Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2017/2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. November 2017 20:05
Viktor Lindell visstnok på vei til Stjernen.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38909

Jeg ser ikke helt hva han skal tilføre klubben som vi ikke allerede har fra før.
®

InnleggSkrevet: 08. November 2017 21:57
Ser at han blir sammenlignet med Gustaf Thorell av flere på Facebook/tips for getligaen etc. Det blir jo bare håpløst. Thorell hadde jo tross alt en en sesong med over 30 poeng i Alsvenskan før han kom hit. Denne spilleren her har jo aldri produsert noen ting. Man kan jo håpe jeg tar like feil som med Kokkala, men aldri i verden om han her hever stjernen nevneverdig.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. November 2017 22:18
Mangler en målscorer og henter en med PPG i AS på sterke 0,04. Bedre å spart penga til nyttår og hentet noe bedre?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. November 2017 23:13
"Fra f-b: Stjernen har savnet en målmaskin denne sesongen. Lindell har notert bare 11 målpoeng på sine siste 99 kamper i 1. divisjon og Allsvenskan for Västervik. Stjernens sportssjef Rune Gulliksen mener det blir feil bare å se på poengene.

– Det er ikke på den måten vi bygger lag, ved bare å se på poengbiten. Det handler om hvordan laget ser ut, vi må tenke helheten – hvordan kollektive skal styrkes, både bredden og toppen, forklarer Gulliksen."

Vi mangler en målscorer, og Gulliksen velger å signere en spiller som aldri har scoret mål.
Økonomien begrenser vel hvilken hylle man kan tillate seg å finne spillere på, men da mener jeg han burde vært ærlig på det, fremfor å høres ut som Per Mathias Høgmo når han forklarer hvorfor de ikke fant noe bedre.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 00:53
Ramp skrev:"Fra f-b: Stjernen har savnet en målmaskin denne sesongen. Lindell har notert bare 11 målpoeng på sine siste 99 kamper i 1. divisjon og Allsvenskan for Västervik. Stjernens sportssjef Rune Gulliksen mener det blir feil bare å se på poengene.

– Det er ikke på den måten vi bygger lag, ved bare å se på poengbiten. Det handler om hvordan laget ser ut, vi må tenke helheten – hvordan kollektive skal styrkes, både bredden og toppen, forklarer Gulliksen."

Vi mangler en målscorer, og Gulliksen velger å signere en spiller som aldri har scoret mål.
Økonomien begrenser vel hvilken hylle man kan tillate seg å finne spillere på, men da mener jeg han burde vært ærlig på det, fremfor å høres ut som Per Mathias Høgmo når han forklarer hvorfor de ikke fant noe bedre.

Det høres rimelig absurd ut, men det var faktisk ikke av økonomiske årsaker Rune og Leif valgte Lindell. De ville ha han hit, begge to.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 09. November 2017 01:12
Det her virker som en meningsløs signering. Begriper ikke hva vi skal med han da flere er på vei tilbake fra skade. Vi trenger en høyrefattet spiller som kan skyte. Ikke en leftie som ikke kan løfte pucken (ser sånn ut på statsen). Aner ikke hva han kan tilføre annet enn at han er like grå som de andre løperne. Vi må ikke glemme at han er 14. valget heller.

Hallstrøm-Brøms- Månsson
Hjelm- #21 Karlsson

Bryhnisveen-Sundelius-Tollefsen
Eskesen-Nipe

Lindell, Nygård, Røste
Halvordsson- Eikrem

Mikalsen-Pedersen-Slavata
Rønnild- Bjørsland

Bilett- Rekstad- Hansen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 01:22
Mulig jeg tenker fundamentalt anderledes enn styret og stell i Stjernen, men vi styrker vel ikke bredde med importer, gjør vi vel...? Da bruker vi heller spillere fra egen stall.
®

InnleggSkrevet: 09. November 2017 01:49
Jeg tenker at man fint kan støtte bredden med importer, om man har spisskompetansen allerede i Norske spillere. Det Stjernen gjør her derimot, er helt meningsløst.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 10:29
Fun fact : Både Backman og Rondahl kom til Stjernen fra en klubb de gjorde 0 (!) poeng for sesongen før.

Røste Fossen, Eikrem Haugen og Slavata var forresten på is med resten av laget i går.
Sist endret av Forgetable den 09. November 2017 10:54, endret 1 gang
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 09. November 2017 10:50
Forgetable skrev:Fun fact : Både Backman og Rondahl kom til Stjernen fra en klubb de gjorde 0 (!) poeng for sesongen før.

Sant det, men Rondahl kom fra SHL, og Backman hadde produsert greit med poeng (0.42 ppg) i Allsvenskan sesongene før.

Men mulig Lindell (0.04 ppg) får et løft og produserer bedre for Stjernen. Det er lov å håpe :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 12:08
Forgetable skrev:Fun fact : Både Backman og Rondahl kom til Stjernen fra en klubb de gjorde 0 (!) poeng for sesongen før.

Røste Fossen, Eikrem Haugen og Slavata var forresten på is med resten av laget i går.

Nå skal det sies at jeg var ikke så jævlig imponert over Rondahl i Stjernen heller. "Helt grei" er min dom selv om han plukka med seg en del poeng etter hvert. Jeg er dog imponert over at han er i EV Zug nå. Den hadde jeg ikke sett komme.

Hvis Røste Fossen og Slavata straks er tilbake skjønner jeg enda mindre av denne overgangen.
®

InnleggSkrevet: 09. November 2017 14:05
RedFarmer skrev:Jeg er dog imponert over at han er i EV Zug nå.

Nuvel, han er i signert av Zug Academy (B-laget til Zug i NLB) og har ikke en eneste kamp for EV Zug.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 14:28
Jokiharju skrev:
RedFarmer skrev:Jeg er dog imponert over at han er i EV Zug nå.

Nuvel, han er i signert av Zug Academy (B-laget til Zug i NLB) og har ikke en eneste kamp for EV Zug.

NLA, NLB.. like imponert. Jeg hadde sett for meg ettan eller maks Allsvenskan for å si det sånn.
®

InnleggSkrevet: 09. November 2017 15:10
RedFarmer skrev:Mulig jeg tenker fundamentalt anderledes enn styret og stell i Stjernen, men vi styrker vel ikke bredde med importer, gjør vi vel...? Da bruker vi heller spillere fra egen stall.

Godt mulig denne nye svensken er helt ok, men det er jo nettopp inkonsekvensen mellom hva Gulliksen sier, og hva han gjør som får oss supportere til å lure. Griper man fatt i hvert eneste halmstrå kan man sikkert finne lyspunkter i de signeringene han er ansvarlig for, men sammenlignet med klubbene vi konkurrerer mot er spillerlogistikken elendig. På den ene siden skal klubben være attraktiv for unge norske spillere, og akkurat det applauderer jeg - men når man henter inn importer som på ingen måte utfyller ferdighetene til våre unge norske spillere, så blir det hele meningsløst.

Isolert sett er hverken Eskesen eller Halvordsson dårlige hockeyspillere, men når vi allerede har Nipe, Karlsson, Rønnild og Bjørsland i troppen - så bør de som hentes inn utenfra være gode med puck, så får vi heller tåle at de ikke er allverden defensivt. Nå har man omsider kompensert dette noe ved å hente inn Simon Karlsson, men det tok faktisk 17 kamper å fatte det.

Det samme gjelder Mänsson, som jeg faktisk syns har hevet seg betraktelig, men han ble ikke hentet inn for å spille ving med Bröms og Hallström. For å få han til fungerer ble Strumpan tvunget til å flytte han sammen med lagets presumptivt to beste offensive spillere. Jeg skulle likt å se lignende prioriteringer med unge spillere fra egen stall som ikke fungerte. Poenget er uansett at signeringen er skivebom og vi leder fortsatt i mangelen av en skikkelig førstesenter.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 16:40
sjefsrøden skrev:Hallstrøm-Brøms- Månsson
Hjelm- #21 Karlsson

Bryhnisveen-Sundelius-Tollefsen
Eskesen-Nipe

Lindell, Nygård, Røste
Halvordsson- Eikrem

Mikalsen-Pedersen-Slavata
Rønnild- Bjørsland

Bilett- Rekstad- Hansen.

Håper da virkelig at Lindell blir kjørt inn som center, og at vi ikke kjører en 3. rekke med 2x høyrefatning. Også greit å ikke kjøre en 4. rekke uten center.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 09. November 2017 16:49

Vesentlige forskjeller her. Backman hadde blandt annet i 2015 11 poeng på 15 sluttspillskamper i Danmark. Rondahl kom fra en 4 rekke/junior posisjon i SHL i Linköping. Lindell derimot, har flere sesonger i ettan og AS uten produsering.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 17:06
Kjellvis skrev:

Vesentlige forskjeller her. Backman hadde blandt annet i 2015 11 poeng på 15 sluttspillskamper i Danmark. Rondahl kom fra en 4 rekke/junior posisjon i SHL i Linköping. Lindell derimot, har flere sesonger i ettan og AS uten produsering.

Jeg sier ikke at han har like mye å vise til, men vi har sett at det kan snu før. Gutten er 22. Brått løsner det med mer spilletid og spill i PP :-)
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 20:08
Forgetable skrev:
Håper da virkelig at [...] vi ikke kjører en 3. rekke med 2x høyrefatning.

Spiller det noen større rolle?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 20:24
RedFarmer skrev:
Forgetable skrev:
Håper da virkelig at [...] vi ikke kjører en 3. rekke med 2x høyrefatning.

Spiller det noen større rolle?

Alle monner drar.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 11. November 2017 15:13
Hei

Jeg holder som sagt på å skrive en bok hvor jeg først og fremst intervjuer norske hockeyspillere, men og skriver om ulike klubb/klubbmiljø og intervjuer ulike mennesker med tilknytning til klubbene. Jeg kunne tenkt meg å komme i kontakt med en Stjernen supporter som har fulgt klubben over lengre tid, gjerne fra 80 - tallet og frem til i dag (men ikke noe krav). Jeg vil da intervjue vedkommende som kan få komme med sine betraktninger rundt ulike forhold ved klubben Stjernen, et blikk utenfra fra en supporteres ståsted. Noen som føler seg kallet eller har tips til meg? Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat på PM eller her.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. November 2017 21:33
Hockey_bokprosjekt skrev:Hei

Jeg holder som sagt på å skrive en bok hvor jeg først og fremst intervjuer norske hockeyspillere, men og skriver om ulike klubb/klubbmiljø og intervjuer ulike mennesker med tilknytning til klubbene. Jeg kunne tenkt meg å komme i kontakt med en Stjernen supporter som har fulgt klubben over lengre tid, gjerne fra 80 - tallet og frem til i dag (men ikke noe krav). Jeg vil da intervjue vedkommende som kan få komme med sine betraktninger rundt ulike forhold ved klubben Stjernen, et blikk utenfra fra en supporteres ståsted. Noen som føler seg kallet eller har tips til meg? Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat på PM eller her.

..du har fått PM :)
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 13. November 2017 22:29
Forgetable skrev:
Hockey_bokprosjekt skrev:Hei

..du har fått PM :)

Det har jeg! Tusen takk
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. November 2017 12:01
sjefsrøden skrev:Sjekk ut Stjernen sin podcast på YouTube. Fantastisk oppklarende intervju med Bjørn Viggo. Dette skulle ha vært tydeligere kommunisert ut tidligere, men gir svar på en hel del valg som er gjort i år.

Jeg må få skryte litt av denne. Eks Stjernenspiller Henrik Oliver Johansen gjør en finfin podcast.
Sportssjournalister har sine "standard" spørsmål før og etter kamp og er i 95% av tilfellene fullstendig uinteressant lesning.
Disse intervjuene har en uformell form og gutta prater om ting de ikke normalt gjør i media. Kjør på videre :P

InnleggSkrevet: 21. November 2017 19:58
Vil gjerne ha flere forslag på Stjernen supportere som har lang fartstid i klubben som jeg kan høre med og vurdere om er aktuell for intervju i boka mi
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Desember 2017 20:59
https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishockey/gullik-etter-ny-stjernen-smell-situasjonen-er-kritisk/s/5-59-953855

Rune Gulliksen innser at situasjonen er kritisk for Stjernen.

Ledelsen har pratet om fremgang i flere år nå, men tabellmessig har det stått på stedet hvil.
Denne sesongen er intet mindre enn horribel. Og det etter at styreleder pratet om topp tre, (noe han forøvrig gjorde også i fjor...)
De fleste i Norge driter i hockey, men for supportere og sponsorer begynner det å bli smått irriterende at ledelsen blåser opp forventninger foran hver sesong.

Men hva har gått galt i år?

Det er åpenbart at Leif Strømberg sliter.
Spillet er ekstremt svakt, men det er nok ikke Strumpans feil alene.
Gulliksen har ikke lykkes med en eneste signering i år.
Når han ble bedt om å hente forsterkninger i høst, hentet han to spillere som var enda gråere enn de vi hadde fra før.
Simon Karlsson viste antydning til kvalitet, men ble skadet etter tre dager(?), og er ute på ubestemt tid.
Viktor Lindell orker jeg ikke si noe om.

Leif Strømberg var sannsynligvis også en feilsignering, og om han ikke forsvinner snart, så regner jeg med at de henter en ny trener etter sesongen. Han begynner å merke presset.

Det samme bør Gulliksen gjøre, da det er han som setter sammen laget.
Han forklarer de nyeste spillerne med at "vi har fått nei fra veldig mange".

Hvorfor?

Er det Stjernen, Gullik eller Strumpan som har dårlig rykte blant spillere i Norden?
Har andre lag i Get-ligaen mulighet til å lokke med mye høyere lønninger enn det Stjernen kan gjøre?

Jeg er redd dagens spillermateriale er så svakt at det ikke vil hjelpe med et trenerbytte.
Om de har ambisjoner om å klatre på tabellen neste sesong bør man få ut 4-6 spillere som ikke presterer, og erstatte de med nye av mye høyere kvalitet.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], J_B, riedle og 20 gjester