Storhamar - Lagbygge og rykter 2017-2018

InnleggSkrevet: 20. Mai 2017 14:17
Samme som alltid. Noen klubber, f.eks Oilers, har alle lønnskostnader som en del av klubb-budjsettet. Ser dermed ut som de bruker mye mer enn f.eks Storhamar på lønninger. Alle klubber burde kjørt lønningene via klubb slik at man får et total bilde av kostnadene. At en spiller er lønnet av en gruppe utenfor klubben eller en bedrift bør være sponsor inntekter og siden utgifter til spillerlønn.

Men tilbake til topic. Patrick Thoresen har vel ymtet frempå flere ganger om at han kan tenke seg å begynne sesongen i Storhamar og siden eventuelt ta turen utenlands etter en måned eller to? Har brødrene Thoresen spilt seniorhockey sammen tidligere?

InnleggSkrevet: 20. Mai 2017 14:55
Klysetrynet skrev:
Men tilbake til topic. Patrick Thoresen har vel ymtet frempå flere ganger om at han kan tenke seg å begynne sesongen i Storhamar og siden eventuelt ta turen utenlands etter en måned eller to? Har brødrene Thoresen spilt seniorhockey sammen tidligere?

Er ikke så fan av en slik løsning. Get-ligaen dreier seg først og fremst om det som skjer etter jul, og jeg vet ikke hvor bra det er for spillergruppa at en såpass god spiller, og ikke minst sterk lederskikkelse forsvinner midt i sesongen. Vi har tidligere sett hva som har skjedd med med laget når Larry plutselig er ute noen kamper. Man sier selvfølgelig ikke nei til Patrick, men hadde helst sett at han fokuserte 100% på Storhamar den dagen han kommer tilbake.

InnleggSkrevet: 20. Mai 2017 14:57
Ett av poengene er vel at sponsorinntekter til en viss grad skattes som alle inntekter? ( uten at jeg er ekspert poå dette) Så ved at en bedrift/privatperson lønner en spiller eksternt, så slipper klubben også unna noe skatt?
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Mai 2017 16:00
Litt overrasket over at man skal gi et tilbud til Patrick, trodde han kom utenom. Tror ikke det er vanskelig å få med eksterne krefter på det navnet.
Om det er snakk om å starte sesongen i Storhamar ser jeg ingen grunn til å bygge laget på det, skal Storhamar bruke av spillerbudsjettet må det være snakk om hele sesongen. Vi blir ikke gode i mars fordi Patrick spilte her til november.
Og uansett, noen hundre tusen fra eller til betyr lite for en som er vant til å tjene hele årsbudsjettet til Storhamar.

Men jeg er positiv til at klubben er på banen og tar initiativ.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Mai 2017 16:07
Tenute synes jeg er synd ikke kommer tilbake. Det er en klassepilller samme hva folk må tro. Skadefri og revansjesugen, og med rette treneren? Hadde herjet i GET.
Men når ting ble som det ble, og han på mange måter ble syndebukken for sesongen så forstår jeg klubben. Og det gir treneren vår mulighet til å hente folk han kjenner godt, sånn sett langt tryggere.

Investeringen var riktig, man satset på en klassespiller for å heve klubben et hakk. Feilen var kontraktslengden på en så gammel spiller. Ingenting i veien med 3-årskontrakter, men da må det være folk en vet hva står for i GET, og i rett alder.

InnleggSkrevet: 20. Mai 2017 17:38
Kjellvis skrev:Ett av poengene er vel at sponsorinntekter til en viss grad skattes som alle inntekter? ( uten at jeg er ekspert poå dette) Så ved at en bedrift/privatperson lønner en spiller eksternt, så slipper klubben også unna noe skatt?

Man skatter kun av overskudd
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Mai 2017 18:15
Klysetrynet skrev:Samme som alltid. Noen klubber, f.eks Oilers, har alle lønnskostnader som en del av klubb-budjsettet. Ser dermed ut som de bruker mye mer enn f.eks Storhamar på lønninger. Alle klubber burde kjørt lønningene via klubb slik at man får et total bilde av kostnadene. At en spiller er lønnet av en gruppe utenfor klubben eller en bedrift bør være sponsor inntekter og siden utgifter til spillerlønn.

Denne skjønte jeg ikke. Har ikke SIL lønnskostnader i klubbudsjettet? I følge Berge så har de vel det, hele greia. Han har gjort et poeng av at alle SIL-spillere skal lønnes av klubben, og de totale lønnskostnadene kan leses i regnskapet. At andre bidrar eksternt med lønnsmidler, f.eks Powerplay Club, handler mer om at dette ikke er penger SIL budsjetterer med i utgangspunktet. Men totale lønnskostnader foreligger altså i regnskapet. Utfordringen der er jo at dette er årlig og ikke sesongvis, altså vil utenforstående aldri få vite reelle resultater for sesong.

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 18:16
Så var kanskje ikke Erik de la Rose ferdig i Storhamar alikevel.

http://www.h-a.no/sport/hockey/kanskje-ikke-tapt-for-storhamar-likevel
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 18:47
Nadaa skrev:Så var kanskje ikke Erik de la Rose ferdig i Storhamar alikevel.

http://www.h-a.no/sport/hockey/kanskje-ikke-tapt-for-storhamar-likevel

Storhamar er da noe for seg selv.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 20:08
Victor Svensson som er nevnt her tidligere er høyaktuell. En andre løper inn kommer an på hva Patrick sier.
http://www.h-a.no/sport/hockey/mener-han-holder-svensk-eliteserienivaa

Ingen poengspruta, men får masse skryt av Söderström. Rask, god defensivt og en vinnertype som stiller krav. Høres på meg ut som akkurat det vi trenger.

Om Svensson kommer er han center. I tillegg har vi Larrivee og Langdalen. Er Kjetil Martinsen tenkt å være center?

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 09:42
Gratulerer med Patrick da bønder ! Håper for deres (og ligaens) del at han ikke stikker i November en gang... 8-)

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 10:13
Thoresen blir den første en storklubb som sliter til jul vil ringe til.

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 12:34
P. Thoresen kommer til å bidra enormt både på og utenfor banen for Storhamar, i tillegg til å være en attraksjon for get-ligaen. Så får vi håpe han er her hele sesongen, men det ser ua sett ut til at vi har fått en god avtale som evt. gjør det mulig å hente en god erstatter.

Svensson tror jeg også ville vært en meget god signering. Det stilles spørsmål ved poengproduksjon, men 22 poeng (14 mål) i allsvenskan er ikke dårlige siffre. Ofte kan man doble poengproduksjonen når man går fra allsvenskan til get.

Erfaringsmessig farlig å være optimist, men med Svensson og en god back til inn er det mange år siden vi har stilt et såpass sterkt lag på papiret.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 12:48
Hvorfor skulle han dra mitt i sesongen? Har han ikke fått ett bra tilbud nå fra utlandet?

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 12:55
johnpx skrev:Hvorfor skulle han dra mitt i sesongen? Har han ikke fått ett bra tilbud nå fra utlandet?

Han har drøssevis med tilbud fra utlandet, men ønsker å spille for Storhamar av familiære årsaker. Om han allikevel skulle ombestemme seg finnes det en klausul i kontrakten som gjør at han kan forlate Storhamar i desember. I såfall vil Storhamar slippe å betale han lønn i tiden han her vært her.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 13:05
Hawkie skrev:
johnpx skrev:Hvorfor skulle han dra mitt i sesongen? Har han ikke fått ett bra tilbud nå fra utlandet?

Han har drøssevis med tilbud fra utlandet, men ønsker å spille for Storhamar av familiære årsaker. Om han allikevel skulle ombestemme seg finnes det en klausul i kontrakten som gjør at han kan forlate Storhamar i desember. I såfall vil Storhamar slippe å betale han lønn i tiden han her vært her.

Takk for svar.
Er det sagt noe om vilke klubber det var?

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 15:27
Hawkie skrev:P. Thoresen kommer til å bidra enormt både på og utenfor banen for Storhamar, i tillegg til å være en attraksjon for get-ligaen. Så får vi håpe han er her hele sesongen, men det ser ua sett ut til at vi har fått en god avtale som evt. gjør det mulig å hente en god erstatter.

Svensson tror jeg også ville vært en meget god signering. Det stilles spørsmål ved poengproduksjon, men 22 poeng (14 mål) i allsvenskan er ikke dårlige siffre. Ofte kan man doble poengproduksjonen når man går fra allsvenskan til get.

Erfaringsmessig farlig å være optimist, men med Svensson og en god back til inn er det mange år siden vi har stilt et såpass sterkt lag på papiret.

Helt enig med deg vedr Patrick Thoresen og den betydning han komme til å få ikke bare for Storhamar men også GET-ligaen. Han har selv sagt at han vil jobbe med å utvikle unge spillere. Ikke satse på å bli klubbtrener. En bedre mentor kan ikke spillere som Martin Rønnild, Anders Gulliksen og Simen Andre Edvardsen få. Jeg har kjent til Patrick siden han var 10 år og da han herjet sammen med Andre Paulsen som guttespiller. Fantastisk fin type allerede da.

Det blir kanskje bare fem utlendinger fra sesongstart nå. Det er bra.

Hvordan ser du, og Drebin, for dere rekkeoppsettet hvis Svensson er siste forward inn?

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 16:20
KjellKjellenBigset skrev:Thoresen blir den første en storklubb som sliter til jul vil ringe til.

Mulig de vil ringe, men mindre sannsynlig at #41 gidder å gå til en slik klubb.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 17:39
Min reaksjon på dagens nyheter:
https://www.youtube.com/watch?v=FdCy6MGOVfw
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 17:48
Avtalen er jo helt konge, han kan reise i desember, men da får vi tilbake lønna vi har betalt!? Det er jo bare oppsider med dette, og best av alt; han er med fra sesongstart og hele sommertreningen. Rollemodell de luxe, og jeg vil tro de unge gutta på laget får inspirasjon til å trene som faen nå. Konkurransemann til tusen, her må alle på og rundt laget gi alt, ellers får de høre det.

Lykkelig

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 17:53
Drebin skrev:Avtalen er jo helt konge, han kan reise i desember, men da får vi tilbake lønna vi har betalt!? Det er jo bare oppsider med dette, og best av alt; han er med fra sesongstart og hele sommertreningen. Rollemodell de luxe, og jeg vil tro de unge gutta på laget får inspirasjon til å trene som faen nå. Konkurransemann til tusen, her må alle på og rundt laget gi alt, ellers får de høre det.

Lykkelig

Fantastisk avtale som viser at Patrick virkelig bryr seg om Storhamar.
Den største signeringen i Storhamars historie.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 17:58
Sorum skrev:Hvordan ser du, og Drebin, for dere rekkeoppsettet hvis Svensson er siste forward inn?

Vanskelig å si egentlig. Patrick bør vel være center for å fordele kvaliteten best mulig. La oss si at Larrivee kommer i kjempeform og er skadefri og Svensson kommer inn og er innertier, da snakker vi (lov å drømme seg bort) :)
Martinsen er og center, Zettergren funker bra der. Vanskelig å sette opp.

Thoresen - Thoresen - Jensen
Rønnild - Larrivee - Zettergren
Gustafsson - Svensson/en annen - Martinsen
Skadsdammen - Langdalen - Edvardsen
Gulliksen - Even Langdalen - Hesbråten

Med en 7-8 mann borte med skade til enhver tid burde det holde til 4 rekker med noen juniorer opp ;)

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 18:38
Stort sett enig med Drebin, men hadde gjerne bytta S. Thoresen mot K. Martinsen i det oppsettet der. Da snakker vi rekker da!
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 21:48
StorhamarGameworn skrev:Stort sett enig med Drebin, men hadde gjerne bytta S. Thoresen mot K. Martinsen i det oppsettet der. Da snakker vi rekker da!

Da snakker vi reker :D

Nå er #41 så god at det nesten ikke spiller noen rolle hvem han spiller med, men jeg er fan av å ha en kriger som tar jobben foran mål sammen med artistene. Steffen, Rønnild og Hampus(?) passer der i hver sin rekke, så kan lirarene gjøre det de gjør best. Og Jensen skal være vår beste avslutter, logisk å ha han sammen med Patrick.
Kan også være mulig at han har en lekekamerat i rekka, da er Martinsen eller Zeta naturlig. Men fortsatt bør rekka ha en foran kassa. Patrick er veldig rett på mål og nøler ikke med å ta skudd, det må vi utnytte best mulig.

Uansett blir det utrolig spennende å se, ikke minst hvor god han kan være på dette nivået. Begrensningen er de han er på lag med, mer enn motstanderne føler jeg.

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 13:57
Viktig å få en slik profil tilbake til GET-ligaen. Håper det kan bidra til økt interesse og økte seertall når man nå går inn i det siste året av TV2 sin avtale vel?
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester