Frisk Asker - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 03. Juni 2017 01:18
Mathias Saksvik Baar er ikke med videre for Frisk.

http://www.friskasker.no/hockey/sisteny ... il-videre/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Juni 2017 23:05
Alt tyder vel på att Ödegaard blir?

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 08:17
Har i første omgang kontrakt ut neste sesong, så ja? Han har jo fast jobb ved siden av han neppe setter i fare ved å prøve seg på et nytt utenlandseventyr.

InnleggSkrevet: 28. Juni 2017 20:07
Lite aktivitet i denne tråden (og Frisk sitt lagbygge) i forhold til de fleste andre lagene som stort sett har spikret stallene sine nå. Frisk skal vel ha inn to eller tre utenlandske forwards , eller hva sier dere Frisk supportere ? :shock:

InnleggSkrevet: 29. Juni 2017 08:46
Det kommer vel noen inn i september tenker jeg. Frisk har vel aldri hatt spesielt mye hastverk med å spikre stallen tidlig.

InnleggSkrevet: 29. Juni 2017 20:39
Tiger_n skrev:Det kommer vel noen inn i september tenker jeg. Frisk har vel aldri hatt spesielt mye hastverk med å spikre stallen tidlig.

Der var to Kanadikker klare gitt , ser ganske bra ut begge to.
http://www.friskasker.no/hockey/sisteny ... ere-klare/

InnleggSkrevet: 29. Juni 2017 21:13
galiani skrev:
Tiger_n skrev:Det kommer vel noen inn i september tenker jeg. Frisk har vel aldri hatt spesielt mye hastverk med å spikre stallen tidlig.

Der var to Kanadikker klare gitt , ser ganske bra ut begge to.
http://www.friskasker.no/hockey/sisteny ... ere-klare/

De ser veldig bra ut begge to. Det er mange ting å legge merke og det handler hva de har prestert hittil. Når Frisk sier de skal hente en utenlandsk forward til og hvis han er på nivå med de to nye så har Frisk et meget sterkt lag.

InnleggSkrevet: 30. Juni 2017 01:16
Oi! Steike!

Nå blir det mye å ta tak i for en stakkars kropp fra Fredrikstad.
Jeg setter alltid opp en liste over hvilke spillere fra over dammen jeg kunne tenke meg. I fjor var det Vigier og Cameron som dukket opp i Norge i år har Frisk fått to av spillerne.

Wall og Foster er to svært solide spillere som hadde preget hvilket som helst Get-liga lag. Nunn så jeg på, men strøk fordi jeg trodde det var uaktuelt å få han til Norge.

Ved å sammenligne med Storhamar og Stavanger ser det nå slik ut i mine øyne:

Keeper er Frisk best

Backer: På de 4 første backene er Frisk faktisk best, rett og slett fordi Wall og Pageu er latterlig gode hockeyspillere og Ødegaard/Nilsson er tvers igjennom solide de også. 3.backparet til Frisk er derimot ikke fullt på høyde med Stavanger sitt og Stavanger er derfor bedre på backplass ikke minst ved skader og karantener.

Løpere: Storhamar jevnt besatt og har nok den beste 1.rekka i landet, men jeg er usikker på om at Frisk faktisk matcher den med de nye signeringene. Bastiansen-Foster-Nuun skremmer meg og ikke minst med kruttet de har på blå i tillegg.

Hvis det stemmer at de henter en løper til så bør de hente en center som kan stå mellom Lystad og Medby. Da lukter det virkelig krutt av de to første rekkene. Coccozza og Kristiansen er fantastiske rollespillere, men bak disse er det for tynt i forhold til de andre lagene i toppen.

Frisk på 3.plass med massevis av poeng, men blir litt tynne gjennom en lang sesong rett og slett fordi bredden ikke er stor og god nok. Å spille undertall mot Asker blir rett og slett fryktelig leit og de kan vinne sluttspillet rett og slett på specialteams og to backrekker som tåler massevis av istid når det trengs.

Fire lag skiller seg ut i toppen, fire lag fra 5-8plass og de to samme i bunnen. Tror ikke det blir like jevnt om 4. Plassen kommende sesong dessverre.

InnleggSkrevet: 30. Juni 2017 06:59

Nei skulle du ha sett.......... :o

InnleggSkrevet: 30. Juni 2017 11:45
Synes laget begynner å se bra ut nå.
Med en solid forward til inn og en back til (Frøystad?) så tror jeg Frisk skal gi Oilers og Storhamar kamp i toppen. For det er disse 3 som stikker seg ut sånn det ser ut nå - etter min mening. Ser ikke at Lillehammer, som mange nevner som medaljekandidat, kan blande seg inn helt blandt topp 3. Mye kan skje med skader og nye spillere selvsagt så det er åpenbart tidlig å si med stor grad av sikkerhet nå.

InnleggSkrevet: 30. Juni 2017 21:26
Og der var Frøystad klar for 2 nye sesonger!
Veldig bra.

Da venter vi i spenning på siste forward. Håper det blir krutt, da har jeg trua på medalje i serien og nye finalekamper :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Juli 2017 22:36
sjefsrøden skrev:Oi! Steike!

Nå blir det mye å ta tak i for en stakkars kropp fra Fredrikstad.
Jeg setter alltid opp en liste over hvilke spillere fra over dammen jeg kunne tenke meg. I fjor var det Vigier og Cameron som dukket opp i Norge i år har Frisk fått to av spillerne.

Wall og Foster er to svært solide spillere som hadde preget hvilket som helst Get-liga lag. Nunn så jeg på, men strøk fordi jeg trodde det var uaktuelt å få han til Norge.

Ved å sammenligne med Storhamar og Stavanger ser det nå slik ut i mine øyne:

Keeper er Frisk best

Backer: På de 4 første backene er Frisk faktisk best, rett og slett fordi Wall og Pageu er latterlig gode hockeyspillere og Ødegaard/Nilsson er tvers igjennom solide de også. 3.backparet til Frisk er derimot ikke fullt på høyde med Stavanger sitt og Stavanger er derfor bedre på backplass ikke minst ved skader og karantener.

Løpere: Storhamar jevnt besatt og har nok den beste 1.rekka i landet, men jeg er usikker på om at Frisk faktisk matcher den med de nye signeringene. Bastiansen-Foster-Nuun skremmer meg og ikke minst med kruttet de har på blå i tillegg.

Hvis det stemmer at de henter en løper til så bør de hente en center som kan stå mellom Lystad og Medby. Da lukter det virkelig krutt av de to første rekkene. Coccozza og Kristiansen er fantastiske rollespillere, men bak disse er det for tynt i forhold til de andre lagene i toppen.

Frisk på 3.plass med massevis av poeng, men blir litt tynne gjennom en lang sesong rett og slett fordi bredden ikke er stor og god nok. Å spille undertall mot Asker blir rett og slett fryktelig leit og de kan vinne sluttspillet rett og slett på specialteams og to backrekker som tåler massevis av istid når det trengs.

Fire lag skiller seg ut i toppen, fire lag fra 5-8plass og de to samme i bunnen. Tror ikke det blir like jevnt om 4. Plassen kommende sesong dessverre.

Flott og informativ artikkel!
Du kun vel ikke lagt en lignende artikkel om Lillehammer?
Det hadde vært interessant...
På forhånd takk!!!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 04. Juli 2017 10:43
Helt enig i at Sjefsrøden har gode betraktninger her. Men at det er så tynt bak de nevnte toppspillerne er jeg faktisk ganske så uenig i. Her kan vi nevne både Seiergren Christiansen, Henriksen, Granholm, Geheb og Carho Hansen, uten å overdrive. Unge, ja, men stallfyll; Nei. I sluttspillet sist rullerte Sune på fire rekker, der alle leverte.

InnleggSkrevet: 04. Juli 2017 12:33
slasher skrev:Helt enig i at Sjefsrøden har gode betraktninger her. Men at det er så tynt bak de nevnte toppspillerne er jeg faktisk ganske så uenig i. Her kan vi nevne både Seiergren Christiansen, Henriksen, Granholm, Geheb og Carho Hansen, uten å overdrive. Unge, ja, men stallfyll; Nei. I sluttspillet sist rullerte Sune på fire rekker, der alle leverte.

Tror nok mange undervurderer disse unggutta ja, men det er forsåvidt greit.
Geheb kom inn i sluttspillet i fjor og var faktisk toneangivene i finalene. Et stort talent som virkelig kommer til å plassere seg på det norske hockeykartet kommende sesong, det er jeg ganske sikker på (spilte ikke seniorhockey i Frisk før i sluttspillet da han vurderte å flytte til statene og spille collegehockey).

En tredjerekke med Cocozza, Kristiansen og Geheb skal kunne slå godt fra seg. Står ikke tilbake for 3. rekkene til de andre topplagene tror jeg. Og 4. rekka med Seiergren Christiansen, Henriksen og Granholm/Carho Hansen er heller ikke dårlig. De gutta produserte faktisk en hel del sist sesong.

InnleggSkrevet: 04. Juli 2017 16:01
Nja, er usikker på om Sune kjører den "enkle" løsningen ved å dundre på med 2 canadiere + Basse i første rekka, og FLY, medby og ny utlending i andre rekka. Skal ikke se bort i fra at Geheb havner i en mer produserende rekke enn Kristiansen/Coccozza kommer til å være. Geheb og FLY i samme rekke kan jo bli spennende!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Juli 2017 23:06
Frisk har over tid bygget opp en meget solid norsk stamme, Geheb kommer til å være for god for GET ila et par sesonger. Når de nye importene er enda bedre enn forrige sesong (tviler ikke et sekund på det Sjefsrøden melder) kommer Frisk til å være helt der oppe i serien, ikke bare i sluttspillet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Juli 2017 23:15
Drebin skrev:Geheb kommer til å være for god for GET ila et par sesonger.

Det trodde jeg om Jostein Ekaas også.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Juli 2017 23:42
Forgetable skrev:

Geheb kommer inn i sluttspillet uten å ha spilt seniorkamper tidligere, og er Frisks beste løper i finalene, med de store gutta. Det er rått gjort, da har du noe som kan ta deg ut av Norge iaf.

InnleggSkrevet: 04. Juli 2017 23:58
Drebin skrev:
Forgetable skrev:

Geheb kommer inn i sluttspillet uten å ha spilt seniorkamper tidligere, og er Frisks beste løper i finalene, med de store gutta. Det er rått gjort, da har du noe som kan ta deg ut av Norge iaf.

Har vært mye prat om denne Geheb. Nå vet jeg ikke hva slags spilletype han er, ei heller har jeg sett han spille, men poengfangsten hans på juniornivå er ikke akkurat voldsomt imponerende. Kanskje ikke noen grunn til å ta av helt etter 12 seniorkamper?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Juli 2017 00:07

Skjønner. Kan du fortelle meg hvorfor du mener Geheb var Frisks beste løper i finalene?
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 05. Juli 2017 10:15
Det er nok lett å la seg rive med her, men at Geheb (som kom inn i Granholms skadefravær) gjorde sine saker bra bør være udiskutabelt. Han fikk vel bestemannsprisen iallfall ved ett tilfellet, scoret det avgjørende målet i SD i kamp 4 i finalen mot Oilers, og var generelt frisk (pun intended). Når også kommentatorene fulgte ham og stadig ga uttrykk for hvor imponerte de var, er det klart vi andre også legger ekstra godt merke til ham. Men til å være fullstendig førstereis i seniorhockey (debutterte vel mot VIF i kvarten), var han bemerkelsesverdig kald, og spilte klokt og teknisk bra. Det virket som om han hadde nivået inne fra første skøyteskjær. Når alt dette er sagt er det helt urimelig å forvente at han skal være toppspiller allerede i år. Men at han har potensiale og at han er en god spiller allerede må det være lov å mene.

InnleggSkrevet: 13. Juli 2017 11:10
Ikke er det spillerlogistikk, og ikke er det rykte, men helt irrelevant er det jo ikke. Frisk med solid økning av sponsorbudsjett.

https://www.budstikka.no/frisk-asker/sp ... -55-511501

InnleggSkrevet: 20. Juli 2017 12:23
Da har denne karen signert for Frisk.
Lamoureux http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17851

Detta var en av de Skauen snuste på.
Tror Frisk får en veldig bra spiller her!!

InnleggSkrevet: 20. Juli 2017 12:52
Duck83 skrev:Da har denne karen signert for Frisk.
Lamoureux http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17851

Detta var en av de Skauen snuste på.
Tror Frisk får en veldig bra spiller her!!

Ser jo ut som om Frisk er godt forspent både offensivt og defensivt denne sesongen. Han har produserte jo noe bedre enn "Supersapp" i ECHL for et par sesonger siden og er akklimatisert til europeisk ishockey med gode tall allerede. Mye minutter dog...

Men ser ut som om Frisk er tilbake til malen sin, små og kjappe. Får håpe ikke vi blir utkonkurrert på størrelsen i år. Hadde hjulpet med Dokken "hjem" igjen, da tror jeg vi nærmer oss seier i kamp 6/7 istedenfor tap.

InnleggSkrevet: 20. Juli 2017 14:04
Se der ja! Ser ut til at sportslig utvalg har gjort en solid jobb i år igjen. Kan ikke skjønne at denne troppen ikke skal være konkurransedyktig.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 9 gjester