Stavanger Oilers - Lagbygge og rykte 2017/2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2017 02:26
Spillerstall 2017/18

Målvakter:
Bilde Henrik Holm - 17/18
Bilde Jonas Wikstøl - Ny Egen Stall
Bilde Jakob Opsahl - Ny Egen Stall

Backer:
Bilde Henrik Solberg - 17/18
Bilde Dennis Sveum - 18/19
Bilde Mats Larsen Mostue - 18/19
Bilde Villiam Strøm - 18/19 - Ny Lørenskog
Bilde Daniel Bøen Rokseth - 18/19
Bilde Spencer Humphries - 17/18
Bilde Curtis Gedig - Ny EHC Olten

Forwards:
Bilde Kristian Forsberg - 18/19
Bilde Peter Lorentzen - 17/18
Bilde Eirik Salsten - 17/18
Bilde Josh Soares - 17/18
Bilde Magnus Hoff - 17/18
Bilde Eirik Børresen -18/19 - Ny Sparta
Bilde Markus Søberg - 17/18
Bilde Henrik Medhus - 18/19
Bilde Tony Romano - Ny Odense
Bilde Jonas Djupvik Løvlie - 18/19 - Ny Lørenskog
Bilde Anders Tangen Henriksen
Bilde Lassi Kokkola - Ny Sport Vaasan
Bilde Harrison Reed - Ny SønderjysskE

Trenere:
Bilde Pål Gulbrandsen - Hovedtrener
Bilde Olli Hällfors - Assistent Trener

Utlendinger: 6/7

Bekreftet inn:
Bilde Villiam Strøm - Lørenskog
Bilde Eirik Børresen - Sparta
Bilde Jonas Djupvik Løvlie - Lørenskog
Bilde Tony Romano - Odense
Bilde Curtis Gedig - EHC Olten
Bilde Lassi Kokkola - Sport Vaasan
Bilde Harrison Reed - SønderjysskE

Rykter inn:

Bekreftet ut:
Bilde Mark van Guilder - HC Visp
Bilde Dan Kissel - HC Visp
Bilde Ruben Smith - Legger opp
Bilde Christian Dahl Andersen - Legger opp
Bilde Tommy Kristiansen - Krefeld Pinguine
Bilde Tim Kunes - Legger opp
Bilde Scott Macauley - Ikke fornyet
Bilde Kjetil Martinsen - Ikke fornyet
Bilde Petter Røste Fossen - Stjernen

Rykter ut:
Bilde Eric Nystrom - Har tilbud fra utlandet

InnleggSkrevet: 12. April 2017 09:16
Er dette uvanlig få Oilers-spillere på kontrakt?

InnleggSkrevet: 12. April 2017 09:38
Tommy kan definitivt settes på rykte ut.
Ryktene i Sarp sier hvertfall at han har signert for et lag i Tyskland.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2017 10:29
In Higson we trust. Han har blitt utrolig flink til å finne gode, passende typer - både med norske og utenlandske pass.

Foruten grunnstammen som allerede er der, håper jeg også flere egenproduserte spillere kan ta steget.
Er det noen som kjenner til om det finnes aktuelle typer med potensiale stort nok til å kunne lykkes i eliten med det første? Hvem er i tilfelle dette?
mvh
Maen som ikkje akkurat spinne i ved

InnleggSkrevet: 12. April 2017 10:34
inpain1968 skrev:In Higson we trust. Han har blitt utrolig flink til å finne gode, passende typer - både med norske og utenlandske pass.

Foruten grunnstammen som allerede er der, håper jeg også flere egenproduserte spillere kan ta steget.
Er det noen som kjenner til om det finnes aktuelle typer med potensiale stort nok til å kunne lykkes i eliten med det første? Hvem er i tilfelle dette?

Håper Markus Vikingstad blir tatt opp i troppen neste år.

InnleggSkrevet: 12. April 2017 10:47
Føler kansje tiden er moden for å fornye #12 og/eller #21.

For å se langsiktig er det viktig å tenke på noen som kan overta for Sveum / Solberg på sikt og jeg er i tvil om disse er de rette.

Kan strøm bli en slik spiller på sikt? Kan vi få opp en kontinuitetsbærer fra egne rekker til backen?

Ellers blir vel No 2 tilbudt ny kontrakt, mens jeg tviler på No 4

InnleggSkrevet: 12. April 2017 10:49
Hva med Medhus, Røste Fossen, Henriksen, regner med de er med videre?

Ser ikke helt hvilke norske backer som vi enkelt kan hente for å erstatte Mostue og Rokseth, de er ikke superstjerner, men gjør jobben like godt som andre backer som spiller i 2. eller 3. Backpar, få dem signert sier nu jeg.
Only girls stay down

InnleggSkrevet: 12. April 2017 12:24
vesterskog skrev:Føler kansje tiden er moden for å fornye #12 og/eller #21.

For å se langsiktig er det viktig å tenke på noen som kan overta for Sveum / Solberg på sikt og jeg er i tvil om disse er de rette.

Kan strøm bli en slik spiller på sikt? Kan vi få opp en kontinuitetsbærer fra egne rekker til backen?

Overhodet ikke! Rokseth har tatt store steg denne sesongen og har vært den mest forbedrede Oilers-spiller. Mostue synes jeg gjorde en mediokær grunnserie men leverte et svært solid sluttspill og får dermed godkjent denne sesongen også. Solide, nordmenn som 12/21 i backparene har ofte vært tungen på vektskålen i forhold til våre motstandere så disse må åpenbart med videre.

Ellers er MacAulay åpenbart ferdig, mens jeg tipper Kunes blir tilbydt ny kontrakt. Humphries er jeg mer usikker på. Han er svært sterk i PP, men samtidig treg og et faremoment i egen sone - slike spillere kan lett oppgraderes.

Forøvrig bør vel Mathias Trettenes og Steffen Søberg settes inn på ryktebørsen.

InnleggSkrevet: 12. April 2017 12:53
sthans skrev:Forøvrig bør vel Mathias Trettenes og Steffen Søberg settes inn på ryktebørsen.

Søberg har vel kontrakt med VIF ? men alt er sikkert mulig. Kanskje vestover frister mer enn østover(Sverige)

InnleggSkrevet: 12. April 2017 12:55
JTHM skrev:Hva med Medhus, Røste Fossen, Henriksen, regner med de er med videre?

Ser ikke helt hvilke norske backer som vi enkelt kan hente for å erstatte Mostue og Rokseth, de er ikke superstjerner, men gjør jobben like godt som andre backer som spiller i 2. eller 3. Backpar, få dem signert sier nu jeg.

Joda, enig i at det ikke renner over med alternativer til å gjøre jobben de gjør i dag. Stiller mer spørsmål med om de kan ta over den ufattelig viktige jobben og rollen Sveum / Solberg gjør/har.

Om Oilers skal bli bedre på back er det to alternativer. Høyere hylle/ max treff på importer 2-3 stk. Evt forbedre de norske, da er det de to som det er rom å forbedre på. Gitt at det er bedre alternativer tilgjengelige.
Om man tror de kommer til å vokse mer de neste to sesongene kan man bare signere dem

InnleggSkrevet: 12. April 2017 13:01
sthans skrev:
Overhodet ikke! Rokseth har tatt store steg denne sesongen og har vært den mest forbedrede Oilers-spiller. Mostue synes jeg gjorde en mediokær grunnserie men leverte et svært solid sluttspill og får dermed godkjent denne sesongen også. Solide, nordmenn som 12/21 i backparene har ofte vært tungen på vektskålen i forhold til våre motstandere så disse må åpenbart med videre.

Ellers er MacAulay åpenbart ferdig, mens jeg tipper Kunes blir tilbydt ny kontrakt. Humphries er jeg mer usikker på. Han er svært sterk i PP, men samtidig treg og et faremoment i egen sone - slike spillere kan lett oppgraderes.

Greie poeng. Poenget mitt er at om en ønsker et løft så er det naturlig å se på disse. Samt å vurdere dem opp mot arvtakere for rollen til Sveum / Solberg. Men det må jo være noen som en virkelig tror er en forbedring. Ikke fordi de er for svake for oilers pr dags dato.

Jeg glemte #44 tidligere, tror også han får tilbud. Og ikke uenig i at #2 er litt svak i egen sone. Men han har levert rimelig greit i PP ja og vi har ikkje slitt med alt for mange gode avsluttere på backen. Higson må vel bare sjekke blokka si og vurdere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2017 13:19
LOKALE SPILLERE:

Hvordan er det med de lokale ungdommene som allerede har hatt befatning med A-laget? De fleste ønsker jo å ha mange lokale på laget, men gjerne ikke for enhver pris. Noen som har synspunkter på de som nevnes under:

Sander Bjelland Bjørnevoll: Debuterte allerede som 15 åring, nå er han 19. Registrert med kun 4 kamper denne sesongen. Har han potensiale til å etablere seg og bli en solid back på laget?
Simen Talge: Debuterte også i ung alder. Veldig lovende, men manglet vel tidvis litt på seriøsiteten. Ikke fast, men registrert med 20 kamper denne sesongen. Er kun 18 år. Kan han få en enda mer sentral rolle og etablere seg for fullt etterhvert?
Even Myhreng Kjellesvik: ? (registrert med 5 kamper i årets sesong)
Thomas Paulsen: ? (registrert med 3 kamper i årets sesong)
Markus Vikingstad: ? (registrert med 1 kamp i årets sesong)

For øvrig er det jo et par "eldre" lokale gutter som kanskje kan være aktuelle for retur...?
Joakim Hjelm: Har han tatt steg i Stjernen og blitt interresant igjen? NB! Oppdaget at han akkurat har signert ny ettårskontrakt med Stjernen, så da er han nok uansett ikke så aktuell likevel...
Mathias Trettenes: Lei livet i Sveriges bakgård? Helt klart en spiller Oilers gjerne ønsker tilbake.

Anders Tangen Henriksen
og Henrik Medhus er vel forøvrig de lokale som pr. dags dato kan sies å være fullt etablert på laget og som etter all sannsynlighet også er med videre.
mvh
Maen som ikkje akkurat spinne i ved

InnleggSkrevet: 12. April 2017 14:16
LEste et sted at det ryktes at Soares og PG hadde kommet på kant, og at dette kunne føre til at Soares skiftet beite...? Kun tullete rykte?

EDIT: Har nok utgangspunkt i denne artikkelen, også har noen kvernet videre på det:
http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/ ... l-1.932162
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2017 15:09
sthans skrev:
vesterskog skrev:Føler kansje tiden er moden for å fornye #12 og/eller #21.

Enig om Rokseth, har vært god i år. Kanskje litt vel eventyrlysten fremover, men satt i par med en stay-at-home defenseman (ikke Macauley!!!!) så er han en solid GET-spiller.

Macauley er ikke god nok, men venter med å sette ham på ut til det blir bekreftet.

Kunes er bunnsolid, ikke så god som den eventyrlige førstesesongen i klubben, men på årets lag så er nok ønsket videre. Har jo og prøvd seg andre steder i Europa uten å lykkes. Tipper han blir i Oilers så lenge han er god nok.

Jeg vil gjerne ha med Humphries og. Ja, han kan oppgraderes, men samtidig er han på det nivået at han er god, men ikke så god at utenlandske klubber står i kø. Tror det er godt med litt kontinuitet og i et år med store utskiftninger.

Trettenes og Søberg har jeg og hørt rykter om, ja. Fører de på listen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2017 15:24
inpain1968 skrev:LOKALE SPILLERE:

Hvordan er det med de lokale ungdommene som allerede har hatt befatning med A-laget? De fleste ønsker jo å ha mange lokale på laget, men gjerne ikke for enhver pris. Noen som har synspunkter på de som nevnes under:

Sander Bjelland Bjørnevoll: Debuterte allerede som 15 åring, nå er han 19. Registrert med kun 4 kamper denne sesongen. Har han potensiale til å etablere seg og bli en solid back på laget?
Simen Talge: Debuterte også i ung alder. Veldig lovende, men manglet vel tidvis litt på seriøsiteten. Ikke fast, men registrert med 20 kamper denne sesongen. Er kun 18 år. Kan han få en enda mer sentral rolle og etablere seg for fullt etterhvert?
Even Myhreng Kjellesvik: ? (registrert med 5 kamper i årets sesong)
Thomas Paulsen: ? (registrert med 3 kamper i årets sesong)
Markus Vikingstad: ? (registrert med 1 kamp i årets sesong)

For Bjellands har vel skader vært det store problemet. Nå når nåløyet for å komme seg inn på Oilers er så smalt spørs det om ikke flere bør følge Joakim Hjelms eksempel å spille på seg GET-liga erfaring andre steder for så å vende tilbake.

Simen Talge har absolutt vist at han har mye av det som skal til, men som du sier har holdninger vært et problem som forhåpentligvis er et tilbakelagt stadium.

Myhreng prøvde seg litt i M/S uten å få tillit, han vil være 19 når sesongen starter. Han trenger nok endel istid i GET for å utvikle seg videre, men spørs om den istiden er tilgjengelig i Oilers?

Vikingstad og Paulsen kommer sikkert til å pendle mellom junior og seniorlagene. Ingen hast der.

Thomas Galde derimot har fylt 20, mye potensiale der, men er der plass i Oilers lagoppstilling, eller er et år utenbys kanskje bedre?

Ellers har man jo Robin Haglund Mathisen, Jørgen Kvål, Henrik Ratejczak og Jonas Wikstøl på U20 laget, ingen av dem lokale, men som og nærmer seg aktuelle.

InnleggSkrevet: 12. April 2017 17:27
Noen mumlet noe om at Frisk kaptein Petter Kristiansen var aktuell. Må si det høres usannsynlig ut , han er jo definisjonen på en klubbspiller. Ellers håper jeg de prøver seg på Sixsmith.

InnleggSkrevet: 12. April 2017 17:45
Sixsmith skal være klar for Lørenskog sesongen 17-18
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2017 21:52
Tommy K ferdig i Oilers i følge hans egen insta https://www.instagram.com/p/BSzB71bFNnB ... -by=tomk15

Hørte også rykte om at Lars volden var på vei inn

InnleggSkrevet: 12. April 2017 21:57
Humphries har vel funnet seg kvinnfolk i stavanger også har jeg hørt så mulig han blir en sesong til om Oilers ønsker. Vet ikke hva han kostet med tanke på khl kamper etc.

Rokseth har blitt mye bedre denne sesongen og han bør bli med videre. Medhus, Henriksen også. Røste Fossen får vel neppe kontrakt om han ikke spiller tilnærmet gratis.

Markus Søberg bør vel få et tilbud fra Oilers. Muligens Hoff også spørs vel hva de krever og alternativer Oilers har.

Muligens Ponomarenko fra Lørenskog?

Joakim Erbe fra Nidaros?
www.hockeyportalen.com
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2017 22:03
Thunder skrev:Muligens Ponomarenko fra Lørenskog?

Ponomarenko har signert for Timrå.

InnleggSkrevet: 12. April 2017 22:42
Som jeg har skrevet tidligere, Tommy har allerede signert for en klubb i Tyskland
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 12. April 2017 23:44
Thunder skrev:Humphries har vel funnet seg kvinnfolk i stavanger også har jeg hørt så mulig han blir en sesong til om Oilers ønsker. Vet ikke hva han kostet med tanke på khl kamper etc.

Rokseth har blitt mye bedre denne sesongen og han bør bli med videre. Medhus, Henriksen også. Røste Fossen får vel neppe kontrakt om han ikke spiller tilnærmet gratis.

Markus Søberg bør vel få et tilbud fra Oilers. Muligens Hoff også spørs vel hva de krever og alternativer Oilers har.

Muligens Ponomarenko fra Lørenskog?

Joakim Erbe fra Nidaros?

Er den generelle oppfatning her inne at Søberg er knepp opp i forhold til Hoff?

InnleggSkrevet: 13. April 2017 00:02
vesterskog skrev:

Ser man på statistikken så kan det ikke være mye å lure på. Søberg har på bare 30 kamper 13+15, mens Hoff har på 45 kamper 9+9.

Denne sesongen startet dere med seks utlendinger, og avsluttet med sju. Disse sju har kostet f.eks 7 mill til sammen i lønn, sosiale utgifter og leiligheter. Oilers kunne kanskje klare seg med fire dyre men gode utlendinger til 5 mill til sammen. Så kan det letes i Sverige etter 1-2 varp, slik som Backman var for Stjernen,

InnleggSkrevet: 13. April 2017 09:01
Sorum skrev:
Ser man på statistikken så kan det ikke være mye å lure på. Søberg har på bare 30 kamper 13+15, mens Hoff har på 45 kamper 9+9.

Denne sesongen startet dere med seks utlendinger, og avsluttet med sju. Disse sju har kostet f.eks 7 mill til sammen i lønn, sosiale utgifter og leiligheter. Oilers kunne kanskje klare seg med fire dyre men gode utlendinger til 5 mill til sammen. Så kan det letes i Sverige etter 1-2 varp, slik som Backman var for Stjernen,

Joda, tallene taler. Men her er jo også rekkesammensetning istid etc elementer.

Hadde vært interessant og også se på fordeling av poeng på høst og vår / sluttspill. Ihvertfall Søberg og saltsten hadde jo en kjempestart på sesongen.

Nå er det ikke sånn at jeg har grunnlag for å mene noe om dette. Jeg la merke til at Søberg har endel forbedringspotensial på samspill, plassering og lignede. Men det har nok hoften også.

Ang importer, Oilers vil sikkert gjerne ha færrest mulig. Men det avhenger av at man føler man har nok kvalitet til å vinne. En ting som er utfordring i forhold til å begynne med få utlendinger er CHL der man må prestere tidlig i sesongen. Da bø man ihvertfall ha få utskiftninger.

Har ikke tro på at man endrer filosofi til å leite i Sverige. Man har brukt mye ressurser på å bygge nettverk og kjennskap til spillere over fjorden.

InnleggSkrevet: 13. April 2017 14:43
Sorum skrev:
vesterskog skrev:

Man må huske på at Søberg har plukket de aller fleste poengene sine i rekke med Kissel/van Guilder mens Hoff har spilt mest i 3. rekken med Forsberg/CDA og litt i 4. rekken med Medhus. "Litt" forskjellige forutsetninger, men når det er sagt synes jeg Søberg virker å større oppside enn Hoff - og dersom begge re-signerer vil man forvente at de tar enda større ansvar neste sesong.

Tviler ellers på at Oilers beveger seg inn på det svenske markedet igjen. Dynastiet vårt er bygget på trans-atlantiske spillere og spillestil og jeg ser ingen grunn til å endre denne strategien.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Google [Bot], Kjellvis og 4 gjester