kategorien som både kan hoppe inn med albuen først og skjeldent bomme på nakken. Så ligaens beste? Ja, det kan jeg være med på.

Hei hei hei... Røste Fossen er snill som et lam. Er jo tross alt en konspirasjon mot Oilers fra Hockey Norge sin side...
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 03. Mai 2017 22:05
Røste Fossen mener vel at han skadefri bør satses på i en av de to første rekkene også. Der tror ikke jeg at Higson med flere ønsker å bruke han. Og da blir han en rollespiller på lik linje med f.eks Henriksen, Lorentzen, Forsberg, Medhus med flere. Hvis Oilers i tillegg skal gi ungdommer som Robin Haglund, Markus Vikingstad, Thomas Paulsen, Thomas Galde, Svein Petter Falk Larssen, Simen Talge med flere spilletid så er vel det først og fremst tredje og fjerde rekka disse går til også.

Jeg unner Røste Fossen alt godt og håper han får et godt hockeyliv. Personlig håper jeg han får/tar minst en sesong til i Oilers. Jeg ønsker meg en hel og skadefri sesong. Så får tiden vise resten.

InnleggSkrevet: 06. Mai 2017 14:32
Det har vært litt spekulasjon rundt Soares etter en nokså skuffende sesong , men utfra en artikkel i dagens Aftenblad virker det som kontrakten hans ikke blir terminert. Greit nok , men da må han pinadø skjerpe seg kraftig ! :twisted:
Link http://www.aftenbladet.no/100Sport/vint ... 5059b.html
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2017 11:44
Røste Fossen til Stjernen?? Say it ain't so! :cry: :x
https://www.f-b.no/ishockey/petter-rost ... -59-749850
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically

InnleggSkrevet: 10. Mai 2017 12:08
Mehh skrev:Røste Fossen til Stjernen?? Say it ain't so! :cry: :x

Meget rart , laget mister fryktelig mye fysikk og rå kraft med både Tommy og Røste borte. I tillegg ryktes det at Trettenes ikke returnerer i år... :shock:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2017 13:05
galiani skrev:
Mehh skrev:Røste Fossen til Stjernen?? Say it ain't so! :cry: :x

Meget rart , laget mister fryktelig mye fysikk og rå kraft med både Tommy og Røste borte. I tillegg ryktes det at Trettenes ikke returnerer i år... :shock:

Sliter litt med å se logikken bak det. Er vel bare Forsberg igjen nå, som kan spille med litt tyngde av de forover..? Vet for lite om Børresen til å vurdere om han er samme typen.
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically

InnleggSkrevet: 10. Mai 2017 14:15
Trettenes og Røymark signerer for dere innen kort tid hvis mine kilder stemmer.

InnleggSkrevet: 11. Mai 2017 18:56
Med røste og tommy ute mister vi mye fysikk. Vi trenger noen skikkelige power forwards som takler og går inn i krigen. Tommy var sheriffen i laget, hvem skal ta den staffetpinnen.

InnleggSkrevet: 14. Mai 2017 11:11
daggen skrev:Trettenes og Røymark signerer for dere innen kort tid hvis mine kilder stemmer.

Ingen tvil om det :D
http://www.vg.no/sport/ishockey/ishocke ... /23996835/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Mai 2017 12:19
Dette bør være en spiller for Oilers. En ung og svært talentfull spiller som ønsker å kombinere ishockey med studier. Jostein Ekaas er gått lei på ishockey i Stjernen.

https://www.f-b.no/sport/stjernen/joste ... -59-756273

InnleggSkrevet: 16. Mai 2017 12:58
daggen skrev:Trettenes og Røymark signerer for dere innen kort tid hvis mine kilder stemmer.

Nice! :D
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Mai 2017 14:27
AnonNym skrev:

Nice! :D

Tror dere kan glemme det.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Mai 2017 19:05
DonCherry skrev:Dette bør være en spiller for Oilers. En ung og svært talentfull spiller som ønsker å kombinere ishockey med studier. Jostein Ekaas er gått lei på ishockey i Stjernen.

https://www.f-b.no/sport/stjernen/joste ... -59-756273

Tenkte det samme når jeg så at han ikke forlenget med Stjernen. Mye potensiale i den karen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Juni 2017 12:42
Trettenes slår følge med Kristiansen til Krefeld.

https://www.krefeld-pinguine.de/news/no ... efeld.html

Fra finaler, grullgrossister og CHL til det dårligste laget i DEL. Et lag som fort har intet å spille for med lang vei til Play-off plass og lukket serie med null kvalspill. Målet må være å få vist seg såpass fram at de blir plukket opp bedre lag etter første sesongen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 13:48
Oilers annonserer ny sponsor og nye spillersigneringer i morgen:

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/ ... e-1.979899

Nærliggende å tro at det er snakk om norsk(e) spillere siden det annonseres på pressekonferanse? Eller kanskje Nystrom?

InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 16:55
Her har du den ene spilleren som er klar!!
http://www.tv2.no/sport/9186865/

InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 18:48
Djupvik er utvilsomt en god Norsk spiller , spesielt siden Trettenes glapp. Likevel rykker det ikke helt i buksa av denne signeringen...laget trenger sårt målscorere ! Er svært spent på hvem som skal presenteres i morgen :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 20:30
Badman skrev:For meg er Børresen signeringen et skritt for langt. Strøm var grei nok, da han neppe hadde fortsatt i Lørenskog likevel.

For meg var fjorårssesongen den kjedeligste siden vi begynte å vinne. Serien var en parademarsj (sett bort fra litt vakling mot slutten), og sluttspillet likeså helt frem til finalen der Frisk, all ære til dem, klarte å gi oss konkuranse. Sånn kan det ikke fortsette. Glansen av å vinne vil etterhvert falme hvis der ikke er spenning.

Samtidig ser jeg Oilers' dilemma. Oilers vil hevde seg i Europa, og med mange spillere i avgang, mer enn hva egen rekruttering kan erstatte, må man fremdeles hente utenifra. Måten vi har gjort det før, der vi stort sett hentet spillere på vei hjem fra utlandet, eller unggutter som ikke fikk tillit i egne klubber, var perfekt. Vi svekket ingen, samtidig som vi styrket oss selv. I den kategorien kan vi ikke sette Børresen. Forhåpentligvis holder vi oss unna Dahlstrøm og Olden om de ønsker seg hjem nå, slik at de kan styrke de andre klubbene.

Nå også Djupvik. Trodde ikke de som hadde kontrakt i Lørenskog ble fristilt, siden de ikke ble permittert likevel?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 23:55
Drebin skrev:
Badman skrev:For meg er Børresen signeringen et skritt for langt. Strøm var grei nok, da han neppe hadde fortsatt i Lørenskog likevel.

For meg var fjorårssesongen den kjedeligste siden vi begynte å vinne. Serien var en parademarsj (sett bort fra litt vakling mot slutten), og sluttspillet likeså helt frem til finalen der Frisk, all ære til dem, klarte å gi oss konkuranse. Sånn kan det ikke fortsette. Glansen av å vinne vil etterhvert falme hvis der ikke er spenning.

Samtidig ser jeg Oilers' dilemma. Oilers vil hevde seg i Europa, og med mange spillere i avgang, mer enn hva egen rekruttering kan erstatte, må man fremdeles hente utenifra. Måten vi har gjort det før, der vi stort sett hentet spillere på vei hjem fra utlandet, eller unggutter som ikke fikk tillit i egne klubber, var perfekt. Vi svekket ingen, samtidig som vi styrket oss selv. I den kategorien kan vi ikke sette Børresen. Forhåpentligvis holder vi oss unna Dahlstrøm og Olden om de ønsker seg hjem nå, slik at de kan styrke de andre klubbene.

Nå også Djupvik. Trodde ikke de som hadde kontrakt i Lørenskog ble fristilt, siden de ikke ble permittert likevel?

Jeg har ikke så store problemer med denne signeringen. Liten sjanse for at Djupvik hadde fortsatt i Lørenskog likevel. Og siden nye markeder tydeligvis har åpnet seg for våre utenlandsfarere så er det blitt vanskeligere å signere disse.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], JTHM og 14 gjester