Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 20. Juli 2017 20:51
Super Mario! :D

Tror laget er bedre kommende sesong en det laget som spilte NM finaler i år!
Men det betinger selvsagt at de nye leverer som forventet.

Bazinga

InnleggSkrevet: 31. Juli 2017 14:50
slasher skrev:Nja, er usikker på om Sune kjører den "enkle" løsningen ved å dundre på med 2 canadiere + Basse i første rekka, og FLY, medby og ny utlending i andre rekka. Skal ikke se bort i fra at Geheb havner i en mer produserende rekke enn Kristiansen/Coccozza kommer til å være. Geheb og FLY i samme rekke kan jo bli spennende!

Ut i fra tidligere erfaring med Sune så tror jeg han vil sette opp to "super-rekker" med de tre canadenserne samt Basse, FLJ, og Medby i de to første rekkene. Basse og Mario som centere i hver sin rekke og så vi se hvordan resten fordeler seg. Hadde vært gøy å se de tre importere i samme rekke.

Så vil han nok lage en tredjerekke som også kan produsere til tider, ser for meg Geheb, Cocozza og Christiansen/Kristiansen i den. Kanskje Granholm kan kjempe seg til plass der også om han får ut potensialet.
Til slutt blir det en fjerde rekke med resten; Kristiansen/Christiansen Henriksen, Granholm, Carho Hansen.

Blir bra dette!

Bazinga

InnleggSkrevet: 24. August 2017 10:07
Da var troppen komplett og klar for Ica Oxen cup.

http://www.friskasker.no/hockey/sistenytt/endelig_komplett_tropp/

InnleggSkrevet: 24. August 2017 11:14
Tipper rekkene blir satt opp slik ut i fra hva som ble skrevet på hjemmesiden.

Tj. Foster - Basse - Medby

Nunn - Mario - Geheb.

Cato - Petter K - FLJ

Mikkel - Henriksen - Carho/Granholm

Kan godt se for meg at FLJ blir flyttet opp med Mario og Nunn og Geheb flyttet ned.
Tipper topp 3 og semifinale(evt finale hvis vi har hjemmebane fordel i semifinaleserien)

InnleggSkrevet: 28. August 2017 11:13
Sies at Ødegaard er ute med skade en stund....Spennende og se hvem av fuglesang og Krogdahl som får muligheten.

InnleggSkrevet: 28. August 2017 11:27
Tilbake i midten av oktober forhåpentligvis.

InnleggSkrevet: 28. August 2017 11:29
Hva slags skade er det snakk om?

InnleggSkrevet: 29. August 2017 00:25
Brudd i benet, mener jeg å huske.

InnleggSkrevet: 31. August 2017 20:47
Frisk vinner 3-2 mot Sparta i kvelden treningskamp. Men de manglet Wall og Nunn, eller?

InnleggSkrevet: 31. August 2017 21:24
Sorum skrev:Frisk vinner 3-2 mot Sparta i kvelden treningskamp. Men de manglet Wall og Nunn, eller?

Neida. De spilte de. Nunn scora sågar første målet. Må si at dette Frisk-laget er spennende. Valset fullstendig over et Spartalag som ikke virket nevneverdig skarpt. Resultatet gir ikke noe godt bilde av kampen. Må si det er relativt freske 3. og 4. rekke her altså. Savnet av Ødegård var dog merkbart. Wall og Foster blir veldig gøy å følge!

InnleggSkrevet: 31. August 2017 21:26
slasher skrev:
Sorum skrev:Frisk vinner 3-2 mot Sparta i kvelden treningskamp. Men de manglet Wall og Nunn, eller?

Neida. De spilte de. Nunn scora sågar første målet. Må si at dette Frisk-laget er spennende. Valset fullstendig over et Spartalag som ikke virket nevneverdig skarpt. Resultatet gir ikke noe godt bilde av kampen. Må si det er relativt freske 3. og 4. rekke her altså. Savnet av Ødegård var dog merkbart. Wall og Foster blir veldig gøy å følge!

OK, de var ikke med her https://www.hockey.no/live/Live/Gamesheet/6684658

InnleggSkrevet: 31. August 2017 22:51
1. rekka: TJ Foster - Basse - Medby
2. rekka Nunn - Super-Mario - Geheb
3. Cocozza - Kristiansen - Lystad Jacobsen
4. bestod av Christiansen, Henriksen og Granholm. Sistnevnte ble benket til fordel for Carho Hansen siste 25 minuttene, som igjen gjorde sine saker bra. Utrolig god skøyteteknikk og enorm fart.

Wall og Pageau naturligvis sentrale i powerplay. Medby ble som tidligere også brukt på back i PP. Nilsson gjør god figur fortsatt, og Wall er muligens den roligste backen jeg noen sinne har sett på en isflate samtidig som han er VANVITTIG rask på skøyter. Han har et offensivtmindset, i likhet med de amerikanske løperne, som virker å elske og storme rett på mål. Nunn, Nilsson og Christiansen målscorere.

Savner kanskje noen tungvektere som kan smelle godt fra seg, men her er det mye fart og talent så Frisk skal bli et underholdende lag å følge denne sesongen. Mye talent i de to første løperrekkene, en av ligaens beste (og helnorske) tredjerekker og lovende juniorer i fjerderekka (der jeg mener Granholm henger i en tynn tråd). Moro å se Geheb i 2. rekka.

InnleggSkrevet: 31. August 2017 23:12
hipsterfrosken skrev:1. rekka: TJ Foster - Basse - Medby
2. rekka Nunn - Super-Mario - Geheb
3. Cocozza - Kristiansen - Lystad Jacobsen
4. bestod av Christiansen, Henriksen og Granholm. Sistnevnte ble benket til fordel for Carho Hansen siste 25 minuttene, som igjen gjorde sine saker bra. Utrolig god skøyteteknikk og enorm fart.

Wall og Pageau naturligvis sentrale i powerplay. Medby ble som tidligere også brukt på back i PP. Nilsson gjør god figur fortsatt, og Wall er muligens den roligste backen jeg noen sinne har sett på en isflate samtidig som han er VANVITTIG rask på skøyter. Han har et offensivtmindset, i likhet med de amerikanske løperne, som virker å elske og storme rett på mål. Nunn, Nilsson og Christiansen målscorere.

Savner kanskje noen tungvektere som kan smelle godt fra seg, men her er det mye fart og talent så Frisk skal bli et underholdende lag å følge denne sesongen. Mye talent i de to første løperrekkene, en av ligaens beste (og helnorske) tredjerekker og lovende juniorer i fjerderekka (der jeg mener Granholm henger i en tynn tråd). Moro å se Geheb i 2. rekka.

Ser unektlig bra ut. Noe mer info om Ødegård? Hvor lenge er han ute?

InnleggSkrevet: 31. August 2017 23:24
Ryktes om 6 uker +/-. Satt på tribunen med beinet i gips.

InnleggSkrevet: 31. August 2017 23:30
Ser forøvrig i sa.no at SRN mener de var fullt på høyde med Frisk. Det var absolutt ikke min oppfatning av kampbildet. Men men...

https://www.sa.no/sparta-warriors/sport ... -46-391348

InnleggSkrevet: 31. August 2017 23:57
Jeg vet jeg treffer med tipset om Wall. Fy f.. For en spiller han blir i ligaen. Tror Frisk blir et av de morsomste lagene i år.

InnleggSkrevet: 01. September 2017 10:20
slasher skrev:Ser forøvrig i sa.no at SRN mener de var fullt på høyde med Frisk. Det var absolutt ikke min oppfatning av kampbildet. Men men...

https://www.sa.no/sparta-warriors/sport ... -46-391348

Det var vel alt i alt en ganske rotete kamp hvor Frisk var minst dårlig - altså en typisk treningskamp med tunge ben.

