OL-kvalifisering 1.-4. sept, Jordal Amfi

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. August 2016 22:02
Tror jeg ville byttet Stene mot Roest. Stene har hatt to flotte mesterskap på rappen nå, Roest blir for lett internasjonalt etter min mening.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. August 2016 23:05
Drebin skrev:Tror jeg ville byttet Stene mot Roest. Stene har hatt to flotte mesterskap på rappen nå, Roest blir for lett internasjonalt etter min mening.

Helt enig.

InnleggSkrevet: 30. August 2016 22:50
Her kan man vinne to billetter til Norge-Italia fredag https://www.facebook.com/HockeyNorge.no/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. September 2016 21:20
I ei av kvalikgruppene kom det ein skikkeleg sensasjon. Slovenia går til OL.

Elles greidde Tyskland kvaliken utan poengtap.

Så då får resten av Ol-familien fylgje av Noreg, Tyskland og Slovenia.

InnleggSkrevet: 04. September 2016 22:47
Fjella skrev:I ei av kvalikgruppene kom det ein skikkeleg sensasjon. Slovenia går til OL.

Elles greidde Tyskland kvaliken utan poengtap.

Så då får resten av Ol-familien fylgje av Noreg, Tyskland og Slovenia.

At Slovenia slår Hviterussland i Minsk var overraskende. Også at danskene var såpass sjanseløse.

Gruppene i OL blir slik:

Canada, Tsjekkia, Sveits og Sør-Korea
Russland, USA, Slovakia og Slovenia
Sverige, Finland, Tyskland og Norge.

Målet må være kvartfinale i OL. Da må vi gå for å slå Tyskland og ha så gode sifre mot SWE og FIN at vi kan være beste treer. Da kan vi få overkommelig motstand i Play-Off.

InnleggSkrevet: 05. September 2016 11:41
:?
Drebin skrev:Tror jeg ville byttet Stene mot Roest. Stene har hatt to flotte mesterskap på rappen nå, Roest blir for lett internasjonalt etter min mening.

Begynner å bli mange spillere i den kategorien som kunne het "nesten" til mellomnavn. Utrolig gammeldags å tenke at fjerderekka skal holde nullen .........begge veier. Produksjon er det eneste som bør telle og der er vel ikke Roest den dårligste i klassen?

InnleggSkrevet: 05. September 2016 14:25
huuum skrev::?

Begynner å bli mange spillere i den kategorien som kunne het "nesten" til mellomnavn. Utrolig gammeldags å tenke at fjerderekka skal holde nullen .........begge veier. Produksjon er det eneste som bør telle og der er vel ikke Roest den dårligste i klassen?

Må si meg både enig og uenig i det du sier; naturligvis er produksjon tellende, men samtidig vil man jo kunne ha en rekke som er sterkere defensivt og muligens litt mer defensiv tankegang enn den andre? Eller er jeg gammeldags i tankegangen?
Gnosten - som tror han kan noe...

InnleggSkrevet: 05. September 2016 15:14
Gnosten skrev:
Må si meg både enig og uenig i det du sier; naturligvis er produksjon tellende, men samtidig vil man jo kunne ha en rekke som er sterkere defensivt og muligens litt mer defensiv tankegang enn den andre? Eller er jeg gammeldags i tankegangen?

Etter Pittsburgh Penguins sin seier i Stanley Cup i våres er det neste store paradigme-skiftet over dammen at man bygger et lag med "top 9" i stedet for "top 6". Hockeyen der borte er også i ferd med å spores over til "Speed and Skill" generelt, med mindre plass til "Power and Grit". Det er såklart fortsatt viktig med store, sterke spillere som kan bane vei, men det virker som at fremtiden kommer til å handle om fartsfylt hockey med høyt tempo og mye sjanser, der flere enn de 2 beste rekkene bidrar med poeng. Penguins vant vel strengt talt SC ene og alene siden de kunne stille opp med en "3. rekke" som besto av Hagelin-Bonino-Kessel. Ingen av de andre sluttspillslagene var i nærheten av å matche dette. det er 1,5 sesong fem til neste OL, og flere av NHL lagene bygger lag etter denne malen og dermed tror jeg også at OL-hockeyen kommer til å holde et ekstremt høyt tempo. Norge er vel strengt talt ikke giret for et slikt spill slik det er nå. Blir mye småspill både i midt- og offensiv sone som vil røskes i fillebiter av bedre lag fra de store nasjonene. Men velger og tro og håpe at landslagsledelsen er klar over "den nye vinden" som dreier i hockeyverden og at de ser verdien i å fase inn spillere på landslaget som kan takle et høyere tempo. Trygg og Bastiansen vil nok ikke, med ytterligere 1,5 år i ryggsekken, kunne klare å prestere under slike forutsetninger?

