Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 24. November 2017 12:59
Forgetable skrev:Sapponari og Berglund ryktes til GET igjen. Backman holdt ikke nivået i Finland og Gedig er allerede tilbake. Tydelig at mange av spillerene som "herjer" her har rimelig store mangler for å holde nivået i større ligaer.

Vi liker å tro at GET har blitt så mye bedre siste årene. Det kan godt være, men det er faktisk bekymringsfult at spillere som har herjet, flopper fullstendig i bedre ligaer. Og at såkalte "stortalenter" denne gang Johannes Johannesen kommer hjem fordi han ikke engang er 8 back i Frölunda.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 24. November 2017 13:26
http://www.tv2.no/sport/9510347/

Ifølge TV 2s kilder skal misnøyen mot den svenske treneren gjelde flere spillere - Sune må bort!

InnleggSkrevet: 24. November 2017 14:26
Meldes at det er tre (!!!) andre spillere som er misfornøyde og har informert klubben
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 24. November 2017 16:52
daggen skrev:http://www.tv2.no/sport/9510347/

Ifølge TV 2s kilder skal misnøyen mot den svenske treneren gjelde flere spillere - Sune må bort!

Han begynner nok å bli en gretten gammal gubbe :D
Tror han har vært der lenge nok, og da er det lett at det "skjærer"seg etter hvert. Ikke noe ukjent fenomen når det gjelder trenere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. November 2017 00:20
Kan vi friste med et bytte?
Any major dude will tell you

InnleggSkrevet: 26. November 2017 15:04
Kronerullingen for Sapponari eri gang....

InnleggSkrevet: 26. November 2017 16:15
Kjellvis skrev:
Forgetable skrev:Sapponari og Berglund ryktes til GET igjen. Backman holdt ikke nivået i Finland og Gedig er allerede tilbake. Tydelig at mange av spillerene som "herjer" her har rimelig store mangler for å holde nivået i større ligaer.

Vi liker å tro at GET har blitt så mye bedre siste årene. Det kan godt være, men det er faktisk bekymringsfult at spillere som har herjet, flopper fullstendig i bedre ligaer. Og at såkalte "stortalenter" denne gang Johannes Johannesen kommer hjem fordi han ikke engang er 8 back i Frölunda.

Helt enig. JJ holdt ikke noe spesielt godt nivå i sitt comeback for Oilers mot Lillehammer i Kristins hall. Var sikkert rusten, men lell da gutt...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 26. November 2017 16:33
Nå vet jeg selvsagt ikke om det var alternativer for han. Men jeg skulle ønske han kanskje hadde sett til Tsjekkia, Østerrike, Tyskland etc før han kom hjem. Se hva Olden som ikke fikk spille i SHL gjør i EBEL. Det vil åpne dører for at de lagene ser mot Norge håper jeg.

InnleggSkrevet: 26. November 2017 16:56
Kjellvis skrev:Nå vet jeg selvsagt ikke om det var alternativer for han. Men jeg skulle ønske han kanskje hadde sett til Tsjekkia, Østerrike, Tyskland etc før han kom hjem. Se hva Olden som ikke fikk spille i SHL gjør i EBEL. Det vil åpne dører for at de lagene ser mot Norge håper jeg.

Jeg blir ikke helt klok på hvor god/dårlig Getligaen er: på den ene siden har du gode spillere, som JJ og Tommy, som forlater Ligaen og ikke gjør det spes godt dit de drar - og så har du etablerte, gode spillere som P Thoresen som kommer tilbake til Norge, og som ikke dominerer som forventet (her blir en del hamarsinger forbanna!)...
Hmmm...

InnleggSkrevet: 26. November 2017 18:22
MaxDelt skrev: (her blir en del hamarsinger forbanna!)...
Hmmm...

MaxDelt, hvordan føles det å prøve å hisse på seg SIL supportere i Hockey classic tråden, SIL- tråden og nå her, uten å lykkes? Det er litt irriterende?

InnleggSkrevet: 26. November 2017 18:32
Hawkie skrev:
Hmmm...

MaxDelt, hvordan føles det å prøve å hisse på seg SIL supportere i Hockey classic tråden, SIL- tråden og nå her, uten å lykkes? Det er litt irriterende?

Hvordan føles det å bli krenket stadig vekk? Er hvert fall populært for tiden....
riedle

InnleggSkrevet: 26. November 2017 18:42
Tror ikke han mente det med Thoresen her for å provosere. Han har forsåvidt rett. Jeg trodde iallefall at Thoresen skulle vært mer dominant. Spesielt i banespillet.

InnleggSkrevet: 26. November 2017 18:46
Hawkie skrev:
Hmmm...

Hva er feil med det jeg sier om P Thoresen? Mulig jeg er Stevie Wonders hvite halvbror, men jeg har ikke fått inntrykk av at han har herjet i Getligaen... Det var snakk om i HA, blant en del fans, før sesongstart både 80 - 100 poeng ila sesongen for ham... Så langt snitter han vel ca på 1 PR kamp!

InnleggSkrevet: 26. November 2017 18:57
MaxDelt skrev:
Hawkie skrev:
Hmmm...

Hva er feil med det jeg sier om P Thoresen? Mulig jeg er Stevie Wonders hvite halvbror, men jeg har ikke fått inntrykk av at han har herjet i Getligaen... Det var snakk om i HA, blant en del fans, før sesongstart både 80 - 100 poeng ila sesongen for ham... Så langt snitter han vel ca på 1 PR kamp!

Nettopp, det er ingenting galt i det du sier, det sa jeg vel ikke heller? Ingen fra Hamar blir forbanna når du sier det ;)

InnleggSkrevet: 26. November 2017 19:07
Hawkie!

Men hva sier det mest om?
At Thoresen kanskje ikke har levert som forventet? Eller at Getligaen er bedre enn sitt rykte?
Det var det som var utgangspunktet mitt...

(Mener jeg har hørt at Thoresen var positivt overrasket over nivået i Geten???)

InnleggSkrevet: 26. November 2017 19:20
Nå har vi jo historisk sett vært utrolig glad i å slå oss på brystet når en eller annen medelSvensson eller "profil" sier at ligaen er så mye bedre enn han hadde trodd på forhånd :lol:

InnleggSkrevet: 26. November 2017 19:44
Kjellvis skrev:Nå har vi jo historisk sett vært utrolig glad i å slå oss på brystet når en eller annen medelSvensson eller "profil" sier at ligaen er så mye bedre enn han hadde trodd på forhånd :lol:

Mener også Basse har sagt det - men, det er vel kanskje bare høflighetsfraser?!?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. November 2017 19:47
MaxDelt skrev:
Kjellvis skrev:Nå har vi jo historisk sett vært utrolig glad i å slå oss på brystet når en eller annen medelSvensson eller "profil" sier at ligaen er så mye bedre enn han hadde trodd på forhånd :lol:

Mener også Basse har sagt det - men, det er vel kanskje bare høflighetsfraser?!?

Skal også sies at en del "stjerner" har falt fullstendig igjennom i GET-ligaen. Om det er kvaliteten eller innstillingen som er problemet kan vi jo diskutere, men det er få spillere som bader seg gjennom GET.
®

InnleggSkrevet: 26. November 2017 19:56
MaxDelt skrev:Hawkie!

At Thoresen kanskje ikke har levert som forventet? Eller at Getligaen er bedre enn sitt rykte?

Jeg synes ikke Get-ligaen er bedre enn sitt rykte. Men det vi må huske på her er hva slags spillertype Thoresen er. Hadde han vært en tekniker, som kunne gjøre ting på egenhånd, så tror jeg han hadde gjort en god del flere poeng. Men P.Thoresen er ikke på topp i Get hverken kølleteknisk eller skøyteteknisk, derimot har han en av sine største styrker i spilleforståelsen. Og for å gjøre mye poeng kreves det en kjemi og en spilleforståelse blant rekkekameratene, og der har det kanskje manglet litt for P.Thoresen i SIL.

InnleggSkrevet: 26. November 2017 20:10
Hawkie skrev:
MaxDelt skrev:Hawkie!

Jeg synes ikke Get-ligaen er bedre enn sitt rykte. Men det vi må huske på her er hva slags spillertype Thoresen er. Hadde han vært en tekniker, som kunne gjøre ting på egenhånd, så tror jeg han hadde gjort en god del flere poeng. Men P.Thoresen er ikke på topp i Get hverken kølleteknisk eller skøyteteknisk, derimot har han en av sine største styrker i spilleforståelsen. Og for å gjøre mye poeng kreves det en kjemi og en spilleforståelse blant rekkekameratene, og der har det kanskje manglet litt for P.Thoresen i SIL.

Takk for utdypende, godt svar!

InnleggSkrevet: 27. November 2017 10:50
Og så kan vi forsøke dra tråden tilbake til Frisk igjen.....

There's a hole in the Wall. Er han fremdeles svimmel etter smellen han fikk? Mannen er jo en skygge av det som var forventet og for så vidt det han leverte før han ble taklet av Ylven. Akkurat nå fremstår Frisk nesten som et bedre lag uten han enn med han...

5 kamper etter at han var tilbake = -10 (!!!) og 2g + 1a. Greit nok, han får mye istid, men på samme kamper kan Nilsson, Pageau og Andresen skilte med hhv (1+5, -1), (2+2, 0) og (0+1, -2). Og han har ikke klokket vesentlig mer istid, heller mindre, over disse 5 kampene. Her er det en spiller som helt klart bør ta seg samman og ta ansvar, for dette holder rett og slett ikke nivået en forventer av en importback.

Samtidig så kan en jo gjøre seg noen tanker rundt 2 PP oppstillingen til Frisk også, med Wall + Pageau på blå, men det er TJ som står for skuddene. Trodde det to fra ameriken skulle være kanoner som hamra pucker på mål jeg, men nå fremstår de jo mest som skuddredde isdansere der ute....

InnleggSkrevet: 27. November 2017 13:26
Det er så tafatt forsvarsspill om dagen at jeg får feber!! Både fra nevnte Wall men også alle de andre.
Gang på gang ser vi situasjoner der vi har "markering" på spillere som allikevel scorer mål. Problemet er at denne "markeringen" består i å stå en halv meter unna og ha kølla forsiktig plassert i livet på motspiller.

Helt utrolig den forvandlingen dette laget har gjennomgått fra september til november! Skulle ikke tro det var mulig...

Bazinga

InnleggSkrevet: 28. November 2017 12:13
Motstandere kommer for enkelt til og scorer for lett. Backene gjør det ikke lett for Dahlberg!
Får håpe de klarer å snu den dårlige trenden og plukke litt poeng igjen!

Tror man Saponari kommer tilbake?

InnleggSkrevet: 28. November 2017 12:23
TheLionKing skrev:Motstandere kommer for enkelt til og scorer for lett. Backene gjør det ikke lett for Dahlberg!
Får håpe de klarer å snu den dårlige trenden og plukke litt poeng igjen!

Tror man Saponari kommer tilbake?

Når en back som Wall ikke oppsøker mann og løfter vekk kølla til Rønnild på mål #3 så viser det hvor håpløst det er å være Dahlberg bakerst der ja.

Er da barnelærdom at du oppsøker kroppen til motstander foran mål og løfter kølla bort fra isen. Blir altfor enkelt å støte den i mål. Akkurat samme som Dokken sitt 3-3 mål for Lørenskog.

At Wall ikke våger gå i dueller etter hodesmellen for stå for seg, men da burde han ikke ha den istiden han klokker om dagen, han er rett og slett ikke klar for kamp!

Ja jeg veit jeg er hard mot Wall nå, og han hadde ikke værst tall mot Storhamar, men okke som, han skulle vært #1 på et topplag, det er han ikke nå etter skaden.

InnleggSkrevet: 29. November 2017 11:12
Noen som kan fortelle hvem dette gjelder?

https://www.budstikka.no/esbjorn-fogsta ... -55-580324
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester