Storhamar - Lagbygge og rykter 2017-2018

InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 20:06
Martin Gran til Kitzbühel Østerrike AlpsHL. Et meget utradisjonelt valg. Jeg har null kontroll på nivået, men tipper det er et eller to knepp ned fra get
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 20:27
Tøft valg, viser iaf at han vil noe med karrieren og tør å utfordre seg selv. Må tørre det på isen og da, så blir det bra.

Skjønner ikke helt denne alpeligaen. Virker som 1.div for Østerrike, men både Italienske og Slovenske lag som er oppført her og i egen liga, er det 1.div for de og?

InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 20:59
Drebin skrev:Tøft valg, viser iaf at han vil noe med karrieren og tør å utfordre seg selv. Må tørre det på isen og da, så blir det bra.

Skjønner ikke helt denne alpeligaen. Virker som 1.div for Østerrike, men både Italienske og Slovenske lag som er oppført her og i egen liga, er det 1.div for de og?

Det er vel den italienske toppserien, med litt innslag fra AUT og SLO.

InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 22:20
Samme liga som Van Guilder kom fra. Eller ikke. Han kom vel fra Serie A og det er vel bare italienske lag. Kommenterte vel at dette ikke er en liga for de som blir buss sjuke..... http://www.eliteprospects.com/league_ho ... eagueid=24

Rare greier. Har italienerne gitt opp sin Serie A? http://www.eliteprospects.com/league_ho ... agueid=863

Kitzbühl er da sammen med halve Italia her?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Juni 2017 23:51
Klysetrynet skrev:Samme liga som Van Guilder kom fra. Eller ikke. Han kom vel fra Serie A og det er vel bare italienske lag. Kommenterte vel at dette ikke er en liga for de som blir buss sjuke..... http://www.eliteprospects.com/league_ho ... eagueid=24

Rare greier. Har italienerne gitt opp sin Serie A? http://www.eliteprospects.com/league_ho ... agueid=863

Kitzbühl er da sammen med halve Italia her?

Det er en sammenslåing av Italias Serie A og Østerisk 2. divisjon (inkludert Jesenice fra Slovenia).

InnleggSkrevet: 13. Juni 2017 07:07
Samt Ljubljana som har mistet EBEL-plassen sin.
"Tungt å tape for VIF , men sorgen går allikevel til OILERS! #kjøperlag #drøyt #oljepeengæææ"

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 18:09
92 bekrefta ferdig
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 19:03
Helt greit kan ikke ha en mann på 33 som 8 back.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 23:08
Bäärn er en fin fyr, flott intervju med han i HA.Har vært proff hele veien, aldri et vondt ord samme hvor lite han har spilt. Men ikke god nok, og noen åpninger må det være for juniorene.

InnleggSkrevet: 18. Juni 2017 23:01
Robin Dahlstrøm er klar for Storhamar signert for 2 år. En solid forsterkning som jeg ikke så komme.

http://www.sil.no/2017/06/18/robin-dahlstrom-klar-for-storhamar/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 00:27
Trodde vi var ferdige på forwardsiden, dæven søkke! Snakker om bredde offensivt.

InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 01:45
Gledelig, men først og fremst veldig merkelig. Skulle tro vi hadde mer nytte av å bruke de pengene på en ekstra back, spesielt siden jeg er usikker på om Hansen, Søgaard og Frøshaug holder NM-gull nivå.
Med "kun" 7 backer er vi avhengig av å matche inn minst en junior (Mikkelsen? Hvem andre kommer bak?) helt fra starten av sesongen, for det vil komme skader.

Slik som Rakstad-Larsen uttaler seg blir jeg allikevel ikke overasket om vi henter 2 backer til.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 10:16
Lukter fulle sjømenn lang vei.

Men inntil fylla tar overhånd så velger jeg å kose meg med gode nyheter :mrgreen:

Heia SIL! 8-)

InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 17:51
Ingen Espeland i Storhamar.
Ganske kraftig satset av Storhamar håper man ikke satser over evne.......

InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 18:05
Tror Dahlstrøm kom relativt billig. Flere klubber har takket nei til han basert på et lønnskrav på rundt 300 000 og to eller tre-årskontrakt. Vesentlig dårligere klubber enn Storhamar har fått denne forespørselen, og ingen har bitt på agnet. Siden Storhamar tydeligvis var sist på listen til agenten, sett bort fra MS og Kongsvinger som nesten ikke betaler spillerne, er det altså ingenting som tyder på at han veldig gjerne ville til Hamar som han uttalte i HA.

Det spiller ingen rolle nå, og når ingen andre ønsket hans tjenester bør han være veldig fornøyd med å hankes inn i varmen på Hamar vest. Han blir sikkert en viktig spiller, stor og sterk som han er, men det blir dårlige utsikter om spilletid for de tre unge forwardene som Storhamar signerte tidligere i vår. Sånn er det når man skal satse mot toppen. Da er det rutine og navn som blir det viktigste.

Storhamar tar minst sølv i serie og sluttspill i år.

InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 18:13
Noen som har noen tanker om lagoppstillingen?

InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 18:16
Nadaa skrev:Ingen Espeland i Storhamar.
Ganske kraftig satset av Storhamar håper man ikke satser over evne.......

Lite eller ingenting tilser at det satses over evne:

- Stabilt økende publikumstall. Kredit til markeds- og arrangement for klubbens profil og kommunikasjon utad siden ryddesjauen.
- God økonomistyring som har ført til gjeldsnedbetaling og en kontrollert satsning under evne siste par sesonger som nå har muliggjort årets utgave. God gjort tatt en hockeyfeber på kokepunktet i betraktning.
- Frigivelse av navn som Tenute, Nummis og Hermansson. Forhåpentligvis en lærepenge på hvordan ikke bygge stall.
- PT hjem. Bare det i seg selv gir potensiell ekstra inntjening hos samarbeidspartnere og økt trykk som bl. annet har resultert i Spleis´n.
- Njål Berge inn som styreleder.

Medalje i serien med en påfølgende finaleserie bør være mer enn nok for å opprettholde årets satsning også kommende sesonger. Heia!

Alt dette basert på øyne som kikker utenfra med et bankende gulblått hjerte.

InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 18:24
Dere har sikkert rett, men jeg orker ikke en neste konkurs igjen hvis man skulle ryke etter 4 kamper i kvartfinalen. Men jeg renger med at de har kontroll jeg tror ikke Njål leker butikk.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 19:35
Bernie skrev:Tror Dahlstrøm kom relativt billig. Flere klubber har takket nei til han basert på et lønnskrav på rundt 300 000 og to eller tre-årskontrakt. Vesentlig dårligere klubber enn Storhamar har fått denne forespørselen, og ingen har bitt på agnet. Siden Storhamar tydeligvis var sist på listen til agenten, sett bort fra MS og Kongsvinger som nesten ikke betaler spillerne, er det altså ingenting som tyder på at han veldig gjerne ville til Hamar som han uttalte i HA.

:roll: Nei han holdt seg sikkert for nesen når han signerte..
Dahlstrøm har hatt følere ute i hele GET, men Storhamar lette ikke etter typen etter at Steffen signerte, før Söderström uttrykte ønske om en slik forward. Overrasket over at ingen andre lag isf har plukket han opp om han er så billig, jada jeg vet økonomien er såder, men en klassespiller i GET. Og norsk.

Jeg ble overrasket over at han kom nå. Hadde vært skeptisk til de fleste andre, men akkurat Dahlstrøm er nettopp hva Storhamar har manglet. Spiller tøft og med pondus, og produserer oppunder 1PPG i GET.
Dahlstrøm, Steffen og ikke minst Patrick Thoresen, et helt annet Storhamarlag offensivt kommende sesong.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 19:40
Nadaa skrev:tror ikke Njål leker butikk.

Virker ikke slik på uttalelsene hans til HA i dag, går hardt ut :)

Men det er også nødvendig for å holde på interessen og koket rundt Storhamar. Hatt noen sesonger med middels resultater og likevel fantastisk interesse, nå trenger vi resultater. Ikke nødvendigvis å vinne, men å henge med i toppen gjennom sesongen.

Og hvis Patrick spiller i Storhamar når sluttspillet starter, da kommer vi til finalen det er jeg sikker på. Riktignok et stort "hvis" da.

InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 17:06
Henriksen543 skrev:Noen som har noen tanker om lagoppstillingen?

Jepp!

Blir hentet en back til, håper på to...

Patrick Thoresen-Christian Larrivee- Joackim Jensen- Løkken Østli og Mikkel Sørgård

Steffen Thoresen- Kjetil Martinsen- Robin Dahlstrøm - XX og Christian Bull

Mikael Zettergren - Victor Svensson - Hampus G - Jimmy A og XX

Skadsdammen - J Langdalen- Martin Rønnhild- Emil Frøshaug

Benken: L.E Hesbråten

Simen A Edvartsen bør helst spille 1-3 rekke når han skal spille. Han skal i hvert fall ikke sitte på benken a-laget, da er det bedre å trene eller spille med u-20.

Gulliksen bør sitte på tribunen hele sesongen og se på, samt spille u-20, hvis han gidder da...( Lukter Stjernen)
Simen L Hansen, 8 back og u-20
Mikkelsen- 9 back og u-20

InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 18:21
Her er fasit:) vært en stund siden det har vært så vanskelig å sett opp rekker kommer alltid skader så Edvardsen,Gulliksen, Langdalen kommer til å få den istiden de fortjener. Noen som vet om Aas Eng Mikkelsen blir på Hamar eller drar han til Sverige?

Storhamar kommer til å hente kun 1 back til før serie start det er jeg 100% sikker på. Når jeg ser på laget Storhamar har nå skjønner jeg ikke hvorfor man signerte Langdalen han blir aldri noe annet enn en OK dropper.

P. Thoresen - Svensson - S. Thoresen
Dahlstrøm - Larrivee - Jensen
Hampus - Kjetil Martinsen - Rønnhild
Hesbråten/(Gulliksen)/(Edvardsen)- Skadsdammen/(Langdalen) -Zettergren

1 Back par Ny Back - Bull

2 Back par L.Østli - Frøshaug

3 Back par Jimmy - Sørgård

7-8 backer L.Hansen - Aas Eng Mikkelsen??? kommer nok til og få en mere erfaren back ved sin side tror vi kommer til å stort sett spille på 6-7 backer kanskje 8 i noen få kamper.

Har vi fult lag og resultatene er bra kommer vi nok til å spille med 7 backer samt 13 Løpere i de fleste kamper.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 21:11
Nadaa skrev: Når jeg ser på laget Storhamar har nå skjønner jeg ikke hvorfor man signerte Langdalen han blir aldri noe annet enn en OK dropper.

Skandaleuttalelse ;) Langdalen har hatt stor fremgang og kommer til å være en solid støttespiller i 10-15 år. Slike spillere er ryggraden i et lag.
Skal en ha et godt lag over tid er den norske stammen det suverent viktigste. Importer kommer og går.

Ang lineupen mener jeg Patrick må være center. Han må styre sin rekke, på samme måte som Larrivée.
Hadde en oppstilling for noen uker siden, endre litt med Dahlstrøm inn:
Thoresen-Thoresen-Jensen
Dahlstrøm-Larrivee-Zettergren
Rønnild-Svensson-Martinsen
Gustafsson-Langdalen-Skadsdammen
Edvardsen-Hes-Gulliksen

Jimmy-Import
Bull-Østli
Frøshaug-Søgaard
Hansen-Junior

InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 21:31
Storhamar har det beste laget på papiret nå og må tåle favorittstemplet. Uvant situasjon for han nye korven i båset. Bare Oilers, betinget av noen knallgode import-signeringer fremover, kan matche dette mannskapet.

InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 21:47
Ad lagoppstilling: De som heller vil ha Søgaard enn Løvhaugen i lagoppstillinga er i hvert fall glad i spenning og Hawaii. Den ENESTE grunnen til å ha han med i fjor var at han var den eneste spilleren som hadde litt tenning (særlig etter den første tabben var gjort i hver kamp). I år har vi forhåpentligvis litt mer adrenalin i alle ledd.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 10 gjester