Bergen hockey og økonomi

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Desember 2016 15:58
DonCherry skrev:
RedFarmer skrev:
CCCP skrev:Hvorfor det er rimeligere ? Hvem tror du stort sett har best kontrakter, de lokale eller de som kommer "utenfra" som skal ha en "pakke" med bolig og evt.bil.

Det spørs helt hvor gode de er og hvor stor lokal forankring de har med familie, skole etc. Hvis de er virkelig gode, hvorfor skal de ta til takke med en dårlige deal i den lokale klubben hvis de kan få en mye bedre deal et annet sted? Strengt tatt er det mye billigere å hente inn halvgode spillere fra et annet sted enn å fostre dem opp gjennom å ha U-lag fra 8 til 20 hvor de kan bli halvgode lokale a-lagsspillere.

Du gir uttrykk for en holdning som gjør det skikket til å lede enhver norsk 1. divisjonsklubb bortsett fra Nidaros, og hadde det vært opp til deg hadde sikkert ungdomsavdelingene rundt GET-klubbene også vært lagt ned.

Det jeg sier er fakta enten du liker det eller ikke. Står det noe sted at jeg syns det er den rette måten å drive en klubb på?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Desember 2016 16:30
RedFarmer skrev:
DonCherry skrev:
RedFarmer skrev:Det spørs helt hvor gode de er og hvor stor lokal forankring de har med familie, skole etc. Hvis de er virkelig gode, hvorfor skal de ta til takke med en dårlige deal i den lokale klubben hvis de kan få en mye bedre deal et annet sted? Strengt tatt er det mye billigere å hente inn halvgode spillere fra et annet sted enn å fostre dem opp gjennom å ha U-lag fra 8 til 20 hvor de kan bli halvgode lokale a-lagsspillere.

Du gir uttrykk for en holdning som gjør det skikket til å lede enhver norsk 1. divisjonsklubb bortsett fra Nidaros, og hadde det vært opp til deg hadde sikkert ungdomsavdelingene rundt GET-klubbene også vært lagt ned.

Det jeg sier er fakta enten du liker det eller ikke. Står det noe sted at jeg syns det er den rette måten å drive en klubb på?

Står det noen steder at det er rimeligere med eks. 15 spillere på lønningslisten enn 10-15 billigere spillere på lønningslisten og noen tusen brukt på gode U-trenere?

Les første kommentaren under sak fra dansk avis i dag.
http://ekstrabladet.dk/sport/anden_spor ... et/6468850

Svendborg n 28. dec. 2016 14.07
Danske ishockey klubber træner og udvikler spillerne op til de er ca 15 -16 år med en utrolig dygtig stab af ungdomstrænere og herefter drager de alle bedste spillere til udlandet da dansk ishockey ikke kan videre udvikle talenterne i Danmark da niveauet er alt for lavt. Hatten af for danske klubber og ungdomstrænere og udvist taknemlighed for at lande som Canada, USA og Sverige giver den sidste ungdomsudvikling til talenterne inden de bliver rigtige seniore.

Danske ishockeyspillere er på verdensplan langt langt foran dansk håndbold og fodbold når det drejer sig om talentudviking målt på antal spillere der dyrker sporten og dem der efterfølgende spiller i verden største hockey ligaer.

Svendeborg'n tar litt feil i sin vareopptelling. Dette danske U20 laget har et stort innslag av spillere som spiller hjemme i Danmark, men danskene høster nå suksess både for eksport og spillerproduksjon for den danske ishockeyen. De har jobbet langsiktig i motsetning til din kortsiktige løsning.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Desember 2016 17:03
Ikke vær mer tett enn normalt. Jeg har aldri sagt at det er noen løsning.
®

InnleggSkrevet: 28. Desember 2016 17:17
heia Brrrrrrrraann :oops:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Desember 2016 22:58
RedFarmer skrev:Ikke vær mer tett enn normalt. Jeg har aldri sagt at det er noen løsning.

Du har aldri sagt noe som helst her. Du har derimot skrevet hva du mener er fakta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 09:22
DonCherry skrev:
RedFarmer skrev:Ikke vær mer tett enn normalt. Jeg har aldri sagt at det er noen løsning.

Du har aldri sagt noe som helst her. Du har derimot skrevet hva du mener er fakta.

Jeg har ikke sett noen motargumenter mot det faktum som er presentert heller.
®

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 09:48
DonCherry skrev:

Dårlig hersketeknikk. Dine innlegg / argumenter deevalueres av sånt.

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 12:09
DonCherry skrev:Les første kommentaren under sak fra dansk avis i dag.

Danske ishockey klubber træner og udvikler spillerne op til de er ca 15 -16 år med en utrolig dygtig stab af ungdomstrænere og herefter drager de alle bedste spillere til udlandet da dansk ishockey ikke kan videre udvikle talenterne i Danmark da niveauet er alt for lavt. Hatten af for danske klubber og ungdomstrænere og udvist taknemlighed for at lande som Canada, USA og Sverige giver den sidste ungdomsudvikling til talenterne inden de bliver rigtige seniore.

Danske ishockeyspillere er på verdensplan langt langt foran dansk håndbold og fodbold når det drejer sig om talentudviking målt på antal spillere der dyrker sporten og dem der efterfølgende spiller i verden største hockey ligaer.

Svendeborg'n tar litt feil i sin vareopptelling. Dette danske U20 laget har et stort innslag av spillere som spiller hjemme i Danmark, men danskene høster nå suksess både for eksport og spillerproduksjon for den danske ishockeyen. De har jobbet langsiktig i motsetning til din kortsiktige løsning.

Litt spesielt å ikke lese innholdet i sak man selv refererer til og sjekke fakta. Kun 7 av spillerne i Danmarks tropp har hatt all sin utvikling i Danmark, dvs. 16 av 23 spillere har reist ut som juniorer til Sverige og Nord-Amerika for å utvikle seg videre.

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 13:04
Bernie skrev:

Litt spesielt å ikke lese innholdet i sak man selv refererer til og sjekke fakta. Kun 7 av spillerne i Danmarks tropp har hatt all sin utvikling i Danmark, dvs. 16 av 23 spillere har reist ut som juniorer til Sverige og Nord-Amerika for å utvikle seg videre.

Sånn dagsleget er så spiller 11 mann i den danske ligaen. At noen har vært ute en liten tur er normalt, det skjer blandt finner og svensker også. At danskene gjør mye riktig er det ingen tvil om.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 13:13
CCCP skrev:
Bernie skrev:

"Danske ishockey klubber træner og udvikler spillerne op til de er ca 15 -16 år med en utrolig dygtig stab af ungdomstrænere og herefter drager de alle bedste spillere til udlandet da dansk ishockey ikke kan videre udvikle talenterne i Danmark da niveauet er alt for lavt. Hatten af for danske klubber og ungdomstrænere og udvist taknemlighed for at lande som Canada, USA og Sverige giver den sidste ungdomsudvikling til talenterne inden de bliver rigtige seniore.

"

Sånn dagsleget er så spiller 11 mann i den danske ligaen.

Til Bernie,
Jeg var litt upresis, beklager. Årets danske U20 lag har fått en større andel av hjemmespillende dansker enn de har hatt de to årene forut, og hvor de spesielt det første året hadde laget bygget opp rundt sine transatlantiske stjernespillere. Svendeborg'en har ikke fått denne dreiningen med seg i sin kommentar. Det var det jeg mente, men det ble litt kortfattet. Du ser det kanskje bedre nå.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 13:19
vesterskog skrev:
DonCherry skrev:

Dårlig hersketeknikk. Dine innlegg / argumenter deevalueres av sånt.

Dette var kommentaren fra RedFarmer som jeg svarte på.
Det spørs helt hvor gode de er og hvor stor lokal forankring de har med familie, skole etc. Hvis de er virkelig gode, hvorfor skal de ta til takke med en dårlige deal i den lokale klubben hvis de kan få en mye bedre deal et annet sted? Strengt tatt er det mye billigere å hente inn halvgode spillere fra et annet sted enn å fostre dem opp gjennom å ha U-lag fra 8 til 20 hvor de kan bli halvgode lokale a-lagsspillere.

Leste du den? Slike holdninger er ødeleggende for utviklingen av norsk ishockey.

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 13:39
Er det mulig å få tråden inn på riktig spor og mer info rundt situasjonen i Bergen med tanke på økonomi? Ingen som har tilgang på ba.no og kan gi et referat?

Vi kan vel uansett konkludere med at Bergen:
-Har mangel på lokale spillere som hever nivået
-Henter tilsynelatende spillere av godt kaliber for 1. divisjon som visstnok betales godt i mellom de sju fjell
-Presterer ikke som forventet i årets førstedivisjon
-Har økonomiske problemer, ref ba.no

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 14:33
spade skrev:Er det mulig å få tråden inn på riktig spor og mer info rundt situasjonen i Bergen med tanke på økonomi? Ingen som har tilgang på ba.no og kan gi et referat?

Jeg leste artikkelen for et par dager siden, og det som var det esentielle var at klubben hadde noen økonomiske utfordringer, i hvert fall delvis som følge av publikumsoppslutning i forhold til fjoråret. Inntrykket mitt etter å ha lest artikkelen er at situasjonen var bekymringsverdig, men ikke at det var noen krise enda. Konsekvensen hadde vært at spillerne noen ganger ikke hadde fått lønn til avtalt tid, og dette mente bl.a. lagets ubestridte stjernespiller at var uheldig, da noen spillere visstnok hadde hovedinntektskilden her.

Personlig tror jeg ikke at det er økonomien som her evt. vil velte lasset. Problemet blir evt. at de sportslige resultatene ikke står i stil med det som blir satset. Dette blir for så vidt en høna-egget-diskusjon, men poenget mitt er at det ikke var iht. forutsetningene bak satsingen at laget i dag skulle ligge på 7. plass. Prosjektet så dann var ikke et luftslott uansett utfall.

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 15:46
bundy skrev:Jeg leste artikkelen for et par dager siden, og det som var det esentielle var at klubben hadde noen økonomiske utfordringer, i hvert fall delvis som følge av publikumsoppslutning i forhold til fjoråret. Inntrykket mitt etter å ha lest artikkelen er at situasjonen var bekymringsverdig, men ikke at det var noen krise enda. Konsekvensen hadde vært at spillerne noen ganger ikke hadde fått lønn til avtalt tid, og dette mente bl.a. lagets ubestridte stjernespiller at var uheldig, da noen spillere visstnok hadde hovedinntektskilden her.

Personlig tror jeg ikke at det er økonomien som her evt. vil velte lasset. Problemet blir evt. at de sportslige resultatene ikke står i stil med det som blir satset. Dette blir for så vidt en høna-egget-diskusjon, men poenget mitt er at det ikke var iht. forutsetningene bak satsingen at laget i dag skulle ligge på 7. plass. Prosjektet så dann var ikke et luftslott uansett utfall.

Kan jo skjønne at de har bommet på publikumsinntekter med en nedgang på i snitt 170 personer i forhold til i fjor. I starten av sesongen presterte de bra sportslig også uten at publikum møtte opp. Oppmøte i de siste kampene mot Nidaros var godt under snittet i det som skulle være toppkamper hvor Bergen skulle slå tilbake. Første kampen var dårligst med bare 324 tilskuere.

Bergen har jo for øvrig godt heng på kvalikkplass enda og har møtt 2 av de 3-4 hardeste motstanderne i runde 2 av serien. Det som taler i mot dem er at de kun har 4 hjemmekamper igjen og 10 bortekamper, de er ikke heldig sportslig, men langt verre for likviditeten. De har igjen Comet og Gruner hjemme og må 4 ganger til Østlandet samt en tur til Narvik hvor alt blir med overnatting.

Blir uansett spennende å se om de for sving på det sportslige igjen eventuelt gjør noe med trenersituasjonen. Så får vi håpe at økonomien bedrer seg og at vi slipper nye negative oppslag rundt ishockey og økonomi.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 16:54
spade skrev:Er det mulig å få tråden inn på riktig spor og mer info rundt situasjonen i Bergen med tanke på økonomi? Ingen som har tilgang på ba.no og kan gi et referat?

Vi kan vel uansett konkludere med at Bergen:
-Har mangel på lokale spillere som hever nivået
-Henter tilsynelatende spillere av godt kaliber for 1. divisjon som visstnok betales godt i mellom de sju fjell
-Presterer ikke som forventet i årets førstedivisjon
-Har økonomiske problemer, ref ba.no

Vi kan sammenligne med Nidaros:
-Har god tilgang på lokale spillere som holder godt nivå for 1. divisjon
-Slipper å hente østlendinger og utlendinger som skal betales godt, kanskje med unntak av importert målvakt
-Presterer bedre enn forventet i årets 1. divisjon
-Har ikke økonomiske problemer

Jeg legger til for Nidaros at de også trekker godt med tilskuere som bidrar til økonomien. Jeg vet ikke, men kan det være en sammenheng mellom den lokale forankring og tilskuertall, og mellom den lokale rutine og resultater? Hva er billettprisene i Bergen og Trondheim?

Nidaros er på sett og vis berget av at det alltid har vært produsert gode ishockeyspillere i Trondheim, mens Bergen de senere 10-år ikke har tatt egenproduksjonen på alvor. Det straffer seg kanskje nå med feil rekkefølge på høna og egget?

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 21:46
DonCherry skrev:
Nidaros er på sett og vis berget av at det alltid har vært produsert gode ishockeyspillere i Trondheim, mens Bergen de senere 10-år ikke har tatt egenproduksjonen på alvor. Det straffer seg kanskje nå med feil rekkefølge på høna og egget?

Jeg tror ikke at noen bestrider at Bergen har vært dårlige på talentproduksjon. Utover dette kunne du kanskje kommet med en løsning utover å påpeke det åpenbare?

1) Hvor skal Bergen skaffe de menneskelige ressursene fra? Tror du Bergen er et sted hvor man vil klare å mobilisere mannsterkt for å produsere gode hockeyspillere? Hva skal evt. motivasjonen til disse være, all den tid det ikke er nok som pr i dag brenner for dette i den byen? Hvis det er foreldre og unger så er ikke dette noe godt svar. Disse kan like gjerne sendes på fotball- og håndballtrening.

2) Hvor vil du hente pengene som denne satsingen koster fra? Tror du at det er lett å gå ut til hvem som helst å spørre om penger fordi at dette kanskje kan hjelpe byen til å få et topplag i hockey om 15 år?

Det var dette med kart og terreng. Om kartet ikke stemmer med terrenget vil de fleste konkludere at kartet ikke er helt oppdatert. Du derimot vil sterkt argumentere for at det er terrenget som bør rettes opp.

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 22:00
bundy skrev:
DonCherry skrev:

Jeg tror ikke at noen bestrider at Bergen har vært dårlige på talentproduksjon. Utover dette kunne du kanskje kommet med en løsning utover å påpeke det åpenbare?

1) Hvor skal Bergen skaffe de menneskelige ressursene fra? Tror du Bergen er et sted hvor man vil klare å mobilisere mannsterkt for å produsere gode hockeyspillere? Hva skal evt. motivasjonen til disse være, all den tid det ikke er nok som pr i dag brenner for dette i den byen? Hvis det er foreldre og unger så er ikke dette noe godt svar. Disse kan like gjerne sendes på fotball- og håndballtrening.

2) Hvor vil du hente pengene som denne satsingen koster fra? Tror du at det er lett å gå ut til hvem som helst å spørre om penger fordi at dette kanskje kan hjelpe byen til å få et topplag i hockey om 15 år?

Det var dette med kart og terreng. Om kartet ikke stemmer med terrenget vil de fleste konkludere at kartet ikke er helt oppdatert. Du derimot vil sterkt argumentere for at det er terrenget som bør rettes opp.

Jeg vet ikke hva som skal til i Bergen, når det har vært flere mislykkede forsøk der. Kanskje Bergen ikke er klar for hockey ? At det er Brann for alle pengene, forresten kanskje hockeylaget også skulle hett Brann ?
Har du noen gode forslag bundy ?

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 22:33
CCCP skrev: Jeg vet ikke hva som skal til i Bergen, når det har vært flere mislykkede forsøk der. Kanskje Bergen ikke er klar for hockey ? At det er Brann for alle pengene, forresten kanskje hockeylaget også skulle hett Brann ?

Historien til Bergen forteller akkurat det samme som historien til Trondheim og Stavanger, nemlig at det er vanskelig å etablere et topplag utenfor Østlandet. For at disse skal klare dette tror jeg nok at man må følge Stavanger-måten, dvs å få en eller annen til å bære kostnadene de første årene, og deretter få en arena på plass som gjør at man er konkurransedyktige. Selvsagt kan man bygge arena først og deretter bygge lag. Problemet er imidlertid at dette ikke alltid er salgbart inn til avgjørende myndighet (det er vanskelig å argumentere for å bygge en dyr og fin hall overfor myndigheter når dette ikke er snakk om et konkret behov, men et mulig framtidig behov).

Jeg har ikke noe enkelt svar, men er ganske sikker på at ingen steder utenfor det sentrale Østlandet klarer å bygge opp et slagkraftig lag gjennom den møysommelige stein på stein-metoden.

Om klubben bør hete Brann? Overhode ikke nødvendig. I Bergen er patriotismen sterk på byens vegne og de ville fint klare å støtte opp om et lag under hvilket som helst navn.

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 22:47
bundy skrev:
CCCP skrev: Jeg vet ikke hva som skal til i Bergen, når det har vært flere mislykkede forsøk der. Kanskje Bergen ikke er klar for hockey ? At det er Brann for alle pengene, forresten kanskje hockeylaget også skulle hett Brann ?

Historien til Bergen forteller akkurat det samme som historien til Trondheim og Stavanger, nemlig at det er vanskelig å etablere et topplag utenfor Østlandet. For at disse skal klare dette tror jeg nok at man må følge Stavanger-måten, dvs å få en eller annen til å bære kostnadene de første årene, og deretter få en arena på plass som gjør at man er konkurransedyktige. Selvsagt kan man bygge arena først og deretter bygge lag. Problemet er imidlertid at dette ikke alltid er salgbart inn til avgjørende myndighet (det er vanskelig å argumentere for å bygge en dyr og fin hall overfor myndigheter når dette ikke er snakk om et konkret behov, men et mulig framtidig behov).

Jeg har ikke noe enkelt svar, men er ganske sikker på at ingen steder utenfor det sentrale Østlandet klarer å bygge opp et slagkraftig lag gjennom den møysommelige stein på stein-metoden.

Om klubben bør hete Brann? Overhode ikke nødvendig. I Bergen er patriotismen sterk på byens vegne og de ville fint klare å støtte opp om et lag under hvilket som helst navn.

Som jeg har nevnt i tidligere innlegg, så tror jeg også at man må få inn en som er hockeypunch og villig til å bruke penger på det til det er oppe og går. Det er jo noen som bruker store summer på Brann. Når det er sagt brukte jo Setsaas mye på TIK, ble et veldig bra lag av det, men dessverre ikke noe mer, så det er mange brikker som må på plass. Ikke enkelt det her :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 23:12
bundy skrev:Historien til Bergen forteller akkurat det samme som historien til Trondheim og Stavanger, nemlig at det er vanskelig å etablere et topplag utenfor Østlandet. For at disse skal klare dette tror jeg nok at man må følge Stavanger-måten, dvs å få en eller annen til å bære kostnadene de første årene, og deretter få en arena på plass som gjør at man er konkurransedyktige. Selvsagt kan man bygge arena først og deretter bygge lag. Problemet er imidlertid at dette ikke alltid er salgbart inn til avgjørende myndighet (det er vanskelig å argumentere for å bygge en dyr og fin hall overfor myndigheter når dette ikke er snakk om et konkret behov, men et mulig framtidig behov).

Jeg tror det gjelder for alle steder som ikke har en innarbeidet interesse for en sport, da må resultatene komme først og dra opp interessen. Om ingen har hørt om hockey i byen før og laget sakte men sikkert klatrer opp i eliten tar ikke ting av. Se på f.eks Kongsvinger, Comet eller Tønsberg.
Oppskriften for Bergen er nok å satse kortsiktig om man kommer opp, skape et godt GET-lag og derifra skape interesse fra publikum og deretter lokale myndigheter og næringsliv. Og for at det skal skje trengs noen med penger.

Om Bergen skulle skifte navn til Brann tror jeg det har null effekt, folk vet hva som er det "opprinnelige" Brann uansett. TIK forsvant for Rosenborg, uten at det ga noen effekt.

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 23:17
CCCP skrev: Når det er sagt brukte jo Setsaas mye på TIK, ble et veldig bra lag av det, men dessverre ikke noe mer, så det er mange brikker som må på plass. Ikke enkelt det her :)

Nå klarte jo TIK å hevde seg i toppen i et par tiår, slik at vi ikke skal bagatellisere denne prestasjonen. Problemet både der og andre tilsvarende steder er at inntektsgrunnlaget ikke er tilstede uten en moderne hall som genererer inntekter. I Stavanger var som kjent hele toppsatsingen avhengig av sine finansielle støttespillere, og dette ble det heller ikke lagt skjul på.

Kostnadene ved å drive et lag i "distriktene" er høyere enn på det "siviliserte" Østlandet. Dette gjør at man her er fullstendig avhengig av et bedre inntektsgrunnlag enn de klubbene man konkurrerer mot herfra. Også spillertilgangen er himmelvid forskjellig i disse landsdelene.

InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 23:35
Drebin skrev: Om ingen har hørt om hockey i byen før og laget sakte men sikkert klatrer opp i eliten tar ikke ting av. Se på f.eks Kongsvinger, Comet eller Tønsberg.
.

Ingenting galt sagt om disse steder, men jeg tviler på om disse er i stand til å redde norsk hockey. Samtlige steder er små, og har delvis sterk konkurranse i nærområdet. De mangler også langt på vei toppidrettskultur innen lagidrett (ja, jeg vet at det er nyanser her (les KIL)).

I tillegg til å være for små har også i hvert fall Kongsvinger og Tønsberg lidd av et leit syndrom i tida de var oppe, nemlig tapersyndromet. Nordmenn er rare slik sett, men vi synes faktisk at det er morsommere å vinne enn å tape. Når nevnte lag stort sett taper/tapte med store sifre sier det seg selv at interessen smuldrer hen. I motsetning til disse stedene har Bergen virkelig potensiale til at interessen for hockey kommer på kokepunktet. I dag er denne interessen død, noe den har vært i mange år. Jeg tror likevel ikke at det er så mange gnister som skal til før det blir full fyr i teltet.

Det som er synd er at Trondheim og Bergen er eneste reelle alternativer til eksempelvis Kongsvinger og MS. Andre "liksom-kandidater" er Narvik, Ringerike, Comet og kanskje H/L. Dette er lag som ikke klarer å markere seg bedre enn det som har vært forsøkt mange ganger før. Det er således synd at steder som Drammen og Kristiansand pr i dag ikke er aktuelle.

Jeg er forøvrig på linje med det du skriver.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Desember 2016 00:39
bundy skrev:I tillegg til å være for små har også i hvert fall Kongsvinger og Tønsberg lidd av et leit syndrom i tida de var oppe, nemlig tapersyndromet. Nordmenn er rare slik sett, men vi synes faktisk at det er morsommere å vinne enn å tape. Når nevnte lag stort sett taper/tapte med store sifre sier det seg selv at interessen smuldrer hen. I motsetning til disse stedene har Bergen virkelig potensiale til at interessen for hockey kommer på kokepunktet. I dag er denne interessen død, noe den har vært i mange år. Jeg tror likevel ikke at det er så mange gnister som skal til før det blir full fyr i teltet.

Nettopp det jeg også mener, skal nye lag slå seg inn blant de 8-9 etablerte i norsk hockey tror jeg de er avhengig av sportslig suksess fra start av for at det ikke smuldrer.

Om Bergen skulle rykke opp i nær fremtid for så å ligge noen sesonger i bunnen av GET tror jeg de vil ha mye vanskeligere for å skape engasjement og f.eks få bygget ny hall, enn om de kom opp og raskt gjør suksess mens ting fortsatt er nytt og spennende. Det er sjelden et lag som har vært nr. 10 i ligaen flere år på rad plutselig får inn noen som vil satse.

InnleggSkrevet: 30. Desember 2016 01:15
Litt nostalgi om "Badekaret" http://www.bt.no/btmagasinet/Hallen-i-m ... 4457b.html
Har selv vært tilstede med fullt badekar, er vel det villeste jeg har har vært borti. Den gangen røyket man i hallene, det satt det noen tilskuere og blåste røyk inn i motstanderlagets spillerbås, ja det er sant :)
Apropos røyking, fullsatt Jordal og skodden lå tjukt oppunder taket , det var tider det(godt den tid er forbi)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Desember 2016 09:03
Nei nei! Nå må dere rulle inn! DonCherry-metoden er den eneste riktige! Alle midler må pøses inn i yngres avdeling samma om det er unger der eller ikke. Spiller ingen rolle om folk gir fullstendig faen i ishockey der hvor klubben er! Elitesatsing er et onde som ikke må tilføres en eneste krone! Den som ikke er på linje med kirsebæret er åpenbart ikke rett navla og har dårlige holdninger!
®
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 13 gjester