Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 15. Desember 2017 10:51
daggen skrev:De som har vært å sett på treningene denne uken kan melde om at Vinny skal spille sammen med FLJ og Medby. FLJ som center, noen som vet om han har spilt center før?

Kampen 21 desember ser ut til å bli den første der vi stiller med fullt lag :)

Det trenger vi mot ustoppelige Storhamar!
Dessverre så er Frisk alltid dårlige etter kamp-pauser så jeg har ikke noe tro på hjemmeseier er jeg redd....

Men vi får håpe Vinny starter der han slapp og at han ikke trenger 20 kamper på å spille seg inn som sist sesong.

Det raidet og målet hans på Jordal i Engas avskjedskamp med den ærverdige (les: nedslitte) arenaen har jeg sett et titalls ganger og får nesten orgasme hver gang! :)

Bazinga

InnleggSkrevet: 15. Desember 2017 13:37
Rekka med Vinny - Fredrik - Endre blir en spennende rekke!

InnleggSkrevet: 18. Desember 2017 12:12
Er Vinny klar? Evt. når blir han klar?
Lite info på budstikka..

InnleggSkrevet: 19. Desember 2017 00:27
Jepp! Vinny er klar.

InnleggSkrevet: 19. Desember 2017 00:39
TheLionKing skrev:Er Vinny klar? Evt. når blir han klar?
Lite info på budstikka..

Spiller mot storhamar torsdag. Håper han er like gira som meg. :D

InnleggSkrevet: 19. Desember 2017 10:06
Der var han klar ja! Får håpe han starter der han slapp i fjor :)
Skal dog blir vanskelig å stoppe Storhamar da, så får håpe det blir en tett og jevn kamp!

InnleggSkrevet: 19. Desember 2017 14:28
Granholm skadet sies det, brukket tommel...

InnleggSkrevet: 19. Desember 2017 15:34
Synd! Granholm har vært en av våre bedre i det siste.

InnleggSkrevet: 19. Desember 2017 15:43
slasher skrev:Synd! Granholm har vært en av våre bedre i det siste.

Han har i flere kamper vært omtrent den eneste som har fått godkjent av meg. Høy aggressivitet og intensitet i spillet sitt. Selv om vi har vinni kamper har det jo føltes ut som de kjører for halv maskin, men Granholm har vært oppe på 120%. Kjip spiller å miste, kan han ikke bare teipe fingern? :twisted:

Edit: "tape fingern" virker litt i overkant ut.....
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Januar 2018 09:34
Hvordan har Ödegaard spilt etter skaden sin?

InnleggSkrevet: 11. Januar 2018 09:58
Spilt seg opp syns jeg. Tøffere i duellene og kriger på.

Han er dessverre innimellom litt for kreativ for sine egne ferdigheter, noe som fører til noen pucktap i egen sone pga slurvete/dårlige pass. Men det siste er vel et generelt problem for Frisk som tidvis spiller med litt vel mye risiko i egen sone....
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Januar 2018 09:59
Tiger_n skrev:Spilt seg opp syns jeg. Tøffere i duellene og kriger på.

Han er dessverre innimellom litt for kreativ for sine egne ferdigheter, noe som fører til noen pucktap i egen sone pga slurvete/dårlige pass. Men det siste er vel et generelt problem for Frisk som tidvis spiller med litt vel mye risiko i egen sone....

Takk for svar. Han må vaere ready for OL snart ! ;)

InnleggSkrevet: 11. Januar 2018 11:04

Vanskelig balanse det der. I moderne hockey er man avhengige av toveis-backer som kan bidra med kreativitet offensivt i tillegg til trygghet defensivt. Det å balansere dette er vesentlig, men samtidig vanskelig. Å skulle kunne frakte puck, ta noen dragninger og servere en kreativ pasining til forwards høyt oppe i banen er det ideelle - og helst uten pucktap.
Men det er i teorien - i praksis blir det litt enten eller. Enten spille svært enkelt med vant ut og lite feilmargin - eller ta noe mer risiko og øke den offensive kreativiteten. Da må man ta en kalkulert risiko og det vil gå galt noen ganger og i værste fall føre til baklengsmål. Dette avhenger av spilletype og ferdigheter selvsagt. En spiller som Andresen skal holde seg til "vant ut" mens Wall og Nilsson er man avhengig av bidrar kreativt og offensivt.

Ødegård er et sted mellom der og skal vel først og fremst være en defensiv kraftback - men som med årene har spilt på seg litt mer kreativ selvtillit. Der har han dessverre ikke voldsomme ferdigheter så det er nok viktig at han ikke drar den for langt. Hadde han hatt kreativiteten til Wall/Nilsson i tillegg til sin defensive styrke så hadde han ikke spilt i Frisk - eller GET....

Bazinga

InnleggSkrevet: 11. Januar 2018 11:22
Jepp, er jo i den delen av spillet vi i senere år ofte har følt at Frisk har "sviktet", rett og slett ikke noe backer med egenskaper til å spiller seg ut/spille opp fra egen sone. Dette har jo ført til at Frisk kunne bli et lag motstanderne fort klarte "lese" da en stort sett spilte seg ut fra egen sone med løpere som fraktet puck og alternativene om dennes pasningsmuligheter i midtsonen ble stengt var litt for få.

Men denne kreativiteten i bakerste rekke har ingenting med no-look, backhandpass på tvers bak eget mål å gjøre. Ei heller softe håndledd som ender med pucker som knapt kommer frem til mottager, det har mye med fokus å gjøre. Og jeg syns også vi litt for ofte svikter i vurderingene av når vi skal være kreative og når vi skal gjøre det vi kan for å klarere sone. Men som du sier, det er vanskelig, men ofte det som skiller et vinnerlag fra et lag som taper jevne kamper.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Januar 2018 12:12
Bazinga skrev:

Vanskelig balanse det der. I moderne hockey er man avhengige av toveis-backer som kan bidra med kreativitet offensivt i tillegg til trygghet defensivt. Det å balansere dette er vesentlig, men samtidig vanskelig. Å skulle kunne frakte puck, ta noen dragninger og servere en kreativ pasining til forwards høyt oppe i banen er det ideelle - og helst uten pucktap.
Men det er i teorien - i praksis blir det litt enten eller. Enten spille svært enkelt med vant ut og lite feilmargin - eller ta noe mer risiko og øke den offensive kreativiteten. Da må man ta en kalkulert risiko og det vil gå galt noen ganger og i værste fall føre til baklengsmål. Dette avhenger av spilletype og ferdigheter selvsagt. En spiller som Andresen skal holde seg til "vant ut" mens Wall og Nilsson er man avhengig av bidrar kreativt og offensivt.

Ødegård er et sted mellom der og skal vel først og fremst være en defensiv kraftback - men som med årene har spilt på seg litt mer kreativ selvtillit. Der har han dessverre ikke voldsomme ferdigheter så det er nok viktig at han ikke drar den for langt. Hadde han hatt kreativiteten til Wall/Nilsson i tillegg til sin defensive styrke så hadde han ikke spilt i Frisk - eller GET....

Bazinga

Bra inlegg.
Har alltid sett på Ödegaard som en defensiv back. Og det er nok det hans skall holde seg til. I OL er det ikke plass till for mye slurv i egen sone.

InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 02:49
Jeg vil legge til at han får færre dumme utvisninger nå. Det er jo bra. Ellers kunne han gjerne hatt et bedre skudd. Er ikke akkurat noe børse han besitter. Frisk har et par gode blåstrek-backer, men Henrik er nok ikke en av dem ;-)

InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 08:57
Han er helt klart blitt roligere i toppen og bedre i posisjonsspillet sitt. Flinkere til å avveie når det skal takles og når det skal kontrolleres.

Vi har flere som har et greit potensiale fra blå, bare dumt alle unntatt Oscar lider av skuddvegring.

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 11:03
Noen som vet noe mer om FLJ er ferdig for sesongen eller ikke ?

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 12:06
daggen skrev:Noen som vet noe mer om FLJ er ferdig for sesongen eller ikke ?

Aner ikke, men han burde ihvertfall umiddelbart søke om navneendring: Fredrik Lysken Jacobsen....

Utrolig kjipt å miste han i den formen han var iferd med å få etablert...

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 13:47
Andrerekka til frisk med og uten FLJ er to helt forskjellige rekker. Medby og Saponari uten Fredrik blir helt borte. Tror Sune må ha en god playmaker for å gjøre den rekka bra, ikke Christiansen eller Henriksen. Veldig usikker på hvem det skulle være. Muligens kunne Geheb gjort det brukbart i en produktiv rekke, også kan heller Kristiansen og Coccozza fått inn Christiansen i tredje. Så jo hvor dårlig det fungerte i Furuset Forum her om dagen da FLJ ikke spilte.

Ellers er det helt åpenbart at det er noe som skjer med instruksene til backene om dagen. Etter jul spesielt har både Wall og Nilsson vært veldig offensive, og nå har også Pageau blitt en av disse som fører puck opp og stadig befinner seg sentralt i angrep. Litt uvandt i forhold til hva jeg forbinder med Sune Bergmans spillemønster, men jeg tror jeg liker det. Assisten til Nilsson i går, 2-0 målet, var kampens soleklare høydepunkt BTW.

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 14:40
slasher skrev:Andrerekka til frisk med og uten FLJ er to helt forskjellige rekker. Medby og Saponari uten Fredrik blir helt borte. Tror Sune må ha en god playmaker for å gjøre den rekka bra, ikke Christiansen eller Henriksen. Veldig usikker på hvem det skulle være. Muligens kunne Geheb gjort det brukbart i en produktiv rekke, også kan heller Kristiansen og Coccozza fått inn Christiansen i tredje. Så jo hvor dårlig det fungerte i Furuset Forum her om dagen da FLJ ikke spilte.

Ellers er det helt åpenbart at det er noe som skjer med instruksene til backene om dagen. Etter jul spesielt har både Wall og Nilsson vært veldig offensive, og nå har også Pageau blitt en av disse som fører puck opp og stadig befinner seg sentralt i angrep. Litt uvandt i forhold til hva jeg forbinder med Sune Bergmans spillemønster, men jeg tror jeg liker det. Assisten til Nilsson i går, 2-0 målet, var kampens soleklare høydepunkt BTW.

Helt enig det du sier om andrerekka. Merker jeg blir irritert hvis Henriksen får spille i andrerekka på søndag da dette ikke har fungert de gangene det har blitt prøvd tidligere i sesongen. Håper at Geheb får spille med Vinny og Medby på søndag! Kunne også vært aktuelt med Granholm, men han er vell ikke tilbake fra skade før etter OL pausen.

InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 19:57
...og da er vi i gang med det vanlige hemmelighetskremmeriet fra Frisk-leieren. Ødegaard er skadet og evalueres fra dag til dag. For hva får vi ikke vite. Hva er vitsen med dette spillet?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 20:02
slasher skrev:...og da er vi i gang med det vanlige hemmelighetskremmeriet fra Frisk-leieren. Ødegaard er skadet og evalueres fra dag til dag. For hva får vi ikke vite. Hva er vitsen med dette spillet?

Ryker OL også da eller?

InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 20:53
Vanskelig å mene noe om, men de skriver at han vurderes til kampen i morgen, så da høres det jo ikke ut som en langtidsskade. Men på den andre side så var dette det samme som ble sagt om Endre Medby i høst, og han var ute i flere måneder.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 21:04
slasher skrev:Vanskelig å mene noe om, men de skriver at han vurderes til kampen i morgen, så da høres det jo ikke ut som en langtidsskade. Men på den andre side så var dette det samme som ble sagt om Endre Medby i høst, og han var ute i flere måneder.

Okej vi får vente og se.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester