Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2017/2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. September 2017 21:34
MaxDelt skrev:
Forgetable skrev:
sjefsrøden skrev:Mektig imponert over den/de som henter importene til Asker. Klassespillere alle sammen.

Mistenker at penger er en viktig faktor når man signerer de :)

Prøv å være litt storsinnet nå da... Klubben din, tror det eller ei, kan sikkert lære noe av Frisk og andre lag, eller...?

Selvfølgelig. Samtidig er vi ikke i nærheten av å ha råd til en eneste en av de Nord Amerikanerne de har i Asker denne sesongen :)

Når det er skrevet, så har Asker gjort en kjempejobb kontra det Oilers har.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 20. September 2017 21:39
Jeg tror at Månsson matcher Nuun, Wall eller Foster. Lamorieux er kanskje dyrere.. Jeg aner ikke hva de har i påsan, men at samtlige lag med et par unntak i Get kan lære av Frisk er jeg sikker på.. Nok av spillere over there som er billige løsninger her. Osterberg i Sparta for eksempel også. Hvilken spiller har imponert mest sålangt?

InnleggSkrevet: 20. September 2017 21:44
sjefsrøden skrev:Jeg tror at Månsson matcher Nuun, Wall eller Foster.

What??!!! Matcher i hva? Kvalitet eller lønn?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. September 2017 22:24
Totalkostnadene på de to du nevner er ikke i nærheten av det Stjernen betaler totalt for Månsson. Han er mye billigere.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 20. September 2017 23:07
Hva ligger spillerbudsjetet på i Asker i år? Noen som vet?

InnleggSkrevet: 20. September 2017 23:32
Synes også sportslig utvalg stort sett er veldig flinke med å hente kvalitet. Tror derimot ikke de er sååå forbaska dyre. Vi snakker ikke Larrivee eller Soares lønn iallefall. Det ligger jo en utdannelse i å hente spillere fra andre kulturer, og komponere dette til å bli et Lag også. Å få en tsjekker til å automatisk klikke med den norske stammen kan kanskje være vanskeligere enn man skulle tro. I Frisk er mye av ideologien bygget rundt at spillerene skal være bra personligheter, også utenfor isen. Frisk forhører seg med tidligere lagkompiser og klubber om hvordan de er som mennesker. Dette, sammen med et system som skal sosialisere dem på fritiden når de kommer hit, gjør at de trives bedre, og dermed også har mer overskudd til hockey. Jeg tipper det blir lettere da om de fleste utlendingene kommer fra samme kultur.

InnleggSkrevet: 21. September 2017 00:48
KjellKjellenBigset skrev:

Morsom du eller? Hva tar du meg for? Rekker jo ikke disse til leggskinnene engang angående kvalitet. Lønn selvfølgelig..

Backmann var forholdsvis billig. Månsson er langt dyrere. Tror absolutt ikke at Frisk sine importer koster mer enn han nei..Uten å ha sett lønningene selvfølgelig..

InnleggSkrevet: 21. September 2017 08:48
sjefsrøden skrev:Backmann var forholdsvis billig. Månsson er langt dyrere. Tror absolutt ikke at Frisk sine importer koster mer enn han nei..Uten å ha sett lønningene selvfølgelig..

Hvis dere noen gang lurer på hvordan dere skal bli kvitt Rune Gulliksen, burde dere i tilfelle ha en saklig oppsigelsesgrunn her..

InnleggSkrevet: 21. September 2017 08:52
Betsson tilbyr 2.85 på Frisk-seier i dag, hva sier dere som har sett Frisk i år? Det bør vel være gode muligheter for gevinst på den? Kan ikke helt forstår hvorfor Storhamar er vurdert som så store favoritter
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 08:55
sjefsrøden skrev:
KjellKjellenBigset skrev:

Morsom du eller? Hva tar du meg for? Rekker jo ikke disse til leggskinnene engang angående kvalitet. Lønn selvfølgelig..

Backmann var forholdsvis billig. Månsson er langt dyrere. Tror absolutt ikke at Frisk sine importer koster mer enn han nei..Uten å ha sett lønningene selvfølgelig..

Selvfølgelig var Backman billig. Han hadde ingenting å vise til når han kom til Stjernen. For en tett sammenligning.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 21. September 2017 11:11
Forgetable skrev:
sjefsrøden skrev:
KjellKjellenBigset skrev:What??!!! Matcher i hva? Kvalitet eller lønn?

Selvfølgelig var Backman billig. Han hadde ingenting å vise til når han kom til Stjernen. For en tett sammenligning.

Har du noe som helst grunnlag til å mene noe rundt lønnen til importene til Frisk?
Det har jeg.

Jeg vet ikke hva Månsson tjener, da jeg ikke har like stor innsikt i Stjernen lenger, men at han er langt billigere enn importene til Frisk tviler jeg sterkt på.
Poenget her er vel at Stjernen fint kunne hentet de samme importene og bygd rundt de som Frisk gjør. Totalbudsjettet til Frisk er ikke så vanvittig mye større enn Stjernen sitt.

Gir også en tommel opp til sportsutvalget til Frisk - der har mange mye å lære.

Man får ikke klubben sin fremover ved å stikke hodet ned i sanden.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 11:54
Hvis ikke Frisk får utlendingene sine mye billigere enn det de andre klubbene i ligaen gjør, så har jeg god oversikt på hva de koster. Det er ikke bare ren lønn som gir lavere utgifter til en svenske kontra en fra NA.

At det ikke skiller mye mellom lønnsbudsjettet til Stjernen og Frisk er bare tull.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 11:56
AnonNym skrev:Poenget her er vel at Stjernen fint kunne hentet de samme importene og bygd rundt de som Frisk gjør. Totalbudsjettet til Frisk er ikke så vanvittig mye større enn Stjernen sitt.

Her vil jeg gjerne se noen tall som underbygger påstanden.
®

InnleggSkrevet: 21. September 2017 12:26
Frisk hadde lønnsbudsjett til spillere forrige sesong på 5,7 MNOK. Så vet vi at det er økt noe til denne sesongen. Men ikke dramatisk mye. Så jeg vil tro det ligger på rundt 6,5 MNOK.
Hva ligger Stjernen på?

InnleggSkrevet: 21. September 2017 13:19
Jeg kunne i alle fall tenkt meg å visst hva en som gjorde 47 poeng på 54 kamper i pengesterke EBEL har i lønn påfølgende sesong.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 13:21
Bazinga skrev:Frisk hadde lønnsbudsjett til spillere forrige sesong på 5,7 MNOK. Så vet vi at det er økt noe til denne sesongen. Men ikke dramatisk mye. Så jeg vil tro det ligger på rundt 6,5 MNOK.
Hva ligger Stjernen på?

Årsbudsjett på 6,2 millioner for Stjernen Elite, dvs rubbel og bit. Er det 6,5 i spillerbudsjett for Frisk sin del, eller er det totalen for hele elitelaget?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 13:50
Det blir hevdet (fra klubben selv) at ingen, utover P Thoresen, på Storhamar tjener over 360 000 i året...

Det har jeg vondt for å tro! (Larry hadde vel nærmere 1 mill for noen sesonger siden...)

DREBIN! HVOR ER DU? KAN DU KASTE NOE LYS OVER SAKEN?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 21. September 2017 14:57
Sammenligner ikke budsjettet til Stjernen og Frisk da jeg ikke har peil på Frisk sitt. Hvis ingen blir dekket eksternt så vil jeg anta at Basse, Lystad, Ødegaard koster laaaaaangt mer enn Bryhnisvenn, Sundelius og Hallstrøm. Lamourieux koster nok massivt med kroner ut ifra CV, men hvis det stemmer at totalbudsjettet til Frisk ikke er mer enn 6.5mill til spillere så tror jeg ikke at de andre importene er fryktelig dyre..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 15:49
MaxDelt skrev:DREBIN! HVOR ER DU? KAN DU KASTE NOE LYS OVER SAKEN?

HER ER JEG!!!!!!111
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 15:53
Gidder ikke engasjere meg i dette, utover at jeg registrerer noen tror Njål Berge står og juger til VG. Ellers ønsker jeg lykke til videre med "hvem har billigst lag" utgave 4621.

InnleggSkrevet: 21. September 2017 16:34
* til Drebin.

Det viktigste er ikke hvem som har billigst lag, det viktige er at samtlige lag ikke bruker mer enn de har. Når det handler om dyre importer. Alle virker å tro at alle importer er så dyre. Det er de nødvendigvis ikke. Mange spiller for relativt beskjedne summer, fordi de ser det som et springbrett videre. Nå tror jeg nok en spiller som Lamoreoux er dyrere enn f eks Wall, Foster etc, nettopp fordi Lamoreoux er etablert spiller i Europa.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 16:38
Drebin skrev:Gidder ikke engasjere meg i dette, utover at jeg registrerer noen tror Njål Berge står og juger til VG. Ellers ønsker jeg lykke til videre med "hvem har billigst lag" utgave 4621.

Ikke overraskende svar - må verne om sine favorittbiter...

InnleggSkrevet: 21. September 2017 18:20
Kjellvis skrev:* til Drebin.

Det viktigste er ikke hvem som har billigst lag, det viktige er at samtlige lag ikke bruker mer enn de har. Når det handler om dyre importer. Alle virker å tro at alle importer er så dyre. Det er de nødvendigvis ikke. Mange spiller for relativt beskjedne summer, fordi de ser det som et springbrett videre. Nå tror jeg nok en spiller som Lamoreoux er dyrere enn f eks Wall, Foster etc, nettopp fordi Lamoreoux er etablert spiller i Europa.

Pluss at gutta som kommer fra ECHL knapt tjener noe som helst.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 19:18
Tenno skrev:
Kjellvis skrev:* til Drebin.

Pluss at gutta som kommer fra ECHL knapt tjener noe som helst.

Tror de beste i ECHL tjener rundt 50 000 $ i året .... Og det er vel der importene i Geten ligger på også...

InnleggSkrevet: 21. September 2017 20:15
MaxDelt skrev:
Tror de beste i ECHL tjener rundt 50 000 $ i året .... Og det er vel der importene i Geten ligger på også...

Det er ikke mange i så fall.

Lønnstaket for hele troppen er $13,260 per uke, så da kan du jo begynne å regne.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 9 gjester