Player Safety-utvalget

InnleggSkrevet: 15. November 2017 21:19
http://www.h-a.no/sport/boikottet-krisemote-i-oslo

her står det hvorfor

InnleggSkrevet: 15. November 2017 21:34
Man må være logget inn som bruker for å lese den artikkelen der. Så en eller annen som får åpnet den må gjerne fortelle hva som står :)
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 15. November 2017 22:01
Du får kjøpe tilgang til den beste hockey avisen i landet.

Generelt handler det om at Storhamar er misfornøyd med hvordan Geir Thomas Olsen har uttalt seg til media. Om spillerne og hockeysporten
Sist endret av Nadaa den 15. November 2017 23:40, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 15. November 2017 22:03
Nadaa skrev:Du får kjøpe tilgang til den beste hockey avisen i landet.

Geberelt handler det om at Storhamar er misfornøyd med hvordan Geir Thomas Olsen har uttalt seg til media. Om spillerne og hockeysporten

De boikotter en viktig samling for at de er krenket over dommersjefen? For en gjeng med barnehageunger. Er det noe alle burde være enige om er at man bør søke å minimere antall hodeskader.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. November 2017 22:20
Njål - noch einmal!
Vi som ikke er spesielt glad i SIL, får være glad for at han er leder i klubben! Keep on the good work - gjerne med unison støtte fra halleluja-gjengen av noen supportere :lol:
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 15. November 2017 22:48
Som Storhamarsupporter er det synd og si at jeg er fullstendig enig med det dere andre skriver. Hva i all verden skal man oppnå med en boikott? Utrolig umodent og lite konstruktivt. For første gang i historien er jeg enig med Shampo og litt ironisk at denne karen som har messa fælt i media tidligere om at det er for lite slåssing i norsk hockey, nå kommer med noe foruftig.

Sitat HA:
Espen «Shampo» Knutsen skulle gjerne sett Storhamar på møtet.

– Storhamar er en stor klubb, som alltid har gått foran. Og jeg synes det er synd at de ikke kom. Dersom de ikke er fornøyde, kunne de kommet dit og sagt det. Det blir ikke noe bedre ut av ikke å komme, sier den tidligere NHL-spilleren, som mener Storhamar har vært uheldige denne sesongen.

– Ser man på situasjonene som er blitt meldt inn, har ikke Storhamar vært blant de verste. Situasjonen mellom Dahlstrøm og Ylven, var uheldig. Og Joakim Jensen, som knapt har fått en tominutter i karrieren, var også noe av det samme, forteller han
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. November 2017 23:07
Lateralus skrev:Som Storhamarsupporter er det synd og si at jeg er fullstendig enig med det dere andre skriver. Hva i all verden skal man oppnå med en boikott? Utrolig umodent og lite konstruktivt. For første gang i historien er jeg enig med Shampo og litt ironisk at denne karen som har messa fælt i media tidligere om at det er for lite slåssing i norsk hockey, nå kommer med noe foruftig.

Sitat HA:
Espen «Shampo» Knutsen skulle gjerne sett Storhamar på møtet.

– Storhamar er en stor klubb, som alltid har gått foran. Og jeg synes det er synd at de ikke kom. Dersom de ikke er fornøyde, kunne de kommet dit og sagt det. Det blir ikke noe bedre ut av ikke å komme, sier den tidligere NHL-spilleren, som mener Storhamar har vært uheldige denne sesongen.

– Ser man på situasjonene som er blitt meldt inn, har ikke Storhamar vært blant de verste. Situasjonen mellom Dahlstrøm og Ylven, var uheldig. Og Joakim Jensen, som knapt har fått en tominutter i karrieren, var også noe av det samme, forteller han

Storhamar har hatt 4(?) karantener i år. Currans fight, Jensens dytt og 2x Dahlstrøm. Om vi ser bort fra fighten kan de andre kalles billige, iaf til å gi karantene. Sånn sett har vi blitt straffet hardt, og jeg skjønner at man reagerer da dommersjefen går ut og sier vi har et holdningsproblem.
Men da bør Njål stille opp og banke i bordet på møtet i stedet for å fjase med boikott, han har en tendens til å overreagere iblant.

InnleggSkrevet: 15. November 2017 23:16
Når dommersjefen sier vi har et holdningsproblem i get, sier han jo egentlig at Rokseth, Dahlstrøm, Ylven, Marnaccio osv. med hensikt går på isen for å skade motspillerne sine. Jeg kan forstå at det reageres på det, dette er nok mer et problem som har med ferdigheter å gjøre.

Men om boikott er det riktige er jeg usikker på.

InnleggSkrevet: 15. November 2017 23:23
Hawkie skrev:Når dommersjefen sier vi har et holdningsproblem i get, sier han jo egentlig at Rokseth, Dahlstrøm, Ylven, Marnaccio osv. med hensikt går på isen for å skade motspillerne sine.

Er du seriøs nå? Det finnes et ordtak om fander og bibler og tolkninger som passer bra her.

InnleggSkrevet: 15. November 2017 23:42
MaxDelt skrev:Njål - noch einmal!
Vi som ikke er spesielt glad i SIL, får være glad for at han er leder i klubben! Keep on the good work - gjerne med unison støtte fra halleluja-gjengen av noen supportere :lol:

Njål var med i gruppen som reddet klubben fra en sikker død så jeg er gjerne en del av halleluja-gjengen

InnleggSkrevet: 15. November 2017 23:59
Brevik1 skrev:
Hawkie skrev:Når dommersjefen sier vi har et holdningsproblem i get, sier han jo egentlig at Rokseth, Dahlstrøm, Ylven, Marnaccio osv. med hensikt går på isen for å skade motspillerne sine.

Er du seriøs nå? Det finnes et ordtak om fander og bibler og tolkninger som passer bra her.

Det er satt på spissen. Poenget er at hvis disse situasjonene hadde oppstått med hensikt, ja da har vi et holdningsproblem. Men det gjør de ikke, og da ligger problemet et annet sted, som f.eks. manglende spilleforståelse.

Slåsskamper derimot, typ Svendsen og Humphries, er et eksempel på et holdningsproblem.

InnleggSkrevet: 16. November 2017 00:35
Dette er det viktigste fra artikkel om at SIL boikottet møtet.

Da HA-sporten intervjuet dommersjef Geir Thomas Olsen tirsdag, uttalte han følgende:

– Det er møte jeg tror alle føler at vi trenger, for det er blitt et holdningsproblem i norsk hockey. Dette handler om hvordan idretten ønsker å framstå, sa han.

Han uttalte seg også om situasjonene fra mandagens kamp, der han sa følgende:

– Begge to skulle vært sendt ut med fem og video, før han la til:

– Jeg har sett opp den situasjonen flere ganger i dag, og jeg mener ikke at det er kraften, men heller farten og posisjonen som gjør den taklingen farlig, sa Olsen. (Taklingen på Ylven, min merknad).

Bakgrunn: Les Olsen-intervjuet her!

REAGERER KRAFTIG
Styreleder Njål Berge sier følgende da han blir spurt om hvorfor Storhamar ikke ønsket å delta på møtet:

– Vi mener at grunnlaget for en dialog med forbundet, må være at de er like lojale som oss på den forståelsen at vi ikke diskuterer interne anliggende i pressen, sier Berge.

Han liker heller ikke hvordan Olsen uttalte seg om «holdningsproblemet»

– Vi opplever det som utrolig urettferdig at våre spillere og trenere blir beskrevet som de har et holdningsproblem.

Olsens uttalelser om taklingene mandag, liker han dårlig.

– Vi mener også det er veldig uheldig at dommersjefen prosederer en sak i pressen. Det har vi tatt opp med forbundet, sier han.......................................

Holdningsproblem gjelder norsk hockey, ikke Storhamar spesielt. Men man kan jo tolke det til at også Storhamar-spillere har et holdningsproblem. Dommersjef Olsen sitter i Player Safety som sendte Marinaccio til DISU. I åpenhetens tegn er det vel greit at PS forteller hvorfor de sender en sak til DISU. Men PS har ikke hatt noe med Dahlstrøm-saken. At han uttaler seg om den har kanskje mer med at han vil beskytte sine egne dommere som til en viss grad har blitt kritisert for å dømme match. Jeg synes dommerne gjorde det rette, og om de ikke hadde dømt match så ville nok PS ha sendt også den til DISU.

Uansett er det ikke bra at Storhamar ikke stilte på møtet. De bestrider hele veien at deres egne spillere har gjort feil, anker saker og stiller ikke opp på dette viktige møtet.

InnleggSkrevet: 16. November 2017 09:27
Det her blir for dumt av Storhamar. :roll:
Hvorfor ikke dra på møtet og ytre meningene sine?

Fremstår helt uforståelig på meg at man skal boikotte møtet på grunn av dommersjefen sine uttalelser.
Tror alle klubber føler at han har kommet med mye rart i media, uten at man boikotter møtet av den grunn.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 16. November 2017 12:40
Dagbladet https://www.dagbladet.no/sport/sju-hjer ... k/68884403
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. November 2017 17:48
Ingen karantene for Dahlstrøm, ut over den obligatoriske kampen pga Match.
Marinaccio får 5 kamper, det er helt greit.

Det er altså andre gangen i år Hallin dømmer match på Dahlstrøm uten at det blir flere kamper av det. Og samtidig andre gang han unnlater å dømme 5min på situasjoner i samme kampen som gir 3 (Jensen) og 5 (Marinaccio) kamper karantene.

InnleggSkrevet: 16. November 2017 18:29
Drebin skrev:Ingen karantene for Dahlstrøm, ut over den obligatoriske kampen pga Match.
Marinaccio får 5 kamper, det er helt greit.

Det er altså andre gangen i år Hallin dømmer match på Dahlstrøm uten at det blir flere kamper av det. Og samtidig andre gang han unnlater å dømme 5min på situasjoner i samme kampen som gir 3 (Jensen) og 5 (Marinaccio) kamper karantene.

Storhamar aksepterer beslutningen, men...

- Vi vil samtidig nok en gang benytte anledningen til å understreke at INGEN våre spillere bevisst spiller stygt – og at heller ikke denne situasjonen er et eksempel på dette. Derfor mener vi at det både er uheldig og direkte feil å fremstille denne og andre situasjoner som om norsk Ishockey har et holdningsproblem. Vi kommer ikke til å kommentere denne saken ytterligere, sier styreleder Njål Berge i en pressemelding.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. November 2017 18:37
Merkelig at ikke Hallin får hvile et par kamper. Han er helt tydelig ikke enig med forbundet om hva som fortjener liten disp/match og hva som gjør det.
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. November 2017 18:45
Merkelig presisering av Njål: at ingen av deres spillere spiller bevisst stygt. Det er det vel ingen som tror?
Akkurat like lite som andre lags spillere gjør det...?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 16. November 2017 19:14
MaxDelt skrev:Merkelig presisering av Njål: at ingen av deres spillere spiller bevisst stygt. Det er det vel ingen som tror?
Akkurat like lite som andre lags spillere gjør det...?

Som jeg skrev tidligere kan jeg forstå at Njål tolker det på denne måten.
Jeg mener dommersjefen burde ordlagt seg annerledes, eller i det minste presisert hva han mener bedre.

Styreleder i Stjernen lirer forøvrig av seg følgende uttalelse til Dagbladet:

"- Vi må jobbe med holdningsendringer. Hockey er fysisk. Og det skal det fortsatt være. Men hensikten med en takling skal aldri være å skade motstanderen."

Så det er tydelig at i hvertfall han mener det spilles bevisst stygt.

InnleggSkrevet: 16. November 2017 19:23
Det er jo faktisk et like stort problem som taklingene det, hvordan klubber/forbund uttaler seg til media.

Og alt dette grunner ut i at folk ser på hockey som en neandertaler sport. Det hjelper lite med produktet på isen, om det utenfor isen er enda dårligere.

InnleggSkrevet: 17. November 2017 08:51
Kjellvis skrev:- Vi vil samtidig nok en gang benytte anledningen til å understreke at INGEN våre spillere bevisst spiller stygt – og at heller ikke denne situasjonen er et eksempel på dette. Derfor mener vi at det både er uheldig og direkte feil å fremstille denne og andre situasjoner som om norsk Ishockey har et holdningsproblem. Vi kommer ikke til å kommentere denne saken ytterligere, sier styreleder Njål Berge i en pressemelding.

Lite bidragsytende til diskusjonen men klarer bare ikke la vær: @NjålBerge: Sutregjøk!!

Skal dog ikke ta ifra han noe av det han har gjort for et SIL som lå med brukket rygg, utrolig og uvurderlig innsats for både SIL og norsk hockey, men det får da være måte på barnehagementalitet nå.

InnleggSkrevet: 05. Januar 2018 00:33
Da er det endelig på plass, systematikk og god info

https://www.hockey.no/Spillernes-sikker ... tengelser/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Februar 2018 14:35
6 kamper på Soares.

InnleggSkrevet: 09. Februar 2018 14:52
Roest ble ilagt en 3-kampers karantene etter matchen mot Manglerud star.
Han løfter albuen og treffer hodet på en MS-spiller som står bak ham.
Jeg reagerte på episoden når jeg så den, og syntes det var merkelig av dommerne å overse den. Den var ganske tydelig.
Bra at Player Safety fungerer etter hensikten.
https://www.sa.no/sparta-warriors/niklas-roest/ishockey/roest-mister-den-forste-kvartfinalekampen-utestengt-i-tre-kamper/s/5-46-466285

InnleggSkrevet: 09. Februar 2018 15:06
Brevik1 skrev:Roest ble ilagt en 3-kampers karantene etter matchen mot Manglerud star.
Han løfter albuen og treffer hodet på en MS-spiller som står bak ham.
Jeg reagerte på episoden når jeg så den, og syntes det var merkelig av dommerne å overse den. Den var ganske tydelig.
Bra at Player Safety fungerer etter hensikten.
https://www.sa.no/sparta-warriors/niklas-roest/ishockey/roest-mister-den-forste-kvartfinalekampen-utestengt-i-tre-kamper/s/5-46-466285

Respektfullt at noen som holder med samme laget, greier å se det på den måten også.
riedle
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Klysetrynet, Sorum og 12 gjester