Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2017/2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. August 2017 08:41
Jeg er foreløpig ikke bekymret. Vi må ikke glemme at vi fortsatt er inne i en knallhard oppkjøringsfase med ditto seige bein. Det gjelder selvsagt alle lag, og tilfeldighetene avgjør kampene. Nå er det en uke med god restitusjon før siste treningskamp mot MS og deretter en uke til seriestart. Vi får gi det noen kamper til før vi kan begynne å bli skeptiske.

Jeg er derimot skeptisk til at Røste Fossen FREMDELES ikke spiller. Påsto å være i god form i VG, men hvor er han...? Har vi fått en sekk med osteoporose for pengene?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. August 2017 09:49
RedFarmer skrev:Jeg er foreløpig ikke bekymret. Vi må ikke glemme at vi fortsatt er inne i en knallhard oppkjøringsfase med ditto seige bein. Det gjelder selvsagt alle lag, og tilfeldighetene avgjør kampene. Nå er det en uke med god restitusjon før siste treningskamp mot MS og deretter en uke til seriestart. Vi får gi det noen kamper til før vi kan begynne å bli skeptiske.

Jeg er derimot skeptisk til at Røste Fossen FREMDELES ikke spiller. Påsto å være i god form i VG, men hvor er han...? Har vi fått en sekk med osteoporose for pengene?

Rapportene sier at han er spilleklar "litt ut i September".
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. August 2017 10:15
Forgetable skrev:
RedFarmer skrev:

Rapportene sier at han er spilleklar "litt ut i September".

...2019 ?
®

InnleggSkrevet: 25. August 2017 10:46
Dette er ikke noe form for hets, men hva tenker Stjernensupporterne om å hente Røste Fossen?

For en som ikke følger nøye med på hva som skjer i Fredrikstadklubben, så virker det helt natta`n å hente han som "Folkets spiller" når man samtidig har 3 utenlandsplasser åpne.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. August 2017 11:05
Karaw skrev:Dette er ikke noe form for hets, men hva tenker Stjernensupporterne om å hente Røste Fossen?

For en som ikke følger nøye med på hva som skjer i Fredrikstadklubben, så virker det helt natta`n å hente han som "Folkets spiller" når man samtidig har 3 utenlandsplasser åpne.

Yeahnahnahyeahnahyeah.... :lol:

Jeg syns det er et godt valg at klubben har begynt å satse på muskler i stedet for wannabe MS-spillere. Røste Fossen passer jo perfekt i så måte. Ikke et så godt valg hvis han skal være skada hele sesongen...
®

InnleggSkrevet: 25. August 2017 11:24
Mulig det bare ser rart ut utenifra.

Hvis planen ikke er å hente fler før seriestart så ser det tungt og trått ut.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. August 2017 12:15
Jeg tror kanskje man har prøvd å hente "lurt" i stedet for "kanon" i år. Dvs hente spillere som man ANTAR kanskje vil blomstre dersom man gir de litt større roller, som f.eks Sundelius og Røste Fossen. Ut fra stats vil man i alle fall kunne anta at sistnevnte vil være god for 15 mål i løpet av sesongen om han får mer spilletid. I tillegg BØR man kunne forvente, eller i det minste håpe, at det løsner for Hallström igjen. 10 mål fra han forrige sesong er vel nesten historisk lavt. Han avslutta sesongen med 4 mål og 4 assists på de siste 8 kampene. Potensialet er jo i det minste tilstede.

Månsson er jo også en dark horse her. Backmann så heller ikke ut som en diamant i treningskampene og jeg hadde neppe trodd at han skulle være så god når man ser på statsen hans fra Sverige heller. Jeg vil anta at det kanskje tar litt lengre tid for en "gammel mann" å komme i matchform enn det gjør for en ungfole midt i 20-åra. ;)

Backmann - http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12967
Månsson - http://www.eliteprospects.com/player.php?player=911
®

InnleggSkrevet: 25. August 2017 12:55
Backis så fantastisk ut i treningskampene også han. Gedig derimot :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. August 2017 14:41
Rasmus Ericsson så ut som Mario Lemieux i oppkjøringen første sesongen han spilte her.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 25. August 2017 15:04
Skal vel ikke si noenting før serien tar fatt, selvfølgelig.

Men Stjernen ser p.d.d litt grått ut, og uten de store "artistene". Det kan selvfølgelig slå positivt ut jo lenger ut vi kommer.

Det jeg mente med innlegget er, hvorfor ikke hente en litt mer "målscorer" type en Røste Fossen som Folkets spiller. Trenger absolutt ikke være noe dyrere.

InnleggSkrevet: 25. August 2017 17:03
Hva koster egentlig en spiller som Røste Fossen? Jeg håper virkelig ikke han er så voldsomt dyr. For da burde Stjernen brukt pengene på noe annet.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 25. August 2017 18:40
Kjellvis skrev:Hva koster egentlig en spiller som Røste Fossen? Jeg håper virkelig ikke han er så voldsomt dyr. For da burde Stjernen brukt pengene på noe annet.

Det ryktes om 55.000 pr.mnd.

InnleggSkrevet: 25. August 2017 18:43
Slutspel skrev:Det ryktes om 55.000 pr.mnd.

Fordelt på hvor mange måneder? Hadde han ikke jobb i tillegg i Stavanger?

InnleggSkrevet: 25. August 2017 19:07
I Stavanger hadde han jobb i tillegg ja. Han krevde i følge lokalavisene i Stavanger kun leilighet og lommepenger for å fortsette. Hva han mener med lommepenger er jo et annet spørsmål. Men tolket det slik at så lenge han hadde plass å bo og penger til mat ++ så var d greit. Så Stjernen må være ganske tykke i hodet om han får 55 000 i måneden.
www.hockeyportalen.com
Samleside som viser ishockeynyheter fra mediene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. August 2017 20:38
Thunder skrev:I Stavanger hadde han jobb i tillegg ja. Han krevde i følge lokalavisene i Stavanger kun leilighet og lommepenger for å fortsette. Hva han mener med lommepenger er jo et annet spørsmål. Men tolket det slik at så lenge han hadde plass å bo og penger til mat ++ så var d greit. Så Stjernen må være ganske tykke i hodet om han får 55 000 i måneden.

Nå er det en forskjell på en kostnad og en netto lønnskostnad også. Det ble samlet inn 100 000 i forbindelse med "Folkets spiller" hvilket i så fall er en dråpe i havet hvis 50k+ pr måned skulle vært reelt.
®

InnleggSkrevet: 26. August 2017 01:09
Jeg simpelthen NEKTER å tro at Røste Fossen er så dyr.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 26. August 2017 07:13
55000 i mnd tilsvarer 440000,- i året da han som de fleste andre har en 8mnd kontrakt vil jeg tro. Skal ikke se bort i fra at det kan stemme hvis han ikke har jobb ved siden av. Klubben har tidligere uttalt at de har kontroll på skadesituasjonen og at de forventer spilleren tilbake rundt seriestart. Han er i tilnærmet full trening og har trent gjennom hele sommeren. Tipper at skadesituasjonen er nevnt i kontrakten og klubben vil jo også få refundert midler hvis skaden varer lenger. Spillestilen til Røste tilsier publikumsfavoritt i Stjernehallen. Lagbygget består utelukkende av grovarbeidere og det er der jeg stiller ? I f-b i dag er Gullik ute og sier: Vi må ikke glemme at vi har en hel rekke ute i Eskesen,Rønnild, Tollefsen, Slavata og Røste. Det er helt sant det, men fortsatt ikke noen typiske målscorere der..

InnleggSkrevet: 26. August 2017 11:40
Kan noen opplyse vår merkelige sportsjef at tabellposisjon ikke er uinteressant, og den planen han tilsynelatende har oppi hodet sitt hjelper fint lite når klubben selger sesongkort for sesongen 17/8 og ikke 2020/21.

https://www.f-b.no/rune-gulliksen/stjer ... -59-848574

Klubben bør snart innse at de leverer et produkt som folk skal betale penger for å se. Den smørja av en tropp vi sålangt har snekret sammen holder ikke mål. Om det er tomt for midler allerede nå, etter å ha hentet inn den gjengen der, har vi feilet igjen.

InnleggSkrevet: 26. August 2017 13:59
Steiner4president skrev:Kan noen opplyse vår merkelige sportsjef at tabellposisjon ikke er uinteressant, og den planen han tilsynelatende har oppi hodet sitt hjelper fint lite når klubben selger sesongkort for sesongen 17/8 og ikke 2020/21.

https://www.f-b.no/rune-gulliksen/stjer ... -59-848574

Klubben bør snart innse at de leverer et produkt som folk skal betale penger for å se. Den smørja av en tropp vi sålangt har snekret sammen holder ikke mål. Om det er tomt for midler allerede nå, etter å ha hentet inn den gjengen der, har vi feilet igjen.

Kvitt dere med Gullik som antakelig bare er en belastning for lønnsbudsjettet deres. Hva gjør han? Sitter hjemme på Hamar i en Tor Nilsen-stilling og ler hele vegen til banken fordi han mottar lønn for å signere spillere som ramler inn i mailboksen? Disse pengene kunne dere istedet investert i gode spillere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. August 2017 19:07
Jeg mener å ha lest et sted at lønnsbudsjettet er redusert med 500 000 denne sesongen...? Er dette korrekt, og i så fall, hvorfor er dette underkommunisert?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. August 2017 22:40
RedFarmer skrev:Jeg mener å ha lest et sted at lønnsbudsjettet er redusert med 500 000 denne sesongen...? Er dette korrekt, og i så fall, hvorfor er dette underkommunisert?

Det er helt korrekt. Det har stått i avisa, og blitt påpekt flere ganger.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. August 2017 00:19
Da burde vel kanskje målsetningen være noe redusert i forhold til den 4.plassen vi liksom skulle kjempe om tidligere...
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. August 2017 12:15
RedFarmer skrev:Da burde vel kanskje målsetningen være noe redusert i forhold til den 4.plassen vi liksom skulle kjempe om tidligere...

Semifinale er målet. Ser det vanskelig inn mot jul ser jo alle hva som må hentes inn på kvota. Spisskompetanse. Stammen i laget er det ingenting feil med.

Nå er det faktisk enklere å hente inn en skikkelig måltjuv og en type Blood/Gedig inn mot jul, enn å skulle forsterke et lag som mangler stabilitet og tyngde i flere ledd - noe som har vært hovedproblemet de siste sesongene.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 27. August 2017 12:33
Forgetable skrev:
RedFarmer skrev:Da burde vel kanskje målsetningen være noe redusert i forhold til den 4.plassen vi liksom skulle kjempe om tidligere...

Semifinale er målet. Ser det vanskelig inn mot jul ser jo alle hva som må hentes inn på kvota. Spisskompetanse. Stammen i laget er det ingenting feil med.

Nå er det faktisk enklere å hente inn en skikkelig måltjuv og en type Blood/Gedig inn mot jul, enn å skulle forsterke et lag som mangler stabilitet og tyngde i flere ledd - noe som har vært hovedproblemet de siste sesongene.

Ja, men er frustrerende når alle ser hva som trengs nå. Er ikke så mye som skal til for at det ser voldsomt spennende ut.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. August 2017 12:03
Røste Fossen vurderes spilleklar allerede søndag. Han fnyser av ryktene om at han ikke skal spille før i November.

https://www.f-b.no/sport/ishockey/stjernen/roste-fossen-tilbake-i-full-trening/s/5-59-852575
Heia Stjernen!
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Badman, Bing [Bot] og 13 gjester