Poinstreak vs GO

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. September 2016 22:09

Woha! Flashback til Games Online!
®

InnleggSkrevet: 27. September 2016 22:47
Det som fortsatt er et problem er keeperstatistikken. Keeper får registrert kamp selv om han bare er reserve. Se på Holm og Smith på Oilers. Begge er oppført med seks kamper og får dermed feil GAA https://www.hockey.no/live/Statistics/Goalies?date=27.09.2016&tournamentid=368158&teamid=0

Det som er verre er at i to av kampene er det ikke ført keeperstatistikk. Det gjelder KIL-Frisk og Lillehammer-SIL, begge spilt 15. sept. Begge kampene er ført som Final i Boxscore. Hvis ikke klubbene selv tar tak i dette vil vi sannsynligvis ha feil keeperstatistikk på Furseth, Dahlberg, Bengstberg og Östlund hele sesongen.

Og fortsatt lurer jeg på hvordan skuddstatistikken f.eks i kveldens kamp mellom SIL og Oilers kan føres som 49-49, mens keeperstatistikken viser at det skulle være 27-32 https://www.hockey.no/live/BoxScore/6380764?date=27.09.2016&tournamentid=368158&teamid=0
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. September 2016 23:26
Sorum skrev:Og fortsatt lurer jeg på hvordan skuddstatistikken f.eks i kveldens kamp mellom SIL og Oilers kan føres som 49-49, mens keeperstatistikken viser at det skulle være 27-32 https://www.hockey.no/live/BoxScore/6380764?date=27.09.2016&tournamentid=368158&teamid=0

Det er smått utrolig at noen har klart å lage en løsning som får frem slike like tall for skudd fra begge lag uten noen rot i virkeligheten, at en slik løsning er tatt i bruk, og at løsningen for fortsette å kjøre med en slik feil. Det ville vært mye bedre å nulle tallene ut inntil noen klarer å få det riktig, og det burde være en svært enkel sak å får dette fikset.

Har du klart å finne ut av hvor tallene kan komme fra?

InnleggSkrevet: 27. September 2016 23:44
Har gitt opp hockey live de kan legge ned hele dritten til de har noe bedre og vise frem

InnleggSkrevet: 28. September 2016 09:57
49 => 27 + 32 - 10. 49 skudd reddet i kampen. Ikke differensiert på om keeper spiller for Lag A eller Lag B... Derfor stort sett alltid samme tall for begge lag. Kun en bolk der skudd/redninger føres for kampen som en helhet...

Gjetter jeg på.....

InnleggSkrevet: 28. September 2016 11:09
Tiger_n skrev:49 => 27 + 32 - 10. 49 skudd reddet i kampen. Ikke differensiert på om keeper spiller for Lag A eller Lag B... Derfor stort sett alltid samme tall for begge lag. Kun en bolk der skudd/redninger føres for kampen som en helhet...

Gjetter jeg på.....

Ja, det må være slik du beskriver, har sjekket noen av de andre kampene også. Det er vanvittig!

InnleggSkrevet: 28. September 2016 11:12
Viser som sagt null forståelse for hva de egentlig er satt til å produsere.

Helt utrolig.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. September 2016 12:44
Tiger_n skrev:Viser som sagt null forståelse for hva de egentlig er satt til å produsere.

Men er ikke den store tabben her (der) at de ikke er satt til å lage et system for statistikk - at det er noe som "noen" oppdaget i ettertid hadde vært kjekt å ha?

"noen" er vel NIHF og Norsk Topphockey (eller hva det nå heter) med Håkan Södergren i spissen?

InnleggSkrevet: 29. September 2016 09:05
Tja, det må du nesten spørre oppdragsgiver om...

For meg fremstår dette som at oppdraget kan ha vært gitt som at de skulle integrere et kamp/kamprapportsystem (Turneringsadmin) inn mot disse andre løsningene de har for spillerlisenser og klubbtilhørighet. (Sportsadmin og Min Idrett). Hva disse andre systemene egentlig gjør er jeg ikke helt sikker på, men ut ifra at et av behovene de hadde var å minimere/fjerne muligheten for å kunne sette opp spillere uten lisens for den aktuelle klubben å kunne bli ført inn i matchprotokollen.

Disse feilene vi ser nå mtp statistikk er jo direkte relatert til at dette kamprapporteringssystemet som er produsert ikke stemmer overens med virkeligheten/eventuelt er forenklet til et urealistisk abstraksjonsnivå og således ikke klarer dekke behovene for å kunne utlede de korrekte statistikkene fra. Dette er i min verden et tegn på at man ikke har en virkelig forståelse av det domenet (hva) man skal jobbe inn mot, og som utvikler er dette noe alle vet at er det første man må tilegne seg for å faktisk kunne levere et fungerende produkt.

Men for all del, det kan godt tenkes at de startet med et oppdrag som ikke innebar statistikk, men det faktumet endrer på ingen måte at de når de i ettertid har fått oppdraget med å utvikle dette så har de bommet på stort sett alle punkter og derav fremstår de i det minste som uten forståelse for hva de egentlig skal lage.

Men men, uansett hva vi tenker og mener her så er fakta at systemet er pil råttent fra kjernen (domenemodelle) og er en enorm jobb å få det dit man må være før man sier det er OK.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. September 2016 17:59
Tiger_n skrev:Tja, det må du nesten spørre oppdragsgiver om...

For meg fremstår dette som at oppdraget kan ha vært gitt som at de skulle integrere et kamp/kamprapportsystem (Turneringsadmin) inn mot disse andre løsningene de har for spillerlisenser og klubbtilhørighet. (Sportsadmin og Min Idrett). Hva disse andre systemene egentlig gjør er jeg ikke helt sikker på, men ut ifra at et av behovene de hadde var å minimere/fjerne muligheten for å kunne sette opp spillere uten lisens for den aktuelle klubben å kunne bli ført inn i matchprotokollen.

Disse feilene vi ser nå mtp statistikk er jo direkte relatert til at dette kamprapporteringssystemet som er produsert ikke stemmer overens med virkeligheten/eventuelt er forenklet til et urealistisk abstraksjonsnivå og således ikke klarer dekke behovene for å kunne utlede de korrekte statistikkene fra. Dette er i min verden et tegn på at man ikke har en virkelig forståelse av det domenet (hva) man skal jobbe inn mot, og som utvikler er dette noe alle vet at er det første man må tilegne seg for å faktisk kunne levere et fungerende produkt.

Men for all del, det kan godt tenkes at de startet med et oppdrag som ikke innebar statistikk, men det faktumet endrer på ingen måte at de når de i ettertid har fått oppdraget med å utvikle dette så har de bommet på stort sett alle punkter og derav fremstår de i det minste som uten forståelse for hva de egentlig skal lage.

Men men, uansett hva vi tenker og mener her så er fakta at systemet er pil råttent fra kjernen (domenemodelle) og er en enorm jobb å få det dit man må være før man sier det er OK.

Et system som er dårlig og mangelfullt spesifisert, eller hvor spesifikasjoner endres underveis, vil som oftest ende opp som en dårlig og langt dyrere løsning enn forutsatt. Jeg tviler på at dette er noe som utvikles gratis selv om det kan virke slik.

InnleggSkrevet: 29. September 2016 23:04
Nok er kamp hvor det ikke er ført keeperstatistikk. Kongsvinger-Stjernen 29. sept. Til gjengjeld sier skuddstatistikken 44-32. For de som så kampen, har Kongsvinger virkelig så mange skudd på mål. Synd da for Tommy Johansen som ikke får registrert 43 redninger på 44 skudd...

InnleggSkrevet: 30. September 2016 12:56
Sorum skrev:Nok er kamp hvor det ikke er ført keeperstatistikk. Kongsvinger-Stjernen 29. sept. Til gjengjeld sier skuddstatistikken 44-32. For de som så kampen, har Kongsvinger virkelig så mange skudd på mål. Synd da for Tommy Johansen som ikke får registrert 43 redninger på 44 skudd...

Tommy sto som en helt. Jeg velger å være naiv å tro at statistikken blir ført i hallene og at det blir rett når systemet kommer på plass. Dvs at rett statistikk blir ført på i ettertid.

InnleggSkrevet: 30. September 2016 13:59
sjefsrøden skrev:Tommy sto som en helt. Jeg velger å være naiv å tro at statistikken blir ført i hallene og at det blir rett når systemet kommer på plass. Dvs at rett statistikk blir ført på i ettertid.

Hvor i hallen er det de da skulle føre det? Skulle jo tro de brukte verktøyet de er tildelt, dvs Hockey Live... Men ikke vet jeg hvor harde de er på å dobbeltføre det f.eks. både digitalt og analogt....

InnleggSkrevet: 30. September 2016 22:15
Flere klubber har jo også egne som fører statistikken i trenerteamene. Håper for all del forbundet har bedt de som fører og dobbelføre siden systemet er ræva.

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2016 00:06
sjefsrøden skrev:Flere klubber har jo også egne som fører statistikken i trenerteamene. Håper for all del forbundet har bedt de som fører og dobbelføre siden systemet er ræva.

Tommy Johansen står nå oppført med 1 mål i mot, ingen redninger og 0 i redningsprosent. Vil tro at han og Stjernen er interessert i å få ryddet opp i dette (gjelder kampen mot Kongsvinger 29. sept) https://www.hockey.no/live/Statistics/Goalies?date=30.09.2016&tournamentid=368158&teamid=0

PS! Har Bøckmann vært på is og gjort en redning slik at han leder keeperstatistikken... ?

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2016 00:26
Jeg lager mediaguiden for Oilers og har gitt opp å inkludere både keeper- og PP/PK-stats for alle andre lag enn Oilers (holder orden på dette selv). Tallene har rett og slett ingen troverdighet. Er jo helt utrolig at man i 2016 ikke har keeperstats i en anerkjent liga. Bush-league er bare fornavnet.

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2016 01:04
sthans skrev:Jeg lager mediaguiden for Oilers og har gitt opp å inkludere både keeper- og PP/PK-stats for alle andre lag enn Oilers (holder orden på dette selv). Tallene har rett og slett ingen troverdighet. Er jo helt utrolig at man i 2016 ikke har keeperstats i en anerkjent liga. Bush-league er bare fornavnet.

Er forsåvidt en keeperstats der, men der er f.eks både Holm og Smith oppført med 6 kamper hver så GAA blir feil. Verre dog at det mangler keeperstats i tre kamper så statistikken blir aldri riktig om de ikke klarer å gjenskape tallene fra disse kampene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Oktober 2016 11:50
Hadde jeg vært spiller hadde jeg vært rasende over dette. Alt dette rotet kan potensielt ødelegge for spillere som skal finne seg ny klubb utenfor landet etter sesongen. Ikke minst gjelder det keepere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Oktober 2016 18:25
Jevla drittside. Få pointstreak tilbake.

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2016 18:30
I dag var det jo knapt så det virket i det hele tatt, uavhengig av nettleser. Skammelig av forbundet. Og jeg venter bare på neste unnskyldning fra det holdet der de skyver klubbene foran seg. Jeg bare venter på å svare på det.
riedle

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2016 18:40
Hva skjer med GO? Er jo ikke mulig å sjekke noenting. Er hele dritten nede eller?
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2016 18:42
AnonNym skrev:Hva skjer med GO? Er jo ikke mulig å sjekke noenting. Er hele dritten nede eller?

Ikke se for lenge på den prikken for da blir du hypnotisert.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Oktober 2016 12:42
Pressemelding om HockeyLive:

https://www.hockey.no/nyheter/aktuelt/lanseringen-av-hockeylive/

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2016 14:40
Endelig et godt svar fra forbundet om hvorfor man har gått for denne løsningen. En slik redegjørelse gjør at de fleste kan forstå mer hvorfor ting er som det er, og de mange fordelene dette får for forbundet. Bare synd man har drøyd så lenge med å innse at statistikken har vært tragisk og mange hoder har kokt. Denne pressemeldingen burde vært offentlig før treningskampene startet.

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2016 23:32
målgård1 skrev:Pressemelding om HockeyLive:

https://www.hockey.no/nyheter/aktuelt/lanseringen-av-hockeylive/

Dette er vel og bra men endrer ikke på det faktum at løsningen ikke kan implementeres før den fungerer og man burde således kjørt Pointstreak en sesong til i GET-ligaen.

De mest prekære manglene i HL er fremdeles powerplay/keeperstats, der man utrolig nok faktisk ikke har noen troverdig statistikk over GAA, Wins/Losses/Mins (Keeper) og PP% og PK% enda. I tillegg er det vanskelig å ha særlig tiltro til tallene da f eks Oilers’ spillere er listet med 5 GWGs denne sesongen mens vi vitterlig har vunnet 7 kamper.

Mistenker forøvrig at pressemeldingen kom fordi man endelig har fikset endel ting og HockeyLive er ikke lengre fullstendig ubrukelig, men likevel et fryktelig dårlig stats-system.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: AnonNym, Bing [Bot] og 19 gjester