Spartas rekke med Wolfe, Malmstrøm og Roest klarte å sette et visst press av og til men det ble sjelden farlig.
Spartas to mål kom ikke ved at Sparta spilte seg til sjanser men som følge av tabber av Frisk/dommer.
Den første ved at dommer regelrett taklet Eiken Andresen og satte han, som siste back, ut av spill slik at Osterberg plutselig var alene med Dahlberg.

Mål nr. 2 kom som en hjerneblødning av Pageau som rett og slett "glemte" å ta imot pucken fra backpartner og overlot den til Sparta. De var plutselig 3 mot 1 og klarte å omsette sjansen i mål.

På Frisk imponerte Foster og Geheb meg mest i tillegg til Wall og Pageau (bortsett fra tabben før 2. målet til Sparta).
Lamoreux og Nunn viste tegn til at dette kan bli bra men de imponerte ikke i går - i forhold til forventninger.

Skuffende at ikke Frisks 1 PP oppstilling med 5 Canadiere på banen samtidig klarte å få til noe. Det var rett og slett for dårlig.
Men de må for all del få litt mer tid til å spille seg inn i det. Det så litt nonchalant ut noen ganger. Nesten så de ble ovverasket over at motstanderne faktisk klarte å gå på skøyter og takle. De må nok få kalibrert seg inn på at nivået er høyere i GET enn de fleste utlendinger som kommer hit tror.

Det som er mest poitivt kanskje er at treningskampene har vist at det ikke bare er 2 rekker som holder mål - i motsetning det skeptikerne har hevdet. Alle 4 rekker bidrar og de 3 målene ble scoret av 3 forskjellige rekker.

Tror dette blir bra jeg!

Bazinga

InnleggSkrevet: 01. September 2017 17:54
Njaaa.... Kanadierne etablerte seg i spill i deres sone og kjørte dem trill rundt ved flere anledninger, over lengre perioder. Også i spill fem mot fem. Spesielt produktivt var det nok ikke, men det kommer nok. Akkurat det er jeg ikke så bekymret over.

InnleggSkrevet: 04. September 2017 21:53
-For andre året på rad brakk Henrik Ødegaard foten før sesongstart. Nå venter seks uker med gips.

https://www.budstikka.no/henrik-odegaar ... -55-534127
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. September 2017 11:49
Sorum skrev:-For andre året på rad brakk Henrik Ødegaard foten før sesongstart. Nå venter seks uker med gips.

https://www.budstikka.no/henrik-odegaar ... -55-534127

Trist.

InnleggSkrevet: 20. September 2017 17:24
Ødegård er vel ute i rundt 4 uker til kanskje, men hva med Medby og Geheb? Vet vi noe om disse?

InnleggSkrevet: 20. September 2017 18:54
slasher skrev:Ødegård er vel ute i rundt 4 uker til kanskje, men hva med Medby og Geheb? Vet vi noe om disse?

Geheb har brekt armen og Medby sliter med en skade i ansiktet han pådro seg forleden.
Ødegaard bør være tilbake medio oktober.

InnleggSkrevet: 20. September 2017 21:17
Mektig imponert over den/de som henter importene til Asker. Klassespillere alle sammen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. September 2017 21:23
sjefsrøden skrev:Mektig imponert over den/de som henter importene til Asker. Klassespillere alle sammen.

Mistenker at penger er en viktig faktor når man signerer de :)
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 20. September 2017 21:27
Forgetable skrev:
sjefsrøden skrev:Mektig imponert over den/de som henter importene til Asker. Klassespillere alle sammen.

Mistenker at penger er en viktig faktor når man signerer de :)

Prøv å være litt storsinnet nå da... Klubben din, tror det eller ei, kan sikkert lære noe av Frisk og andre lag, eller...?
Trond Johnsen
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Badman, Bing [Bot] og 13 gjester