Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2017/2018

InnleggSkrevet: 08. September 2017 08:30
Friske uttalelser av Stjernens styreleder:

"Stjernens styreleder: - Ser ingen grunn til ikke å tro på topp 3-plassering denne sesongen"

https://www.f-b.no/bjorn-viggo-nilsen/h ... -59-862901
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. September 2017 09:38
AnonNym skrev:Friske uttalelser av Stjernens styreleder:

"Stjernens styreleder: - Ser ingen grunn til ikke å tro på topp 3-plassering denne sesongen"

Stjernen har kutta 500 000 i spillerbudsjett fordi pengene går til å bestikke dommerne?
®

InnleggSkrevet: 08. September 2017 10:02
RedFarmer skrev:
AnonNym skrev:Friske uttalelser av Stjernens styreleder:

Stjernen har kutta 500 000 i spillerbudsjett fordi pengene går til å bestikke dommerne?

Hadde en lengre prat med markedsjefen(12`ern) deres her om dagen, han mente at kuttet i spillerbudsjett var på nærmere 1 mill. (blir enda mer til å bestikke dommere da :) ) Overskuddet etter utekampen ble dessverre ikke like stort som de hadde håpet, pga.at det ble en del større/flere utgifter enn først antatt. Han tippet forøvrig ikke topp tre.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. September 2017 10:19
CCCP skrev:
RedFarmer skrev:

Hadde en lengre prat med markedsjefen(12`ern) deres her om dagen, han mente at kuttet i spillerbudsjett var på nærmere 1 mill. (blir enda mer til å bestikke dommere da :) ) Overskuddet etter utekampen ble dessverre ikke like stort som de hadde håpet, pga.at det ble en del større/flere utgifter enn først antatt. Han tippet forøvrig ikke topp tre.

Kan de ikke bare si at det blir en mellomsesong da? Så slipper folk å rope på blod til jul når man kjemper for å unngå kvalifisering.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. September 2017 19:54
Det er bare å konstatere at årets Stjernenmannskap har meget begrensede ferdigheter.
Sparta overbeviste på ingen måte de heller, men det holdt til å slå Stjernen.

Vi har redusert spillerbudsjettet med nesten 1 million kroner og vi sitter kanskje igjen med det dårligste laget på flere år, men vi har hvertfall fått inn Rune Gulliksen. Jeg regner med han har en plan.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. September 2017 20:06
Vi mangler i alle fall en som kan gjøre litt sjøl. Den nærmeste i dag var Tollefsen. Jeg har vel på følelsen at Berg også burde tatt et par av måla.
®

InnleggSkrevet: 11. September 2017 11:34
RedFarmer skrev:Vi mangler i alle fall en som kan gjøre litt sjøl. Den nærmeste i dag var Tollefsen. Jeg har vel på følelsen at Berg også burde tatt et par av måla.

Fire rekker med grå masse. Mangler spilleren med en eller annen form for x-faktor.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. September 2017 12:23
Steiner4president skrev:
RedFarmer skrev:Vi mangler i alle fall en som kan gjøre litt sjøl. Den nærmeste i dag var Tollefsen. Jeg har vel på følelsen at Berg også burde tatt et par av måla.

Fire rekker med grå masse. Mangler spilleren med en eller annen form for x-faktor.

Ungguttene er de mest spennende nå faktisk. Spørsmålet er jo også hva Pedersen tilfører Hallström og Bröms.... og ikke minst hvor er Røste Fossen..?
®

InnleggSkrevet: 11. September 2017 12:43
RedFarmer skrev:
Steiner4president skrev:

Ungguttene er de mest spennende nå faktisk. Spørsmålet er jo også hva Pedersen tilfører Hallström og Bröms.... og ikke minst hvor er Røste Fossen..?

Fortsatt skadet.

InnleggSkrevet: 11. September 2017 12:46
Det ble forresten annonsert at Games Online skulle inneholde statistikk på istid. Jeg evner ikke å finne noe slikt. Klarte ikke Stjernen å få dette på plass?

Mitt inntrykk var forøvrig at Joachim Hjelm var den spilleren som fikk mest istid i går. Om det var fordi han ikke klarte å komme seg til benken for å bytte, eller om det var Strumpan/ Wahlbergs valg, aner jeg ikke - men jeg vil uansett ha slutt på det. Han bør være 6. back eller fortrinnsvis 7. back

InnleggSkrevet: 11. September 2017 20:26
Tjente ikke Stjernen bra med penger på Winter Classic? Hva har de pengene blitt brukt til?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. September 2017 06:10
Sorum skrev:Tjente ikke Stjernen bra med penger på Winter Classic? Hva har de pengene blitt brukt til?

Det ble brukt til å slette gjeld. Det samme ble alt annet av overskudd fra forrige sesong.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. September 2017 06:57
Forgetable skrev:
Sorum skrev:Tjente ikke Stjernen bra med penger på Winter Classic? Hva har de pengene blitt brukt til?

Det ble brukt til å slette gjeld. Det samme ble alt annet av overskudd fra forrige sesong.

Da har man frigjort en god del faste utgifter de nå kan bruke på andre ting. Går alt til administrasjon?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. September 2017 08:36
Ramp skrev:
Forgetable skrev:

Da har man frigjort en god del faste utgifter de nå kan bruke på andre ting. Går alt til administrasjon?

Ikke nødvendigvis. Man kan ha sikret seg kortere nedbetalingstid på den resterende gjelden. Men jeg er enig. Det blir spennende å se årsbudsjettet for 2017.
®

InnleggSkrevet: 12. September 2017 09:30
Forgetable skrev:

Overskuddet for utekampen ble vel en god del lavere enn forventet på grunn av høyere kostnader enn forventet for ombygging av stadion, tror det ble på ca en halv million. Styret valgte i fjorårssesongen å bruke mer på spillerstallen enn på lenge, og overskuddet ble vel mer eller mindre spist opp av økte kostnader. Mener å huske at overskuddet for sesongen kun ble ca 25000.

Sånn sett ble det vel ikke betalt ned så mye gjeld som de skulle ønske i løpet av fjorårssesongen, og derfor må det strammes inn inneværende sesong. Dette kombinert med at man har ansatt en person til i administrasjonen gjør at det vel er en sesong til med trange kår.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. September 2017 12:02
Bernie skrev:
Forgetable skrev:

Overskuddet for utekampen ble vel en god del lavere enn forventet på grunn av høyere kostnader enn forventet for ombygging av stadion, tror det ble på ca en halv million. Styret valgte i fjorårssesongen å bruke mer på spillerstallen enn på lenge, og overskuddet ble vel mer eller mindre spist opp av økte kostnader. Mener å huske at overskuddet for sesongen kun ble ca 25000.

Sånn sett ble det vel ikke betalt ned så mye gjeld som de skulle ønske i løpet av fjorårssesongen, og derfor må det strammes inn inneværende sesong. Dette kombinert med at man har ansatt en person til i administrasjonen gjør at det vel er en sesong til med trange kår.

Årsregnskapet for 2016 viste 475 000 i pluss og i følge BVN ble overskuddet fra Winter Classic på ca 1 million. Sesongregnskapet endte på ca 50 000 pluss. Budsjettet viser en reduksjon i lønnskostnader med 772 365 (!) fra forrige sesong uten at jeg kan se noen forklaring på akkurat hvorfor. I tillegg er det vel ansatt en person til i administrasjonen, så den reelle reduksjonen er vel da rundt 1 million. Billettinntektene er redusert med ca 2,2 millioner, så jeg regner med at inntektene fra Winter Classic er tatt med i sesongregnskapet for 2016-2017. I tillegg er det budsjettert med ca 1 million i nedbetaling av kortsiktig og langsiktig gjeld. Dog er det også lagt opp til at Stjernen Elite skal gå ca 1,1 mill i overskudd etter endt sesong. Jeg kan dog strengt tatt ikke se hvordan det kan rettferdiggjøres å gå ut i media og snakke om en 3.plass denne sesongen ut fra disse tallene...

https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishoc ... -59-689191
https://www.f-b.no/ishockey/sport/stjer ... -59-701049
http://stjernen.no/wp-content/uploads/2 ... samlet.pdf
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. September 2017 20:53
Styreleder sa ikke at målet til Stjernen var å nå en 3. plass - han sa at han ikke så på det som en umulighet, og at han er evig optimist. Han sa også at hvis klubben har fremgang, om så tabellsituasjon, sluttspill eller at de unge utvikler seg så er det et steg i riktig retning, noe som er det viktigste. At klubben tar steg videre. Hverken trenere, spillere eller sportssjef har uttalt seg om målsettingen de har internt i hele tatt.

Jeg tror vi skal være enormt glade for at vi har en styreleder som legger ned en helt hinsides innsats for Stjernen Hockey. Hadde ikke han vært evig optimist, så hadde vi aldri i verden vært der vi er i dag.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 24. September 2017 23:10
Gratulerer med årets første 3poenger!

Men hva er det Stjernen har hentet i Månsson?? Klarer ikke se noe positivt i denne mannen. Er han skadet eller dårlig trent, eller bare utgått på dato???

InnleggSkrevet: 25. September 2017 08:59
Supersub skrev:Gratulerer med årets første 3poenger!

Men hva er det Stjernen har hentet i Månsson?? Klarer ikke se noe positivt i denne mannen. Er han skadet eller dårlig trent, eller bare utgått på dato???

Månssons elendige spill begynner å nærme seg en farse. Det finnes ikke en eneste krok i Stjernehallen som ikke mumler om hvor elendig han er. Tilliten Strømberg gir han grenser til det patetiske, men hva skal han gjøre? For en enkel sjel på tribunen er svaret enkelt: benk han! For en trener er det selvsagt mer sammensatt, og om Månsson er den ene spilleren som Strømberg har hentet skjønner jeg at han ikke vil tape ansikt.

Hva planen var, og hva som egentlig ble tenkt før kontrakten ble signert er jeg nysgjerrig på. Enten er Månsson overvurdert (litt merkelig egentlig, all den tid han ble hentet fra fransk hockey og er eldgammel), eller så er Getligaen undervurdert (også litt merkelig, all den tid Strømberg har erfaring som både scout og hockeyekspert).

Det vi derimot vet er at sportsjefen har en plan, og denne vil følges :lol:
Sist endret av Steiner4president den 25. September 2017 09:28, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 25. September 2017 09:24
Steiner4president skrev:

Månssons elendige spill begynner å nærme seg en farse. Det finnes ikke en eneste krok i Stjernehallen som ikke mumler om hvor elendig han er. Tilliten Strømberg gir han grenser til det patetiske, men hva skal han gjøre? For en enkel sjel på tribunen er svaret enkelt: benk han! For en trener er det selvsagt mer sammensatt, og om Månsson er den ene spilleren som Strømberg har hentet skjønner jeg at han ikke vil tape ansikt.

Hva planen var, og hva som egentlig ble tenkt før kontrakten ble signert er jeg nysgjerrig på. Enten er Månsson overvurdert (litt merkelig egentlig, all den tid han ble hentet fra fransk hockey og er eldgammel), eller så er Getligaen undervurdert (også litt merkelig, all den tid Strømberg har erfaring som både scout og hockeyekspert).

Det vil derimot vet er at sportsjefen har en plan, og denne vil følges :lol:

Dette er hva man kan forvente når Gulliksen har ansvaret for spillerlogistikken. Et bra Stjernenlag som Rune nå kommer til å gjøre flatt, grått og dårlig. Synd, for Stjernen er et lag jeg alltid har likt.

InnleggSkrevet: 25. September 2017 10:37
Steiner4president skrev:

Det vi derimot vet er at sportsjefen har en plan, og denne vil følges :lol:

Månsson så ut som en ku på travbanen allerede da han var på et kort gjestevisitt hos Lørenskog i sesongen 13/14. At han skulle være bedre nå, flere år etterpå, var det vel bare sportssjefen deres som trodde. Det mest overraskende her er jo at han etter sigende skal koste like mye som transatlanterne til Frisk.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 11:05
Nåja, SÅ elendig er ikke Månsson. Han er god på å forechecke og har bra arbeidsinnsats, men han er ikke god nok til å rettferdiggjøre masse lønn eller en utlendingsplass ut fra det han har prestert hittil. Mulig han er helt rå mentalt og i garderoben, men han minner meg om Rasmus Ericsson på en eller annen måte. Dvs en spiller jeg ikke legger merke til på isen.

Sundelius er derimot gull på isen. Jeg liker også å se Nygård våkne til liv når han spiller sammen med ungguttene. Man kan kanskje kalle laget grått og flatt, men jeg syns ikke det bør være noe tvil om at kollektivet Stjernen er meget bra i år. Vi mangler dog den _ene_ giftige løperen som kan gjøre litt på egenhånd for å gjøre motstanderne mer usikre. Jeg syns vi blir for lett tatt ut med styrspillet til motstanderne og måla kommer litt tilfeldig. Helt satt på spissen vil jeg si vi er tre spillere unna å kunne kjempe om topp 4 i årets liga. En giftig løper, en back som kan skyte og en stabil matchvinner i mål. TJ var litt av en sprellemann når Kongsvinger fikk sine feteste sjanser i går, men dessverre er han litt for ustabil.
®

InnleggSkrevet: 25. September 2017 11:36
Gullik: Backman, Jones, Rondahl, Danielsen, Robinson, Honkaheimo, Sundelius, Røste Fossen, Bryhnisveen, Haugen, Hjelm, Eskesen, Halvordsson og sikkert flere jeg ikke kommer på i farta. Månsson er den eneste jeg er misfornøyd med. Den norske stammen var har ikke vært bedre i moderne tid (siste 10 år) enn den er nå. Mener klubben har gjort mye riktig og vi går med overskudd hvert eneste år. Hadde Månsson vært god så hadde alt sett annerledes ut. Helt enig i at vi mangler toppspilleren og det skulle ha vært Månsson. Ut ifra midlene våre er det ikke sikkert vi får flere, men erstatt ihvertfall han så vil nok det meste bli mer positivt.

Ikke glem alle bommene vi har hatt på importprisen de siste åra heller fra før Gullik. Bennefield, Dee, Snopek, Kolesnikovs, Mangan osv osv treffprosenten til Gullik er høy. Men ja, jeg vil ha bedre spillere :lol:

InnleggSkrevet: 25. September 2017 11:44
sjefsrøden skrev:Gullik: Backman, Jones, Rondahl, Danielsen, Robinson, Honkaheimo, Sundelius, Røste Fossen, Bryhnisveen, Haugen, Hjelm, Eskesen, Halvordsson og sikkert flere jeg ikke kommer på i farta. Månsson er den eneste jeg er misfornøyd med. Den norske stammen var har ikke vært bedre i moderne tid (siste 10 år) enn den er nå. Mener klubben har gjort mye riktig og vi går med overskudd hvert eneste år. Hadde Månsson vært god så hadde alt sett annerledes ut. Helt enig i at vi mangler toppspilleren og det skulle ha vært Månsson. Ut ifra midlene våre er det ikke sikkert vi får flere, men erstatt ihvertfall han så vil nok det meste bli mer positivt.

Ikke glem alle bommene vi har hatt på importprisen de siste åra heller fra før Gullik. Bennefield, Dee, Snopek, Kolesnikovs, Mangan osv osv treffprosenten til Gullik er høy. Men ja, jeg vil ha bedre spillere :lol:

Treffprosenten høy? Sammenlignet med hva?

Jeg synes det er flere lag i Get ligaen som er altfor dårlige på dette med importer. Den dagen man blir litt ydmyk og er villig til å ta lærdom av hvordan andre klubber gjør det - så kommer flere lag til å vokse.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 12:36
sjefsrøden skrev:Gullik: Backman, Jones, Rondahl, Danielsen, Robinson, Honkaheimo, Sundelius, Røste Fossen, Bryhnisveen, Haugen, Hjelm, Eskesen, Halvordsson ..:

Gull: Backman, Sundelius, Bryhnisveen, Danielsen, Haugen.
Solid: Honkaheimo
Solide, men grå: Eskesen, Halvordsson, Jones
Grå, men ikke dårlige: Rondahl, Hjelm, Månsson, Tommy Johansen
Fortsatt under utvikling/meget lovende: Berg, Restad, Lyngmo Hansen
Ikke grunnlag for vurdering: Røste Fossen, Robinson

Noen glemt?
®
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester