Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 01:11
Frisk-gutta skuffer meg nok en gang. Lillehammer var klart best, og seieren var selvfølgelig helt fortjent. At Frisk hadde to noe ufortjente ledelser ble raskt spist opp av høyere innsats og en gjennomtenkt kampplan.

Men hvis Frisk skal se for seg avansement fra kvartfinalen må det en holdningsendring til. For alle gutta, minus tredjerekka, som leverer til godkjent. Lystad også har gnist, men virker litt lei. Oscar er bra, men symptomatisk nok er jo han sikkert skadet nå. Basse og Ødegaard har sett ut som de har slått av motoren for lenge siden for å spare seg til OL. Saponari... en skygge av seg selv. Får ikke til noe som helst. Wall har vært svakere helt siden han fikk hjernerystelse av Ylven. Nunn hadde denne superkampen mot Lørenskog, men utover den har det ikke vært spesielt bra i det siste. Helt på det jevne. Pageau er bra, men kjedelig i stilen. Lite kreativitet. Medby har ennå ikke kommet helt tilbakr etter skaden i høst. Eneste importspillern jeg synes holder sitt naturlige, forventede nivå nå er Foster, selv om han nok er den vi kan forvente minst av egentlig. Også Dahlberg da, som ser ut til å ha skjønt at vi straks skal i sluttspill.

Og det verste er at man skjønner det fra starten av kampene. Mot Storhamar sist, Sparta forrige uke, og også i dag. Det er greit at det er bortebane, men når droppen taes så må viljen og innsats være der fra start. Så viktige kamper burde være motivasjonsboost nok i seg selv. Første periode mot VIF og Lørenskog viste at gutta kan, så hvorfor vi så ofte kommer til kamp med henda i lomma holdning er jævlig frustrerende å se på. Her vil nok mange peke på trenerne, men blir ikke det litt for enkelt?

Har vi reelle muligheter i sluttspill? Jeg tviler. Redd fjorårets finale bare var et blaff. Faen og.

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 08:31
Istemmes. Må være klar for kamp når pucken droppes

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 10:50
Amen!

Møter vi VIF i kvarten er jeg litt redd vi kommer litt kort. VIF virker mer sultne!
Møter vi Oilers, så tror jeg vi kan gjøre en jevn match, men desverre tror jeg frisk ryker i kvarten i år!

Hadde vi bare spilt som vi gjorde i begynnelsen av sesongen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 11:09
Sune er en luring - Frisk vil nok heve seg i kvarten!!!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 11:23
Kan jo håpe at alle gutta omstiller seg før sluttspillet, men sånn som formen er nå, så blir det 4 matcher og rett ut! :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 12:16
Det gikk jo rykter om at en del av spillerne var misfornøyd med Sune i høst - hvordan er situasjonen nå?

InnleggSkrevet: 07. Februar 2018 13:31
MaxDelt skrev:Det gikk jo rykter om at en del av spillerne var misfornøyd med Sune i høst - hvordan er situasjonen nå?

Jeg har ikke hørt noe mer siden i høst, men ut i fra at så si alle spillerne ser ut som de spiller på halv-maskin og ikke bryr seg i det hele tatt så tviler jeg på at alt er i orden. Mitt eneste håpe i forhold til playoff er at spillerne gir fullstendig faen i Sune og våkner til liv....Det skjedde i fjor så lov å håpe på at det samme skjer i år...

Dette må være Sune sin siste sesong, er så lei av å se på hvordan han i kamp etter kamp står med hendene i lommen og gjør ingen ting. Største feilen som ble gjort var å gi Sune to nye år etter kvartfinale fadesen mot enga 15/16 sesongen. Hva ledelsen i Frisk tenkte på da lurer jeg fortsatt på!

InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 12:00
Det var vel stor intern uenighet om den siste forlengelsen av kontakten til Sune.
Det var misnøye med han den gangen og det er det fortsatt. Ikke av den typen som utarter seg til store konflikter og oppgjør i media, men rett og slett at mange synes det er lite inspirerende å spille med han som sjef.
Treningene er visst gørr-kjedelige uten noe kreativitet og variasjon - og den litt gammeldagse spillestilen er han urokkelig ved, noe mange ikke er helt enig i.
Også evnen til å gjøre endringer underveis når ting kladder er det mange som savner.
Og så er han jo ikke akkurat "Mr Karisma" heller....

Nei, det må endringer til neste sesong - det er helt sikkert. Jeg mener Frisk har underprestert denne sesongen ut ifra det mannskapet de besitter.
Så får vi håpe at spillerne virkelig våkner nå sluttspillet settes i gang - men jeg er ikke så optimistisk.
Når de ikke klarer å mobilisere mer enn de gjorde i en "livsviktig" kamp mot Lillehammer så hvorfor skal de da klare det når det er sluttspill? Tror dessverre det blir exit etter kvartfinalene i år.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Februar 2018 18:58
Må nesten si det var trist å se Basse i Kristins Hall!
Får håpe for landslagets del at han hadde OL i tankene der han "ruslet" rundt på isen...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 22:27
Kåsastul til Asker.

InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 22:49
Drebin skrev:Kåsastul til Asker.

Han ville veldig gjerne hjem. Da har Johannessen, Trettenes, Kåsastul, Espeland og Kristiansen komme hjem til GET-ligaen fra utenlandske klubber. Noen glemt?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 22:58
Sorum skrev:

Han ville veldig gjerne hjem. Da har Johannessen, Trettenes, Kåsastul, Espeland og Kristiansen komme hjem til GET-ligaen fra utenlandske klubber. Noen glemt?

Ponomarenko, Saponari.. Går nesten forterere å nevne de som ikke har snudd og kommet tilbake.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Februar 2018 23:18
Kul for Get trist for Norge...

InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 00:01
Det er faen meg så mange sengevætere i norsk hockey at jeg gremmes. Reichenberg ville også vært i GET-ligaen nå om ikke Sparta Praha hadde vært vanskelige. Til neste sesong er han antakelig hjemmehjemme dessverre.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 00:08
KjellKjellenBigset skrev:Det er faen meg så mange sengevætere i norsk hockey at jeg gremmes. Reichenberg ville også vært i GET-ligaen nå om ikke Sparta Praha hadde vært vanskelige. Til neste sesong er han antakelig hjemmehjemme dessverre.

Har han prövd og dra hjem?

Det er jo ikke bra for norsk hockey att så jevla mange drar hjem fort. Enda mere respekt til dem som blir og sliter.

InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 05:36
Drebin skrev:
Sorum skrev:

Ponomarenko, Saponari.. Går nesten forterere å nevne de som ikke har snudd og kommet tilbake.

Jo krise. Jeg har sagt det før og gjentar gjerne: GET er ikke godt nok for å lykkes på landsen tatti betraktning at målet er kvart. Men jeg tror eks Trettenes bare er midlertidig hjemme ettersom klubben ikke gikk til sluttspill.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 09:40
KjellKjellenBigset skrev:Det er faen meg så mange sengevætere i norsk hockey at jeg gremmes. Reichenberg ville også vært i GET-ligaen nå om ikke Sparta Praha hadde vært vanskelige. Til neste sesong er han antakelig hjemmehjemme dessverre.

Mr KH...
Legg vekk "hatet" til ham nå!
:lol:
Sist endret av MaxDelt den 16. Februar 2018 09:53, endret 1 gang
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 09:52
Jo krise. Jeg har sagt det før og gjentar gjerne: GET er ikke godt nok for å lykkes på landsen tatti betraktning at målet er kvart. Men jeg tror eks Trettenes bare er midlertidig hjemme ettersom klubben ikke gikk til sluttspill.

Enig.
Håper Trettenes har planer på og bli ute i Europa.

InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 10:42
johnpx skrev:

Det er jo ikke bra for norsk hockey att så jevla mange drar hjem fort. Enda mere respekt til dem som blir og sliter.

Feil. Det er ikke bra for norsk hockey at så mange spillere går til Allsvenskan.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 11:28
sthans skrev:
johnpx skrev:

Feil. Det er ikke bra for norsk hockey at så mange spillere går til Allsvenskan.

Men det er bra att de kommer hjem igjen ja? Fint. Jeg tenker på ansiktet som norsk hockey viser, er det noen vits i og satse på dem? Dem drar jo hjem med halen mellom beina.

Heier er ett godt exempel på en som ikke gitt opp. Han drar hjem etter ett misslykket ophold i Modo. Gör det bra igjen i Stjernen i noen få kamper, Pantern viser intresse og han drar igjen. Han kommer fort utav laget , inrömmer det er vanskelig men skall kjempe seg tilbake, det har han nå gjort og spiller nå i andre og tredjerekke og nå avslutter han sesong på en meget fin måte. Respekt.

InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 13:13
johnpx skrev:
sthans skrev:
johnpx skrev:Har han prövd og dra hjem?

Men det er bra att de kommer hjem igjen ja? Fint. Jeg tenker på ansiktet som norsk hockey viser, er det noen vits i og satse på dem? Dem drar jo hjem med halen mellom beina.

Heier er ett godt exempel på en som ikke gitt opp. Han drar hjem etter ett misslykket ophold i Modo. Gör det bra igjen i Stjernen i noen få kamper, Pantern viser intresse og han drar igjen. Han kommer fort utav laget , inrömmer det er vanskelig men skall kjempe seg tilbake, det har han nå gjort og spiller nå i andre og tredjerekke og nå avslutter han sesong på en meget fin måte. Respekt.

Det er en fallittærklæring for norsk hockey generelt å akseptere Allsvenskan som en bedre utviklingsarena enn Get. Skal norsk hockey ta steg videre må en jobbe for at vår hjemlige liga er mer attraktiv enn Allsvenskan for både spillerne og for klubber høyere oppe i næringskjeden (SHL, DEL etc.).
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 13:19
Ja , denne diskussionen har vi hatt för.
Men hva sier det deg att så mange drar hjem ? Ikke bara fra Allsvenskan men også andre ligaer.

InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 13:37
johnpx skrev:Ja , denne diskussionen har vi hatt för.
Men hva sier det deg att så mange drar hjem ? Ikke bara fra Allsvenskan men også andre ligaer.

Det er en annen debatt som jeg ikke har sterke meninger om. I og med at så mange norske spillere flopper så dramatisk i Allsvenskan kan det virke spillestilen der er veldig spesiell og vanskelig å bli vant med.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Februar 2018 13:39
sthans skrev:
johnpx skrev:Ja , denne diskussionen har vi hatt för.

Det er en annen debatt som jeg ikke har sterke meninger om. I og med at så mange norske spillere flopper så dramatisk i Allsvenskan kan det virke spillestilen der er veldig spesiell og vanskelig å bli vant med.

Eller så er dem for dårlige.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Boysen, JTHM og 18 gjester