Bergen hockey og økonomi

InnleggSkrevet: 07. Januar 2017 00:51
spade skrev:
sthans skrev:2. Ja, fordi man må tenke annerledes til det beste for norsk hockey på lang sikt. Det samme unntaket bør gjelde Trondheim, jfr. CCCPs spørsmål.

Hvor går grensen? Kristiansand? Tromsø? Ålesund? Drammen? Bodø? Narvik?

Grensen går ved Bergen og Trondheim. Jeg skjønner selvfølgelig alle innvendingene mot dette forslaget, men jeg tror man må gjøre ting veldig annerledes ved eksempelvis å tenke "franchises" for å bringe norsk hockey fremover. Jeg kan ikke tenke meg noe slikt er mulig innenfor NIHF så ser for meg at de 8 beste klubbene per dags dato bryter med NIHF (ettersom flere klubber blir profesjonelle må man vel snart ha fått nok av flere på forbundskontoret), får med seg Trondheim og Bergen og danner ny liga.

InnleggSkrevet: 18. Januar 2017 16:55
Syversen forsvinner fra BIK, som nå er en skute som tar inn vann så det holder...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Januar 2017 17:58
Satsningen gitt opp?

InnleggSkrevet: 18. Januar 2017 19:06
målgård1 skrev:Satsningen gitt opp?

Det tror jeg vi trygt kan si. Flere spillere i Bergen har tatt kontakt med andre lag. Det er selvfølgelig vanskelig å presse inn nye spillere så sendt pga økonomi mm. Ikke alle har eller hadde så mye penger som Bergen.
Tore C visste nok hva han gjorde når han ønsker Bergen lykke til videre.

InnleggSkrevet: 18. Januar 2017 19:09
Fra Bergensavisen+ Robin Olsen Syversen forlater Bergen
Fikk ikke lønn av klubben

InnleggSkrevet: 15. Mai 2017 01:33
Har ikke fått lisens: Bergen Hockey må gi forbundet nærmere svar før de eventuelt klareres for seriespill. FOTO: EIRIK BREKKE
Bergen Hockey kan bli nektet seriespill
Har ikke fått lisens av forbundet.
Les hele saken med abonnement på Bergens Tidende

http://www.bt.no/100Sport/vintersport/B ... 5390b.html
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mai 2017 16:17
Sorum skrev:Har ikke fått lisens: Bergen Hockey må gi forbundet nærmere svar før de eventuelt klareres for seriespill. FOTO: EIRIK BREKKE
Bergen Hockey kan bli nektet seriespill
Har ikke fått lisens av forbundet.
Les hele saken med abonnement på Bergens Tidende

http://www.bt.no/100Sport/vintersport/B ... 5390b.html

Dette er alt annet enn bra, og en konkurs i Bergen er nesten verre enn at Norge ikke tar seg til en kvartfinale i VM. Samtidig viser Bergen hvilken risiko en løper ved å forsøke seg på å kjøpe seg et opprykk til GET. Uten en rik onkel med en tidsramme og klare krav for diverse måloppnåelser som også bør dekke lokal bredde, er dette en høyrisiko aktivitet med mulig katastrofal utgang. Alternativet er å satse mer lokalt, bygge bredde mer fra bunnen av, og styre unna de fristende snarveiene.

Med fare for å gjenta meg selv, for alle klubber som spiller i prestasjonsdelen bør det legges lisenskrav om en U-avdeling med diverse måltall som skal oppfylles.

Sorum eller andre, hva sies om den faktiske status i Bergen, kan de klare seg?

InnleggSkrevet: 15. Mai 2017 18:55
Dette er alt annet enn bra, og en konkurs i ............

Det kan du ikke mene? Bergen er ikke ment for hockey. Når Bergenserne klarer kunststykket å få hedersmannen TC fra Stavanger til å lukke lommeboka og reise hjem med uforrettet sak er det siste halmstrået borte fra Bergenshockeyn for evig tid .

InnleggSkrevet: 15. Mai 2017 21:25
BT 13. mai:
    - Klubben har ikke betalt ut spillerlønn siden desember.
    - Klubben skylder nærmere en million til leverandører, største kreditor er CCM.
    - Klubben behandler spillere og leverandører likt.
    - Klubben har ikke lov til å signere nye spillere før de har gjort opp for gammel lønn.
    - Forbundet kan nekte klubben lisens hvis de ikke tror på løsning.
    - Klubben mener de må ha lisens for å ha noen mulighet til å gjøre opp for seg.
    - "Målet om kvalikspill ligger fortsatt der. Det er ikke så vanskelig, tross alt. Det skal ikke så vanvittig mye til", sier styrelederen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mai 2017 23:18
eham_ skrev:BT 13. mai:
    - Klubben har ikke betalt ut spillerlønn siden desember.
    - Klubben skylder nærmere en million til leverandører, største kreditor er CCM.
    - Klubben behandler spillere og leverandører likt.
    - Klubben har ikke lov til å signere nye spillere før de har gjort opp for gammel lønn.
    - Forbundet kan nekte klubben lisens hvis de ikke tror på løsning.
    - Klubben mener de må ha lisens for å ha noen mulighet til å gjøre opp for seg.
    - "Målet om kvalikspill ligger fortsatt der. Det er ikke så vanskelig, tross alt. Det skal ikke så vanvittig mye til", sier styrelederen.

Femteplass sist sesong med utestående spillerlønninger siden desember og 1 mill. i leverandørgjeld, og "det skal ikke så mye til og er enkelt å nå kvalikspillet"?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mai 2017 23:46
huuum skrev:
Dette er alt annet enn bra, og en konkurs i ............

Det kan du ikke mene? Bergen er ikke ment for hockey. Når Bergenserne klarer kunststykket å få hedersmannen TC fra Stavanger til å lukke lommeboka og reise hjem med uforrettet sak er det siste halmstrået borte fra Bergenshockeyn for evig tid .

Norges nest største by (Bergen) burde være med i GET.
Norges tredje største by (Trondheim) burde være med i GET.
Norges femte største by (Kristiansand) burde være med i GET.
Norges åttende største by (Tromsø) burde være med i GET.

Jeg tar dette ut fra folketall, markedspotensial og "nye landsdeler".
Drammen og Bodø er to andre byer med folketall over 50.000 som burde vært med på å prege nivå-2, og med folketall etc. for å utfordre. Sandnes er også der oppe med stort folketall, men de ligger for nært til Stavanger.

For Bergen har jeg forstått det slik at det er en lokal Ap-regjering der som ikke ønsker seg en slik hall som de har i Stavanger. Konkursspøkelser bidrar neppe til å gjøre den saken enklere.

InnleggSkrevet: 20. Mai 2017 14:54
Dersom BIK nå avgår med konkursdøden, vil det da åpne opp for en ny, og forhåpentligvis mer seriøs, aktør?

InnleggSkrevet: 06. Juni 2017 22:25
https://www.ba.no/sport/ishockey/bergen ... ommentArea
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 4 gjester