VÅLERENGA HOCKEY-LAGBYGGE OG RYKTER 2017/2018.

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 15:05
Tja..er vel det nye regimet under Thøgersen,helt slutt på å bruke penger man ikke har.Sunt nok det,håper man klare å karre til seg noen pengesterke sponsorer.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 15:17
Ja smart for fremtiden kanskje, men man vinner ingen titler som dette.

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 15:44
Vet ikke om du vil like denne signeringen John, spiller som kommer hjem fra utlandet, men for VIF er det en kjempenyhet, første nye inn minst på det nivået som VIF må trekke til seg. Ingen stjerne, men solid.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 15:50
Sorum skrev:Vet ikke om du vil like denne signeringen John, spiller som kommer hjem fra utlandet, men for VIF er det en kjempenyhet, første nye inn minst på det nivået som VIF må trekke til seg. Ingen stjerne, men solid.

Hmm. Er det noen på landslaget?
Jeg tipper det er Stene.
Sist endret av johnpx den 22. Mai 2017 15:52, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 15:51
Sorum skrev:Vet ikke om du vil like denne signeringen John, spiller som kommer hjem fra utlandet, men for VIF er det en kjempenyhet, første nye inn minst på det nivået som VIF må trekke til seg. Ingen stjerne, men solid.

Robin D? Eller Nicolai B?

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 16:41
Lav odds for Dahlstrøm. Han har vel fridd til samtlige lag i GET-ligaen snart, men "Lørenskog-betingelser" er det ingen som vil gi ham. Inntil nå kanskje.

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 17:12
Andreas Øksnes med ny ettårskontrakt.

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 17:46
KjellKjellenBigset skrev:Lav odds for Dahlstrøm. Han har vel fridd til samtlige lag i GET-ligaen snart, men "Lørenskog-betingelser" er det ingen som vil gi ham. Inntil nå kanskje.

Dahlstrøm kommer ikke til å spille i Vålerenga selv om han gjerne ville det .

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 17:47
Stallenga skrev:
KjellKjellenBigset skrev:Lav odds for Dahlstrøm. Han har vel fridd til samtlige lag i GET-ligaen snart, men "Lørenskog-betingelser" er det ingen som vil gi ham. Inntil nå kanskje.

Dahlstrøm kommer ikke til å spille i Vålerenga selv om han gjerne ville det .

Noen spess grunn til det?

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 18:23
målgård1 skrev:Andreas Øksnes med ny ettårskontrakt.

Bra, men dette er ikke en av spillerne på ryktebørsen i dag. Det gjelder fortsatt at VIF kan få en VM-meritert forward, og en poengsterk back til f.eks PP-spill. Har navnet på forwarden, men tenker at VIF vil presentere han med andre enn bare egen web-ansvarlig til stede.

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 18:36
johnpx skrev:Ja smart for fremtiden kanskje, men man vinner ingen titler som dette.

Ingen ambisjoner om titler denne sesongen for VIF. Derfor en ypperlig anledning til å ha fem juniorer i A-lagsstallen. VIF trener meget bra vår og sommer under ledelse av Olympiatoppens Jon Aase: John Aase ansettes som FYS-trener fra april 2016, i første omgang for Elite og U20. Han jobber til daglig på Olympiatoppen, og ble brukt av Roy Johansen som fys-trener på landslaget. Jon er ledende i landet på styrke- og basistrening og blir en stor ressurs for klubben.

For disse juniorene blir det forhåpentligvis istid og en bra mulighet for å kunne være aktuell for troppen som skal flytte inn i nye Jordal Amfi høsten 2018. VIF kan ikke regne med å kunne stille et lag som tar titler allerede første sesongen på Jordal. Pengene som trengs for å forsterke stallen kraftig må først tjenes inn. Men fra 2019/20 kan de andre lagene skjelve i buksene:-)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 18:45
Sorum skrev:

Bra, men dette er ikke en av spillerne på ryktebørsen i dag. Det gjelder fortsatt at VIF kan få en VM-meritert forward, og en poengsterk back til f.eks PP-spill. Har navnet på forwarden, men tenker at VIF vil presentere han med andre enn bare egen web-ansvarlig til stede.

Er denne VM-meriterte forwarden norsk eller?

Er vel på tide at Vif faktisk begynner å bygge dette superlaget til nye arenaen er ferdig, og ikke henter x antall nye spillere til neste sesong.

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 19:36
Drebin skrev:Er denne VM-meriterte forwarden norsk eller?

Er vel på tide at Vif faktisk begynner å bygge dette superlaget til nye arenaen er ferdig, og ikke henter x antall nye spillere til neste sesong.

Jeg har navnet på spilleren, det er det jeg vil si. Ingen stjerne, ingen frelser. Men solid.

Som jeg skrev over her så tror jeg ikke VIF kan ha et superlag klar til åpning av ny arena. Da må det i si fall komme inn mange tunge sponsorer. En sesong i Forum med 1000 i snitt gir for dårlige inntekter. Men med tanke på lagbygge så er jo 5-års kontrakt med Ylven en viktig del av det. At de beholder GET-ligaens beste forward Tobias Lindström er jo også et bra signal. Han kommer til å bli lenge. Vi har landslagsskeeper. Unggutter som Thomas Olsen og Joachim Sommer Nielsen har en stor fremtid er min spådom.

Men, VIFs fremtid er meget lys. Utenlandsproffer som vender hjem tar nesten uten unntak en eller flere sesonger i GET. Det er mange VIF-gutter der ute, eller i alle fall Oslo-gutter som har spilt for VIF. Hvis VIF kan konkurrere på lønn så er jeg sikker på at flere av våre absolutt beste spillere vil spille for VIF. Haugen, Bonsaksen, Sørvik, Olimb x 2 osv osv. En mann som Tollefsen har hus på Lørenskog, bare så det er nevnt:)

InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 23:30
Drebin skrev:
Sorum skrev:

Er denne VM-meriterte forwarden norsk eller?

Denne forwarden er norsk ja. Og er klar. Ingen frelser men en som er en del starten på lagbygget.
Backen det jobbes med er en atraktiv spiller, men han er da altså ikke klar ( ennå) :)
VIF kommer ikke til å ha superlag kommende sesong, men allerede nå er de i kontakt med flere angående første sesongen i ny arena.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2017 23:40
Fått det med meg nå, trodde Stene hadde kontrakt videre så han var ikke i tankene mine.

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 05:08
Sorum skrev:
johnpx skrev:Ja smart for fremtiden kanskje, men man vinner ingen titler som dette.

Ingen ambisjoner om titler denne sesongen for VIF. Derfor en ypperlig anledning til å ha fem juniorer i A-lagsstallen. VIF trener meget bra vår og sommer under ledelse av Olympiatoppens Jon Aase: John Aase ansettes som FYS-trener fra april 2016, i første omgang for Elite og U20. Han jobber til daglig på Olympiatoppen, og ble brukt av Roy Johansen som fys-trener på landslaget. Jon er ledende i landet på styrke- og basistrening og blir en stor ressurs for klubben.

For disse juniorene blir det forhåpentligvis istid og en bra mulighet for å kunne være aktuell for troppen som skal flytte inn i nye Jordal Amfi høsten 2018. VIF kan ikke regne med å kunne stille et lag som tar titler allerede første sesongen på Jordal. Pengene som trengs for å forsterke stallen kraftig må først tjenes inn. Men fra 2019/20 kan de andre lagene skjelve i buksene:-)

Jon Aase jobber ikke til daglig på Olympia toppen( langrennstroppen) Han har jobbet der i 23-år riktig nok, men har skiftet beite til VIF hockey.

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 05:11
Drebin skrev:Fått det med meg nå, trodde Stene hadde kontrakt videre så han var ikke i tankene mine.

Mora rykket opp.

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 05:24
Sorum skrev:
Drebin skrev:Er denne VM-meriterte forwarden norsk eller?

Jeg har navnet på spilleren, det er det jeg vil si. Ingen stjerne, ingen frelser. Men solid.

Som jeg skrev over her så tror jeg ikke VIF kan ha et superlag klar til åpning av ny arena. Da må det i si fall komme inn mange tunge sponsorer. En sesong i Forum med 1000 i snitt gir for dårlige inntekter. Men med tanke på lagbygge så er jo 5-års kontrakt med Ylven en viktig del av det. At de beholder GET-ligaens beste forward Tobias Lindström er jo også et bra signal. Han kommer til å bli lenge. Vi har landslagsskeeper. Unggutter som Thomas Olsen og Joachim Sommer Nielsen har en stor fremtid er min spådom.

Men, VIFs fremtid er meget lys. Utenlandsproffer som vender hjem tar nesten uten unntak en eller flere sesonger i GET. Det er mange VIF-gutter der ute, eller i alle fall Oslo-gutter som har spilt for VIF. Hvis VIF kan konkurrere på lønn så er jeg sikker på at flere av våre absolutt beste spillere vil spille for VIF. Haugen, Bonsaksen, Sørvik, Olimb x 2 osv osv. En mann som Tollefsen har hus på Lørenskog, bare så det er nevnt:)[/quote

Utrolig hvor fort nivået faller på gamlinger som vil suge enda litt på karamellen. Litt småflaut og taperaktig å ta inn hockey pensjonister til "stor" satsing!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 12:49
huuum skrev:
Drebin skrev:Fått det med meg nå, trodde Stene hadde kontrakt videre så han var ikke i tankene mine.

Mora rykket opp.

Han spilte på Timrå sist sesong, ikke Mora. Hadde en fin sesong 2015/16 med Mora. Gikk ikke like bra i år.

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 17:55
huuum skrev:Jon Aase jobber ikke til daglig på Olympia toppen( langrennstroppen) Han har jobbet der i 23-år riktig nok, men har skiftet beite til VIF hockey.

Takk for den info. Ser han står i spilleboksen under kampene også.

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 18:07
huuum skrev:Utrolig hvor fort nivået faller på gamlinger som vil suge enda litt på karamellen. Litt småflaut og taperaktig å ta inn hockey pensjonister til "stor" satsing!

Jeg er ikke redd for at våre hjemvendte proffer skal få stempelet hockeypensjonister. Vi trenger en god mix på laget hvor erfarne proffspillere blir en selvfølge. For som sagt så tar uten unntak hjemvendte proffer minst et par sesonger i GET. Mats Trygg har 14 år utenlands og går nå trolig på sin 5. sesong i Lørenskog. Han holder nivået til gangs og har trolig også en stor betydning for laget i form av seriøsitet og erfaring han kan dele med de yngre spillere. Tommy Jakobsen er en annen.

Av de Oslo-guttene som nå er ute kan vi bare nevne Olimb-brødrene. Denne type spillere, som Trygg, kunne aldri komme så langt med sin karriere uten å være 100% seriøse med trening og andre forberedelser. De vil helt sikkert spille ishockey lenge og hvis VIF får gleden av dems tjenester minst et par sesonger så vil det kun være positivt for laget og for klubben.

Du kan jo spørre Storhamar-fansen hvordan de ser på å få Patrick Thoresen tilbake. Det jobbes med en pakke, inkl en en bra lønn. Men, jeg tror vel har tar minst et år til ute for å være best mulig forberedt inn mot OL. Jeg tror en Patrick Thoresen på Storhamar vil bety enormt mye. Han har sagt han vil jobbe med unge talenter, ikke være klubbtrener. Jeg kan ikke tenke meg et bedre forbilde for unge spillere på Hamar enn Patrick Thoresen. Slik vil også Mathis Olimb kunne være i Vålerenga.

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 19:55
Sorum skrev:
huuum skrev:Utrolig hvor fort nivået faller på gamlinger som vil suge enda litt på karamellen. Litt småflaut og taperaktig å ta inn hockey pensjonister til "stor" satsing!

Jeg er ikke redd for at våre hjemvendte proffer skal få stempelet hockeypensjonister. Vi trenger en god mix på laget hvor erfarne proffspillere blir en selvfølge. For som sagt så tar uten unntak hjemvendte proffer minst et par sesonger i GET. Mats Trygg har 14 år utenlands og går nå trolig på sin 5. sesong i Lørenskog. Han holder nivået til gangs og har trolig også en stor betydning for laget i form av seriøsitet og erfaring han kan dele med de yngre spillere. Tommy Jakobsen er en annen.

Av de Oslo-guttene som nå er ute kan vi bare nevne Olimb-brødrene. Denne type spillere, som Trygg, kunne aldri komme så langt med sin karriere uten å være 100% seriøse med trening og andre forberedelser. De vil helt sikkert spille ishockey lenge og hvis VIF får gleden av dems tjenester minst et par sesonger så vil det kun være positivt for laget og for klubben.

Du kan jo spørre Storhamar-fansen hvordan de ser på å få Patrick Thoresen tilbake. Det jobbes med en pakke, inkl en en bra lønn. Men, jeg tror vel har tar minst et år til ute for å være best mulig forberedt inn mot OL. Jeg tror en Patrick Thoresen på Storhamar vil bety enormt mye. Han har sagt han vil jobbe med unge talenter, ikke være klubbtrener. Jeg kan ikke tenke meg et bedre forbilde for unge spillere på Hamar enn Patrick Thoresen. Slik vil også Mathis Olimb kunne være i Vålerenga.

Mathis Olimb hører hjemme i MS og vil nok avslutte der. Blir uansett vanskeligere for den type spillere (driblefanter) på små flater, enn på "fotballbanene" i Sverige. Bare SIL i Norge som sitter igjen med forhistorisk arena etter denne sesongen. Syntes forøvrig alle de du nevner sleit med det meste under dette VM-et. Gode men ganske ordinære spillere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 20:02
Sorum skrev:Jeg er ikke redd for at våre hjemvendte proffer skal få stempelet hockeypensjonister. Vi trenger en god mix på laget hvor erfarne proffspillere blir en selvfølge. For som sagt så tar uten unntak hjemvendte proffer minst et par sesonger i GET. Mats Trygg har 14 år utenlands og går nå trolig på sin 5. sesong i Lørenskog. Han holder nivået til gangs og har trolig også en stor betydning for laget i form av seriøsitet og erfaring han kan dele med de yngre spillere. Tommy Jakobsen er en annen.

Å basere satsingen på hjemvendte proffer er en skummel tankegang. Det høres bra ut å få tilbake folk når de er gode ute, men å forvente det samme her hjemme når folk er godt voksne og kanskje har utslitte kropper, det pleier som regel ikke bli så bra som en håper.
Det viktigste proffene kan bidra med er heller holdninger, trening og profesjonalitet, der kan de som har vært i store land ha en kjempepåvirkning. Men rent sportslig er det så mange faktorer som spiller inn.

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 20:20
Drebin skrev:Å basere satsingen på hjemvendte proffer er en skummel tankegang. Det høres bra ut å få tilbake folk når de er gode ute, men å forvente det samme her hjemme når folk er godt voksne og kanskje har utslitte kropper, det pleier som regel ikke bli så bra som en håper.
Det viktigste proffene kan bidra med er heller holdninger, trening og profesjonalitet, der kan de som har vært i store land ha en kjempepåvirkning. Men rent sportslig er det så mange faktorer som spiller inn.

Hvor skriver jeg at VIF skal basere satsingen på hjemvendte proffer? Men, hjemvendte proffer kommer til mer og mer vanlig i GET-ligaen da vi har flere proffer ute nå enn tidligere, og i årgangene 83-89 er det spesielt mange gode spillere. Thoresen, Tollefsen, Mathis Olimb, Holøs, Bonsaksen, Røymark, Haugen og Kenna Olimb kommer trolig til å bli profiler i GET-ligaen. Noen før og noen senere.

Edit: Bastiansen og Forsberg er to hjemvendte proffer som utvilsomt har viktige for suksessen til Oilers og Frisk siste sesonger.

Å se bort fra hjemvendte proffer som en faktor blir feil.

InnleggSkrevet: 23. Mai 2017 20:50
Hvorfor i alle dager skal utlenlandsproffer ha ambisjoner om å komme til GET-ligaen? Selv ville jeg prøvd å spilt ute så lenge som mulig, der lønna er god og nivået er høyt. Den dagen Bonsa ikke lenger er god nok for DEL eksempelvis, vil han antakelig ikke være noe særlig tess her hjemme heller.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Google [Bot] og 19 gjester