Poinstreak vs GO

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2016 09:06
sthans skrev:
målgård1 skrev:Pressemelding om HockeyLive:

https://www.hockey.no/nyheter/aktuelt/lanseringen-av-hockeylive/

Dette er vel og bra men endrer ikke på det faktum at løsningen ikke kan implementeres før den fungerer og man burde således kjørt Pointstreak en sesong til i GET-ligaen.

De mest prekære manglene i HL er fremdeles powerplay/keeperstats, der man utrolig nok faktisk ikke har noen troverdig statistikk over GAA, Wins/Losses/Mins (Keeper) og PP% og PK% enda. I tillegg er det vanskelig å ha særlig tiltro til tallene da f eks Oilers’ spillere er listet med 5 GWGs denne sesongen mens vi vitterlig har vunnet 7 kamper.

Mistenker forøvrig at pressemeldingen kom fordi man endelig har fikset endel ting og HockeyLive er ikke lengre fullstendig ubrukelig, men likevel et fryktelig dårlig stats-system.

Tenk at alle de tingene du nevner der er utrolig "enkle" å utlede når en kamp settes til Finished om man barer har brukt den ene dagen på å sette seg ned å beskrive det som virkelig foregår på isen i en ganske enkel modell... Men det har de jo da tydeligvis ikke gjort her...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Oktober 2016 09:22
sthans skrev:I tillegg er det vanskelig å ha særlig tiltro til tallene da f eks Oilers’ spillere er listet med 5 GWGs denne sesongen mens vi vitterlig har vunnet 7 kamper.

Fuzzy logic. Målene ble av systemet ikke ansett som verdige GWGer, og peker på at Stavanger Oilers må intensivere treningen på GWG.

InnleggSkrevet: 07. Januar 2017 23:45
Noen som har oversikt om tid på isen er mye brukt? Jeg fikk se det for første gang i dag.

https://www.hockey.no/live/BoxScore/6431360?date=07.01.2017&tournamentid=368516&teamid=0

Som med mye annet i hockeylive er denne statistikken også dessverre feil. Grovt regnet har Comet spilt 6 mot 4 i gjennom kampen.

Hadde jo vært moro om man hadde fått til dette, men er redd det blir for krevende å få det registrert korrekt og da kan man like godt la være.

InnleggSkrevet: 08. Januar 2017 00:40
Nesrene skrev:
sthans skrev:I tillegg er det vanskelig å ha særlig tiltro til tallene da f eks Oilers’ spillere er listet med 5 GWGs denne sesongen mens vi vitterlig har vunnet 7 kamper.

Fuzzy logic. Målene ble av systemet ikke ansett som verdige GWGer, og peker på at Stavanger Oilers må intensivere treningen på GWG.

Viser seg at GWG føres manuelt i HockeyLive derav alle feil. Burde være en svært smal sak å automatisere denne prosessen, men dengang ei. Samme problem mistenker jeg en har med W og L for keepere, derav den ubrukelige statsen på dette områdt.

Keeperstatsen er ellers i sannhet et sørgelig kapittel. Utrolig at vi ikke vet hvem som er ligaens (statsmessig) beste keeper 2/3 ut i sesongen...

InnleggSkrevet: 13. Januar 2017 18:38
Ingen av gårsdagens kamper står som official i protokollen, noen av dere som vet hvorfor?
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 31. Januar 2017 22:45
En annen pussig finesse er at spillere som soner lagstraff får minuttene registrert på sin egen personlige statistikk.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. August 2017 22:07
Ligger ikke treningskampene i live? Eneste jeg finner er tre Ringerike-kamper i Sjongshallen..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. August 2017 10:01
Drebin skrev:Ligger ikke treningskampene i live? Eneste jeg finner er tre Ringerike-kamper i Sjongshallen..

Ikke 100% sikker, men tror at når det er treningsmatcher så må lagene melde inn dette til forbundet at de ønsker kampene oppsatt i Hockey Live. Burde vært et krav spør du meg, men trist at klubbene ikke er på hugget og melder inn kampene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. August 2017 15:51
Aron skrev:Ikke 100% sikker, men tror at når det er treningsmatcher så må lagene melde inn dette til forbundet at de ønsker kampene oppsatt i Hockey Live. Burde vært et krav spør du meg, men trist at klubbene ikke er på hugget og melder inn kampene.

Ettersom ingen av lagene tilsynelatende har gjort dette kan man jo spekulere i om det faktisk er NIHF som er proppen og ikke lagene...

InnleggSkrevet: 10. August 2017 16:38
Vil tro at VIF kan sette opp kampen selv i ettermiddag og hente inn spillernavn fra registeret.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. August 2017 17:07
Aron skrev:
Drebin skrev:Ligger ikke treningskampene i live? Eneste jeg finner er tre Ringerike-kamper i Sjongshallen..

Ikke 100% sikker, men tror at når det er treningsmatcher så må lagene melde inn dette til forbundet at de ønsker kampene oppsatt i Hockey Live. Burde vært et krav spør du meg, men trist at klubbene ikke er på hugget og melder inn kampene.

Helt enig, burde selvsagt være et krav.

InnleggSkrevet: 02. September 2017 09:48
Virker som istid er på vei:

https://www.hockey.no/live/BoxScore/Box ... 4&teamid=0

Men her kan jo ikke tallene stemme. Spesielt på backplass hos hjemmelaget.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. September 2017 13:28
Hvem og hvordan telles istiden?

InnleggSkrevet: 02. September 2017 23:30
Drebin skrev:Hvem og hvordan telles istiden?

Aner ikke.

Ser bedre ut for i dag, men kan Dineen har spilt så mye?

InnleggSkrevet: 03. September 2017 09:08
Av det jeg har klart å finne ut av, så skal det føres istid fra og med seriestart i hele GET-ligaen.

Det blir gøy.

InnleggSkrevet: 04. September 2017 09:21
I fjor sleit de med å klare føre kamper i sin helhet, ikke minst for keepere og skudd/redninger.

Skal de nå begynne å levere istid så trengs det nok en seriøs heving av kompetanse rundt omkring. Dette blir nok en vits er jeg redd, og vi kan vel omtrent stole like mye på talla som på værmeldingen....
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. September 2017 15:02
Drebin skrev:Hvem og hvordan telles istiden?

Statistikk teamet hos Oilers er de som registrerer time on ice. Vi bruker en "app" hvor vi må sette spiller på is og ta han av . Vi testa dette i sluttspillfinalen og vi får håpe at de har fiksa bugsa så blir det så bra.

CHL hadde også registrering av Time on ice + skudd (også hvor skuddet kom fra) og blokkerte skudd.
Bilde

InnleggSkrevet: 04. September 2017 16:47
Tenno skrev:Virker som istid er på vei:

Ble også gjennomført i noen 1. divisjonskamper i fjor. Men med samme problem at tallene ikke virket troverdige.

InnleggSkrevet: 04. September 2017 16:49
spade skrev:
Tenno skrev:Virker som istid er på vei:

Ble også gjennomført i noen 1. divisjonskamper i fjor. Men med samme problem at tallene ikke virket troverdige.

Har fått vite at de kun testet på Lillehammer. Ingenting stemmer, og det var heller ikke meningen.

Fra og med første seriekamp så skal det stemme. Dette blir vel neppe helt nøyaktig uten å bruke video i tillegg, men jeg føler meg trygg på at vi vil kunne se en tendens.

InnleggSkrevet: 04. September 2017 19:28
Tenno skrev:Har fått vite at de kun testet på Lillehammer. Ingenting stemmer, og det var heller ikke meningen.

Fra og med første seriekamp så skal det stemme. Dette blir vel neppe helt nøyaktig uten å bruke video i tillegg, men jeg føler meg trygg på at vi vil kunne se en tendens.

Det er jo bra. Klarer de å få til dette med mindre enn 1 minutt feilmargin pr spiller synes jeg det er god start.

InnleggSkrevet: 06. September 2017 22:00
Oppdateringer i HockeyLive

HockeyLive er straks inne i sin tredje sesong for mange lag, og inne i andre sesong for Get-ligaen. Det er nå flere nye ting som er utbedret og utviklet til årets sesong.

https://www.hockey.no/nyheter/aktuelt/o ... ockeylive/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. September 2017 11:25
Sorum skrev:Oppdateringer i HockeyLive

HockeyLive er straks inne i sin tredje sesong for mange lag, og inne i andre sesong for Get-ligaen. Det er nå flere nye ting som er utbedret og utviklet til årets sesong.

https://www.hockey.no/nyheter/aktuelt/o ... ockeylive/

Virker som en oppdatering med mye bra. Hvis de fortsetter å forbedre stabiliteten og de nye oppdateringene slår til, så begynner dette å bli en ganske så habil plattform.
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically

InnleggSkrevet: 18. September 2017 21:05
Vet ikke om man skal le eller gråte. Men resultatet fra tre kamper mangler nå slik at f.eks tabellen ser slik ut https://www.hockey.no/live/Standings?da ... 6&teamid=0 Det medfører at spillerstatistikken for VIF, Storhamar, Kongsvinger, Lørenskog og Frisk er feil.

Det spesielle er at kampen VIF-SIL og KIL-Lørenskog fra serieåpninga var ferdig ført i HockeyLive, men nå finnes ikke lenger Boxscore fra disse kampene. Mens kampen VIF-Frisk ikke er ferdig ført.

InnleggSkrevet: 18. September 2017 22:49
Det er synd at disse barnesykdommene fortsetter i sin andre sesong hos HockeyLive. Virker ikke som forbundet tar dette seriøst og stiller store spørsmålstegn ved at Pointstreak i sin tid ble skrotet når dette er alternativet.

Det er også vanskelig å forstå hvorfor man bruker så store ressurser på TOI (4 "tellere" per kamp har jeg hørt) når man fremdeles ikke klarer fikse noe så elementært som programmering av GAA. Nok en sesong virker det ut til at keeperstatsen er helt på trynet (alle keepere registreres med 60 MIN istid uansett OT eller tidlig dusj) noe som gjør denne statsen fullstendig meningsløs. Skandale.

InnleggSkrevet: 18. September 2017 23:39
Tredje sesong for hockey-Norge utenom Get. Pluss de ti årene med statistikk som er borte, da.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 8 gjester