Olimb-Olimb-Rosseli Olsen må nok også legge fra seg det de driver med på vei inn i offensiv sone med disse forutsetningene....

InnleggSkrevet: 05. September 2016 15:27
Venstreback skrev:

Etter Pittsburgh Penguins sin seier i Stanley Cup i våres er det neste store paradigme-skiftet over dammen at man bygger et lag med "top 9" i stedet for "top 6". Hockeyen der borte er også i ferd med å spores over til "Speed and Skill" generelt, med mindre plass til "Power and Grit". Det er såklart fortsatt viktig med store, sterke spillere som kan bane vei, men det virker som at fremtiden kommer til å handle om fartsfylt hockey med høyt tempo og mye sjanser, der flere enn de 2 beste rekkene bidrar med poeng. Penguins vant vel strengt talt SC ene og alene siden de kunne stille opp med en "3. rekke" som besto av Hagelin-Bonino-Kessel. Ingen av de andre sluttspillslagene var i nærheten av å matche dette. det er 1,5 sesong fem til neste OL, og flere av NHL lagene bygger lag etter denne malen og dermed tror jeg også at OL-hockeyen kommer til å holde et ekstremt høyt tempo. Norge er vel strengt talt ikke giret for et slikt spill slik det er nå. Blir mye småspill både i midt- og offensiv sone som vil røskes i fillebiter av bedre lag fra de store nasjonene. Men velger og tro og håpe at landslagsledelsen er klar over "den nye vinden" som dreier i hockeyverden og at de ser verdien i å fase inn spillere på landslaget som kan takle et høyere tempo. Trygg og Bastiansen vil nok ikke, med ytterligere 1,5 år i ryggsekken, kunne klare å prestere under slike forutsetninger?

Olimb-Olimb-Rosseli Olsen må nok også legge fra seg det de driver med på vei inn i offensiv sone med disse forutsetningene....

Jeg har fulgt med særdeles lite i NHL den siste tiden, og hvis det er som du sier så vil nok gamlegutta falle igjennom ganske bra. Det er begrenset hvor lenge man kan spille på rutine og smart posisjonering, spesielt hvis tempoet på 3 av 4 rekker vil være såpass høyt at man regelrett bare kan spasere rundt motspillerne.

Etter min smak en utvikling jeg er for da jeg liker fartsfylt ferdighetsbasert hockey fremfor 2 rekker som gjør alt for å få inn ene brikken etter den andre. Misforstå meg rett - jeg liker at det smeller, gjerne hardt også. Men jeg for min del ser like stor underholdning i hockey med høy fart og gode individuelle ferdigheter blandet med godt lagspill.
Gnosten - som tror han kan noe...

InnleggSkrevet: 05. September 2016 16:26
Er det mulig at Norges supertalent Mathias Emilio Pettersen kan være aktuell til neste OL , eller blir det altfor tidlig ? Mener han vil være et par måneder unna å fylle 18 under lekene i Sør-Korea , og er man god nok , er man som kjent gammel nok...

InnleggSkrevet: 05. September 2016 17:03
Venstreback skrev:
Gnosten skrev:

Etter Pittsburgh Penguins sin seier i Stanley Cup i våres er det neste store paradigme-skiftet over dammen at man bygger et lag med "top 9" i stedet for "top 6". Hockeyen der borte er også i ferd med å spores over til "Speed and Skill" generelt, med mindre plass til "Power and Grit". Det er såklart fortsatt viktig med store, sterke spillere som kan bane vei, men det virker som at fremtiden kommer
til å handle om fartsfylt hockey med høyt tempo og mye sjanser, der flere enn de 2 beste rekkene bidrar med poeng. Penguins vant vel strengt talt SC ene og alene siden de kunne stille opp med en "3. rekke" som besto av Hagelin-Bonino-Kessel. Ingen av de andre sluttspillslagene var i nærheten av å matche dette. det er 1,5 sesong fem til neste OL, og flere av NHL lagene bygger lag etter denne malen og dermed tror jeg også at OL-hockeyen kommer til å holde et ekstremt høyt tempo. Norge er vel strengt talt ikke giret for et slikt spill slik det er nå. Blir mye småspill både i midt- og offensiv sone som vil røskes i fillebiter av bedre lag fra de store nasjonene. Men velger og tro og håpe at landslagsledelsen er klar over "den nye vinden" som dreier i hockeyverden og at de ser verdien i å fase inn spillere på landslaget som kan takle et høyere tempo. Trygg og Bastiansen vil nok ikke, med ytterligere 1,5 år i ryggsekken, kunne klare å prestere under slike forutsetninger?

Det er som jeg skulle sagt det selv.
La oss starte speed skating 20-30-40-50 og 60 metere PÅ IS for å sile ut hvem som holder mål for fremtidens hockey. :D

InnleggSkrevet: 05. September 2016 18:59
huuum skrev:Det er som jeg skulle sagt det selv.
La oss starte speed skating 20-30-40-50 og 60 metere PÅ IS for å sile ut hvem som holder mål for fremtidens hockey. :D

Den beste skøyteløperen jeg har sett spille i Norge er Martin Kariya. Han, og hans enda mer suksessrike brødre, trente kunstløp ved siden av. Han hadde dermed eminent skøyteteknikk, både i høy fart og i trange områder. At det å trene effektivt og målrettet på skøyteteknikk tror jeg bare er en fordel. Man kan se at enkelte spillere i GET bruker altfor mye energi på å bevege seg siden de ikke har god nok skøyteteknikk...

InnleggSkrevet: 06. September 2016 00:14
galiani skrev:Er det mulig at Norges supertalent Mathias Emilio Pettersen kan være aktuell til neste OL , eller blir det altfor tidlig ? Mener han vil være et par måneder unna å fylle 18 under lekene i Sør-Korea , og er man god nok , er man som kjent gammel nok...

Umulig å spå hvor god han vil være om 1.5 år, men at PT vil ta med en ufaglært 17 åring som aldri har spilt seniorhockey i sin første OL-turnering ser jeg på som svært lite sannsynlig. Ikke tror jeg han vil være god nok heller. Vanskelig å sammenligne ligaer fra USA og Norge, men L. Hoff gjorde forrige sesong 57 poeng på 56 kamper i ligaen MEP skal spille i vinter, og har meg bekjent aldri vært i noen landslagsdiskusjon. Mer sannsynlig at han blir tatt ut til påfølgende VM, som læregutt.

InnleggSkrevet: 06. September 2016 16:29
Ludvig Hoff ble vel tatt ut av Thoresen i en slags bruttotropp på vei mot OL.

InnleggSkrevet: 08. September 2016 20:20
Kjapt spørsmål, noe jeg har lurt på i flere år.

Hvordan skal man egentlig uttale navnet til Niklas Roest?

Noen sier Røst, noen sier Råst, og noen sier Rost.

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 22:28
Da skulle vel det være greit: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17057

Eller kanskje ikke....

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 22:33
gorgos skrev:Kjapt spørsmål, noe jeg har lurt på i flere år.

Hvordan skal man egentlig uttale navnet til Niklas Roest?

Noen sier Røst, noen sier Råst, og noen sier Rost.

Ro-hest med stum H.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 23:00
Klysetrynet skrev:Da skulle vel det være greit: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17057

Eller kanskje ikke....

Apropos: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18116

Nivå.

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 23:09
Det er ved hjelp av spillere fra Stavanger, Bergen og Trondheim du virkelig vet at noe ikke er helt på plass....

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32072

Aldri vært østlending.....
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Aron, Bing [Bot], Brillemann, Google [Bot] og 15 gjester