Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2017/2018

InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 13:33
RedFarmer skrev:
riedle skrev:Blir interessant om Stjernen ikke når sluttspillet nå...

Fordi det er så jævlig økonomisk attraktivt å spille 2-3 hjemmekamper i kvartfinalen, kontra 3 hjemmekamper i kvalserien...?

I tillegg regner jeg at det vil gi noen flere tilskuere i ett sluttspill kontra kvalikk. Samtidig med at man faktisk har sjansen til å ta seg videre.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 15:17
Jeg kan ikke tenke meg at dette er noe være eller ikke være for Stjernen rent økonomisk. Kvartfinaler pleier å trekke ca halvparten av tilskuertallet i serien, kvalserien marginalt mindre. Avhengig av motstand selvsagt.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 15:45
Lindell og Månsson hjem, MacDonald og Murphy inn. Begge nykommerne er dekket inn av innsamlinger.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 17:19
Forgetable skrev:Lindell og Månsson hjem, MacDonald og Murphy inn. Begge nykommerne er dekket inn av innsamlinger.

Betyr det at Lukacevic er sendt hjem? Eller er han fortsatt aktuell?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 17:29
Brevik1 skrev:
Forgetable skrev:Lindell og Månsson hjem, MacDonald og Murphy inn. Begge nykommerne er dekket inn av innsamlinger.

Betyr det at Lukacevic er sendt hjem? Eller er han fortsatt aktuell?

Han kom aldri. Det kommer han ikke til å gjøre, heller :)
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 18. Januar 2018 01:25
https://www.youtube.com/watch?v=SiIJ2faqH_Q

Han som scorer det første målet.

Da har jeg trålet det som er å finne om Ben Murphy tror jeg. Tar konklusjonen med en gang. Får han en god start, mye spilletid og trives så har vi fått en klassespiller. Han har alt vi trenger. Pondus, går rett på mål, tungt skudd og gjør drittjobben offensivt. Den defensive dritjobben tar han ikke(negativt).

Godt håndleddskudd, godt slagskudd og one timerne treffer kassa. Han har slitt veldig med å spille seg inn i topprekkene da han har kjempet med gode spillere som har hatt flyten i tillegg. Selvtillit har mye å si og denne gutten har manglet tillit.

Jeg har lyst til å se disse rekkene:

Hallstrøm-Mikalsen-Murphy
Bryhn- Brøms- Røste
McDonald-Sundelius-Slavata
Pedersen-Nygård-Tollefsen

Spilleren Murphy kommer til å ta langt flere poeng med Hallstrøm enn med McDonald slik jeg ser det. Hallstrøm finner ofte slottet med pasningene sine og der er Murphy god.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 17:09
sjefsrøden skrev:Da har jeg trålet det som er å finne om Ben Murphy tror jeg. Tar konklusjonen med en gang. Får han en god start, mye spilletid og trives så har vi fått en klassespiller.

Det er kanskje tidlig å felle en dom, men jeg hadde forventet to litt mer målfarlige amerikanere.
De er bra på skøyter og relativt gode håndledd, men foran kassa blir det litt puslete..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Januar 2018 11:29
Ramp skrev:
sjefsrøden skrev:Da har jeg trålet det som er å finne om Ben Murphy tror jeg. Tar konklusjonen med en gang. Får han en god start, mye spilletid og trives så har vi fått en klassespiller.

Det er kanskje tidlig å felle en dom, men jeg hadde forventet to litt mer målfarlige amerikanere.
De er bra på skøyter og relativt gode håndledd, men foran kassa blir det litt puslete..

Tja, de har vel ikke akkurat blitt satt opp på skudd foran kassa heller? Jeg skulle ønske vi kunne sette opp med to spillere på blå innimellom i PP. Murphy har jo et latterlig hardt håndleddskudd.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 13:14
In other news:

"Allerede 1. februar er Knut Egeland på plass på kontoret i Stjernehallen. Han går da inn i en 100 prosent stilling som salgssjef. "
https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishoc ... 59-1004144
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Januar 2018 19:56
5 kamper før slutt ligger nå Stjernen på 9.plass, 5 poeng bak Lørenskog.
De to amerikanerne som ble hentet for å styrke oss har vist seg å være helt middelmådige begge to, og jeg regner med de forsvinner etter sesongen.
Stjernen hadde fått inn ekstra kapital og hadde dermed mulighet til å forsterke.
Valget står mellom å hente èn god spiller eller to middelmådige. De valgte det siste alternativet.
Resultatet er at vi sannsynligvis kan hilse velkommen storheter som Ringerike, Comet og Narvik i kampen om å spille i den øverste ligaen i Norge.

InnleggSkrevet: 27. Januar 2018 21:44
Det startet med at dere valgte å samle inn penger for å hente PRF, DET er en innsamling som skulle vært brukt på en helt annen spillertype/evt spiller generelt. At Stjernen ligger der de gjør, er alene basert på Gulliksen. Er jo knapt en spiller som kan gjøre det lille ekstra.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Januar 2018 23:11
Nåja. Jeg tror faktisk den tidligere treneren er det største problemet. Det er jo ikke noe tvil om at laget faktisk kan spille hockey. Nå så jeg bare deler av kampen i dag, men isolert sett er ikke 1-2 mot Stavanger på bortebane noe dårlig resultat. Det er alle de kampene vi ikke har scoret mål som gjør at vi ligger der vi ligger. Kan jo aldri vinne når vi scorer 0 til 1 mål i alle kampene.

PRF kunne produsert for Stjernen han, hadde det ikke vært for at han er laget av fjorårets løv og mariekjeks. Kanskje enda mer nå som vi har lagt om spillestilen. En annen ting er at vi må bruke Murphy på en annen måte. Han har et sykt hardt håndleddskudd, men det er noe upresist. Derfor kan det ikke være han som skal føre pucken inn og skyte, men han må settes opp i slottet eller på motsatt. At vi kunne latt være å bruke pengene på å hente han inn får nå være så. Han er nå her, så da bør vi i det minste bruke han på riktig måte.

Skuffende at Sparta ikke gir oss noe hjelp i dag, men som jeg har sagt de tre siste kampene så avgjøres serien med Lørenskog og Kongsvinger på hjemmeis. Nå må jeg kanskje slenge inn MS i ligningen også, men hvis ikke vi vinner disse tre kampene har vi uansett ikke noe i slutspillet å gjøre.
®

InnleggSkrevet: 28. Januar 2018 07:11
riedle skrev:[quote="RedFarmer"

PRF kunne produsert for Stjernen han, hadde det ikke vært for at han er laget av fjorårets løv og mariekjeks. .

Hvorfor kunne han egentlig produsert, all den tid han aldri har gjort det, selv ikke på et veldig godt Stavangerlag
riedle

InnleggSkrevet: 28. Januar 2018 13:43
Kjellvis skrev:Det startet med at dere valgte å samle inn penger for å hente PRF, DET er en innsamling som skulle vært brukt på en helt annen spillertype/evt spiller generelt. At Stjernen ligger der de gjør, er alene basert på Gulliksen. Er jo knapt en spiller som kan gjøre det lille ekstra.

Delvis enig. PRF er en god hockeyspiller som har bidratt i de få kampene han faktisk har spilt. Akkurat den signeringen kan jeg forsvare. Men at Gullikesen ikke er mannen å satse på inn mot Arena Fredrikstad er hevet over enhver tvil. Han har vært flink til å hente inn brukbare nordmenn, men vi lider av mangelen på topper. Stjernens motstandere trenger ikke forholde seg spesielt til en av våre spillere, og troppen er for jevn.

InnleggSkrevet: 28. Januar 2018 20:31
Steiner4president skrev:
Kjellvis skrev:Det startet med at dere valgte å samle inn penger for å hente PRF, DET er en innsamling som skulle vært brukt på en helt annen spillertype/evt spiller generelt. At Stjernen ligger der de gjør, er alene basert på Gulliksen. Er jo knapt en spiller som kan gjøre det lille ekstra.

Stjernens motstandere trenger ikke forholde seg spesielt til en av våre spillere, og troppen er for jevn.

Ja, akkurat den er for jevn, jevnt dårlig! Hvis du sammler sammen alle spillere som har fått prøvd seg i andre og bedre lag så får du stjernen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Januar 2018 22:40
Elgen skrev:
Steiner4president skrev:

Stjernens motstandere trenger ikke forholde seg spesielt til en av våre spillere, og troppen er for jevn.

Ja, akkurat den er for jevn, jevnt dårlig! Hvis du sammler sammen alle spillere som har fått prøvd seg i andre og bedre lag så får du stjernen

Det var da voldsomt så negative vi var da? Hva er det du forventer? At et lag som Stjernen, mer eller mindre uten midler, skal hente inn stjernespillere fra de andre lagene? Get real! Dessuten har vi slått alle lag unntatt Storhamar denne sesongen, så SÅ fryktelige dårlige er vi ikke.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 13:00

Etter hva jeg kan se har vi nå hatt innsamlingsaksjoner som har bidratt til å hente 3(?) spillere i år.
Dette står det respekt av.
Jeg er allikevel redd for at givergleden reduseres over tid hvis de innsamlede pengene fortsetter å gå til medelsvenssons.

:roll:

InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 13:53
Altså, jeg mente ikke å kritisere innsamlingen i seg selv, for det er jeg helt enig det står respekt av. Jeg bare forstår ikke tankegangen og logikken bak avgjørelsen og samle inn penger til en spiller som Røste Fossen.

InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 13:55
Man savnet kanskje enn offensive figheter som var villig til å smelle på og gå i krigen?

Bare dumt han som skulle ha de egenskapene er laget av kjeks....

InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 14:07
Med tanke på at han spilte hele 4 kamper i fjor, så burde det ringt en bjelle hos de ansvarlige...

InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 15:18
Kjellvis skrev:Med tanke på at han spilte hele 4 kamper i fjor, så burde det ringt en bjelle hos de ansvarlige...

Han lovet vel at han skulle bli årets Ironman etter en god sommertrening....

VG skrev:Rekord Iron Man
Petter Røste Fossen (23) satt ny poengrekord (840) da han vant Iron Man-konkurransen 9. august på Olympiatoppens toppidrettssenteret (plassering i parentes):

Benkepress 135 kilo (7), brutalbenk antall 31 (4), chins antall 22 (7), kassehopp 90 sekunder antall 107 (4), 40 meter sprint 4,76 sek (1), spenst 55,12 cm (1), 3000 m 10,21 (5), knebøy 200 kilo (7).

https://www.vg.no/sport/ishockey/norsk-ishockey/stavanger-petter-er-hockey-hulken/a/23291119/

InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 15:43
Det er jo en herlig ironi i det faktum at mr Ironman er lagd av kjeks.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 16:04
dab skrev:Det er jo en herlig ironi i det faktum at mr Ironman er lagd av kjeks.

Ja, det kan du si. Ser ut til at han var tilbake mot Stavanger på lørdag så forhåpentligvis er han skadefri igjen. Hvis han forsvinner ut med skade etter 3 kamper igjen bør det i alle fall spøke for en ny kontrakt. Spørs hva lønnsnivået ligger på selvsagt...
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 16:37
RedFarmer skrev:
dab skrev:Det er jo en herlig ironi i det faktum at mr Ironman er lagd av kjeks.

Ja, det kan du si. Ser ut til at han var tilbake mot Stavanger på lørdag så forhåpentligvis er han skadefri igjen. Hvis han forsvinner ut med skade etter 3 kamper igjen bør det i alle fall spøke for en ny kontrakt. Spørs hva lønnsnivået ligger på selvsagt...

Røste Fossen sprakk først trommehinna, og som følger av det ble han sjuk. Derfor han har vært ute.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 29. Januar 2018 16:44
Korriger meg om jeg tar feil, men har ikke PRF også historikk med mye skader? hjernerystelser etc? Når han da i tillegg knapt spilte forrige sesong, så er det uhørt om han har så voldsomt høy lønn som det virker som. Evt ser man nå konsekvensen av at lønningene i Stavanger er så høy at Norske spillere som kommer derfra har helt hinsides krav med seg?
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: johnpx, Klysetrynet, Trango, tropp_rett og 11 gjester