Player Safety-utvalget

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Oktober 2017 09:25
Drebin skrev:Jeg har prøvd å ta av meg klubbrillene, og synes ærlig talt 3 kamper er utrolig strengt.

Fredrikstad er enig. 1 kamp hadde vært nok.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Oktober 2017 10:48
RedFarmer skrev:
Drebin skrev:Jeg har prøvd å ta av meg klubbrillene, og synes ærlig talt 3 kamper er utrolig strengt.

Fredrikstad er enig. 1 kamp hadde vært nok.

Enig her også. 3 kamper er for mye.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Oktober 2017 17:25
J_B skrev:
AnonNym skrev:3 kamper er for mye.
Det virker dessverre, fremdeles, totalt vilkårlig hvor mange kamper spillere får.

Har Rokseth fått straff?

Har lest på FB at han fikk 8 kamper

De burde stoppet på 5 her, og heller satt de 8 på Ylven. Stygge taklinger bakfra og fra blindsone er noe annet enn tilsynelatende stygge taklinger delvis forårsaket av en puckfører som ikke er orientert på hva som venter foran han. Skadeomfang skal ikke ha noe å si for straffeutmålingen, men hodeskader er en uting som en må få redusert til et minimum. Bare spør Nørstebø som nå pleier sin fjerde hjernerystelse i en alder av kun 22 år.

Jeg håper PS-utvalget også har gitt sine uttalelser til klubbene om at det er nødvendig både med en kollegial respekt for medspillere, og at spillerne også må være bevist på egen oppmerksomhet når en selv og eget lag har kontroll på pucken. Respekten og ansvaret går begge veier, og det bør ikke være hjernerystelser som får spillere til å lære.

InnleggSkrevet: 24. Oktober 2017 17:59
Er anken til Jensen ferdig?
Hva ble dommen ser han ikke spiller i dag?

InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 17:05
Leser i HA nå at Storhamar meldte inn taklingen til Saltsten på Løkken Østli, men disiplinærutvalget valgte å forkaste klagen.
Samtidig så opprettholder dem 3 kamper karantene for Jensen. Helt utrolig egentlig.

Greit at Jensen får karantene, men Saltsten sin er styggere og potensielt farligere. Men heller ikke den bør kvalifisere til 3 kamper.

Hadde begge fått 1 kamp hver så hadde dette vært greit. Men når Jensen får 3, Saltsten "frikjent" og vi samtidig vet hva straffen for albuen til Frisk spilleren og Hump, så blir dette bare en fryktelig parodi og fryktelig uprofesjonelt. Håper på bedring og mye mer kompetanse neste sesong.

Dahlstrøm ble offer for at dommerne følte seg presset til å slå ned på hodetaklinger, Jensen ble offer for at nemda kan overstyre dommer og reagere uten innrapportering og Rokseth har blitt et offer for alle hendelsene som har oppstått så langt i år.

Hadde nemd og forbund hadde et snev av ydmykhet så hadde dem innrømmet feil ved straffeutmålingen. Innrømmet at dem har malt seg opp i et hjørne med flere rare avgjørelser, men at dem nå har laget en ny prosedyre med nye retningslinjer for å håndtere forskjellige situasjoner som vil gjelde fra og med nå. Skjedd har desverre skjedd, fra nå gjelder dette. Blant de prosedyrene bør åpenhet, detaljert begrunnelse for handling og straffeutmåling stå. Samtidig bør dem være helt tydelige hva som ligger til grunn for utmålingen. Hvilken konsekvens fikk handlingen, har spiller tidligere vært innvolvert i hendelser eller er dette første gangen, spiller var bare uheldig, dette var en bevisst handling etc. Straffeutmålingen må legges ut på forbundets hjemmesider og det bør tas en avgjørelse innen max 2-3 dager. Da er det nok lettere for klubb, spillere og supportere å akseptere avgjørelsen. Idag virker det å være ren bingo og det er umulig å både akseptere og forholde seg til.

I stedet så velger dem nok helt sikkert å male seg helt fastlåst i hjørne og være helt handligslammet resten av sesongen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 18:38
Hamburger skrev:Leser i HA nå at Storhamar meldte inn taklingen til Saltsten på Løkken Østli, men disiplinærutvalget valgte å forkaste klagen.
Samtidig så opprettholder dem 3 kamper karantene for Jensen. Helt utrolig egentlig.

Det var den nye safety-komiteen som meldte inn Salsten (med en T :) ), ikke Storhamar. Altså samme metode som med Jensen.
Jensen ble idømt 2+10 minutter i kampen av dommer, og får 3 kampers karantene. Salsten ble idømt 2 min i kampen, og får ingen karantene.

InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 21:23
Hamburger skrev:..... Blant de prosedyrene bør åpenhet, detaljert begrunnelse for handling og straffeutmåling stå. Samtidig bør dem være helt tydelige hva som ligger til grunn for utmålingen. Hvilken konsekvens fikk handlingen, har spiller tidligere vært innvolvert i hendelser eller er dette første gangen, spiller var bare uheldig, dette var en bevisst handling etc. Straffeutmålingen må legges ut på forbundets hjemmesider og det bør tas en avgjørelse innen max 2-3 dager. Da er det nok lettere for klubb, spillere og supportere å akseptere avgjørelsen.

110% enig. Har skrevet noe av det samme selv tidligere. Tror det vil gjøre det lettere for spillerne også når det gjelder å ta riktige valg ifm taklinger.

InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 21:25
Drebin skrev:
Hamburger skrev:Leser i HA nå at Storhamar meldte inn taklingen til Saltsten på Løkken Østli, men disiplinærutvalget valgte å forkaste klagen.

Det var den nye safety-komiteen som meldte inn Salsten (med en T :) ), ikke Storhamar. Altså samme metode som med Jensen.
Jensen ble idømt 2+10 minutter i kampen av dommer, og får 3 kampers karantene. Salsten ble idømt 2 min i kampen, og får ingen karantene.

Ble Løkken Østli skadet her? Det er nok ikke mer enn 2 min for boarding den taklingen.

InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 21:35
Ble Stjernen spilleren skadet? Svaret er Nei, hvordan Jensen sin kan være 3 kamper og Salsten sin være 2 min er for meg en gåte jeg aldri kommer til å skjønne spesielt når dommeren uttaler seg sånn han gjør.

InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 22:14
Nadaa skrev:Ble Stjernen spilleren skadet? Svaret er Nei, hvordan Jensen sin kan være 3 kamper og Salsten sin være 2 min er for meg en gåte jeg aldri kommer til å skjønne spesielt når dommeren uttaler seg sånn han gjør.

Avstand til vantet, med påfølgende skaderisiko er vel forskjellen på Jensens og Salstens taklinger?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 22:45
Jeg synes ingen av situasjonene er mer enn det ble dømt på isen (hadde forstått en LD på Jensen dog). Det er heller ikke poenget.
Hvordan kan en situasjon bedømt til mindre straff på isen gi 3 kamper, mens neste situasjon, sendt inn av samme gjengen ikke gi noe?
Fasit er at ingen av sakene skulle vært meldt inn og ingen suspensasjon, men at gutta boys ville vise frem nyvinningen sin. Etter å ha gjort det gjemte de den bort i neste sak. Har sanksjonsmulighetene blitt bedre? Ja. Har den totale vilkårligheten blitt borte? Nei.
:evil:

InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 22:53
Drebin skrev:Jeg synes ingen av situasjonene er mer enn det ble dømt på isen (hadde forstått en LD på Jensen dog). Det er heller ikke poenget.
Hvordan kan en situasjon bedømt til mindre straff på isen gi 3 kamper, mens neste situasjon, sendt inn av samme gjengen ikke gi noe?
Fasit er at ingen av sakene skulle vært meldt inn og ingen suspensasjon, men at gutta boys ville vise frem nyvinningen sin. Etter å ha gjort det gjemte de den bort i neste sak. Har sanksjonsmulighetene blitt bedre? Ja. Har den totale vilkårligheten blitt borte? Nei.

"Den samme gjengen" sendte ikke inn begge sakene. Var det ikke PS som på selvstendig grunnlag vurderte begge sakene og endte opp med å sende bare Jensens sak inn til DISU?. Hvis Storhamar ikke er fornøyd kunne de ha meldt Salsten inn til DISU selv. Vi skal være glad for at PS nå tar tak i sakene selv og så får vi sette vår lit til at utvalgets medlemmer har den beste kompetanse.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 23:04
Sorum skrev:
Drebin skrev:Jeg synes ingen av situasjonene er mer enn det ble dømt på isen (hadde forstått en LD på Jensen dog). Det er heller ikke poenget.

"Den samme gjengen" sendte ikke inn begge sakene. Var det ikke PS som på selvstendig grunnlag vurderte begge sakene og endte opp med å sende bare Jensens sak inn til DISU?. Hvis Storhamar ikke er fornøyd kunne de ha meldt Salsten inn til DISU selv. Vi skal være glad for at PS nå tar tak i sakene selv og så får vi sette vår lit til at utvalgets medlemmer har den beste kompetanse.

Nei, PS sendte inn både Jensen og Salsten til DISU. Storhamar driter vel i om Salsten får kamper eller ikke, det er et eks brukt av HA for å vise forskjellene.

InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 23:11
Drebin skrev:Nei, PS sendte inn både Jensen og Salsten til DISU. Storhamar driter vel i om Salsten får kamper eller ikke, det er et eks brukt av HA for å vise forskjellene.

OK. Dette er nettopp eksempler på at vi trenger åpenhet. Vi vet at begge sakene er sendt videre fra PS til DISU. Men vi vet ikke hva de har begrunnet fremsendelsen ved eller hvordan de har tenkt. Likeså skulle vi hatt begrunnelsen for at Salsten ikke ble straffet, like mye som hvorfor Jensen ble straffet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Oktober 2017 23:15
Sorum skrev:
Drebin skrev:Nei, PS sendte inn både Jensen og Salsten til DISU. Storhamar driter vel i om Salsten får kamper eller ikke, det er et eks brukt av HA for å vise forskjellene.

OK. Dette er nettopp eksempler på at vi trenger åpenhet. Vi vet at begge sakene er sendt videre fra PS til DISU. Men vi vet ikke hva de har begrunnet fremsendelsen ved eller hvordan de har tenkt. Likeså skulle vi hatt begrunnelsen for at Salsten ikke ble straffet, like mye som hvorfor Jensen ble straffet.

Helt enig.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 18:11
Cocozza fikk 8 kamper for taklinga på Bryhnisveen,samtidig fikk Didrik Svendsen 20 kamper for overfallet på Ulriksen.

Hva fikk Bøen Rokseth?

InnleggSkrevet: 09. November 2017 18:19
Ingar skrev:Cocozza fikk 8 kamper for taklinga på Bryhnisveen,samtidig fikk Didrik Svendsen 20 kamper for overfallet på Ulriksen.

Hva fikk Bøen Rokseth?

Tror Rokseth fikk 7kamper. Når var det Cocozza hadde taklingen har ikke sett den ennå.
20kamper på Didrik Svendsen er helt ok spør du meg.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 18:34
Nadaa skrev:
Ingar skrev:Cocozza fikk 8 kamper for taklinga på Bryhnisveen,samtidig fikk Didrik Svendsen 20 kamper for overfallet på Ulriksen.

Hva fikk Bøen Rokseth?

Tror Rokseth fikk 7kamper. Når var det Cocozza hadde taklingen har ikke sett den ennå.

1.20 igjen av 3.periode i matchen mot Stjernen 5.november.

InnleggSkrevet: 09. November 2017 18:46
Helt greit med 8 kamper selv om jeg synes Rokseth sin var værre.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 18:55
Nadaa skrev:

Hva fikk Bøen Rokseth?

Rokseth fikk også 8 kamper.

InnleggSkrevet: 09. November 2017 18:58
Nadaa skrev:Helt greit med 8 kamper selv om jeg synes Rokseth sin var værre.

Greit med 8 kamper på Cato.Helt unødvendig stygg taklig . 20 kamper på Didrik virker som en veldig streng straff?
Hvor mange kamper fikk Steffen Thoresen for sitt angrep bakfra for noen sesonger siden?
Virker som det som det koker litt på player safety-utvalget og de ønsker å kjøre en strengere linje
Rokseth Mario og Spencer skulle hatt lengre staffer enn de fikk hvis man ser de episodene opp mot det cato og Didrik

InnleggSkrevet: 09. November 2017 19:05
Stein I Skoa skrev:

Greit med 8 kamper på Cato.Helt unødvendig stygg taklig . 20 kamper på Didrik virker som en veldig streng straff?
Hvor mange kamper fikk Steffen Thoresen for sitt angrep bakfra for noen sesonger siden?
Virker som det som det koker litt på player safety-utvalget og de ønsker å kjøre en strengere linje
Rokseth Mario og Spencer skulle hatt lengre staffer enn de fikk hvis man ser de episodene opp mot det cato og Didrik

Regner med Svendsen fikk noen ekstra kamper for "repeat offender"
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 19:06
Stein I Skoa skrev:

Thoresen fikk 15 kamper for overfallet på Koivu hvis det var den du tenkte på.Den syntes jeg var verre en Svendsen sin.

InnleggSkrevet: 09. November 2017 20:15
Ingar skrev: Thoresen fikk 15 kamper for overfallet på Koivu hvis det var den du tenkte på.Den syntes jeg var verre en Svendsen sin.

Virker som deler av hockeyfamilien ikke forstår alvoret!? Et solid omdømme bygget opp over tid som er i ferd med å bli revet ned!!?

Å sammenligne Thoresen fra 10/11 med en denne i 17/18 blir skivebom. "Han fikk så mange, hvorfor skal jeg få flere da?? Jo men, ja men"

- Didrik N. Svendsen har en historikk med gjentatte utestengelser forårsaket av farefulle taklinger mot hode/nakke og slåsskamper. Gjenganger, ikke lært- straffes deretter.
- Svendsen kommer uprovosert inn som tredje mann. Grov handling- straffes deretter.
- Get-ligaen og norsk hockey har vært rammet av flere uønskede hendelser den siste tiden. Kampen i Kristins Hall ble "the tipping point" for DISU. NIHF og DISU må statuere et eksempel- straff deretter.

At VIF Hockey sin kaptein på twitter sammenligner denne med Humpries/Bastiansen sin og ut fra det stiller spørsmålstegn er for meg uforståelig. Enkelte burde hatt twitter-nekt. Bruk heller energi på å tiltrekke nye grupper av Oslo by til jordal (furuset), bygge "vålerengakultur" og være en rollemodell.

At SRN etter forbilledlig og ha beklaget sine spilleres oppførsel nå går ut å reagerer på 10-15 kontra 20 kamper er flaut. Direkte flaut.

Måtte spillere som gjentar straffbare handlinger bli hardere straffet. Norsk hockey og spillernes helse er for viktig til å bli forsøkt ødelagt av enkeltspillere!

InnleggSkrevet: 09. November 2017 20:23
Som Spartasupporter selv, synes jeg faktisk straffen til Didrik her helt innafor. Det er etter mitt syn ikke Didriks 20 kamper som er for mye. Det er de andre taklingene og overfallene som straffes for lite. Når man da i tillegg er en såkalt repeat offender og fortsatt ikke lærer. Ja da får man slike staffer til slutt!
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 23 gjester