Stavanger Oilers - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 22. November 2017 17:47
Mud-shark skrev:JJ tilbake i Oilers ifølge hjemmesiden til Oilers.

Helt greit, for i Frölunda har han ikke fått det til (ikke vært god nok.)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. November 2017 19:44
Hallaluja! Meget forståelig at han tok sjansen han fikk hos Frölunda, men sumpa nedi Allsvenskan er ikke noe blivende sted. Godt å ha ham tilbake hit der han blir verdsatt og satset på!!!

InnleggSkrevet: 22. November 2017 20:23
Synd for JJ. Men han må ha spilletid, så er jo forståelig.

Er det et lån - tror jeg det er en god løsning. Er det en permanent løsning så svekker det vel muligens sjansene hans senere til å dra ut?
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. November 2017 20:52
AnonNym skrev:Synd for JJ. Men han må ha spilletid, så er jo forståelig.

Er det et lån - tror jeg det er en god løsning. Er det en permanent løsning så svekker det vel muligens sjansene hans senere til å dra ut?

Det er "permanent". Men han uttalte at han ambisjoner om å reise ut igjen. Men når trenger han spilletid og tillit.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. November 2017 22:14
Badman skrev:

Det er "permanent". Men han uttalte at han ambisjoner om å reise ut igjen. Men når trenger han spilletid og tillit.

Med all respekt for JJ: at han var såpass "god" for Oilers sist, sier ikke all verden. De fleste OK norske backene hadde også vært det for, dengang, suverene Oilers. Har heller ikke imponert for landslaget de gangene jeg har sett ham. Vi får se om han løfter Oilers nå da - jeg tror ikke det...

Dog er det bedre at han spiller i Geten enn at han kaver i Allsvenskan!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. November 2017 22:53
MaxDelt skrev:
Badman skrev:

Med all respekt for JJ: at han var såpass "god" for Oilers sist, sier ikke all verden. De fleste OK norske backene hadde også vært det for, dengang, suverene Oilers. Har heller ikke imponert for landslaget de gangene jeg har sett ham. Vi får se om han løfter Oilers nå da - jeg tror ikke det...

Dog er det bedre at han spiller i Geten enn at han kaver i Allsvenskan!

JoJo var veldig god i sin siste sesong for Oilers, det faktum at NHL scouts dukket opp i DNB Arena underbygger det, og Frölunda hentet ham jo ikke på slump.

Om han løfter Oilers? Ikke alene, det er helt sikkert. Det skal mer til enn en ung back til det. Det er mer for JoJos del jeg er fornøyd med at han kommer tilbake, enn for Oilers.

InnleggSkrevet: 22. November 2017 23:59
Spennende og se om han kommer igang i Oilers. Det er jo en spiller blottet for selvtillit over tid som kommer hjem. Kan hende han trenger noen uker på å komme igang.

Eller for å si det på en annen måte: Vil JoJo få tilbake sin MoJo :lol:
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 23. November 2017 23:44
Vi scorer. Og vi slipper inn. Alltid en liten detalj som kan bli bedre. Men mye bedring. Tror det blir en kjekk kamp hjemme på lørdag. Også må vi begynne å ta poeng borte. Klarer ikke ta igjen forspranget til topp fire ellers.

InnleggSkrevet: 07. Desember 2017 20:05
https://www.aftenbladet.no/100Sport/vin ... 6615b.html

Oilers skal fortsatt være tålmodige... :lol: Etter å ha sparket to spillere :shock: :roll: Og appåtil klager over at "nettrollene" vil sparke treneren.

InnleggSkrevet: 30. Desember 2017 20:21
Meget solid kamp torsdag mot kongsvinger, ref. Guldbrandsen postmatch intervju. (vet ikke hvilken kamp han så fra benken. Var motsatt av bunnsolid det jeg så)
Gikk idag selvfølgelig på historiens første tap mot Kongsvinger.

Håper for guds skyld PG ryker nå så det er håp for en ny trener å sette noe system før sluttspillet..
www.hockeyportalen.com
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Desember 2017 01:27
Noe dramatisk må skje. Jeg sitter med så mange spørsmål at jeg kunne sprengt hele serveren på denne siden. Derfor nøyer jeg meg med noen:

Er treningene gode nok?
Blir de rette valgene gjort fra trenerne før og under kampene?
Har trenerne tillit i spillergruppa?
Er spillermatrialet rett og slett ikke godt nok?
Har Oilers bommet helt med de utenlandska spillerne som ble hentet til klubben?
Bommet de også med de nye norske spillerne?
Tidligere dumpet Oilers pucken dypt inn i motstandernes sone og holdt pucken. Dumpes den nå så er det for å bytte rekker. Hvor er de som skal holde pucken langs rundvant? (Savner CDA)
Hvor er viljen til å blø for drakta når spillet ikke flyter helt? Synes også Roughneck kan ta fram den gamle sangen igjen når spillerne fortjener å høre det.
Hvor er profilene?
Hva er egentlig Stavanger hockeyens tanke om å kombinere rekrutering med uttalt målsetning om topp 3 hver sesong? Jeg savner et "farmer lag" lokalt.
Får egentlig Stavanger nok ut av de store årskullene som har vært hvert år? Tenkes litt for mye på kvantitet og for lite på kvalitet?

Håper noen kan svare.

InnleggSkrevet: 31. Desember 2017 01:41
Det at Stavanger henter Børresen og Løvli som ikke har prestert på de siste 2 til 3 sesongene sier vel litt om nivået. Løvli har det vel bare gått nedover siden han var i Sparta,når da ikke de utenlandske som blir hentet eller resignerte ikke innfrir går det fort mye tregere

InnleggSkrevet: 01. Januar 2018 12:03
Oddi skrev:Tidligere dumpet Oilers pucken dypt inn i motstandernes sone og holdt pucken. Dumpes den nå så er det for å bytte rekker. Hvor er de som skal holde pucken langs rundvant? (Savner CDA)

Oppi all sutringa for PGs avgang så må det bare sies at han skal ha for at han har fått slutt på den møkkahockeyen du beskriver, og som Thoresen fortjener null respekt for. Nå har ikke stavanger fullt at gorillaer som står og bryter langs vantet, de må faktisk SPILLE hockey. Sikkert veldig uvant og vanskelig å treffe med pasningsspillet når man ikke har vantet å sikte etter.
Storhamar
Brynäs
London Knights
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Januar 2018 22:04
Oilers tar grep og skal hente inn 2-3 utlendinger for 2-3 millioner. Gulbrandsen blir da.
https://www.aftenbladet.no/100Sport/vintersport/Oilers-freder-Gulbrandsen--bruker-millionbelop-pa-nye-spillere-247812b.html
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 11:46
igor skrev:Det at Stavanger henter Børresen og Løvli som ikke har prestert på de siste 2 til 3 sesongene sier vel litt om nivået. Løvli har det vel bare gått nedover siden han var i Sparta,når da ikke de utenlandske som blir hentet eller resignerte ikke innfrir går det fort mye tregere

Det er vel ikke helt sant? Lövlie hadde en meget fin sesong i fjor med Lörenskog. Hans nest beste sesong hittil sett til poeng.
Att han ikke produserer tror jeg Stavanger er en stor del av, som med alle andre i laget.

InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 21:31
Drebin skrev:Oilers tar grep og skal hente inn 2-3 utlendinger for 2-3 millioner. Gulbrandsen blir da.
https://www.aftenbladet.no/100Sport/vintersport/Oilers-freder-Gulbrandsen--bruker-millionbelop-pa-nye-spillere-247812b.html

Det er mye penger for noen få mnd på 2-3 spillere her snakker vi nok krutt. Dette holder i massevis til og få Oilers inn i bøtte kampen.

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 00:55
Nadaa skrev:
Drebin skrev:Oilers tar grep og skal hente inn 2-3 utlendinger for 2-3 millioner. Gulbrandsen blir da.

Det er mye penger for noen få mnd på 2-3 spillere her snakker vi nok krutt. Dette holder i massevis til og få Oilers inn i bøtte kampen.

Det burde hvertfall det. Nå har ikke Oilers for vane å treffe så godt på de som hentes ved denne tiden av året. Ofte en grunn for at de er ledige eller frigis også. Men er høyere budsjett på disse så bør hvertfall treffe noenlunde godt. Ellers står det mellom linjene at hvis ikke Oilers når finale så ryker PG etter sesongen.
www.hockeyportalen.com

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 12:58
Skal man gjette på at enten Jeremy Morin eller Tim Stapleton kommer? Eller kanskje til og med begge?

Morin
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17507

Stapleton
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 14:24
Begge disse hadde vaert fantastiske signeringer.

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 14:30
Skal de svi av så mye penger som annonsert, bør det iallefall være minimum den hylla her.

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 15:12
Kan ikke si at disse 2 er wow, den ene er 35 år gammel og skal de bruke 2 mill på 2 spillere for 4 måneder så håper jeg at de henter bedre enn dette!!!!

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 15:26
United69 skrev:Kan ikke si at disse 2 er wow, den ene er 35 år gammel og skal de bruke 2 mill på 2 spillere for 4 måneder så håper jeg at de henter bedre enn dette!!!!

35 åringen er lynrask på skøyter, kølleteknikk og bra skudd. 21 poeng på 29 kamper i NLB. Denne 35 åringen resten av sesongen er et kupp for ethvert GET lag.

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 15:32
United69 skrev:Kan ikke si at disse 2 er wow, den ene er 35 år gammel og skal de bruke 2 mill på 2 spillere for 4 måneder så håper jeg at de henter bedre enn dette!!!!

Bedre enn dette? Altså en som er dominerende i NLA?

"Hei, vil du komme og avslutte sesongen i Norge i stedet for Sveits for samme eller litt lavere lønn?"

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 15:40

Smart kommentar.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 16:31
Kjellvis skrev:

35 åringen er lynrask på skøyter, kølleteknikk og bra skudd. 21 poeng på 29 kamper i NLB. Denne 35 åringen resten av sesongen er et kupp for ethvert GET lag.

Hatt en fin karriere, men 21 poeng på 29 kamper i en liga som i beste fall er like bra som get er vel ikke særlig imponerende. Ser ut som han er over the top.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester