VÅLERENGA HOCKEY-LAGBYGGE OG RYKTER 2017/2018.

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 16:09
KjellKjellenBigset skrev:Hvorfor i alle dager skal utlenlandsproffer ha ambisjoner om å komme til GET-ligaen? Selv ville jeg prøvd å spilt ute så lenge som mulig, der lønna er god og nivået er høyt. Den dagen Bonsa ikke lenger er god nok for DEL eksempelvis, vil han antakelig ikke være noe særlig tess her hjemme heller.

Du kan spørre Patrick Thoresen, Mats Trygg og Anders Bastiansen om hvilke ambisjoner de har med å spille i GET-ligaen. Alle tre har mestertitler, er kåret til MVP mm. Allikevel ønsker de å spille i Norge.

Jeg tror man undervurderer kraftig slike helproffe spilleres betydning for den klubben de kommer til og for GET.-ligaen. Man kan måle en liga litt ut fra hvilke spillere den har. Når de beste og mest erfarne spillerne fra en nasjon som er ranket som nr. 9 velger å spille i den hjemlige ligaen øker både kvaliteten og renomme på ligaen.

Du nevner Bonsaksen. Han kommer til å spille for VIF igjen. Om ikke alt for lenge. Han skal nå spille for Iserlohn som ble nr. 13 og nest sist. Den dagen VIF kan tilby i nærheten av det Iserlohn tilbyr i lønn kommer han tilbake for å være med å vinne titler igjen.

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 16:20
Sorum skrev:
KjellKjellenBigset skrev:Hvorfor i alle dager skal utlenlandsproffer ha ambisjoner om å komme til GET-ligaen? Selv ville jeg prøvd å spilt ute så lenge som mulig, der lønna er god og nivået er høyt. Den dagen Bonsa ikke lenger er god nok for DEL eksempelvis, vil han antakelig ikke være noe særlig tess her hjemme heller.

Du kan spørre Patrick Thoresen, Mats Trygg og Anders Bastiansen om hvilke ambisjoner de har med å spille i GET-ligaen. Alle tre har mestertitler, er kåret til MVP mm. Allikevel ønsker de å spille i Norge.

Jeg tror man undervurderer kraftig slike helproffe spilleres betydning for den klubben de kommer til og for GET.-ligaen. Man kan måle en liga litt ut fra hvilke spillere den har. Når de beste og mest erfarne spillerne fra en nasjon som er ranket som nr. 9 velger å spille i den hjemlige ligaen øker både kvaliteten og renomme på ligaen.

Du nevner Bonsaksen. Han kommer til å spille for VIF igjen. Om ikke alt for lenge. Han skal nå spille for Iserlohn som ble nr. 13 og nest sist. Den dagen VIF kan tilby i nærheten av det Iserlohn tilbyr i lønn kommer han tilbake for å være med å vinne titler igjen.

For en sjeldens gangs skyld er jeg ikke helt enig med Sorum. Jeg tror våre beste menn, ikke minst våre gutter på A-landslaget, bør spille ute så lenge det er mulig. Også landslagssjef Thoresen har vært klar på at vi er nødt til å få flere ut.

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 17:15
Sorum skrev:

Thoresen er allerede steinrik og ønsker å bo med familien til en forandring, Bastiansen var på veg ned og ble tilbud fast jobb etter karrièren og Trygg hadde neppe fått kontrakt i noe særlig bedre liga.

Godt mulig VIF kan matche DEL-klubber på lønn den dagen Roy og Espen ikke selv utgjør halve lønnsbudsjettet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 17:35
Jeg synes også landlagsspillerne våre bör spille "ute" så lenge de kan. Det er klart Thoresen savner familien sin og de savner han men jeg får fölelsen etter intervjuet att han likehvel vill og kommer til og spille en sesong till i utlandet. Og får norske landslaget sin del så er det vel ganske selvklart att de er bedre om gutta spiller på ett höyere nivå så lenge de kan!?

Det er morsomt for GET. Men så mye annet positivt er det vel ikke.
Basse skulle sikkert kunne spille en sesong til i utlandet han også, men han er ikke i verdensklasse lenger, det er dock Thoresen. Så det er litt forskjell der. Bonsa , Olimb, ja alle di kommer sikkert tilbake men ikke noe vits i og mase om det nå.

InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 21:11
KjellKjellenBigset skrev:Godt mulig VIF kan matche DEL-klubber på lønn den dagen Roy og Espen ikke selv utgjør halve lønnsbudsjettet.

Roy og Espen ? Vet du hva de tjener ?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 21:53
KjellKjellenBigset skrev:
Sorum skrev:Du kan spørre Patrick Thoresen, Mats Trygg og Anders Bastiansen om hvilke ambisjoner de har med å spille i GET-ligaen. Alle tre har mestertitler, er kåret til MVP mm. Allikevel ønsker de å spille i Norge.

Thoresen er allerede steinrik og ønsker å bo med familien til en forandring, Bastiansen var på veg ned og ble tilbud fast jobb etter karrièren og Trygg hadde neppe fått kontrakt i noe særlig bedre liga.

Godt mulig VIF kan matche DEL-klubber på lønn den dagen Roy og Espen ikke selv utgjør halve lønnsbudsjettet.

Norske proffer vil være ute så lenge det er virkelige penger å tjene på det. Patrick Thoresen har tjent så mye at han kan ta seg luksusen å prioritere familien, det kan ikke de fleste norske spillere som kun har noen få år på å legge seg opp til etter karrieren. Da må en ofte ofre trivsel etc så lenge kroppen holder og spilleren holder nivået.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Mai 2017 22:54
johnpx skrev:Det er morsomt for GET. Men så mye annet positivt er det vel ikke.

Det kaller jeg kortsiktige tankegang. Tenk for et fantastisk løft det vil være prestisjemessig om Zucca returnerer til norsk hockey før han blir ubrukelig. Thoresen er nesten der, men ikke helt.
®

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 00:08
AMK79 skrev:For en sjeldens gangs skyld er jeg ikke helt enig med Sorum. Jeg tror våre beste menn, ikke minst våre gutter på A-landslaget, bør spille ute så lenge det er mulig. Også landslagssjef Thoresen har vært klar på at vi er nødt til å få flere ut.

Tror ikke vi er uenige:-) Thoresen mener vi må flere ut og det kan man vanskelig være uenig i. Sjansen for at noen lykkes øker da. Men det er også et markant skille. De som er fra årgangene 83-89 er færre, men har i mye større grad lykkes med å komme til gode ligaer og bli toppspillere i sine klubber. Mange kan smykke seg med mestertitler. Av de født 1990-97 er det foreløpig bare Rosseli som kan kalles toppspiller og som kan skilte med mesterskap. Nørstebø gjør det bra, og så har jeg ganske stor tro på Reichenberg.

Mitt svar til Drebin på om ikke VIF snart skulle bygge et mesterlag var vel at jeg tror vi må vente over den første sesongen i nye Jordal Amfi, til man han tjent pengene man vil bruke på nye spillere. Så skriver jeg at fremtiden er lys for VIF med tanke på alle proffene som har en tilknytning til VIF. Og så sier jeg at alle proffene, nesten uten unntak, vender hjem og spiller for moderklubbene sine (for VIF også andre Oslo-gutter). Når de de vender tilbake er jo en annen sak. Men at det kommer til å bli en viktig del av VIFs lagbygge i de kommende årene er jeg sikker på. Første Sverige-proff kan være klar for VIF de nærmeste dagene.

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 18:12
Olden som kommer hjem med halen mellom beina, igjen? Godt Dagfinrud har lagt opp da :)

Edit:
Stene som er klar vel.
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 18:27
StorhamarGameworn skrev:Olden som kommer hjem med halen mellom beina, igjen? Godt Dagfinrud har lagt opp da :)

Olden er ikke løperen som har signert, men det kan jo hende han som flere andre kommer hjem med halen mellon beina, men om det blir VIF ?

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 18:31

Det kan for eksempel være at man ønsker en sentral rolle i GET, framfor en perifer rolle i SHL. Dette var iallefall motivasjonen til Forsberg, som var lei av å spille 7 minutter i 4. rekka hver kamp. Større mulighet til å vinne noe skal heller ikke undervurderes, det er tross alt derfor man driver med toppidrett.

InnleggSkrevet: 25. Mai 2017 19:20
StorhamarGameworn skrev:Olden som kommer hjem med halen mellom beina, igjen? Godt Dagfinrud har lagt opp da :)

Edit:
Stene som er klar vel.

Olden kommer nok ikke ennå. Han var involvert i 5 kamper i VM, spilte ca 8 min i hver av kampene. Men all istid i 4. rekka. Men han gjorde jobben sin ganske bra og kom også til sjanser. Tror flere av våre unge spillere i Sverige nå ser mot Tyskland for å få spille i en førsteliga og tjene ok med penger.

Spilleren som er ryktet inn er nevnt i av Drebin i tråden.

PS! Hvor mange unge Hamargutter har lagt opp i de siste årene, og hvor mange har gått til andre klubber? Ikke enkelt med bare en klubb i byen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Juni 2017 17:44
Hvordan går det med Stene, har han fått kalde føtter eller har Shampo glemt hvor han la kontraktsforslaget?

InnleggSkrevet: 05. Juni 2017 20:22
Drebin skrev:Hvordan går det med Stene, har han fått kalde føtter eller har Shampo glemt hvor han la kontraktsforslaget?

Fikk inntrykk av at han var klar, men så ble det stille.

Pr i dag har VIF sju backer, dvs de samme som sist sesong med bare en endring. Henric Nordin er borte mens junioren Joachim Sommer Nielsen, som kom med i sluttspillet, er inne. Se opp for Nielsen, meget bra back på gang for VIF der. Så skrev Jarlsbo at VIF ønsket seg en poengplukker med tanke på PP. Bare en nordmann som passer til beskrivelsen nå. Stefan Espeland, som har sagt nei til Oilers og Frisk og som vet hva Storhamar tilbyr. Der har nok ikke VIF en sjanse i havet til å matche et slikt tilbud. Espeland snakker om utlandet, men da var nok vrakinga før VM et skikkelig skudd for baugen. Allikevel har jeg et håp om Espeland til VIF. Men da det kanskje skværes opp litt?

Forover har VIF 11 mann på kontrakt. Men tre av de er uprøvde juniorer, og to (Aspehaug og Spaberg Olsen) er bare 21 år. En Jonas Oppøyen tilbake skadefri vil hjelpe på, og ikke minst en Thomas Olsen i bra fremgang kan slå seg inn i 1. rekka. På spilleroversikten var de raske med å fjerne de fem som ikke var ønsket med videre http://www.vif-hockey.no/home/spillere/ men Rasmus Juell og Rasmus Ahlholm er fortsatt med der. Det kan bety at de er med videre. Så er det sistemann som Jarlsbo mente var en VM-spiller.

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=183

InnleggSkrevet: 06. Juni 2017 08:31
Likte det jeg så fra Sommer Nielsen i sluttspillet. Lovende!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Juni 2017 17:45
slasher skrev:Likte det jeg så fra Sommer Nielsen i sluttspillet. Lovende!

En spiller som burde hatt både U18 og U20 landskamper.

InnleggSkrevet: 06. Juni 2017 20:00
DonCherry skrev:
slasher skrev:Likte det jeg så fra Sommer Nielsen i sluttspillet. Lovende!

En spiller som burde hatt både U18 og U20 landskamper.

Han burde ha en god sjanse til plass på U-20 VM-laget med en god høst for VIF. 97-årgangen hadde sterke backer i Johannesen og Kåsastul., mens det vel ikke er noen av 98-backene, Nielsens årgang, som har utmerket seg spesielt?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Juni 2017 15:26
Jeg synes jeg så Stene blandt Vålerenga guttene på Ylvens guttetur/treningstur. Kan indikere noe?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 17:44
Serieåpning fredag 8.september kl 19.00 i Gjøvik Fjellhall mot Storhamar :)

InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 19:00
Noen som sitter inne med noen rykter?

Hvem er på trening???????

Ahlholm? Stene? Juell?

Har abstinenser nå, lenge siden forrige signering :cry:

InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 19:19
målgård1 skrev:Noen som sitter inne med noen rykter?

Hvem er på trening???????

Ahlholm? Stene? Juell?

Har abstinenser nå, lenge siden forrige signering :cry:

For min del har jeg intet å bidra med nå. VIF har 7 backer og 11 forwards. Hvis noen drømte om Espeland så havna han i Finland. Så får han slå seg inn på laget senere. Slik jeg ser det må det inn 1 back og 3 forwards. Og det bør være minst over middels gode spillere. Så lenge stallen ikke er komplett er det bare å smøre seg med tålmodighet. Tror VIF kanskje må vente til spillere begynner å bli utålmodig på å finne seg en klubb. Vente så lenge at de kan tilby lavere lønn.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 19:23
Kommer to (nye) inn. ;)

InnleggSkrevet: 20. Juni 2017 20:09
Ingar skrev:Kommer to (nye) inn. ;)

Hvis vi beholder to "gamle" i Ahlholm og Juell, og de to nye er krutt så tar vil Oilers og Storhamar lett :D

InnleggSkrevet: 21. Juni 2017 17:11
Da er neste junior med A-lagskontrakt på plass. Tom Andre Christensen, som har snittet over et poeng i juniorseriene og har tre junior-VM har fått 1-års kontrakt. http://www.vif-hockey.no/2017/06/21/tom ... lar-laget/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=297324
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Juni 2017 16:16
Rasmus Ahlholm klar for 3 nye Enga-år.Hadde tilbud fra Lørenskog men valgte å forlenge med Enga.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 4 gjester