Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2017/2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. August 2017 17:53
AnonNym skrev:
Kjellvis skrev:
sjefsrøden skrev:Eskesen styrer powerplay godt, men fortsatt null trusler.

Nå er det sikkert delte meninger om dette. Men for min del er det viktig at han på blå i 1-3-1 er en god passer, skuddet blir ikke så viktig i og med at han skal fordele pucken for direkteskudd på sidene. Det er jo hele poenget med 1-3-1, at man skal ha dual threat og påføre keeper sideforskyvninger.

Ergo ser jeg ikke Eskesen som problemet, hvis det stemmer at han er såpass god i pasningspillet som det har blitt hevdet.

Man vil vel ha skudd fra toppen selv om det er satt opp 1-3-1?

Er ikke poenget at man skal true med skudd fra sidene og fra toppen?

For min del vil jeg alltid at han på toppen avslutter. Skudd fra sidene ender ofte opp i egen sone.

Ja, man vil jo egentlig være en trussel fra alle posisjoner, men det er ikke sånn at man MÅ ha en kanon på blå. Det kan være like effektivt å spille opp center eller søke diagonalpass til motsatt ving. Jeg har selv en forkjærlighet for å ha to på blå og dundre pucken på kassa, men man har ganske mange muligheter med 1-3-1 dersom laget er spillende og litt kreativt. Uansett er det viktig å være i stand til å gjøre noe annet når man ser at PP ikke funker. Det er få ting som er så irriterende som å se laget stå i stampe PP etter PP fordi det er helt ute av stand til å legge om til f.eks 2-2-1.
®

InnleggSkrevet: 20. August 2017 21:49
Nå snakker jeg selvsagt utifra mitt eget lag Sparta. Det jeg merker meg i PP, er at backene gjerne holder på pucken og drar seg ut mot sidene fremfor å skyte uansett. Og derfra søker motsatt side med pass. Problemet med skudd fra blå er at pucken skal forbi veldig mange spillere. Spartabackene derimot, sliter med i det hele tatt å få pucken forbi førstemann.

Beklager litt avsporing :D
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. August 2017 13:41
https://www.f-b.no/sport/ishockey/comet ... -20-399672

Jeg trodde Mikael Mikalsen var under kontrakt med Stjernen...?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. August 2017 14:28
RedFarmer skrev:https://www.f-b.no/sport/ishockey/comet/ung-maljeger-pa-vei-til-comet/s/5-20-399672

Horribel feil av FB. Det er Markus det er snakk om.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. August 2017 16:11
Forgetable skrev:
RedFarmer skrev:https://www.f-b.no/sport/ishockey/comet/ung-maljeger-pa-vei-til-comet/s/5-20-399672

Enda godt! Spilte Mikael ikke flere enn 2 kamper for Stjernen i fjor? Det er det han står oppført med på Eliteprospects.

Nå gjør Bjørsland comeback igjen. Greit med litt flere enn 5 backer.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. August 2017 17:06
RedFarmer skrev:
Forgetable skrev:

Enda godt! Spilte Mikael ikke flere enn 2 kamper for Stjernen i fjor? Det er det han står oppført med på Eliteprospects.

Nå gjør Bjørsland comeback igjen. Greit med litt flere enn 5 backer.

Stiller med 7 til dagens kamp. Eskesen ute, Hjelm tilbake. Røste, Slavata og Tollefsen fortsatt ute.

Mikalsen var feil på EP. Rettet opp nå.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 22. August 2017 22:22
Fulgte dagens treningskamp på F-b.no. På slutten av kampen hørte jeg noe som skuffet meg! Nettradio Fredrikstad (Brevik) skal ikke lenger få lov til å gå ned i garderoben å intervjue spillerne etter kampene.

Jeg synes intervjuene med video nede i garderoben har gitt meg ærlig bilde av tilstanden rundt senior laget, føler at du kommer "tett på". De kan snakke om åpenhet så mye de vil, men dette er ikke med å gi mer åpenhet rundt flaggskipet til klubben.. Hvem er det som har bestemt dette?? Min antagelse er at dette er trener styrt?? Om det er spillerne sitt ønske, som føler det er belastning, så kan jeg ha en vis forståelse. Noen som kan gi en forklaring??

Lukk døren til garderoben, gjem dere bort fra folk som bryr seg og ønsker et innblikk. Gratulerer med dagen..

InnleggSkrevet: 22. August 2017 22:33
Var ikke det som var litt av vitsen med å få bort Jarmo. Bra at du tar opp dette Sub.. Vi protesterer mot at klubben skal bli mer lukket og tilnærmet som fotballen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. August 2017 08:53
Intervjue spillerne eller intervjue generelt? Jeg syns vi kan forvente en prat med treneren og kanskje kaptein eller en assisterende, men ikke nødvendigvis en vilkårlig spiller.
®

InnleggSkrevet: 23. August 2017 10:47
Jeg synes lokalmedia skal ha tilgang til garderoben etter at trenerteamet er ferdig med sine gjøremål etter kampslutt. Det gir en åpenhet og en innsikt som er spesiell/unik. Du får på en måte en stemningsrapport. Er det spillere som ikke ønsker å la seg intervjue så er det bare å si "nei takk" Er ganske sikker på lokalmedia vet hvem som ønsker å snakke og hvem som ikke ønsker å snakke.

Plassere en spiller, trener foran en reklameplakat blir kunstig og konstruert...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. August 2017 13:43
Tror dere får fortelle han nye treneren deres at han ikke er i Sverige, tror ikke riksmedia står i kø for å komme inn i garderoben etter match. Litt må man by på for lokalavisa.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. August 2017 14:50
Garderoben i Stjernehallen er ikke stengt for media.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. August 2017 18:04
Jonas Nilsson er på prøvespill. Ser ikke helt håpløst ut - skader ikke å prøve. Svigersønnen til styreleder Bjørn Viggo Nilsen, så tipper kostnadene er minimale : http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9766

FB med artikkel : https://www.f-b.no/sport/stjernen/ishockey/svensk-forward-pa-try-out-i-stjernen/s/5-59-846369
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. August 2017 19:38
... jo, faktisk ser det helt håpløst ut... :roll:

Uansett om kostnadene er minimale, så tar han opp en utlendingsplass og gir norsk hockey et dårlig rykte. Gi heller plassen til en jr-spiller!
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. August 2017 19:47
RedFarmer skrev:... jo, faktisk ser det helt håpløst ut... :roll:

Uansett om kostnadene er minimale, så tar han opp en utlendingsplass og gir norsk hockey et dårlig rykte. Gi heller plassen til en jr-spiller!

Han er på prøvespill. Er han helt elendig får han ikke kontrakt.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. August 2017 08:21
Forgetable skrev:

Han er neppe elendig, men hvis Stjernen skal fremstå som en seriøs klubb med profesjonalitet skal spillere vi henter fra svensk 1.div være helt sykt gode ELLER unge og fremadstormende med stor vilje til å lære. Herr Nilsson er 26 år og har rett og slett store hull i CVen med Comet som høyeste nivå. Jeg er EKSTREMT SKEPTISK til om han er noe bedre enn de vi allerede har i klubben. Jeg trodde tiden hvor vi hentet inn svensker til å spille i 3.rekka var forbi, og jeg vil si at det ikke akkurat er positivt for klubbens rykte og renommé.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. August 2017 08:48
RedFarmer skrev:
Forgetable skrev:

Han er neppe elendig, men hvis Stjernen skal fremstå som en seriøs klubb med profesjonalitet skal spillere vi henter fra svensk 1.div være helt sykt gode ELLER unge og fremadstormende med stor vilje til å lære. Herr Nilsson er 26 år og har rett og slett store hull i CVen med Comet som høyeste nivå. Jeg er EKSTREMT SKEPTISK til om han er noe bedre enn de vi allerede har i klubben. Jeg trodde tiden hvor vi hentet inn svensker til å spille i 3.rekka var forbi, og jeg vil si at det ikke akkurat er positivt for klubbens rykte og renommé.

Så du tenker at når det kommer en spiller til byen som kan spille hockey, så skal han ikke få vise seg frem? Ser på det som helt naturlig at han får muligheten. Er han derimot ikke god nok til topp 6 bør han heller ikke signeres.

Hva er det du har vanskelig med å forstå her? Han er på prøvespill, han er svigersønnen til styreleder, han har dame i byen. Helt naturlig at han får muligheten til å vise deg frem. Prøvespill. Try out.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. August 2017 12:19
Sikkert mange som kan spille hockey her i byen. Bør de komme på offisielt prøvespill i Stjernen? Nei. Rett og slett fordi Stjernen Hockey Fredrikstad ikke er Fredrikstad Gladiators. Det blir bare latterlig at en svenske, som overhode ikke har noe å vise til, skal prøvespille for Stjernen, SPESIELT med tanke på at klubben ønsker å fremstå som troverdig på talentutvikling.
®

InnleggSkrevet: 24. August 2017 13:59
RedFarmer skrev:Sikkert mange som kan spille hockey her i byen. Bør de komme på offisielt prøvespill i Stjernen? Nei. Rett og slett fordi Stjernen Hockey Fredrikstad ikke er Fredrikstad Gladiators. Det blir bare latterlig at en svenske, som overhode ikke har noe å vise til, skal prøvespille for Stjernen, SPESIELT med tanke på at klubben ønsker å fremstå som troverdig på talentutvikling.

Ikke vær så kategorisk nå, Red.

https://www.f-b.no/stjernen/fra-politim ... -1.2077525
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. August 2017 15:23
Steiner4president skrev:
RedFarmer skrev:Sikkert mange som kan spille hockey her i byen. Bør de komme på offisielt prøvespill i Stjernen? Nei. Rett og slett fordi Stjernen Hockey Fredrikstad ikke er Fredrikstad Gladiators. Det blir bare latterlig at en svenske, som overhode ikke har noe å vise til, skal prøvespille for Stjernen, SPESIELT med tanke på at klubben ønsker å fremstå som troverdig på talentutvikling.

Heldigvis en del sesonger siden det der. :lol:

Det mest sjokkerende er vel kanskje at samme sesong fikk vi Ondrej Steiner rett fra Khimik i Russland hvor han blant annet spilte sammen med German Titov som vi litt eldre husker for sin NHL karriære.
®

InnleggSkrevet: 24. August 2017 16:17
RedFarmer skrev:
Steiner4president skrev:

Heldigvis en del sesonger siden det der. :lol:

Det mest sjokkerende er vel kanskje at samme sesong fikk vi Ondrej Steiner rett fra Khimik i Russland hvor han blant annet spilte sammen med German Titov som vi litt eldre husker for sin NHL karriære.

Og det kostet vel vesentlig mer enn det smakte ( selv om Steiner var kanongod) Men det laget Stjernen hadde på den tiden med Kariya, Steiner etc må jo ha vært et av de beste lagene i Norsk hockey noen gang
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. August 2017 18:55
Kjellvis skrev:
RedFarmer skrev:

Og det kostet vel vesentlig mer enn det smakte ( selv om Steiner var kanongod) Men det laget Stjernen hadde på den tiden med Kariya, Steiner etc må jo ha vært et av de beste lagene i Norsk hockey noen gang

Jeg vil si at 2006-2007 sesongen var da alt gikk galt økonomisk. Mange dyre middelmådige spillere som ikke leverte det som var forventa. Endte med en skuffende 7.plass og rett ut i kvartfinalen.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. August 2017 21:51
Sparta har vært mye bedre enn Stjernen i to kamper nå og ser meget pigge ut.
Jeg har forventet et svakt Stjernen i år, men faktisk er forskjellen større en forventet.
Vi har ingen målscorere eller noen som skiller seg ut med ekstra ferdigheter, og hele laget ser egentlig ganske grått og seigt ut.

:|

InnleggSkrevet: 24. August 2017 22:33
Takk og lov at VIF og Skauen også ser tynne ut. 1 mål på tre kamper mot Sparta og MS gir rett og slett et godt bilde av spørsmålet: Hvem skal score målene våre?

InnleggSkrevet: 24. August 2017 22:40
sjefsrøden skrev:Takk og lov at VIF og Skauen også ser tynne ut. 1 mål på tre kamper mot Sparta og MS gir rett og slett et godt bilde av spørsmålet: Hvem skal score målene våre?

Feil tråd, men noen tanker rundt de nye ungguttene i Sparta, Sjefsrøden?
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Tenno og 21 gjester