Player Safety-utvalget

InnleggSkrevet: 09. November 2017 20:32
Humphries burde hatt mer etter overfallet i Asker. De stygge taklingene burde også fått mer.

Patrick Thoresen fikk ingenting for å sette ut Østby x antall kamper.

20 kamper på Didrik er ok isolert sett - men da må de følge denne linjen fremover.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 09. November 2017 20:35
Bra holdninger fra Sparta leiren:

https://www.sa.no/ishockey/sparta-warri ... -46-425176

InnleggSkrevet: 09. November 2017 20:42
AnonNym skrev:Bra holdninger fra Sparta leiren:

For oss som ikke har abbonement; hva sier artikkelen?

InnleggSkrevet: 09. November 2017 20:48
AnonNym skrev:Humphries burde hatt mer etter overfallet i Asker. De stygge taklingene burde også fått mer.

Patrick Thoresen fikk ingenting for å sette ut Østby x antall kamper.

20 kamper på Didrik er ok isolert sett - men da må de følge denne linjen fremover.

Du sa det nok på en bedre måte enn meg. Det er de inkonsekvente straffeutmålingene som er problemet. Det er ingen linje eller presedens.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 09. November 2017 21:18
J_B skrev:

Anker selvfølgelig ikke saken selv om man synes 20 kamper var litt strengt sammenlignet med andre hendelser. Skjønner også at hendelsen bedømmes strengere pga mye stygge situasjoner i det siste. Det samsvarer ikke med hva Sparta skal stå for.
SRN understreker også oppgjøret med egne spillere og at det er viktig for Sparta og Didrik at det går bra med Ulriksen.

InnleggSkrevet: 09. November 2017 21:35
AnonNym skrev:
J_B skrev:

Anker selvfølgelig ikke saken selv om man synes 20 kamper var litt strengt sammenlignet med andre hendelser. Skjønner også at hendelsen bedømmes strengere pga mye stygge situasjoner i det siste. Det samsvarer ikke med hva Sparta skal stå for.
SRN understreker også oppgjøret med egne spillere og at det er viktig for Sparta og Didrik at det går bra med Ulriksen.

Takk. Voksent av Sparta

InnleggSkrevet: 09. November 2017 21:39
Fra vg.no;
"– Det er ikke lagt noen føringer for at man skal idømmes strengere nå fordi sesongen har hatt mange episoder. Det har ikke vært sendt noen signaler om det, sier Olsen til VG."

For noe tøv! Si det heller som det er...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 21:59
AnonNym skrev:Fra vg.no;
"– Det er ikke lagt noen føringer for at man skal idømmes strengere nå fordi sesongen har hatt mange episoder. Det har ikke vært sendt noen signaler om det, sier Olsen til VG."

Dommersjefen fremstår stort sett vag, for å si det hyggelig, det jeg har lest/hørt av ham. Aldri i verden om Cocozza hadde fått 8 og Svendsen 20 i starten av sesongen.

F.ø håper jeg ikke 20 kamper på Svendsen skal sette presedens, men at han blir straffet hardere som repeat offender. Men det vet jeg ikke, da straffebegrunnelsen ikke offentliggjøres.

InnleggSkrevet: 09. November 2017 22:02
Drebin skrev:

Dommersjefen fremstår stort sett vag, for å si det hyggelig, det jeg har lest/hørt av ham. Aldri i verden om Cocozza hadde fått 8 og Svendsen 20 i starten av sesongen.

F.ø håper jeg ikke 20 kamper på Svendsen skal sette presedens, men at han blir straffet hardere som repeat offender. Men det vet jeg ikke, da straffebegrunnelsen ikke offentliggjøres.

Repeat offender er jo greit nok, men 20 kamper fremstår kanskje for mye selv om man inkluderer det.

Men dette må jo bli en presedens på at hvis man er tredje mann inn, så blir det 15 kamper.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2017 22:10
AnonNym skrev:
Drebin skrev:

Repeat offender er jo greit nok, men 20 kamper fremstår kanskje for mye selv om man inkluderer det.

Men dette må jo bli en presedens på at hvis man er tredje mann inn, så blir det 15 kamper.

Jeg synes selv 20 kamper er for mye, og da tenker jeg på fremtidige straffeutmålinger i Disus bingolokaler. Jeg er helt for å ta det som er stygt og farlig, men jeg frykter at vi nå får 4-5 kamper karantene for småting.

InnleggSkrevet: 09. November 2017 22:37
#97Haakan skrev:- Didrik N. Svendsen har en historikk med gjentatte utestengelser forårsaket av farefulle taklinger mot hode/nakke og slåsskamper. Gjenganger, ikke lært- straffes deretter.

Svendsen har før denne karantenen kun fått to andre karantener i løpet av sine (inkl inneværende sesong) 6 sesonger i GET-ligaen. Begge for slossing, ingen for for farefulle taklinger mot hode/nakke.
Dette til info.
Sist endret av Brevik1 den 09. November 2017 22:41, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 09. November 2017 22:39
Brevik1 skrev:
#97Haakan skrev:- Didrik N. Svendsen har en historikk med gjentatte utestengelser forårsaket av farefulle taklinger mot hode/nakke og slåsskamper. Gjenganger, ikke lært- straffes deretter.

Svendsen har før denne karantenen kun fått to andre karantener i løpet av sin seniorkarriere i GET inkl sluttspill. Begge for slossing, ingen for for farefulle taklinger mot hode/nakke.
Dette til info.

Den ene var vel for å slå en dommer på Lillehammer?

Den andre var for å grisebanke Stian Nystuen, som aldri var interessert i å sloss med han. Det var altså et rent overfall også det. Utrolig nok fikk begge lik karantene.

InnleggSkrevet: 09. November 2017 22:44
Tenno skrev:
Brevik1 skrev:

Svendsen har før denne karantenen kun fått to andre karantener i løpet av sin seniorkarriere i GET inkl sluttspill. Begge for slossing, ingen for for farefulle taklinger mot hode/nakke.
Dette til info.

Den ene var vel for å slå en dommer på Lillehammer?

Den andre var for å grisebanke Stian Nystuen, som aldri var interessert i å sloss med han. Det var altså et rent overfall også det. Utrolig nok fikk begge lik karantene.

Virker som om Lillehammer får fram det verste i ham ja. Samtlige karantener har kommet etter kamper mot L.I.K. Den ene er som du sier da han traff dommeren istedet for Lillehammerspilleren, da fikk han 8 kamper, mens han fikk 4 for å jule opp Nystuen. Det var vel for øvrig Nystuen som startet ballet den gangen? men han mistet forståelig nok fort interessen når han oppdaget hvem han sto ovenfor

InnleggSkrevet: 09. November 2017 22:53
Brevik1 skrev:Virker som om Lillehammer får fram det verste i ham ja. Samtlige karantener har kommet etter kamper mot L.I.K. Den ene er som du sier da han traff dommeren istedet for Lillehammerspilleren, da fikk han 8 kamper, mens han fikk 4 for å jule opp Nystuen. Det var vel for øvrig Nystuen som startet ballet den gangen? men han mistet forståelig nok fort interessen når han oppdaget hvem han sto ovenfor

Det kan godt tenkes.

Var litt som da Montgomery slo ned Selvaag. Da endte det kun med karantene på Montgomery, selv om Selvaag startet.

Var det som opprørte meg mest ved den karantenen.

InnleggSkrevet: 09. November 2017 23:08
AnonNym skrev:

Tredje mann inn?? Det er ikke det saken mot Svendsen dreier seg om. Hadde det enda bare vært snakk om tredje mann inn i fight, altså to mot en, så hadde blitt vanlig straff fighting, to-tre kamper. Det Svendsen utsetter en forsvarsløs Ulriksen for er så til de grader uforenlig med sporten ishockey. Det er egentlig blind vold med tanke på å skade motstander mest mulig. Og tenkte ikke Svendsen i de baner, så burde han å forstått hvor farlig det er.

Så, nei dette danner ikke presedens for 15 kamper for å være tredje mann. Overhodet ikke.

InnleggSkrevet: 10. November 2017 00:09
Sorum skrev:
AnonNym skrev:

Tredje mann inn?? Det er ikke det saken mot Svendsen dreier seg om. Hadde det enda bare vært snakk om tredje mann inn i fight, altså to mot en, så hadde blitt vanlig straff fighting, to-tre kamper. Det Svendsen utsetter en forsvarsløs Ulriksen for er så til de grader uforenlig med sporten ishockey. Det er egentlig blind vold med tanke på å skade motstander mest mulig. Og tenkte ikke Svendsen i de baner, så burde han å forstått hvor farlig det er.

Så, nei dette danner ikke presedens for 15 kamper for å være tredje mann. Overhodet ikke.

Ok, 15 kamper for lignende overfall da. Hadde Humphries vært tredje mann inn, hadde egentlig situasjonene vært ganske like.

Steffen Thoresen sitt overfall et par år tilbake er jo også enda verre enn det Svendsen gjør her. Men times are changing

InnleggSkrevet: 10. November 2017 13:10
- Hvordan begrunner disiplinærutvalget utestengelsen på 20 kamper?

- Det er en sammensatt hendelse som starter med noe knuffing, men vi ser på det som en unødvendig stygg hendelse mot en spiller som allerede er inne og bryter med en annen spiller, og derfor er låst opp og helt forsvarsløs. Dessuten skjer det under en situasjon i kampen der det er helt uforståelig at man skal oppføre seg slik, og for det tredje, har Sparta-spilleren hatt en rekke slike saker av grov karakter på seg de siste årene, så en del av straffen er et gjentakelsestillegg.

https://www.gd.no/lillehammer-ishockey/ ... -18-539755

InnleggSkrevet: 10. November 2017 14:31
J_B skrev:- Hvordan begrunner disiplinærutvalget utestengelsen på 20 kamper?

- Det er en sammensatt hendelse som starter med noe knuffing, men vi ser på det som en unødvendig stygg hendelse mot en spiller som allerede er inne og bryter med en annen spiller, og derfor er låst opp og helt forsvarsløs. Dessuten skjer det under en situasjon i kampen der det er helt uforståelig at man skal oppføre seg slik, og for det tredje, har Sparta-spilleren hatt en rekke slike saker av grov karakter på seg de siste årene, så en del av straffen er et gjentakelsestillegg.

Fra samme artikkel, Det jobbes nå med at DISU sine avgjørelser skal legges ut på hockey.no .........@Det er det flere av oss som har etterlyst. Men de er usikre på om spillerne skal anonymiseres....

InnleggSkrevet: 10. November 2017 22:15
Sorum skrev:
J_B skrev:- Hvordan begrunner disiplinærutvalget utestengelsen på 20 kamper?

Fra samme artikkel, Det jobbes nå med at DISU sine avgjørelser skal legges ut på hockey.no .........@Det er det flere av oss som har etterlyst. Men de er usikre på om spillerne skal anonymiseres....

Altså, hvorfor skal spillerne anonymiseres? Man vil jo skjønne hvem det gjelder uansett?

InnleggSkrevet: 11. November 2017 10:15
Tenno skrev:Altså, hvorfor skal spillerne anonymiseres? Man vil jo skjønne hvem det gjelder uansett?

Forbundet mener at dette skal være preventivt. Og det blir følgelig mer preventivt å offentliggjøre navn, spesielt for de som bruker get'n som et springbrett til videre i karrieren. Men med anonymisering så for de som følger med og skjønner hvem det gjelder hvert fall med seg domsbegrunnelser, og ting blir liksom litt mer proffesjonelt.

InnleggSkrevet: 11. November 2017 16:16
Kjempebra om de legger ut begrunnelse. En mulighet de bør vurdere er å identifisere med nummer og lag. Da blir det ikke hengende på nettet i evig tid opp mot navn. At det ikke dukker opp om man Googler navn.

InnleggSkrevet: 11. November 2017 19:10
Brevik1 skrev:

Svendsen har før denne karantenen kun fått to andre karantener i løpet av sine (inkl inneværende sesong) 6 sesonger i GET-ligaen. Begge for slossing, ingen for for farefulle taklinger mot hode/nakke.
Dette til info.

Info mottatt.

Blitt farget av scener som dette: https://www.youtube.com/watch?v=iD9Kzv7n2Zw (fra 5:51, inn som tredje mann) og utallige oppgjør i Særp og på Hamar, både senior og junior, hvor #95 har taklet hardt mot hode og nakke og generelt vist mangel på menneskelig vurderingsevne.

DISU vurderer naturligvis utelukkende ut fra ant. karantener, nå 3 i tallet. En feil fra min side.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. November 2017 19:27
#97Haakan skrev:
Brevik1 skrev:

Dette til info.

Info mottatt.

Blitt farget av scener som dette: https://www.youtube.com/watch?v=iD9Kzv7n2Zw (fra 5:51, inn som tredje mann) og utallige oppgjør i Særp og på Hamar, både senior og junior, hvor #95 har taklet hardt mot hode og nakke og generelt vist mangel på menneskelig vurderingsevne.

DISU vurderer naturligvis utelukkende ut fra ant. karantener, nå 3 i tallet. En feil fra min side.

Didrik har dessverre vært fryktet av mange spillere fra han var ung. Ikke for at han har vært en tøffing, men rett og slett fordi han har gått inn for å skade gang på gang med stygge taklinger bakfra og mot hodet.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 14. November 2017 22:41
Klubbene, Norsk Topphockey og Ishockeyforbundet samles onsdag for å diskutere holdningsproblemet i den norske eliteserien.

http://www.h-a.no/sport/vil-samle-idretten

InnleggSkrevet: 15. November 2017 20:25
Sorum skrev:Klubbene, Norsk Topphockey og Ishockeyforbundet samles onsdag for å diskutere holdningsproblemet i den norske eliteserien.

http://www.h-a.no/sport/vil-samle-idretten

Storhamar boikottet møtet. Merkelig.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 14 gjester