Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2017/2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Desember 2017 14:16
Det største problemet, rent bortsett fra det spillemessige, er at ledelsen har gått for høyt ut (igjen) og ikke har sagt i forkant at årets fokus er å betale ned mest mulig på gjelda. Ellers er det vel som det bruker å være? I starten av sesongen er spillerne høyt oppe, kreative, tar sjanser offensivt, etc. Når det butter i mot faller dem tilbake til det kjedelige og trygge, dvs dumper pucken i rundvant, går ned og kriger med 3 løpere bak kassa. Trygt, kjedelig og gir forferdelig lite uttelling.

Jeg syns ikke et trenerbytte er noen vits. La strømpa sitte ut sesongen og en sesong til hvis han er interessert. Spørsmålet er heller om ikke Gullik bør finne seg noe annet å gjøre dersom klubben fortsetter å servere åpenbare løgner som at de har fulgt Lindell over lang tid. I all rettferdighets navn skal det sies at han faktisk var nær ved å putte mot Kongsvinger, men jeg er skeptisk til at vi henter inn en spiller som egentlig bare har ekstremt estetisk skøyteteknikk.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 16:01
Lindell reiser hjem uten "heftelser".
https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishoc ... -59-962594

Samtidig mister vi Sander Rekstad til Sparta! :evil:
https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishoc ... -59-962498

Ok, nå ble jeg sur. Her kaster vi bort tid og penger på å hente inn Lindell i stedet for å bruke f.eks Rekstad? Det er faen i meg helt forjævlig idiotisk!
®

InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 16:14
Vanvittig fornøyd med at Rekstad kommer hjem.

Ble vel garantert a-lagsspill av Gulliksen før sesongen.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 16:41
AnonNym skrev:Ble vel garantert a-lagsspill av Gulliksen før sesongen.

Det stemmer ja. Det var grunnen til at han valgte Stjernen foran Sparta i sommer, ettersom Sjur ikke kunne/ville gi noen slik garanti.

InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 16:48
Brevik1 skrev:
AnonNym skrev:Ble vel garantert a-lagsspill av Gulliksen før sesongen.

Det stemmer ja. Det var grunnen til at han valgte Stjernen foran Sparta i sommer, ettersom Sjur ikke kunne/ville gi noen slik garanti.

Synd for spillere når lovnader ikke blir holdt, men dette var en seier for Sparta.

Det viser vel kanskje andre unggutter også, at det ikke er noen snarveier til suksess.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 17:07
AnonNym skrev:Vanvittig fornøyd med at Rekstad kommer hjem.

Han burde fått det også spør du meg, men MULIG treneren ved bedre. :?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 18:02
RedFarmer skrev:

Rekstad, Billet og Hansen ble lovet en plass i A-stallen, og det har de fått. De to sistnevnte har fått, og får rikelig med istid. De har vel gjort seg fortjent til deg foran Rekstad, da.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 18:57
Forgetable skrev:
RedFarmer skrev:

Rekstad, Billet og Hansen ble lovet en plass i A-stallen, og det har de fått. De to sistnevnte har fått, og får rikelig med istid. De har vel gjort seg fortjent til deg foran Rekstad, da.

Nei, for det er jo ikke andre spillere enn Hansen og Billet som kunne blitt benket til fordel for Rekstad. :roll:

Dette går vel mer på hva man garanterer enn ung spiller.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 18:59
Mistenker at spilleren det gjelder må levere på trening og i kamp også, om det er på u20 eller i GET.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 19:07
Forgetable skrev:Mistenker at spilleren det gjelder må levere på trening og i kamp også, om det er på u20 eller i GET.

Tydeligvis ikke, når han ble garantert a-lagsspill før sesongen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 19:20
AnonNym skrev:
Forgetable skrev:Mistenker at spilleren det gjelder må levere på trening og i kamp også, om det er på u20 eller i GET.

Tydeligvis ikke, når han ble garantert a-lagsspill før sesongen.

Ble han lovet det for hele sesongen, uansett prestasjoner?
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 11. Desember 2017 21:59
Pust rolig nå. Spilleren ble lovet plass i stallen og det har han fått. I tillegg skulle han få mulighet for spilletid på lik linje med de andre. Han startet bra, men har dabbet av. Etter det jeg vet har han ikke imponert på U-20 heller.

InnleggSkrevet: 12. Desember 2017 00:02
Får håpe det kommer en målscorer inn da :)
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Desember 2017 10:31
Kjellvis skrev:Får håpe det kommer en målscorer inn da :)

Luke Salazar er fortsatt ledig ser jeg. Kanskje han kunne vært noe? Kan ikke si jeg husker mest av han fra Frisk, men han burde i alle fall vite nivået. Eller kanskje Curtis Hamilton?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18757
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=31288
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Desember 2017 11:01
RedFarmer skrev:

Luke Salazar er fortsatt ledig ser jeg. Kanskje han kunne vært noe? Kan ikke si jeg husker mest av han fra Frisk, men han burde i alle fall vite nivået. Eller kanskje Curtis Hamilton?

Håper og tror de leter etter spillere som har klubb og spiller hockey denne sesongen.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Desember 2017 11:03
Forgetable skrev:
RedFarmer skrev:

Håper og tror de leter etter spillere som har klubb og spiller hockey denne sesongen.

Beggars can't be choosers, dessverre... :)
®

InnleggSkrevet: 12. Desember 2017 11:59
Luke "Skywalker" hadde nok ikke vært dumt for Stjernen, men spørsmålet er jo om dere har nok tyngde rundt han til å lage plass.

Han er jo også en først og fremst en playmaker med tempo og teknikk, så kanskje i kombinasjon med Hallström og Bröms som vel begge veit hvor målet står om de først har noen med overblikket på plass.

Men som de sies, en som ikke har spilt i år kan man jo sette en del spørsmålstegn ved. Hvorfor har han sitte på sidelinja?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Desember 2017 13:13
Tiger_n skrev:Luke "Skywalker" hadde nok ikke vært dumt for Stjernen, men spørsmålet er jo om dere har nok tyngde rundt han til å lage plass.

Han er jo også en først og fremst en playmaker med tempo og teknikk, så kanskje i kombinasjon med Hallström og Bröms som vel begge veit hvor målet står om de først har noen med overblikket på plass.

Men som de sies, en som ikke har spilt i år kan man jo sette en del spørsmålstegn ved. Hvorfor har han sitte på sidelinja?

Det hadde i alle fall vært fint med noen som faktisk kan transportere en puck forbi en kæll. Akkurat nå har vi bare Sundelius er god og rask nok til å få den pucken gjennom midtsonen.

Jeg syns Strömberg godt kan rokere litt på rekkene også. Jeg ville forsøkt:

Bryhnisveen - Bröms - Hallström - Funka greit forrige sesong i alle fall.
Tollefsen - Sundelius - Billett
Røste Fossen - Nygård - Mikalsen
Slavata - center - Pedersen ? - ser ut som ei meningsløs rekke egentlig

Noen som har noen andre forslag? Dessverre er vi sykt short på centere, ellers ville jeg dytta Nygård ut på vingen med bedre medspillere. Er Mål-Månsson skada fremdeles?

Er det noen som har noe info om Casper Linge btw? Ser han er 19 år og står oppført med 7 mål og 11 assists fra backplass på U20. Kanskje på tide å ta steget opp mot a-laget?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Desember 2017 23:03
https://www.tideneslag.no

Mitt lag:

Pål Grotnes

Niklas Rahm, Zdenek Albrecht

Morten Finstad, Oldrich Valek, Ørjan Løvdal

Jeg registrerer forøvrig at Zdenek Albrecht ikke engang når topp 5 av backer folk har stemt på...
:shock:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Desember 2017 10:36
Ramp skrev:https://www.tideneslag.no

Mitt lag:

Pål Grotnes

Niklas Rahm, Zdenek Albrecht

Morten Finstad, Oldrich Valek, Ørjan Løvdal

Jeg registrerer forøvrig at Zdenek Albrecht ikke engang når topp 5 av backer folk har stemt på...
:shock:

Ikke så ulikt laget jeg satt sammen det der. St.Cyr var satt opp som back i utgangspunktet, så jeg tok han der. :) Jeg tror også jeg droppa Valek til fordel for en med flere kamper og poeng i Stjernendrakta... jeg husker ikke hvem dog. :lol:
®

InnleggSkrevet: 17. Desember 2017 09:53
I morgen er det en uke siden Lindell ble sendt hjem. Fortsatt ikke kommet inn en ny spiller. Jeg trodde de hadde en plan og en spiller på hånden. Der tok jeg feil og nå spørs det om det kommer noen ny spiller før romjula. Har gledet meg til de oppgjørene hele sesongen, men uten ny glød, spiller eller endring før den tid så tror jeg at jeg blir hjemme. Orker rett og slett ikke å dra for å se to tap mot de blå. Har snakket med flere som har bortprioritert kamper i det siste fordi de rett og slett er gått lei. At flere av oss i menigheten som alltid er til stede og har vært det siden midten av 90-tallet nå velger å gjøre noe annet enn å se kamp bør være det tydeligste signalet på at noe må gjøres. To oppvaskmøter og vi har sendt hjem en spiller som etter sigende har vært fulgt lenge, men som ikke holdt nivået i det hele tatt er gjort, men hva er neste på lista? Etter oppvaskmøtene har vi tapt 2-1, 5-1 og 7-0 og det er null forbedringer. De to neste kampene er mot Lillehammer og Stavanger. Klubben opptrer fullstendig klønete i informasjonen som blir gitt. De sier de har penger til å hente en nys piller og at sponsorer stiller opp. Hvorfor tar det så lang tid? Ingen som så dette på et tidligere tidspunkt? Er ikke markedet sondert før de sendte hjem Lindell? Nå har jeg mye frustrasjon, men det her virker som slett arbeid siden i fjor høst. I min tid i hallen er det dette det dårligste lagbygget jeg har vært med på og «alle» kommenterte det før sesongen. Merkelig at klubben ikke så dette selv. I kommunikasjonen utad virker det ikke som de så det overhodet. Nå aner ikke jeg hvordan hvordan det fungerer å hente spillere i praksis, men jeg vet at andre Get klubber vi kan sammenligne oss med har hentet spillere jeg ønsket meg før sesongen. Jeg håper for all fremtid at klubben henter inn spillere med spisskompetanse. Alle må ha minst en trussel på blå i powerplay, en sniper og en solid defensiv back som gjør ryddejobben både i spill 5 mot 5 og i boxplay. Vi mangler alt dette. Takk og lov for at Tommy har hatt en kjempesesong hvis ikke hadde dette vært langt styggere enn det allerede er. Jeg vet at vi har gått ned i budsjett og alt det der, men allikevel er budsjettet vesentlig høyere enn de første årene til Magnus Sundquist. Vi hadde mye rart i stallen da også, men de som skulle dra lasset var gode og det var mye morsommere å dra i hallen. Nå er det en grå masse som knapt produserer sjanser og byr på svært lite underholdning. Jeg forventer ikke seiere og toget om topp 6 er borte, men jeg forventer å bli underholdt når jeg er i hallen. Skjer det ikke noe kommer flere til å miste gløden. Orker ikke høre på dette med være medgangssupporter for jeg støtter auksjoner, bidrar med det jeg kan ellers, betaler treningsavgift, hockeyskole og stiller på dugnad for guttungen, men akkurat det med å dra for å bli irritert og frustrert gidder jeg ikke. Vær så snill å få gjort noe så jeg kan glede meg til lokaloppgjør i romjula.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. Desember 2017 15:43
Enig i alt du skriver, og Guliksen bør virkelig presentere et bedre lagbygge neste sesong. Det han har fått til i år er skandaløst dårlig.
Jeg forventer allikevel at de setter økonomi først og ikke driter seg ut her også. Om det betyr at vi må i kval-spill så får det heller være.
Stjernen skal IKKE pådra seg gjeld for å komme seg opp på en åttende plass, for deretter å bli rævkjørt av Storhamar i tre kamper og sendt hjem som slakt.

InnleggSkrevet: 17. Desember 2017 19:29
Økonomi er det viktigste.

InnleggSkrevet: 18. Desember 2017 10:26
Ramp skrev:Jeg forventer allikevel at de setter økonomi først og ikke driter seg ut her også. Om det betyr at vi må i kval-spill så får det heller være.

Men det innebærer jo at klubben er dønn ærlige mtp sitt ambisjonsnivå og hva de har som mål. I det scenariet der er det jo som oftest nedbetaling av gammel moro en er på jakt etter, ikke seire i ligaen.

Er det sånn landet ligger så MÅ klubben gå ut med det, publikum aksepterer faktisk det bedre enn det å bli "lurt" som det virker som om det oppfattes nå.

Finn noen talenter å satse på, som dere ønsker bygge og ha de som et alibi for det sportslige. Men vær ærlige, men positive i kommunikasjonen utad.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Desember 2017 10:54
Jeg har overhode ikke trua på at "oppvaskmøter" løser noe som helst. Jeg har mer trua på at landslagspausa nå kan ha gjort noe med det mentale.
®
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester