Sparta Sarpsborg - Lagbygge og rykter 2017/2018

InnleggSkrevet: 22. Juni 2017 19:55
Wolfe er en kanongod spiller. Men han alene er ikke nok. Desverre ser resten av laget fryktelig tynt ut.

Spesielt på backplass er det syltynt, selv med en ny importback.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 22. Juni 2017 20:48
Drebin skrev:Ser veldig bra ut, selv om jeg stiller meg tvilende til å måle kvalitet i avrevet pølseskinn.
Trengs noen som produserer, for resten er glissent.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37823

Ser fremdeles tynt ut, men endelig satser klubben på egenproduserte spillere krydret med gode importer.
Umulig å ikke bli mer positiv til kommende sesong.

Nå kommer det også en signering til, forhåpentligvis av samme kvalitet.

Også positiv at det er solgt så mange sesongkort. Nesten uforståelig
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Juni 2017 21:19
AnonNym skrev:
Drebin skrev:Ser veldig bra ut, selv om jeg stiller meg tvilende til å måle kvalitet i avrevet pølseskinn.
Trengs noen som produserer, for resten er glissent.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37823

Ser fremdeles tynt ut, men endelig satser klubben på egenproduserte spillere krydret med gode importer.
Umulig å ikke bli mer positiv til kommende sesong.

Nå kommer det også en signering til, forhåpentligvis av samme kvalitet.

Også positiv at det er solgt så mange sesongkort. Nesten uforståelig

Absolutt bra det satses lokalt, gjelder bare å gjøre det gjennomført.
Wolfe er nok bra, men avhengig av at denne Osterberg også er treff for å få ei skikkelig topprekke vel? Karlsen er den av de yngre jeg har mest tro på.

InnleggSkrevet: 09. Juli 2017 01:26
det må inn en kanonback skal dette lagbygge som vi nå er vitne til bli noe i nærheten av suksess. Dette lukter 5-6 plass uansett hva Spartakontoret mener og tror at supporterene skal tro.Vi trenger minst en senter som produserer 50-60 poeng. Savne av Knelsen blir bare større med årene som går

InnleggSkrevet: 09. Juli 2017 15:46
Det man iallefall er avhengig av, er at nye backen som kommer inn har gode førstepass. Man kan si mye om at Bowim, Henriken etc, at de er gode offensivt. Men de er ikke gode på førstepass.

Selv om jeg kanskje synes det er mer prekært at man får inn en defensiv back. Trenger ikke være så jævla biff. Slik hockeyen er blitt, vil jeg heller ha en skøytesterk defensiv back.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. August 2017 13:29
Da er siste brikke på backplass klar fjorårets Lillehammer spiller Troy Rutkowski er ny back i Sparta les mer her:

http://www.sparta.no/nyheter/rutkowski-klar-for-sparta/
Mvh Esa.

InnleggSkrevet: 08. August 2017 13:40
Esa skrev:Da er siste brikke på backplass klar fjorårets Lillehammer spiller Troy Rutkowski er ny back i Sparta les mer her:

Jeg så ikke den komme, men Sparta har jo god erfaring med å hente backer fra Lillehammer :lol:

InnleggSkrevet: 08. August 2017 13:46
KjellKjellenBigset skrev:
Esa skrev:Da er siste brikke på backplass klar fjorårets Lillehammer spiller Troy Rutkowski er ny back i Sparta les mer her:

Jeg så ikke den komme, men Sparta har jo god erfaring med å hente backer fra Lillehammer :lol:

Trackrecorden der er ikke akkurat god for å si det mildt :lol:

InnleggSkrevet: 08. August 2017 16:26
Jeg hadde håpet siste backen var av høyere kvalitet enn dette. Skal bli tøft å komme topp 6 i ligaen for Sparta i år. Ikke spesielt god +/- i serien, og grusomt i sluttspillet.

InnleggSkrevet: 08. August 2017 17:33
Da har du høye forhåpninger.

Veldig bra offensiv back, akkurat det Sparta trenger. Enig i at +/- er litt skremmende. Men mange hakk opp fra Mccormack uansett.

InnleggSkrevet: 08. August 2017 18:03
Selvsagt har jeg høy(ere) forventning når såpass mye penger har blitt samlet inn for å hjelpe Sparta hente spiller fra høyere nivå enn de ellers skulle kunne. Da holder det ikke med en back som ikke engang var den beste i et annet GET lag forrige sesong.

En total skuffelse basert på forventninger.

InnleggSkrevet: 08. August 2017 18:14
Det var den beste offensive backen på Lillehammer, som gjorde det veldig bra i serien og sluttspill.

Pengene gjør at Sparta kan hente Troy, Wolfe, og en utlending til jul. På en mye høyere hylle en det hadde vært uten penga fra Spartatæl.

InnleggSkrevet: 08. August 2017 19:45
Kjellvis skrev:Spillerstall 2017/18

Målvakter
#1 Jens Lillegrend (18/19)
#30 Samuel Ward (17/18)

Backer

#4 Kristian Østby (17/18)
#17 Patrik Bovim (17/18)
#23 Håkon Løken Pedersen (18/19)
#24 Kalle Ekelund (17/18)
#51 Christoffer Henriksen (17/18)
#65 Andreas Klavestad (17/18)
#00 Troy Rutkowski (17/18), Lillehammer
Løpere
#8 Christoffer Karlsen (17/18)
#11 Patrick Eriksson (17/18)
#14 Henrik Knold (18/19)
#16 Herman Kopperud (17/18)
#22 Sander Thoresen (18/19)
#28 Niklas Roest (18/19)
#69 Henrik Malmstrøm (17/18)
#71 Håkon Imset Stormli (18/19)
#80 Joachim Nermark (17/18)
#95 Didrik Svendsen (17/18)
#00 Magnus Nilsen (17/18) Nybro Viking (Div 1, Sverige)
#00 Kyle Osterberg (17/18) Univ. of Minnesota-Duluth (NCAA, USA)
#00 Greg Wolfe (17/18) Adirondack Thunder ( ECHL, USA)
#00 Lasse Fjeldstad (17/18) Stjernen
Trenere:1

Sjur Robert Nilsen (19/20)
Mikael Mattsson

Rykter inn:

Rykter om kontraksforlengninger:

Rykter ut:

Uten kontrakt:

Jonas Elofsson
Sten Gunnar Jørgensen

Bekreftede avganger:
#19 Daniel Øhrn ( Tingsryd AIF)
#12 Graeme McCormack
#81 Markus Gerbrandt
#52 Marius Hagberg (legger opp)
#89 Eirik Børresen (Stavanger Oilers)
#6 Simon Fredriksson
#48 Michael Stenersen
Lenny Eriksson

Men da kan man jo begynne å leke med rekkekombinasjoner åkke som.

Mitt tips/håp

Backpar:

Henriksen - Ekelund
Østby - Bowim
Løken Pedersen - Rutkowski.
Klavestad

Undertegnede har satt opp disse basert på kriterier om en right, og en left i hvert backpar. Løken kommer inn for Klavestad som jeg mener ikke er bedre pdd, og Løken har en større fremtid.

Løperrekker:

Malmstrøm - Roest - Karlsen
Osterberg - Wolfe - Eriksson
Nermark - Knold - Imset
Svendsen - Nilsen - FJeldstad.

Da ryker desverre KOpperud og Sander THoresen. Men så ofte som Spartanerne er skadet, blir det plenty av kamper for de to også. Grunnen til at jeg har satt Wolfe og Karlsen der de er ( jeg vurderte dem også sammen) er at man da har en right offensiv trussel i begge rekkene. Ville kanskje også vurdert Wolfe på wingen, men etter å ha lest litt på nettet om importene til Sparta, kom jeg frem til Wolfe som center og Osterberg på wingen.

InnleggSkrevet: 08. August 2017 19:49
Kjempesignering for Sparta. Får en stor trussel i powerplay. Er ikke så dårlig i egen sone heller han. Skal ikke glemme at han stort sett var på isen hver gang 4. rekka var på isen også.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. August 2017 20:00
Karaw skrev:Det var den beste offensive backen på Lillehammer, som gjorde det veldig bra i serien og sluttspill.

Pengene gjør at Sparta kan hente Troy, Wolfe, og en utlending til jul. På en mye høyere hylle en det hadde vært uten penga fra Spartatæl.

Troy startet sesongen veldig bra for Lillehammer: var god (spesielt offensivt) i grunnspillet, men svak i sluttspillet. Mange baklengs med ham på banen i de siste kampene. Utenfor isen bidrog han svært lite, i motsetning til de andre importene. Tilsynelatende anonym sosialt. Han ville nok bort fra klubben, og klubben ga ham heller ikke noe tilbud om videre spill. Mao en "lykkelig" skilsmisse... Blir spennende å se hvordan han trives i Sarpsborg? Herved advart!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. August 2017 20:04
sjefsrøden skrev:Kjempesignering for Sparta. Får en stor trussel i powerplay. Er ikke så dårlig i egen sone heller han. Skal ikke glemme at han stort sett var på isen hver gang 4. rekka var på isen også.

For en gangs skyld, kommer du nok til å bomme litt på din analyse...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 08. August 2017 21:14
MaxDelt skrev:
sjefsrøden skrev:Kjempesignering for Sparta. Får en stor trussel i powerplay. Er ikke så dårlig i egen sone heller han. Skal ikke glemme at han stort sett var på isen hver gang 4. rekka var på isen også.

For en gangs skyld, kommer du nok til å bomme litt på din analyse...

Lite som ville ha gledet meg mer :lol:

InnleggSkrevet: 16. August 2017 00:05
Samarbeidsavtale med Comet på plass. https://www.ha-halden.no/sport/ishockey ... -20-394590
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. August 2017 19:21
Sorum skrev:Samarbeidsavtale med Comet på plass. https://www.ha-halden.no/sport/ishockey ... -20-394590

Dette er bra og et steg i riktig retning for de to, men du mener kanskje dette kan bety at Comet nå viser at de ikke har noe å spille for (opprykk) som nyslått farmerklubb under et GET lag?

InnleggSkrevet: 17. August 2017 21:06
Noen personlige betraktninger etter dagens match mot Stjernen.

- Det virker å gro godt i yngres. Jessessen, Meisingset og Løken Pedersen klarer seg veldig veldig bra, Sander Thoresen viser seg også godt frem. Jeg håper virkelig SRN tør bruke disse fremfor Klavestad. Jeg liker spesielt godt at Jessessen TØR å prøve. Har vi egentlig sett unge Spartabacker som faktisk tør å prøve og gjøre feil siden Jonas Holøs?

- Sparta virker veldig trygge og solide defensivt. Selv med flere backer ute, og med en løper på backplass, slippes veldig lite til mot et annet GET lag.

- Osterberg kommer til å bli dødelig i undertall med farta si.

- Sparta er som alltid veldig glad i å spille i rundvantet

- Lar meg stadig imponere av Kopperud som spiller langt mer fysisk enn størrelsen skulle tilsi.

- Jeg ser fortsatt ikke noe som tilsier at Nermark er verdt en utlendingsplass.

- Rino Løkkeberg sliter som vanlig med både navn og kommentering. Snakker om Eikrem Haugens svakheter istedet for å snakke om at han fikk en av årets flygere i vantet. Jeg vet han er forgudet i Sarp, men kan vi være så heldige å snart få en bedre kommentator?

InnleggSkrevet: 03. Oktober 2017 23:39
Så hva synes folket etter at vi har spilt en full runde?

Jeg har bitt meg merke i følgende! Christoffer Karlsen, Henrik Knold og Joakim Nermark står med 0(!) poeng sålangt! Nå forventet jeg ikke mye av Nermark i utgangspunktet. Men hva har skjedd med Karlsen? Bovim har 1 assist og -5. Kyle Osterberg har 2+0 og -6 Han skyter mye, men det her er seriøst alt for dårlig av en import som skal heve laget. Ekelund synes jeg har vært bunnsolid i år.

Derimot er jeg meget positiv over sesongen til Patrik Eriksson, han synes jeg har hevet seg veldig fra fjoråret. Imponert har også Kopperud og Imset, selv om sistnevnte ikke har produsert mye. Wolfe, og Roest har jo vært gode. ( Selv om jeg til tuder synes #28 frakter for mye puck, og ikke står frem når det butter imot.)

Men alt i alt må jeg si at det ser langt bedre ut enn jeg faktisk fryktet. Men Osterberg er bare å sende hjem om man har muligheten.

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 07:16
Kjellvis skrev:Så hva synes folket etter at vi har spilt en full runde?

Jeg har bitt meg merke i følgende! Christoffer Karlsen, Henrik Knold og Joakim Nermark står med 0(!) poeng sålangt! Nå forventet jeg ikke mye av Nermark i utgangspunktet. Men hva har skjedd med Karlsen? Bovim har 1 assist og -5. Kyle Osterberg har 2+0 og -6 Han skyter mye, men det her er seriøst alt for dårlig av en import som skal heve laget. Ekelund synes jeg har vært bunnsolid i år.

Derimot er jeg meget positiv over sesongen til Patrik Eriksson, han synes jeg har hevet seg veldig fra fjoråret. Imponert har også Kopperud og Imset, selv om sistnevnte ikke har produsert mye. Wolfe, og Roest har jo vært gode. ( Selv om jeg til tuder synes #28 frakter for mye puck, og ikke står frem når det butter imot.)

Men alt i alt må jeg si at det ser langt bedre ut enn jeg faktisk fryktet. Men Osterberg er bare å sende hjem om man har muligheten.

Jeg synes Osterberg forsvarer plassen mer enn Nermark. Alt i alt er jeg positivt overrasket, men vi lider av å ikke ha satt noen faste rekker.

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 08:19
Vil også trekke frem Kopperud, og i tillegg Magnus Nilsen.
Kopperud har levert varene, og jeg tror han kan utvikle seg til å bli en spiller som Roest er i dag.

Nilsen var jeg veldig negativ til forrige gang han forlot Sparta, men det ser ut til han har hatt godt av det ene året i svensk hockey. Har blitt større og raskere, og det virker som han er en langt mer voksen spiller nå.

Utrolig morsomt med Meisingset og Jessesen i samme rekke. To 99 gutter som løser sakene bra.
Det gror ekstremt bra i Sparta om dagen. I tillegg har vi også Løken Pedersen som også er veldig lovende.

Karlsen kommer nok, men sliter med å finne rekkekamerater som passer.

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2017 15:23
Enig ang Magnus Nilsen, hadde nok godt av et miljøskifte. Løken Pedersen, Meisingset og Jessesen lover bra for fremtiden, med forbehold om at vi klarer å beholde dem. Spesielt Meisingset og Jessesen er såpass gode allerede og veldig unge, så ville ikke overraske meg om svenske klubber allerede titter på dem. Lillegrend er nok også en som kan forsvinne innen få år.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Google [Bot] og 6 gjester