Lillehammer Ishockeyklubb - Lagbygge og rykte 2017/2018

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 19:26
Er en svensk back og etablert norsk løper som er på god vei til å signere. Beste forsvar er jo angrep, så får vi se da... hehe. :-) rimelig solide løperrekker på dette laget nå.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 19:30
hipsterfrosken skrev:Er en svensk back og etablert norsk løper som er på god vei til å signere. Beste forsvar er jo angrep, så får vi se da... hehe. :-) rimelig solide løperrekker på dette laget nå.

7 importer nå, så lite sannsynlig med en 8 ?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 19:31
hipsterfrosken skrev:Beste forsvar er jo angrep, så får vi se da... hehe. :-)

:lol:

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 19:48
daggen skrev:
hipsterfrosken skrev:Er en svensk back og etablert norsk løper som er på god vei til å signere. Beste forsvar er jo angrep, så får vi se da... hehe. :-) rimelig solide løperrekker på dette laget nå.

Om klubben har råd, er det ikke dumt å ha 8 importer. Skjerper konkurransen, og alltid en eller to importer som ikke er tilgjengelig pga skade/suspensjon... Spesielt gjelder dette Cameron og Morley...

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 19:51
MaxDelt skrev:
daggen skrev:

Om klubben har råd, er det ikke dumt å ha 8 importer. Skjerper konkurransen, og alltid en eller to importer som ikke er tilgjengelig pga skade/suspensjon... Spesielt gjelder dette Cameron og Morley...

Det står i GD at det er ventet at Christian Fosse vil komplettere troppen.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 19:52
Ser nå at det ville blitt 8 importer, noe som hadde vært rart... Mulig det kan ha vært dersom bare Morley signerte. Usikker.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 19:53

Har svensken "norsk" pass? Er løperen Wehn?

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 20:23
Noen som veit eller kan forstille seg hvem Morley og Benik har sagt nei til av andre norske klubber..?

Den norske løperen som jeg har hørt om har spilt i Lørenskog hvertfall. Hadde selv tatt kontakt med klubben.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 20:32
lillehammerhockey skrev:Noen som veit eller kan forstille seg hvem Morley og Benik har sagt nei til av andre norske klubber..?

Den norske løperen som jeg har hørt om har spilt i Lørenskog hvertfall. Hadde selv tatt kontakt med klubben.

Frisk var etter Morley, kunne ikke matche det lillehammer kunne tilby av lønn har jeg hørt.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 20:52
daggen skrev:
lillehammerhockey skrev:Noen som veit eller kan forstille seg hvem Morley og Benik har sagt nei til av andre norske klubber..?

Frisk var etter Morley, kunne ikke matche det lillehammer kunne tilby av lønn har jeg hørt.

I følge mine kilder, blir ingen av importerne lønnet over 400 000 av L.I.K.
Sist endret av MaxDelt den 08. Mai 2017 21:16, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 20:56
Dette er et sjansespill jeg dessverre tror Lillehammer kommer tapende ut av. Nå blir det for mange importer av samme opphav med den risikoen at det blir to lag i ett, samt at hvis Ellis skulle floppe, så har vi ikke en eneste quarterback til å fordele pucker på blå eller til å sette i gang spillet fra bak mål. Legger vi til at Morley fort kan miste hele sesongen ved den minste hjernerystelse, så fremstår det klarere og klarere at de som bygger lag i denne klubben ikke vet hva som skal til for å vinne mesterskap.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 21:00
For David Morley var det kun LIK som var aktuelt og det var ikke pga lønn. To nye *L* i løpet av uken tipper jeg og så er laget "komplett". Ellers mye spennende rundt klubben nå både på arrangement og marked. Ser ut til at klubben har fått mye "lag" for den begrensede sum penger man tross alt disponerer.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 21:07
MaxDelt skrev:Har svensken "norsk" pass? Er løperen Wehn?

Nei, aner ikke hvem svensken er. Og løperen ikke Wehn. Stemmer at den det gjelder har spilt i Lørenskog.
Hva gjelder Wehn så kan jeg ikke se for meg klubbytte for hans del utenom at Nidaros skulle rykket opp, når han har jobb hos en av sponsorene og barnehageplass i Lillehammer, og dermed er godt etablert i byen.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 21:13
KjellKjellenBigset skrev:Dette er et sjansespill jeg dessverre tror Lillehammer kommer tapende ut av. Nå blir det for mange importer av samme opphav med den risikoen at det blir to lag i ett, samt at hvis Ellis skulle floppe, så har vi ikke en eneste quarterback til å fordele pucker på blå eller til å sette i gang spillet fra bak mål. Legger vi til at Morley fort kan miste hele sesongen ved den minste hjernerystelse, så fremstår det klarere og klarere at de som bygger lag i denne klubben ikke vet hva som skal til for å vinne mesterskap.

Ledelsen traff jo godt på 6 av 7 importer i fjor ( Bjuhr var bare middels). Så helt håpløse er ikke ledelsen... Men, de burde nok ha bytta en importløper mot en importback i år. Nå er laget, på papiret, veldig sterkt framover, og heller svakt bakover.

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 21:14
hipsterfrosken skrev:

Nei, aner ikke hvem svensken er. Og løperen ikke Wehn. Stemmer at den det gjelder har spilt i Lørenskog.
Hva gjelder Wehn så kan jeg ikke se for meg klubbytte for hans del utenom at Nidaros skulle rykket opp, når han har jobb hos en av sponsorene og barnehageplass i Lillehammer, og dermed er godt etablert i byen.

Veit du hvor nære han er kontrakt eller (løperen)? Må innrømme at dt hørtes spennende ut!

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 21:18
lillehammerhockey skrev:
hipsterfrosken skrev:

Veit du hvor nære han er kontrakt eller (løperen)? Må innrømme at dt hørtes spennende ut!

tipper på trygg

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 21:37
MaxDelt skrev:
KjellKjellenBigset skrev:Dette er et sjansespill jeg dessverre tror Lillehammer kommer tapende ut av. Nå blir det for mange importer av samme opphav med den risikoen at det blir to lag i ett, samt at hvis Ellis skulle floppe, så har vi ikke en eneste quarterback til å fordele pucker på blå eller til å sette i gang spillet fra bak mål. Legger vi til at Morley fort kan miste hele sesongen ved den minste hjernerystelse, så fremstår det klarere og klarere at de som bygger lag i denne klubben ikke vet hva som skal til for å vinne mesterskap.

Ledelsen traff jo godt på 6 av 7 importer i fjor ( Bjuhr var bare middels). Så helt håpløse er ikke ledelsen... Men, de burde nok ha bytta en importløper mot en importback i år. Nå er laget, på papiret, veldig sterkt framover, og heller svakt bakover.

Dette blir bare galskap.

Et tittelutfordrende lag bygges opp med god målvakt og gode backer. Det første er på plass, det andre er nesten verst i ligaen. Vi må ha på plass en spielführer som kan avlaste Ellis, og med mindre vi får napp hos Bryhna eller Espeland, så ser det tynt ut. Bakken, Fosse og Soudsky har sine beste ferdigheter i å krige rundt pucken i eget rundvant. Med pucken på bladet er de hjelpesløse. Kommer B-hjelmen inn så går jeg ikke på en eneste kamp!

InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 21:49
Etter sigende skal Robin Dahlstrøm ha kontaktet klubben...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Mai 2017 22:59
KjellKjellenBigset skrev: Kommer B-hjelmen inn så går jeg ikke på en eneste kamp!

Noe som tyder på det? *krysser fingra* :D

Morley ville ha med kompisen for å returnere. Virker som Lik har sett seg blinde på en populær spiller og ofret balansen i lagbygget for han. Kan bli kostbart, men to gode rekker holder langt i GET. Blir meget overrasket om det kommer en topp norsk nå, da spår jeg røde tall på vårparten.

InnleggSkrevet: 09. Mai 2017 09:01
Meg bekjent var SIL, Sparta og Oilers etter både Morley og Benik. Frisk etter Benik.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mai 2017 12:15
Fryktelig bra offensiv løperrekke. Noen som tør å gjette på rekkene?

By the wat, kommer Engesveen tilbake eller blir det nok et utlån?

InnleggSkrevet: 09. Mai 2017 12:46
Hextall36 skrev:Fryktelig bra offensiv løperrekke. Noen som tør å gjette på rekkene?

Jeg tipper hvert fall Cameron-Vigier og Morley-Benik sammen. Dineen inn med en av de.

InnleggSkrevet: 09. Mai 2017 13:52
Hextall36 skrev:Fryktelig bra offensiv løperrekke. Noen som tør å gjette på rekkene?

Ja nå er vi som flere her sier meget bra fremover. Må si jeg er skeptisk til denne løsning per dags dato, men tiden vil vise. Det hadde holdt lenge å bare signere Morley, men som sagt så hadde han ikke signert for oss om Benik hadde blitt utelatt.

Prøver meg på løperrekkene:
Noer - Morley - Benik
Thoresen/Nystuen - Vigier - Cameron
Eidsa - Dineen - Ellingsen
Dahl - Jensen - Nyhus
Homdrom og Engesveen på utlån?

Her blir det meget stor konkurranse om plassene, så det er bare positivt ;)

Hvis man ser bort i fra at B-hjelm har blitt norsk i ettertid så har ikke L.I.K. greid seg med kun EN utenlandsk back siden 01-02 sesongen.. Så denne utviklingen de prøver seg på nå er spennende å følge.

InnleggSkrevet: 09. Mai 2017 14:00
Blir Wehn signert eller hva sier ryktene? Har vi plass til han? Han hadde hvertfall et sterkt ønske om å bli i følge gd for noen mnd siden.

InnleggSkrevet: 09. Mai 2017 14:29
LhmrIK skrev:

Ja nå er vi som flere her sier meget bra fremover. Må si jeg er skeptisk til denne løsning per dags dato, men tiden vil vise. Det hadde holdt lenge å bare signere Morley, men som sagt så hadde han ikke signert for oss om Benik hadde blitt utelatt.

Prøver meg på løperrekkene:
Noer - Morley - Benik
Thoresen/Nystuen - Vigier - Cameron
Eidsa - Dineen - Ellingsen
Dahl - Jensen - Nyhus
Homdrom og Engesveen på utlån?

Her blir det meget stor konkurranse om plassene, så det er bare positivt ;)

Hvis man ser bort i fra at B-hjelm har blitt norsk i ettertid så har ikke L.I.K. greid seg med kun EN utenlandsk back siden 01-02 sesongen.. Så denne utviklingen de prøver seg på nå er spennende å følge.

Cameron-Vigier-Noer
Benik-Morley-Nystuen
Eidsa-Dineen-Ellingsen
Thoresen-Jensen-Nyhus
Dahl (Homdrom og Engesveen bør leies ut) Verdt å merke seg at Engesveen hadde 28 mål, som var best i 1. div.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Ingar og 13 gjester